Husk meg
Brukernavn
Passord

25. serierunde: FFK - Sogndal, søn. 02.10. kl. 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 02 okt 11, 22:21

som det ble sakt før kampen, så var det en svart rekke foran målet til songdal.

Vær gang FFK var over midt streken så lå de med med 10 mann i forsvar.

Hater den taktiken og at de også bytter på overtid. HVORFOR ER LOV???? er så dritt lei det der.

Er det noen som kan lære Masalin og sparke ballen? Synd det var mye dårlig komunikasjon mellom han og forsvaret som gjorde det vanskelig de første 30 min. Syns publikum skal få dårlig karakter for å bue på egen spiller.

dette var en vanskelig kamp, men syns vi vant et poeng. Guttane skal ha mye skryt for at de greide å hente inn et poeng. Jabbie og Tarik gjorde en kjempe jobb. Aune skal også ha skryt for de byttene og at han tok tak i det taktiske og gjorde mange bra bytter. Kan ikke laste aune for at Keene bare spilte 14 minTongue out


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 02 okt 11, 23:22

Opprinnelig postet av kjell-H

Synes Aune gjorde de riktige grep når vi lå under.

Enig i dette. Det er allikevel på kanten å ta ut en spiller før det har godt 45 min uansett hvem det er. Dette synes jeg fordi kun pga medfølelse for den valgte spiller, allikevel kudos for løsningen so, funket bra. I tillegg syns jeg det er svært dristig å gjøre sitt siste bytte allerede i det 55 min. Spesielt med tanke på at vi allerede var 10 mann og spilte på en våt bane- faktorer som gjør at man kan få skader.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 02 okt 11, 23:31

Opprinnelig postet av Kai Roger

han har vel ikke kommet til en eneste sjanse---og det er ikke bra nok for en spiss som skal vise seg fram...desverreWink

Han har kommet til flere sjanser, bare ingen i nettet.

Skal heller ikke glemme hvor kjapt han spilte seg i kampform og inn på laget, i forhold til grunnlaget han hadde når han kom hit, som strengt tatt bestod av fliser i rumpa.

Go Keene Smile

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 03 okt 11, 01:28

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Kai Roger

han har vel ikke kommet til en eneste sjanse---og det er ikke bra nok for en spiss som skal vise seg fram...desverreWink

Han har kommet til flere sjanser, bare ingen i nettet.

Skal heller ikke glemme hvor kjapt han spilte seg i kampform og inn på laget, i forhold til grunnlaget han hadde når han kom hit, som strengt tatt bestod av fliser i rumpa.

Go Keene Smile

 

Ikke siter ifra en halfull setning da.....du må få med der setningen startet...så poenget kommer fram.......hvis ikke blir det jo helt feil sitering.Wink


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 03 okt 11, 08:22

Opprinnelig postet av Kai Roger

Ikke siter ifra en halfull setning da.....du må få med der setningen startet...så poenget kommer fram.......hvis ikke blir det jo helt feil sitering.Wink

Poenget ditt er vel at du ikke synes Keene holder mål, og det kom vel frem Smile

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 okt 11, 08:29

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Hodeløs takling av Keene idag, og idiotisk av Horn å snakke på seg gult kort.. Neste kamp må vi klare oss uten både Horn og James.. 

Så ikke 1 omgangen, men så hele 2 omgang og syntes FFK hadde fortjent tre poeng også.. Vi kjørte hele 2 omgang.. Men er fornøyd med ett poeng også.. Poeng er poeng og alle poengene er viktige utover høsten ;)

Vil trekke fram Tarik, Jabbie, Askar, Thomassen og Landgren.. God kamp av disse idag!

Synes dommeren var veldig svak, og at han lar seg provosere av spillere til å å dømme som han gjør er veldig uprofesjonelt. 

Keene får gult kort i sin første takling i kampen. Selvfølgelig helr feil dømt. Berntsen blir nok provosert av at Keene applauderer avgjørelsen med en viss ironi.

Det som er spesielt er at det er i hjemmekampene vi har blitt bortdømt denne sesongen(LSK, Odd, Tromsø og Sogndal). Hvor har det blitt av den gode gamle hjemmedømmingen?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 okt 11, 09:06

radio fredrikstad sier at keene sittt første og andre gule er helt rett.. jeg tror vi bare må se det i våre øyne at keene selv burde etter det første kortet tatt seg sammen og ikke klinka rett inn enda en takling. Det er vel ingen mediar som går ut  og sier dette er feil av dommeren

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 03 okt 11, 09:24

Nei, ingen sier det direkte. Jostein Grindhaug sa vel i går under fotballkveld at han syntes det var litt hardt å gi han det første gulekortet. 

 

Uansett er det hodeløset og gå inn i den taklingen så hardt som han gjorde etterpå. Uansett om han får gult eller ikke av det har han allerede gjort en sånn forseelse så han ville gått i dusjen ved neste.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 okt 11, 09:48

stemmer det Jostein Grindhaug sa det, men en annen ting.. hadde FFK hatt den innsatsen som keene viste uten og dra på seg kort hadde vi vunnet denne kampen.. makan til dårig fotball og sove i 30 min og nærmest la sogndal skåre...

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 03 okt 11, 10:01

Opprinnelig postet av keiko99

radio fredrikstad sier at keene sittt første og andre gule er helt rett.. jeg tror vi bare må se det i våre øyne at keene selv burde etter det første kortet tatt seg sammen og ikke klinka rett inn enda en takling. Det er vel ingen mediar som går ut  og sier dette er feil av dommeren

Godt sagt Keiko. Helt enig med deg.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 okt 11, 10:09

Opprinnelig postet av keiko99

radio fredrikstad sier at keene sittt første og andre gule er helt rett.. jeg tror vi bare må se det i våre øyne at keene selv burde etter det første kortet tatt seg sammen og ikke klinka rett inn enda en takling. Det er vel ingen mediar som går ut  og sier dette er feil av dommeren

I Fotballkveld i går sa både Grindhaug og Jönsson at det første gule var strengt idømt. Grindhaug mente dommeren kunn utvist skjønn og da ikke gitt det andre.

Så situasjonene i reprise etter at jeg kom fra stadion i går(hadde tatt opp kampen). Keene fikk sitt første gule for sin første takling i kampen. Det var ikke strake ben, ikke knotter, ikke bakfra, og han var også på ball. Gult på denne var veldig strengt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 03 okt 11, 10:19

Fullstendig enig at det første gule kortet er veldig strengt, men allikevel håpløst å kaste seg inn i den neste situasjonen. Disse to handlingene gir en gul+ i mine øyne, og neste takling ville fått han ut uansett, og let´s face it. Keene hadde hatt en hard takling til i løpet av relativt kort tid. Men vi er alle enige i at dommeren gjorde en dårlig vurdering og viste dårlig skjønn!


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 03 okt 11, 10:29


Godt FFK hevet seg i 2.omgang. Skulle nesten tro at spillerne synes det er så gøy å spille mot Særp at de vil rykke ned sammen med dem. 

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 03 okt 11, 11:06

Det første gule kortet til Keene var strengt, men kan absolutt forsvares. Kommer skrått bakfra med strake ben og knotter. Han treffer rent på ballen, men taklingen er ikke pen. Gult kort likevel for strengt. Men når han etterpå ironisk applauderer dommeren for det gule kortet kvalifiserer det til gult kort i seg selv.

Det andre gule korte til Keene er soleklart. Fullstendig idiotisk gjort, og dårlig gjort mot både medspillere, trenere og publikum.

Å klage på dommeren etter dette blir enda mer tåpelig av spilleren selv.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 03 okt 11, 11:19
Endret: 03 okt 11, 11:27
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av Arte et labore

Tviler på at det noen gang har skjedd at en spiller blir byttet inn før pause, og klarer å bli utvist før hvilen.

Jeg føler det på meg at denne spilleren IKKE skal til FFK etter sesongen i hvert fall. Helt forferdelig å klare noe sånt rett før pause. Ikke minst når han faktisk spiller som SPISS!

En lagkamerat av meg gjorde dette for Begbys juniorlag for mange herrans år siden. Han kom for sent til kampen, ble byttet inn, og fikk rødt kort før han hadde spilt ti minutter. Han trengte ikke engang å dusje.

Når en profesjonell spiller gjør noe tilsvarende, er det håpløst. En ukelønn i bot er passende. Og ingen kveldsmat før til lørdag.

Resten av spillerne fortjener fik for den sløve holdningen de første 25 minuttene, men samtidig fortjener de ros for måten de tok seg sammen på og dominerte kampen med en mann mindre. Summa summarum var første omgang veldig dårlig, andre omgang ut fra omstendighetene bra. Totalt sett er det skuffende at et så stusselig lag som Sogndal ikke blir slått.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 03 okt 11, 12:16
Endret: 03 okt 11, 12:16
Endret av: A.Hegerfors

Keiko: Vær så snill å ikke bruk Radio Primes Christian Breiviks uttalelser m.t.p. hva som er rett og galt i en fotballkamp. Der er det mer følelser enn innsikt, for å si det sånn.

Generelt: Om det røde er strengt eller ikke: Det som er forferdelig svak dømming er at Songdals Barry Kader ikke får sitt andre gule m.t.p. den listen dommeren la seg på. Han skulle hatt gult (ved første stopp i spillet) allerede da han drar  Mads Hansen i trøya en halv banehalvdel. Deretter får han et gut kort, før han også stiller seg i veien og hindrer FFK i et rask innkast. 

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 okt 11, 12:52

Opprinnelig postet av Arte et labore

Tviler på at det noen gang har skjedd at en spiller blir byttet inn før pause, og klarer å bli utvist før hvilen.

Jeg føler det på meg at denne spilleren IKKE skal til FFK etter sesongen i hvert fall. Helt forferdelig å klare noe sånt rett før pause. Ikke minst når han faktisk spiller som SPISS!

En Leeds spiller jeg ikke husker navnet på ble byttet inn på overtid i en kvalikkamp(mener det var det) og fikk to gule før kampen var over. Kvalik til opprykk fra Championship. Sikker noen som kan utfylle dette med mer presis info.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 okt 11, 12:57

Nei jeg skal ikke det, men jeg så begge taklingene selv og greit at det var stengt, men nå la dommeren seg på denne linja og jeg kunne se at andre spillere fikk gule kort like enkelt som keene.  

Han kunne etter det første kortet skjønt selv at han burde ha vært mye mere forsiktig

bare det at han klapper for og få kort er mange ganger en godt nok til å få gult...

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 okt 11, 12:57

Opprinnelig postet av Plankekæll

Men når han etterpå ironisk applauderer dommeren for det gule kortet kvalifiserer det til gult kort i seg selv.

 

Hvorfor det.

Bør ikke en dommer på dette nivået innse at spillerne kan oppleve en situasjon annerledes enn han selv, og kanskje ta høyde for at han har gjort feil? Det kommer ikke to lag og 7500 tilskuere til stadion for å bygge Espen Bertsen's ego.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 03 okt 11, 13:41

Opprinnelig postet av Plankehue

Hater den taktiken og at de også bytter på overtid. HVORFOR ER LOV???? er så dritt lei det der.

Helt enig. Den eneste grunn til å gjøre bytter på overtid er taktikkeri, å forhale tiden. Det hadde vært helt fint med en regel som sa at det ganske enkelt ikke er lov å bytte spillere på overtid. Det finnes andre regler som skal fohindre uthaling av tiden, som at keeper kan få gult kort for å bruke unødig lang tid på et utspark. Enten kan man kutte ut alle slike regler, og tillate spillerne å bokstavelig talt sette seg på ballen. Eller så kan man gjennomføre regelverket. Dagens mellomløsning leder bare til irritasjon.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24