Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 41 av 50 41

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 06 mar 12, 15:42

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Jeg ser det som ren utopi at "Jeg er med-kampanjen" skal kunne resultere i en overgang i dette vinduet.  Se bare på hvor mye som tidligere har kommet inn i disse kampanjene.  Vi snakker NOK 200.000-300.000.  Dette dekker ikke stort annet enn deler av lønn for ett år, og i hvert fall ikke overgangssum.  Eventuelt hvilke kostnader som påløper ved et lån har jeg ingen snøring om, så muligens at de nevnte summene dekker store deler av en lånekost.

Min konklusjon er at vi er totalt avhengige av rike onkler eller andre støttespillere for å få inn forsterkninger (merk, forsterkninger) i dette overgangsvinduet.

 

er ikke dette penger som skal finansiere 'Folkets spiller' da? Og at disse penga skal brukes til sommerens 'vindu'?


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 06 mar 12, 16:33

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 mar 12, 18:28

tipper at tarik forsvinner Cry

lukter mere og mer adecco neste år Cry

Ta ikke sorgen på forhånd, men med den økonomien vi har så skjønner jeg ikke helt ossen vi skal klare og ha ett slag kraftig lag

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 06 mar 12, 19:01

Tarik forsvinner nok, men syns det er rart om han forsvinner nå, er Sverige bra nok for han? Tror han går i sommer.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 mar 12, 19:05

Vil han ikke være i Fredrikstad så vil han ikke.Sånn er det bare! Men jeg tror at han ikke vil dra nå!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 06 mar 12, 19:18

Jeg antar at når man nå planlegger hvordan økonomien skal reddes, gjør man det uten å budsjettere med overskudd fra spillersalg. Det bør bety at dersom vi (Gud forby) ender opp med å selge Tarik i løpet av 2012, så kan mesteparten av overgangssummen benyttes til å hente en direkte erstatter (alternativt to billigere spillere).

Ja, et salg av Tarik vil utvilsomt bety en svekkelse av A-laget på kort sikt. Men vi er bare nødt til å innse at både byggingen av nye Stadion og den sportslige satsingen rundt sølvsesongen var over evne økonomisk, og at det ikke er gitt at klubben kommer til å få noe særlig til handlefrihet med det første. Skal det bli noe topplag i byen igjen, så må det velvilje fra byens pengemenn til, og de må være villige til å bære en risiko (en risiko for at de pengene som eventuelt spyttes inn, ikke gir uttelling i form av sportslig suksess). Så til poenget: Inntil det skjer, må vi bare tåle at FFK ikke er noe blivende sted for en spiller som har som mål å spille fast på landslaget.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 06 mar 12, 19:28


Tarik har ambisjoner,og når lagkameratene "forsvinner" som dugg for sola til andre klubber,så er det vel ikke så innterresant å bli igjen på den synkende skuta.Nei mister vi ham også,så er det tynt i rekkene.

 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 06 mar 12, 19:44

Tarik blir her denne sesongen,scorer 18 mål i TL,og blir solgt for 18 mill til Tyskland i novemberWink


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 06 mar 12, 19:53

Ja håper inderlig han blir,og at det kommer inn noen spillere som erstatter Thomassen og Askar.Noen som vet  om det drypper noen kroner i kassa til FFK når eventuelt Tarik forsvinner. 


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 06 mar 12, 21:58

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 mar 12, 22:27

FFK-jakten fortsetter

 

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 06 mar 12, 22:38

Endelig en litt gledelig nyhet på den fronten!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 07 mar 12, 00:04

Ok, da havner vel ikke Tarik i Helsingborg i hvert fall? Sealed

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/helsingborg/article14482470.ab 

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 07 mar 12, 06:53


Hyggelig lesning i dagens FB :-).

FSI vil bistå FFK med kjøpet av Ole Jørgen Halvorsen. I tillegg blir det vel langt på vei bekreftet av Bengt Sæternes er på vei inn.

Da blir ihvertfall ikke stallen svekket spesielt med at Amin forsvant, men man er fortsatt i sterkt behov for en venstre back.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 mar 12, 07:37
Endret: 07 mar 12, 07:45
Endret av: keiko99

Bengt Sæternes Surprised neiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii skal vi gå på enda en blemme....

kjøpe gammelt som er på vei ned i karrieren Surprised

Neiiiiiiiiiiiiiiiiiii takk sier jeg.

Det er en veldig god grund for at sandes ulf ikke henta han..

skal vi hente gammelt og på vei ned i karrieren kan vi gjøre som ham/kam

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 07 mar 12, 07:46


Det er klart at med FFK sin økonomi så kan vi kjøpe Ronaldo og Messi? Eller kanske vi skal hente Evra? Må nok stikke fingeren i jorda og se på hva,hvem som kan være inntressert i å spille i en klubb på konkursens rand. Da må vi nok dessverre ta til takke med "middelmådigheter" for en periode(ÅR).

 

At Sæternes ikke er noen super-signering er jeg enig i, men visst han holder seg skadefri, kan han å Tarik bli ett ok radarpar.

Rutinert herremann, som helt sikkert kan fortelle unggutta en ting eller 2


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 mar 12, 08:18

slapp av da mann det finnes da mye bedre spillere uten  for norge som er bedre  og yngre en Bengt Sæternes.

Føler at vi ikke leter en gang. Skjønner at  økonomien er dårlig, men har vi leta godt nok ?

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 mar 12, 08:27


Jo men Bengt Sæternes blir neppe en rimelig løsning. Hva tror dere han tjente i Viking? Jeg forstår virkelig ingen ting hvis vi henter han.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 07 mar 12, 08:28


Tror nok ikke Jocke sitter på gjerdet, selvom han ikke har penger å handle for. Men det viktige for FFK nå, er at det kommer inn etablert spillere som"kan" prestere med en gang. Ikke en 18-19 åring som kanskje kan prestere nå, eller om 2-3 år.

 

FFK er avhengig av rutinerte herremenn med hår på brystet som har vært ute en vinternatt før. FFK har vel en av de yngste troppene i eliteserien, og trenger derfor pondus.

 

Når du er så sikker på det, så kom gjerne frem med noen navn Keiko. Husk at de skal være bosman, kjenne norsk fotball, ha en ikke altfor høy lønn og ikke minst prestere med en gang.

 

Som tidligere nevnt er jeg helt enig at Sæternes ikke er en super-signering. Men allikevel en kar med de overnevnte kvaliteter.

I tillegg er han ett råskinn i boksen, og viker ikke en tomme når han lukter mål.

 

Hvorfor skulle Sæternes med spilletid prestere noe særlig dårligere enn f.eks Frode Johnsen?


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 07 mar 12, 08:29

Opprinnelig postet av Erikk


Jo men Bengt Sæternes blir neppe en rimelig løsning. Hva tror dere han tjente i Viking? Jeg forstår virkelig ingen ting hvis vi henter han.

 

Han må nok innse at visst han har lyst på en arbeidsgiver, at han må senke lønnskravene eller legge opp. Akkurat i dagens fotball Norge er det klubbers marked ikke spillerens.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 41 av 50 41

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24