Husk meg
Brukernavn
Passord

Semifinale NM: FFK - Brann, ons. 21.09 kl. 20:00

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 22 sep 11, 12:13

Dette er en sesong det ikke skal forventes for mye. Jeg synes vi ikke har råd til å være missfornøyd med en trener så lenge vi ikke har rykket ned. Jeg er helt enig i at det ikke er noe godt spillemønster og at en ny trener kan vurderes innen en 2-3års periode. 


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 22 sep 11, 12:36

Det er 8 meget viktige kamper igjen av sesongen. Jeg synes derfor vi skal vente med hele trenerteamdiskusjonen til de kampene er spilt. De tiltak klubben eventuelt kunne ha gjort er nok for sent nå

Det er nok ikke bare spillerne som føler at det tærer på selvtilliten, og en slik diskusjon nå fører bare til at trenerteamet føler at grunnen under dem gynger enda mer. De vet like godt som alle oss tribuneekspertene at det underpresteres - og de er jo faktisk så ærlige at de sier det rett ut hver gang : "Det er bare å beklage". Hørt den før?

Etter disse 8 kampene kjenner vi fasiten og grunnlaget for en slik diskusjon :

- vi har enten rykket ned

- underprestasjonene fortsetter, men vi greier oss

- eller de siste 8 kampene viser klar forbedring på selvtillit, innsats (hos alle) og offensivt spillemønster

Jeg håper på det siste!


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 22 sep 11, 12:44

Hva med å hente Norli fra Kongsvinger? 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 22 sep 11, 13:08

Nei jeg forventer ikke at vi skulle gå til finale.Nei jeg forventer ikke topp 5 i serien. Men JA man skal kunne forvente mere seiere på hjemme bane el hvertfall mere poeng på hjemme bane. Så dårlig er ikke troppen våres at vi skal tape så mye.

Jeg mener helt klart at Aune burde fått mere ut av dagens tropp en det han har gjordt til nå! Jeg er helt enig i at spillerne må ta sitt ansvar som spillere men det er faktisk Aune som må få spillerne på rett kjør igjen.Mange flere tap kan vi klare for å ikke rykke ned? Med flaksa vi har i år så skal man ikke se bortifra at vi taper mot særp.Gjør vi det så begynner det virkelig å spøke rundt oss!

Det jeg mener er at med dagens stall så skulle vi faktisk klart å ta flere poeng en det vi har gjordt til nå! Aune nå må du få printet inn i hodene på spillerne at detta godtar du ikke lengre!!!Og når ikke ditt budskap inn til spillerne så er det noe alvorlig galt! Du kan begynne med å benke Borges som virkelig har hodet et annet sted en ffk om dagen!

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 22 sep 11, 13:42

Jeg har ikke lest igjennom alle postene etter kampen mot Brann, så kan være at noen har nevnt det tidligere.

En ting jeg reagerte på i går etter kampen, var at det KUN var Jokke som var bortom og "takket" supporterne for kampen. Dette er rett og slett lavmål og respektløst av de andre spillerne som var på banen i går.
Greit nok at de var skuffet etter tapet, men de kunne i det minste ha kommet bort og takket for støtten de fikk gjennom kampen.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 22 sep 11, 13:54

Opprinnelig postet av kjell-H

Nei jeg forventer ikke at vi skulle gå til finale.Nei jeg forventer ikke topp 5 i serien. Men JA man skal kunne forvente mere seiere på hjemme bane el hvertfall mere poeng på hjemme bane. Så dårlig er ikke troppen våres at vi skal tape så mye.

Jeg mener helt klart at Aune burde fått mere ut av dagens tropp en det han har gjordt til nå! Jeg er helt enig i at spillerne må ta sitt ansvar som spillere men det er faktisk Aune som må få spillerne på rett kjør igjen.Mange flere tap kan vi klare for å ikke rykke ned? Med flaksa vi har i år så skal man ikke se bortifra at vi taper mot særp.Gjør vi det så begynner det virkelig å spøke rundt oss!

Det jeg mener er at med dagens stall så skulle vi faktisk klart å ta flere poeng en det vi har gjordt til nå! Aune nå må du få printet inn i hodene på spillerne at detta godtar du ikke lengre!!!Og når ikke ditt budskap inn til spillerne så er det noe alvorlig galt! Du kan begynne med å benke Borges som virkelig har hodet et annet sted en ffk om dagen!

 

Angående vurderingene dine av dagens tropp:

Keepere er på sitt beste fra de er nærmere 30 år og kan videreutvikle seg, om motivasjonen er der, til de er nærmere 40. Dette fordi erfaring er en viktig faktor.

Man ser mange eksempler på at backer kan være unge(under 25) og samtidig prestere på høyt nivå kamp etter kamp. Med midtstoppere er det litt som med keepere, at de når toppnivå når de nærmer seg 30.

Med kantspillere på midtbanen er det litt som med backer, men sentralt er erfaring også en viktig faktor.

Spisser/angrepspillere kan godt være unge(under 25), men vil da svinge i prestasjonene. Ser vi på toppscorer listen i tippeligaen de siste fem årene er snittalderen på topp fem ca 30 år.

 

Hvis vi ser på gårsdagens startelver så er Masalin 25 år(Staw 23), Askar 25, Horn 24, Martinsen 29, Thomassen 23, Tarik 23, Ramberg 35, Jabbie 18, Hansen 27, Borges 23 og Keene 25.- Snittalder på ca 25. Hadde Hussain spilt i stedet for Ramberg ville snittalderen vært ca 23,5.

Sammenlign dette med andre tippeligalag!

En annen viktig faktor er kontinuitet og relasjoner. Fem av disse utespillerne kom til klubben før denne sesongen. Det tar tid å bygge relasjoner, og med mindre erfaring tar det lengre tid.

Nøkkelspilleren som vi forventer skal dra lasset, som Horn, Borges og Tarik, er som unggutter å regne sammenlignet med de som har lignende roller i andre klubber.

Hvorfor er det relativt uerfarne unggutter vi må stole på? Fordi vi ikke har råd til noe annet.

Fortsatt treneren det er noe galt med? Vi har ikke råd til å bytte ut han heller

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 22 sep 11, 14:00

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av kjell-H

Nei jeg forventer ikke at vi skulle gå til finale.Nei jeg forventer ikke topp 5 i serien. Men JA man skal kunne forvente mere seiere på hjemme bane el hvertfall mere poeng på hjemme bane. Så dårlig er ikke troppen våres at vi skal tape så mye.

Jeg mener helt klart at Aune burde fått mere ut av dagens tropp en det han har gjordt til nå! Jeg er helt enig i at spillerne må ta sitt ansvar som spillere men det er faktisk Aune som må få spillerne på rett kjør igjen.Mange flere tap kan vi klare for å ikke rykke ned? Med flaksa vi har i år så skal man ikke se bortifra at vi taper mot særp.Gjør vi det så begynner det virkelig å spøke rundt oss!

Det jeg mener er at med dagens stall så skulle vi faktisk klart å ta flere poeng en det vi har gjordt til nå! Aune nå må du få printet inn i hodene på spillerne at detta godtar du ikke lengre!!!Og når ikke ditt budskap inn til spillerne så er det noe alvorlig galt! Du kan begynne med å benke Borges som virkelig har hodet et annet sted en ffk om dagen!

 

Angående vurderingene dine av dagens tropp:

Keepere er på sitt beste fra de er nærmere 30 år og kan videreutvikle seg, om motivasjonen er der, til de er nærmere 40. Dette fordi erfaring er en viktig faktor.

Man ser mange eksempler på at backer kan være unge(under 25) og samtidig prestere på høyt nivå kamp etter kamp. Med midtstoppere er det litt som med keepere, at de når toppnivå når de nærmer seg 30.

Med kantspillere på midtbanen er det litt som med backer, men sentralt er erfaring også en viktig faktor.

Spisser/angrepspillere kan godt være unge(under 25), men vil da svinge i prestasjonene. Ser vi på toppscorer listen i tippeligaen de siste fem årene er snittalderen på topp fem ca 30 år.

 

Hvis vi ser på gårsdagens startelver så er Masalin 25 år(Staw 23), Askar 25, Horn 24, Martinsen 29, Thomassen 23, Tarik 23, Ramberg 35, Jabbie 18, Hansen 27, Borges 23 og Keene 25.- Snittalder på ca 25. Hadde Hussain spilt i stedet for Ramberg ville snittalderen vært ca 23,5.

Sammenlign dette med andre tippeligalag!

En annen viktig faktor er kontinuitet og relasjoner. Fem av disse utespillerne kom til klubben før denne sesongen. Det tar tid å bygge relasjoner, og med mindre erfaring tar det lengre tid.

Nøkkelspilleren som vi forventer skal dra lasset, som Horn, Borges og Tarik, er som unggutter å regne sammenlignet med de som har lignende roller i andre klubber.

Hvorfor er det relativt uerfarne unggutter vi må stole på? Fordi vi ikke har råd til noe annet.

Fortsatt treneren det er noe galt med? Vi har ikke råd til å bytte ut han heller

Jeg mener fortsatt at man skulle kunne ta mere poeng en det vi har gjordt til nå med mannskapet vi har!

Jeg skylder ikke på Aune alene men ja han får ta sin del av skylda han også for det er hans oppgave å få spillerne til å vinne mere poeng! Men ja jeg synes ffk spilte en veldig bra 1omgang igår men vi har ingen som klarer å score desverre.

Aune må virkelig få opp øyne til gutta før det er for sent.For jeg føler meg ikke trygg på at Start og Særp skal tape resten av sine kamper!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 sep 11, 14:20


Jeg ønsker at Aune skal lykkes og at vi ikke skal rykke ned. Men hvordan kommer vi ut av blindgata vi er i nå? Vi ser jo spillere som jobber og står på, men de skaper ikke mye desverre. Jeg har tro på at en idrettpsykolog kan være en god ide i sesonginnspurten. Men hva mener dere, hvordan kommer vi ut av blindgata?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 22 sep 11, 14:59

Opprinnelig postet av kjo


 Finnes det en eneste trener i verden som hadde fått full backing i denne byen?

Nei.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 sep 11, 15:03

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av kjo


 Finnes det en eneste trener i verden som hadde fått full backing i denne byen?

Nei.

Sånn er det i en fotballby. Heldigvis er vi en fotballby....


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 22 sep 11, 15:21


Helt enig angående dette med å la oss se hvordan det går med de resterende kampene.. En ny trener nå er helt uaktuelt, og det ville vært en nødløsning som er en kultur FFK har lagt fra seg, og takk gud for det.

Er veldig mye som skal klaffe denne sesongen, både med nye spillere og ny liga kontra i fjor. Det skal forventes bedre, men er så vanskelig å bestemme hva som er holdbart og hva som ikke er det, for man vet jo ikke om en annen trener nødvendigvis hadde gjort det bedre.

Semi-finale i cupen, og om vi beholder plassen i Tippeligaen (noe vi bør gjøre), så synes jeg dette får duge etter tingenes tilstand.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 22 sep 11, 16:09

Opprinnelig postet av guillermo

Jeg har ikke lest igjennom alle postene etter kampen mot Brann, så kan være at noen har nevnt det tidligere.

En ting jeg reagerte på i går etter kampen, var at det KUN var Jokke som var bortom og "takket" supporterne for kampen. Dette er rett og slett lavmål og respektløst av de andre spillerne som var på banen i går.
Greit nok at de var skuffet etter tapet, men de kunne i det minste ha kommet bort og takket for støtten de fikk gjennom kampen.

 

Etzaz og Landgren kom innom på vei ut, ellers var det ingen.. selv om supras gjorde sitt beste for å prøve å synge spillerne ut for å takke for kampen.

Særdeles skuffet over klubben på flere punkter etter i går.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 sep 11, 16:19

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Feil, Eggen la grunnlaget for at vi idag er i Tippeligaen og spiller på den flotteste arenaen der. Ironisk nok, du skylder på Eggen for uføret FFK havnet i. Arte el labore klager på at Eggen overvurderte troppen og ikke hentet nok spillere...

Der skrev du det veldig firkantet for å passe inn i poenget ditt. Jeg skrev at Eggen den første sesongen overvurderte troppen og at det kun var en kjøpefest som reddet hos fra nedrykk. Hvis du hadde tatt deg tre sekunder og lest neste setning, så ville du sett det. Nå leste du sikkert hele uansett, men trakk ting ut av sammenheng for å skape et poeng.

Jeg tror alle er enig om at Eggen overvurderte stallen før returen i Tippeligaen. Han sa stallen var god nok, resultatene sa noe ganske annet helt frem til kjøpefesten - som jo kanogvetalt også nevner. Så jeg og han er ikke akkurat uenig, det var bare du som tok ting ut av sammenheng for å skape uenighet.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 sep 11, 16:33

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Under Eggen så hadde vi en rød tråd over angrepspillet. Det var klare og enkle linjer over hvordan det skulle være, og det kjørte over stort sett alle motstandere på hjemmebane. Spillet hadde fortsatt utfordringer på bortebane. Eggen tok oss til Tippeligaen etter 10 år med breddeidrett. Ja, han burde få oss opp fra 2 div, og gjorde det raskest mulig måte, vi var ikke favoritter i 1 div, men han tok oss tvers igjennom på første forsøk. Samtlige år i Tippeligaen ble vi nederlagsdømt, men vi beholdt plassen og var igjen ett respektert Tippeligalag igjen. Dette ble også kronet med NM gull, før han forsvant. Altså, han tok oss fra breddefotball til Kongepokal på 5 år.

       Mulig du ikke skjønner facinasjonen av dette arte et labore? Men Aune og Amundsen er du voldsomt facinert av tydeligvis....

Angrepsspillet? Ok, vi scoret mye mål. Men vi slapp samtidig inn veldig mye mål. Vi slapp inn nest flest mål i 2004 med fire lag under oss. Vi slapp inn tredje flest mål i 2006 med seks lag under oss. Begge gangene var det et stykke ned til neste lag på listen.

Det du tydeligvis ikke vil se er stallen og pengene som Eggen hadde, men som Aune ikke er i nærheten av å ha. Det virker som du sidestiller grunnlaget Eggen hadde, med det Aune har nå. Eggen kunne hente etablerte spillere, Aune må hente ungdom som ikke har Tippeliga-erfaring engang. Du ser virkelig ikke den forskjellen?

For å spørre enkelt: Tror du Eggen hadde klart to opprykk på to år om han ikke kunne hentet inn Ringberg, Risholt, Tore Pedersen og Tor Trondsen for å ta noen? Det er ikke ofte en andredivisjonsklubb kan hente inn tre spillere med nylig erfaring på toppnivå og som ikke er steingamle.

Aune måtte bygge opp et helt nytt lag da vi rykket ned. Ta en titt på stallen anno 2009 og den vi har nå. Ut har erfarne spillere gått, inn har det nesten utelukkende kommet unge talenter. Likevel fikk Aune oss opp, og han var en kamp unna en ny cupfinale.

Jeg har da aldri skrevet at jeg er voldsomt fascinert av Aune og Amunsen. Slutt å tilegne meg meninger jeg ikke har, det er andre gangen du vrenger på ting for å et poeng ut av det. Det er sikkert noen der ute som kunne gjort en bedre jobb, men jeg ser bare ikke at Eggen skulle være vedkommende. Fyren som knapt ga talenter en sjanse på FFK skal altså være mannen til å bygge opp et nytt lag utelukkende av talenter. Hvor lang tid tror du ikke det hadde tatt før han igjen banket på hos Høili og sa at vi trengte erfaring inn i laget?

For å gjøre ting kort: Det nytter ikke å se resultatene til Eggen opp mot Aune, uten å ta høyde for rammebetingelsene de satt og sitter med også. Eggens resultater er ikke så imponerende. Det var først da Grønhagen kom at laget fikk seg et løft. Eggen har en åttendeplass i Tippeligaen som beste resultat for et lag han har trent.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 sep 11, 17:12

Eggen var rett mann på rett sted til rett tid for å ta oss fra bredde- til toppfotball, men jeg har ingen tro på at han er rett mann for å ta oss videre til å bli en etablert toppklubb.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 22 sep 11, 17:36

La Aune og Amundsen få fred til sesongen er ferdig. Selv ikke Hareide,Eggen eller andre ville gjort en bedre jobb,med de rammebetingelsene vi har pr nå.

 

Jeg har en mann jeg tror ville passe oss som trener,men velger å ta den diskusjonen etter sesongen.Wink

 

Nå trenger gutta støtte,og de viser ihvertfall innsats....de gir 100% i hver duell,og med samme innstilling i neste kamp,tror jeg Sarpingene skal få det vondt.Laughing


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 22 sep 11, 17:47

Opprinnelig postet av Holters

Synes Jabbie var BB...

Helt enig.

De som klarte å stemme frem Tarik til BB burde skamme seg. Hva gjorde han for noe positivt da? Løp rett i motspillerne gang på gang og rotet bort ballen gang på gang? Eller var det for de to skuddforsøkene som tilsammen gikk 43 meter over og 69 meter utenfor?

Jabbie har vært strålende de to siste kampene sammen med Ramberg.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 22 sep 11, 17:50

Opprinnelig postet av solano2

Gidder forresten noen å lære Masalin å ta utspark? Og samtidig hadde det vært bra om noen gadd å vise Askar hvordan man slår innlegg.

Ta deg en tur på neste trening og vis de åssen man gjør ting da vel. Er ikke noe problem det. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 sep 11, 21:11


Måtte Aune virkelig bygge ett nytt lag arte labore? Med Staw, Gamboa, Piroja, Marthinsen, Askar, Ramberg, Borges, Tegstrøm, Valencia, Ophaug, Andersson, Thomassen, m.fl. Var det virkelig å bygge ett nytt lag? Dette laget burde feid igjennom adecco. I tillegg har vi hentet flere gode talenter og  etablerte spillere med Horn som den mest feterte, han spiller vel ikke gratis vil jeg tro. Sammenlignet med dagens tropp var Eggen sin tropp en lavbudsjettropp. Det er det ingen tvil. En annen ting er at når man går fra breddeiddrett til toppidrett på rekordtid, da må man nødvendigvis gjøre store utskiftninger. Alikevel, så kan vi nok plukke ut 4 mann idagens tropp som koster mer enn hele troppen til Eggens første Tippeligatropp. Lønnsfesten i FFK startet med Morgan Andersen sin inntreden, noe forøvrig Eggen var sterkt imot og som var hovedgrunnen til at han gikk....

 

 

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 sep 11, 21:21
Endret: 22 sep 11, 21:25
Endret av: Bedreviteren

 En annen ting, er det noen som har sett sprut, glød og engasjemang hos spillerene siden Juni? Kanskje betimelig og spørre hvorfor?

 

 

 



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3