Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 29 av 50 29

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 feb 12, 10:09


Jeg trodde Momo var den unge og lovende afrikaneren, har ikke hørt om flere på vei. Hvis spillerinvest kommer på banen kan det bli anderleses, men så lenge det ikke finnes penger må man være forsiktige.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 feb 12, 10:50


Det som er så jæ..lig er at pga av personlige interesser og private feider mellom gutta boys blir FFK skadelidende.

Alle har jo interesse og glede av at FFK klarer seg bra i Tippeligaen. Så til Spillerinvest og folk på gata; still opp når FFK trenger deg!!

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 feb 12, 10:58


Jeg vil nesten forsvare spillerinvest også siden de mange ganger har betalt mye for rene feilinvestteringer og her er listen lang. La meg friske opp med noen eksempler:

Voininen/Stadheim

Tegstrøm

Nordlie/Andersson/Valencia

Hadde alle samarbeidet bedre ville jo pengene blitt brukt smartere og vi hadde sluppet disse feilinvesterinene


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 02 feb 12, 11:33


Var ikke investorgutta selv ganske involvert i avgjørelsen om å hente Nordlie? Det var jo snakk om ganske mye penger man måtte ut med da han (og spillerne) ble hentet.

Forøvrig kan du da ikke inkludere Valencia som en feilinvestering? Han er jo blant våre beste spillere (når han er skadefri, vel å merke).

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 02 feb 12, 11:39

Opprinnelig postet av Tøfflus

Forøvrig kan du da ikke inkludere Valencia som en feilinvestering? Han er jo blant våre beste spillere (når han er skadefri, vel å merke).

Selvfølgelig kan man det. Mannen hadde også en grusom skadehistorikk før han kom til FFK. Han spilte i tillegg forferdelig for Odd Grenland, og var ikke fast på laget i det hele tatt.

Hvorfor man hentet denne mannen er for meg fortsatt en gåte. En jævlig dyrkjøpt gåte.

At han er en trivelig fyr og en profesjonell sådan spiller ingen rolle så lenge han er mer skadeutsatt enn Agim Shabani.

Alex Valencia har ikke vist en dritt i Tippeligaen siden 2005 da Start var gode.

Tullekjøp!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 feb 12, 12:25

 

Voininen, Stadheim og Tegstrøm var de store katastrofene i FFK, men de var store i tidligere klubber

 

Andersson og Valencia var/er dyre men de har bidratt bra i klubben. Nordlie var et kapittel for seg selv. Usansett er kjøp av spillere et sjansespill som noen ganger slår inn andre gang ikke. Dette vet spillerinvest så dette argumentet er ikke godt. Desverre står jeg på dette med furtne voksne menn som må strykes medhårs hele tiden. Slik er det i Molde og Vålerenga, slik er det i FFK desverre.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 feb 12, 12:25


Der kom det mye bra Plankekæll, Valencia er veldig god og virker også som en særdeles sympatisk mann. Imidlertid hadde han en skadehistorkk som var helt ekstrem FØR vi hentet han og han hadde ikke vist noe siden 2005. Dette burde ført til at vi ikke hadde kjøpt han og skrevet en lang kontrakt med han.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 feb 12, 12:29


Det er flott at vi har fått litt temperatur i debatten. Jeg vil forsvare meg litt til:

Stadheim/Voininen fikk ikke muligheter av vår hovedtrener noe som må bety at hovedtrener ikke var med på avgjørelsen om å kjøpe disse. Jeg mener det er helt feil å kjøpe spillere uten at hovedtrener er enig.

 

 

 

 


Lunde

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 jan 12
Innlegg: 8

Lagt til: 02 feb 12, 15:00


Gutta i Spillerinvest kunne vel tilby seg å betale for en spiss DE ønsker seg !! (så får de ta støyten selv om det feiler)

Er imidlertid rimelig sikker på at det ikke er tidligere bomkjøp som gjør at de er passive nå, det er garantert forholdet til Kosten.

Tviler på om Aune takker nei til det hvis alternativet er ingen spiss i det hele tatt.

 

Er selvfølgelig enig i at hovedtrener ideelt sett bør avgjøre spillerkjøp, men i nøden spiser fanden fluer osv osv osv

---------------------------

Lunde


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 feb 12, 15:34
Endret: 02 feb 12, 15:36
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av Lunde
Gutta i Spillerinvest kunne vel tilby seg å betale for en spiss DE ønsker seg !! (så får de ta støyten selv om det feiler)

Da kan man like gjerne legge ned klubben. Spillerinvest kan gjerne si ja eller nei til en spiller FFK ønsker å kjøpe, men ALDRI komme med ønsker om hvem de helst vil ha selv på egenhånd. Da får vi skrekkscenarioet jeg varslet for et par år siden: FFK står overfor dilemmaet om å ikke kjøpe noen spiss eller ta den en gjeng investorer vil ha til klubben og funnet selv, men som kanskje overhodet ikke passer inn for hovedtreneren.

Hvilken trener vil trene en klubb der en gjeng investorer bestemmer hvem som skal spille for klubben? Den dagen Spillerinvest kommer med slike forslag, så håper jeg "samarbeidet" brytes umiddelbart.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 02 feb 12, 15:42

Godt innlegg Blackburn.

Jeg mener at FFK bør holde seg langt unna Spillerinvest. Dette er folk som kun tenker på seg selv, og ikke klubbens beste. Hvis man skal tjene penger her i verden er ihvertfall ikke det å "investere" penger i halvgamle og halvdårlige norske spillere som man har hørt om fra før veien å gå.

La nå folk som har peiling (eks Jocke Jonsson) finne den riktige spilleren, så har de kanskje en mulighet til å tjene litt på han også.

Men som sagt - dropp hele Spillerinvest, og kjøp spillerne selv FFK. Det vil dere tjene på ved et evt videresalg også.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 feb 12, 15:52


Hvis man ikke skal be på sine knær om hjelp fra spillerinvest må man forholde seg til den tomme klubbkassa. Da er vi tilbake til å ikke kjøpe spiss men isteden satse på de tre vi har eventuellt med hjelp av en "hengende spiss" ved behov. Jeg mener videre at det er bedre å kunne drive klubben uten hjelp fra spillerinvest eller snille onkler og satse på unge spillere og heller være litt mer tålmodige med tanke på resultatkrav.

 


Lunde

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 jan 12
Innlegg: 8

Lagt til: 02 feb 12, 16:03

Ikke uenig jeg, gjelder bare å finne balansen mellom idealisme og overlevelse i Tippeligaen
Resultatkravet vil uansett være å holde plassen som minste minimum

---------------------------

Lunde


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 feb 12, 19:19
Endret: 02 feb 12, 19:20
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av Plankekæll

Godt innlegg Blackburn.

Jeg mener at FFK bør holde seg langt unna Spillerinvest. Dette er folk som kun tenker på seg selv, og ikke klubbens beste. Hvis man skal tjene penger her i verden er ihvertfall ikke det å "investere" penger i halvgamle og halvdårlige norske spillere som man har hørt om fra før veien å gå.

La nå folk som har peiling (eks Jocke Jonsson) finne den riktige spilleren, så har de kanskje en mulighet til å tjene litt på han også.

Men som sagt - dropp hele Spillerinvest, og kjøp spillerne selv FFK. Det vil dere tjene på ved et evt videresalg også.

Fornuftige ord.

Nå er det vel ikke så mange som vet hva som skjer i kulissene, men hvis det skal være sånn at FFK skal krype for, og ta hensyn til furtne og selvhøytidelige "investorer" så er det like greit å en gang for alle bevise at man lar vær å krype og kan greie seg selv.

Hvis lidenskapen ikke er til for klubb og by, for lagets ry, å kjempe fram til seir på ny, men heller å profilere seg selv så bør man greie seg foruten.

Da kan klubben vise selv at de kan bringe klubben opp, helt til topp!

Men som sagt, vi utenforstående vet lite hva som foregår, det sies så mye, bl.a. om uenigheten, (for å si det mildt) mellom Spillerinvest og Værste, (bør jo ikke nevne navn), det sies mye om avgående styreleder, (som har gjort en utmerket jobb) osv...

Men uenighet, intriger og selvforherligelse skaper ingen toppklubb. Klubben må skape det selv.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 02 feb 12, 23:31
Endret: 02 feb 12, 23:32
Endret av: endre

Er det bare meg, eller er ordet investor feil brukt i denne sammenhengen? En investor investerer penger for så å få gevinst av dette. Dette skjer jo ikke ved å kjøpe spiller som Hoff, Valencia etc. Men hadde de gitt penger for kjøp av han afrikaneren som gikk til Celtic, så hadde de jo tjent penger og alle hadde vært happy. Skulle jeg invistert penger, ville jeg hørt på fagfolk (Les: jocke), noen ganger kan man lure..... Kanskje greit å holde seg til det man kan.... (Les: forretningsfolk)

EDIT: Ser nå at posten min ble ganske lik plankekæll... Jaja Cool

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Lunde

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 jan 12
Innlegg: 8

Lagt til: 03 feb 12, 10:37


Terje Høili gikk en gang ut i avisen og sa at han personlig ønsket seg Gashi og Wehrman til klubben, og slik ble det.......

Kan jo ikke akkurat si at det slo feil ut den gang.

---------------------------

Lunde


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 feb 12, 11:15

Opprinnelig postet av Tøfflus


Var ikke investorgutta selv ganske involvert i avgjørelsen om å hente Nordlie? Det var jo snakk om ganske mye penger man måtte ut med da han (og spillerne) ble hentet.

Forøvrig kan du da ikke inkludere Valencia som en feilinvestering? Han er jo blant våre beste spillere (når han er skadefri, vel å merke).

Klubben og Sport AS kom til Høili med en pakke(Nordli, gymlærer, Andersson og Valencia) og en pris, og spurte om penger. Det fikk de.

Det som gjør Valencia til et bomkjøp er pris og lønn. Han er en god spiller og en hyggelig fyr.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 03 feb 12, 11:16

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det som gjør Valencia til et bomkjøp er pris og lønn.

Og skadehistorikk...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 feb 12, 11:22

Opprinnelig postet av Lunde


Terje Høili gikk en gang ut i avisen og sa at han personlig ønsket seg Gashi og Wehrman til klubben, og slik ble det.......

Kan jo ikke akkurat si at det slo feil ut den gang.

Nei det var det ikke. En eller flere rike onkler vet at det å investere i fotball ikke nødvendigvis er gode investeringer, men de kjøper seg goodwill i lokalbefolkningen(se på Røkke og Gjelsten, og han med fergene i Ålesund). Store navn gir bedre umiddelbar effekt en unge talenter. Her er det da viktig at klubben har tunga rett i munnen, og følger sine prinsipper og sin filosofi, men helst uten å støte noen fra seg.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 feb 12, 13:07

Opprinnelig postet av Lunde
Terje Høili gikk en gang ut i avisen og sa at han personlig ønsket seg Gashi og Wehrman til klubben, og slik ble det.......

Kan jo ikke akkurat si at det slo feil ut den gang.

Nei, men dette var da vel også spillere som trenerne i FFK ønsket seg, og da er det ikke noe problem. Problemet blir først når FFK sårt trenger forsterkninger, men ikke har pengene og investorene sitter på pengesekken og skal selv diktere FFK hvilke spillere som kan kjøpes.

Man ser jo allerede nå at de på en måte presser klubben med å si at pengene sitter løsere om Kosten forsvinner ut av klubben. Da har disse pengesterke folkene for mye makt allerede og man burde finne alle mulige løsninger for å klippe den navlestrengen en gang for alle.



Flat Trådet Nøstet
Side 29 av 50 29

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24