Husk meg
Brukernavn
Passord

Terror i oslo

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 jul 11, 18:02

Dette er sjokkerende. Hvem står bak dette ?

hvorfor gjør dem sånt ?

Oslo ser ikke ut og dette er fryktelig trist

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 22 jul 11, 18:32

Dette er helt klart sjokkerende og utrolig trist for Norge... Selvom ting ikke har blitt bekreftet,så kan man alikevel antyde at det er snakk om terrorisme på norsk jord.

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 jul 11, 18:39

spørsmålene blir så mange...

skjer ting på utøya også

Melding fra Jaran: "lever foreløpig".

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 22 jul 11, 18:57

Satt i bilen og skulle egentlig kjøre forbi regjeringsbygget, men tok en annen vei pga lang tid å komme seg inn på den veien. Jeg var allikevel bare 2-3 kvartaler unna og det var ikke noe vanlig arbeidsbombe det her. Fytti og det smalt og ting knuste. Over oss røyk det røyk og gjensander fløy i røyken.

Tankene mine går til alle som blir berørt av det her. Noe sier meg at det blir mange døde her i denne triste dagen for Norsk historie. 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 jul 11, 19:11

Ufattelig! Jeg kommer aldri til å glemme hvor jeg var 9/11. Nå blir 22. juli også en dyster dato å huske...

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 jul 11, 21:09

Dette er sykt. Uansett om det er islamister, nynazister, venstreekstremister eller noen andre gærninger som står bak - håper de ansvarlige blir tatt så fort som mulig.

Hadde det bare vært bomba i Oslo hadde jeg tenkt islamister, men denne skytingen på Utøya henger ikke på grep. Dette er sykt.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 22 jul 11, 23:00

Enig med deg tøfflus at den skytinga på Utøya rimer dårlig med at det er islamister som står bak. Jeg heller mer mot å tro at det er høyreekstreme som står bak, og håper egentlig at dette er EN gal manns verk, fremfor en organisasjon/gruppering.

Hører at det er en islamistisk gruppe som tar på seg "æren" for bombingen, men vet ikke hvor mye lit man kan feste til det...

En trist dag for Norge og Oslo er det uansett...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 jul 11, 23:43

Nå kommer det frem at det er en norsk mann

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 jul 11, 02:15

Helt sykt at en etnisk nordmann kan gjøre noe sånt. Anders Behring Breivik, måtte du få din velfortjente straff. Både via rettsystemet, og utenfor. Ditt forbanna svin.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 23 jul 11, 02:34

Selv om jeg har blitt frarådet å ytre dette:

Jeg er "glad"( i den grad man kan være glad over noe sånt.) for at det er en etnisk nordmann som har utført dette. Rasismen som hadde kommet med et eventuellt terrorangrep fra diverse Israelske Ekstremister hører ikke hjemme noe sted.

Håper han og alle som har støttet han får værst tenkelig straff. Feige faen er han.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 jul 11, 09:00

Jeg føler det motsatt. Det gjør jævlig vondt å tenke på at det er en av "våre egne" som har begått denne massakren. At det finnes islamistgrupper som er i stand til å gjøre slik  som bomben i Oslo vet vi fra før - dette er mye mer sjokkerende.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 jul 11, 10:40
Endret: 23 jul 11, 10:44
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av madcow
Jeg er "glad"( i den grad man kan være glad over noe sånt.) for at det er en etnisk nordmann som har utført dette. Rasismen som hadde kommet med et eventuellt terrorangrep fra diverse Israelske Ekstremister hører ikke hjemme noe sted.

Veldig bra at det var én mann som stod bak dette. Nå har de tatt han og trusselen er borte. Hadde det vært en islamistisk organisasjon som stod bak dette, så ville gjerningsmannen kun vært en liten brikke i det hele. Hadde man tatt han, så hadde det kanskje stått flere gærninger i kø for nye angrep.

Jeg hadde vært veldig bekymret om det hadde vært noen fundamentalister som stod bak dette, for da hadde kanskje ikke det vært slutten. Det kunne ha vært begynnelsen.

Nå har dette fått en slags avslutning. Mannen er tatt, ingen står klare til å ta over stafettpinnen med lignende angrep.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 23 jul 11, 10:57


Hvordan vet vi dette? Er det ikke naturlig å tro at denmne mannen bare en liten brikke på samme måter som en selvmordsbomber?


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 jul 11, 11:01

Opprinnelig postet av Erikk
Hvordan vet vi dette? Er det ikke naturlig å tro at denmne mannen bare en liten brikke på samme måter som en selvmordsbomber?

Man vet selvsagt ikke, men ingenting så langt tyder på at det er flere som står bak. Minner mer om Timothy McVeigh, som også var mer eller mindre alene om det hele (en til ble vel tiltalt som medhjelper muligens).

Han har jo startet opp et småbruk for å få tak i kunstgjødsel for å lage bomben. Dette har han planlagt i lang tid, og det ser ut som han har planlagt det hele alene hele tiden.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 jul 11, 12:06

I tillegg har han tydeligvis ikke gitt uttrykk for de helt ekstreme meningene heller, i hvert fall langt unna det som har kommet fra uttalte nynazister som Vigrid og lignende. Det er vanskelig å se hvordan politiet skulle ha kunnet oppdage dette på forhånd.

Jeg håper bare at alle nå har anstendighet til å avstå fra å score billige politiske poenger på denne tragedien. Jeg leste en del på diverse debattforum i natt som er direkte skammelig. Vi bør snarere sørge for å vokse på denne hendelsen - modnes, slik at vi gjør vårt beste for å moderere de med ekstreme meninger, framfor å fyre dem opp. Og det gjelder både politiske og religiøse ekstreme meninger.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 23 jul 11, 12:12

Flere av ungdommene som overlevde massakren på øya forteller at de hørte skuddvekslinger fra to forskjellige steder.

Hvis dette stemmer har gjerningsmannen ABB ikke vært alene om dette.

En trist, trist dag i norsk historie. Den verste dagen siden 2. verdenskrig.

Våre tanker går til de pårørende. Cry


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 23 jul 11, 12:39
Endret: 23 jul 11, 12:41
Endret av: Mustang

Yell

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 23 jul 11, 12:41

Opprinnelig postet av Arte et labore

Opprinnelig postet av madcow
Jeg er "glad"( i den grad man kan være glad over noe sånt.) for at det er en etnisk nordmann som har utført dette. Rasismen som hadde kommet med et eventuellt terrorangrep fra diverse Israelske Ekstremister hører ikke hjemme noe sted.

Veldig bra at det var én mann som stod bak dette. Nå har de tatt han og trusselen er borte. Hadde det vært en islamistisk organisasjon som stod bak dette, så ville gjerningsmannen kun vært en liten brikke i det hele. Hadde man tatt han, så hadde det kanskje stått flere gærninger i kø for nye angrep.

Jeg hadde vært veldig bekymret om det hadde vært noen fundamentalister som stod bak dette, for da hadde kanskje ikke det vært slutten. Det kunne ha vært begynnelsen.

Nå har dette fått en slags avslutning. Mannen er tatt, ingen står klare til å ta over stafettpinnen med lignende angrep.

 

Intelligent sagt, åssen i svarte F*** kan du si det? Ved å lese vg fortløpende?

Trusselen blir aldri borte....usnylige fiender er vanskelige å gardere seg mot. 

 

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 jul 11, 13:00

Opprinnelig postet av Mustang
Intelligent sagt, åssen i svarte F*** kan du si det? Ved å lese vg fortløpende?

Trusselen blir aldri borte....usnylige fiender er vanskelige å gardere seg mot.

Herregud. Denne trusselen er borte, noe den ikke hadde vært om det hadde vært en større organisasjon som stod bak. Dette er sannsynligvis en manns handling (kanskje to). Det er vel bedre det enn at det er et større terrornettverk som stod bak dette?

Denne personen (eventuelt to om en til blir tatt) kan ikke gjøre noe slikt igjen, og ingen står bak dem til å ta over. Det hadde det gjort om det var en større gruppering som stod bak. Om Al-Qaida så hadde det selvsagt spredt seg mye mer usikkerhet om det hele var over, eller om det var et enkelttilfelle.

En til pågrepet akkurat nå, men poenget forblir egentlig det samme.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 jul 11, 13:17

Væpnet politiaksjon mot terror-sympatisør på Tomter

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24