Husk meg
Brukernavn
Passord

17. serierunde: RBK - FFK, ons. 26.10 kl. 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 24 jul 11, 00:43

Opprinnelig postet av kratos

Du mener norge skal stoppe helt opp da ? Alt skal avlyses og utsettes ? Det daglige Norge må fortsette som før. Bare på den måten kan vi peke finger mot den/de og si "vi lar oss ikke pelle på nesa av dere". Den største frykten min nå, er at myndighetene bruker dette for alt det er vært og innfører store restriksjoner på vår personlige frihet ala Patriot Act, jeg vet de klør i fingrene etter det, bare se på DLD....

Er det å utsette en fotballrunde mitt i den største tragedien som har rammet Norge siden 1940 det å stoppe Norge?

Alle fotballspillere og ledere som har uttalt seg, sier det ville være meningsløst å spille kamp midt oppe i dette. Det bør vel også respekteres. Utsettelsen er uansett helt riktig. Den er ikke bassert på sikkerhetshensyn, men på respekt for offer og pårørende.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 24 jul 11, 01:11

Opprinnelig postet av kjo

Opprinnelig postet av kratos

Du mener norge skal stoppe helt opp da ? Alt skal avlyses og utsettes ? Det daglige Norge må fortsette som før. Bare på den måten kan vi peke finger mot den/de og si "vi lar oss ikke pelle på nesa av dere". Den største frykten min nå, er at myndighetene bruker dette for alt det er vært og innfører store restriksjoner på vår personlige frihet ala Patriot Act, jeg vet de klør i fingrene etter det, bare se på DLD....

Er det å utsette en fotballrunde mitt i den største tragedien som har rammet Norge siden 1940 det å stoppe Norge?

Alle fotballspillere og ledere som har uttalt seg, sier det ville være meningsløst å spille kamp midt oppe i dette. Det bør vel også respekteres. Utsettelsen er uansett helt riktig. Den er ikke bassert på sikkerhetshensyn, men på respekt for offer og pårørende.

På en side er det viktig å vise at terror aldri seirer, sann sett hadde det vært rett å spilt kampene. På den annen side er Norge ett lite land og dette er noe som har rammet oss alle, alle byer og tett steder har noen som er berørte av dette. Da blir det helt feil å spille kampen. Så er nok det eneste riktige å gjøre

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 24 jul 11, 01:13

Kort sagt, det trengs IKKE diskuteres om kampene skulle bli spilt eller ikke.

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 24 jul 11, 05:40

Opprinnelig postet av RG

Kort sagt, det trengs IKKE diskuteres om kampene skulle bli spilt eller ikke.

jeg sa tidlig at jeg syns det var håpløst at kampene ble utsatt, men da var ikke omfanget av tragedien i nærheten av det den er nå. nå er jeg ikke i tvil om at det var en riktig avgjørelse å utsette denne runden.


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 24 jul 11, 11:37


Med RBK's deltagelse i Europacup med to midtukekamper på rad, blir det vel en god stund til denne kampen vil bli spilt?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 24 jul 11, 15:56

Ja, særlig siden RBK har en utsatt kamp mot Sogndal som heller ikke er berammet ennå. Jeg er ganske sikker på at flere av de utsatte kampene blir spilt i "cuphelgene", som er satt av til kvart- og semifinaler. Særlig semifinalehelga er veldig aktuell, i hvert fall om man har en ekstra dato hvor man kan flytte kampene til de lagene som faktisk går til semifinale.

Jeg tror også vi kommer til å få se tippeligakamper på samme dag som cupfinalen i år, siden cupfinalen ikke er årets siste kamp.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 24 jul 11, 17:59

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av scheien

Jeg synes runden bør spilles.

For meg personlig ville det være meningsløst å sitte i sofaen å være engasjert og å følge med på RBK-FFK nå.

Noen ganger, slik som denne, er det på sin plass å stoppe opp, reflektere over hva som har skjedd, så kan hverdagen gå videre noe senere.

Det har vi tid til.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 jul 11, 18:18

Helt enig.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om fotball akkurat nå.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 24 jul 11, 18:39

Opprinnelig postet av Willy René

For meg personlig ville det være meningsløst å sitte i sofaen å være engasjert og å følge med på RBK-FFK nå.

Noen ganger, slik som denne, er det på sin plass å stoppe opp, reflektere over hva som har skjedd, så kan hverdagen gå videre noe senere.

Det har vi tid til.

Jeg skrev jo da også at jeg hadde skiftet mening, og nå er enig i avgjørelsen om å utsette ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 24 jul 11, 19:18

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Willy René

For meg personlig ville det være meningsløst å sitte i sofaen å være engasjert og å følge med på RBK-FFK nå.

Noen ganger, slik som denne, er det på sin plass å stoppe opp, reflektere over hva som har skjedd, så kan hverdagen gå videre noe senere.

Det har vi tid til.

Jeg skrev jo da også at jeg hadde skiftet mening, og nå er enig i avgjørelsen om å utsette ...

Det har jeg lest Tøfflus, jeg klandret ikke eller svarte ikke deg egentlig, jeg uttrykte min mening som et motutrykk mot de som ikke mente det samme.

Videre om saken;

Imponerende egentlig hvordan statsministeren har håndtert saken, rørende tale han holdt også. Han har virkelig vist kvaliteter. Jeg skifter ikke politisk standpunkt for det, men allikevel så må jeg si at han har opptrådt beundringsverdig.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 24 jul 11, 20:14

Enig i det du sier om Stoltenberg. Han har (til dels med rette) blitt beskyldt for å være mer synlig i forbindelse med positive saker og for å la ansvarlig statsråd ta støyten i negative saker, men her har han stått oppreist og opptrådt slik en statsleder skal, i en sjokkerende situasjon for landet. Han har framstått sikker, og det er det mange som setter pris på.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 25 jul 11, 00:53


Jeg har nettopp kommet hjem fra Trondheim, og jeg må si at det var helt korekt å usette runden ! En ufattelig tragedie !

Fotball hadde ikke betyd noen ting . Trur ikke jeg hadde klart å juble hvis Fredrikstad hadde vunnet 7-0 engang.

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 25 jul 11, 11:04

Det var som de fleste påpeker helt riktig å avlyse serierunden.

 

Gleder meg faktisk litt til neste kamp. Det å sitte fredelig sammen med flere tusen andre og bare være opptatt av en ball som skal i et mål er ukomplisert og befriende. Nå er vi alle i sjokk og sorg, men så skal livet gå videre å vi skal igjen glede oss over små og ubetydelige ting. Ikke noe å skamme seg over, vi er sammen i fellesskap. Fotball er på en måte en fin samlende, ufarlig og avkoblende ting som engasjerer. 


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 25 jul 11, 15:30


Da jeg var på mitt tyngste i går, satt jeg meg ned og så opptak av FFK-Brann. Det var ekstremt deilig. Jeg klarte ikke glede meg, men jeg følte for en gangs skyld bra. Jeg gikk fra og være underlegen til og bli overlegen i et stakkars minutt. Å se en hel kamp på stadion vil allikevel ikke gjøre det samme. Uansett hvor artig fotball det blir spilt vil ikke den samme gleden, entusiasmen og samværet være på samme måte.. Fotball er en fest og Norge har ikke vært, og er heller ikke klar for noen fest akkurat nå.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 31 aug 11, 14:17

Kampen spilles onsdag 26. oktober kl. 19:00

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24