Husk meg
Brukernavn
Passord

Exit for Raio Piiroja

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 24 jun 11, 16:22
Endret: 24 jun 11, 16:22
Endret av: Erikk
Jeg synes det er utrolig trist å miste Raio som har vært vår beste og mest lojale spiller gjennom mange år. Til en annen side må man skrive kontrakter basert på hvilket bidrag spilleren kan gi laget framover i tid (i kontraktperioden), og ikke på hva de har gjort tidligere. Dermed håper jeg partene kan komme til enigihet likevel og at Raio kan få en kontrakt som er rimelig for begge parter.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 24 jun 11, 16:58

Tiden og økonomien taler Raio imot. Holters oppsummerte det godt. Like fullt er det skikkelig trist. Czwartek og Raio er de spillerne jeg kan kalle mr FKK i nyere tid. Jeg vil savne Raio!

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 jun 11, 17:58

De fleste burde skjønne at den egentlige  grunnen er at han ikke sees på som god nok lengre. Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 24 jun 11, 18:32
Endret: 24 jun 11, 18:33
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av niggle

De fleste burde skjønne at den egentlige  grunnen er at han ikke sees på som god nok lengre. Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen.

Du har nok ganske rett. Raio har tapt seg veldig - spesielt inneværende sesong. Dette kan selvfølgelig skyldes skader. Nå er det på tide å se fremover og innkjøre et nytt stopperpar som vi kan utvikle og ta nytte av i mange år fremover. Jørgen Horn bør være en av disse og inntill videre kan nr 2 fint være Vidar etter min mening.

Men det har nok mye økonomi også.

Man må ikke glemme at denne avtalen med agentfirmaet i Estland nå gikk ut for ikke lenge siden og selv om de innvolverte påstår noe annet vil jeg jo tro at Raio mistet halve lønna si her og hvis det er dette han krever av FFK nå betyr dette at lønnen vil øke med rundt 850 000 inkl alle avgifter OG det har vi ikke råd til...

Men jeg hadde samme tanke som deg, at de har tatt en beslutning på at han ikke er god nok lenger...

---------------------------

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 24 jun 11, 21:02

Etter å ha lest alle innlegga nå ,  skjønner jeg at det var et morrasjokk for meg. Klart at det er det sportslige som spiller inn ved avgjørelsen til FFK. Jeg har fulgt han i alle år og er vel aldri blitt skuffet av hans vilje og driv. Det være seg på banen eller med fiskestanga. Han har jo nesten blitt Gressvikgutt Laughing. Ok , etter dette er jeg enig med de fleste at folkets spiller bør være av yngre dato og lovende.

Men herregud, han skal ha en stor takk for å ha vært med å dra FFK opp fra søppla. Noe av det beste kjøpet Eggen gjorde, og takk for det. Hvem glemmer semifinlen mot VIF ? Ikke jeg ihvertfall.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 24 jun 11, 21:04
Som jeg skrev tidligere i tråden,velges Raio før Vidar når laget taes ut.Hvis årsaken til at han ikke får ny kontrakt,er at han ikke er god nok,hvorfor skrev dem ny kontrakt med Vidar da?Litt merkelig spør du meg.Personlig synes jeg han er mer enn god nok.Og når det gjelder å satse på unge spillere,så må det vel være en grense der også.Skal det ikke være noen rutinerte spillere igjen i klubben.Må ikke selge sjela si.

General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 jun 11, 21:25

Det er visst litt uenigheter om hvorvidt Piiroja er god nok eller ikke for FFK, men jeg mener at han per dags dato er bedre enn Vidar Martinsen. Han har riktignok tapt seg mye fra hvordan han var før, og sesongen i fjor var direkte svak, men i år syns jeg han har åpnet respektabelt.

Nå har jeg ikke peiling på den økonomiske forskjellen på Martinsen og Piiroja, men mener helt klart at sistnevnte er et bedre sportslig valg.

De gangene Piiroja har prestert dårlig, har det blitt ropt etter Martinsen, men jeg syns han har vært like skuffende. De taktiske manglene Piiroja har er like tilstedeværende hos Martinsen. Den største forskjellen på de to er farten.

Syns ikke det er noe problem at vi kvitter oss med Piiroja, men jeg ønsker meg en annen stopper enn Vidar Martinsen sammen med Jørgen Horn.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 25 jun 11, 00:26

Opprinnelig postet av niggle

De fleste burde skjønne at den egentlige  grunnen er at han ikke sees på som god nok lengre. Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen.

Å skulle kvitte seg med Raio, kjennes veldig vondt og ikke riktig som ffk supporter...

---------------------------

Svaberget for alltid!


Mæster

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 jun 11
Innlegg: 1

Lagt til: 25 jun 11, 03:06

Piroja er vel den av FFK-spillerne de siste årene som hadde fortjent en statue. 8 sesonger! Hvor mange mål har han ikke headet inn? Og hvor mange ganger har han ikke ofret seg? Eller blødd etter en duell, men fortsatt spilt? Jeg vil aldri glemme synet av ham med den sinnsvake ansiktsmasken og bandasjene, i alle fall. 

Det ville være veldig vemodig å ikke la ham få avslutte karrieren i Fredrikstad.


theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 25 jun 11, 11:35

Opprinnelig postet av niggle

De fleste burde skjønne at den egentlige  grunnen er at han ikke sees på som god nok lengre. Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen.

Burde vi skjønne det fordi du skriver at slik er det?

Jeg er ikke enig med deg i at han ikke er god nok for FFK. Når han er på banen så vet jeg at det iallefall er en spiller der ute som blør for drakta.  Mannen er en kriger .Mulig det har svingt litt i prestasjonen i det siste men det har det faktisk gjort for hele laget. Og...Sist gang jeg sjekket var han kaptein for Estland. Det bør vel bety at han er god nok for FFK også?

En annen ting jeg ikke er enig i er når du sier at "Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen". Det tror jeg er helt feil. Jeg syns klubben har spilt med ryddige kort det siste året. De har gått fra å være en lukket,  hemmelig og skakkkjørt gutteklubb til å vise åpenhet og nøkternhet. Dermed har de klart å skape tillit. Derfor tror jeg ikke de har falt tilbale til gamle synder ved å spille et spill.

 


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 25 jun 11, 22:43
Opprinnelig postet av theodora

Opprinnelig postet av niggle

De fleste burde skjønne at den egentlige  grunnen er at han ikke sees på som god nok lengre. Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen.

Burde vi skjønne det fordi du skriver at slik er det?

Jeg er ikke enig med deg i at han ikke er god nok for FFK. Når han er på banen så vet jeg at det iallefall er en spiller der ute som blør for drakta.  Mannen er en kriger .Mulig det har svingt litt i prestasjonen i det siste men det har det faktisk gjort for hele laget. Og...Sist gang jeg sjekket var han kaptein for Estland. Det bør vel bety at han er god nok for FFK også?

En annen ting jeg ikke er enig i er når du sier at "Økonomi er nok bare en unnskyldning for ikke skape vrede hos fansen". Det tror jeg er helt feil. Jeg syns klubben har spilt med ryddige kort det siste året. De har gått fra å være en lukket,  hemmelig og skakkkjørt gutteklubb til å vise åpenhet og nøkternhet. Dermed har de klart å skape tillit. Derfor tror jeg ikke de har falt tilbale til gamle synder ved å spille et spill.

 

Amen. Denne støttes!!

---------------------------

We'll be back!!


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 jun 11, 23:37

Så dere tror at FFK ledelsen hadde gått ut i media og sagt at de synes Piroja ikke er god nok for FFK lengre? Eller mener dere det er helt utenkelig at de mener det? 

Bare se på reaksjonene her inne og facebook, så skjønner dere hvorfor de skylder på økonomi.


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 26 jun 11, 01:57

Må si jeg ble lei meg når jeg fikk nyheten i tryne. Speiderklipp og høye kneløft, utenomjordisk innsatsvilje så blodet svetter. Ingen på dagens FFK-lag er i nærheten. Uten ham ville FFK ha litt mindre særpreg. Kjedligere.

Tror personlig at det er skaden som har gjort ham litt rusten.  Han er så proff at formen kommer. Bare vent!

Piroja = FFK

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 jun 11, 09:05
Piroja har vært fantastisk for FFK, desverre så har kurven hans snudd. Fotball er ett kynisk spill og FFK kan ikke gå skoa av seg for å være hyggelig. Pengene må brukes best mulig, og dem mener helt enkelt at dem kan bruke dem bedre. Å begynne med kronerulling synes jeg i beste fall blir patetisk, da blir det fort inflasjon i kronerulling....

Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 26 jun 11, 11:38
Etter det jeg kan lese,så sier Jonsson at han synes det er trist at Raio ikke forlenger. Sitat: Raio er ønsket av oss, men med de rammene vi har er det umulig å beholde ham. Vi er ikke i nærheten av å kunne innfri de forventningene som ble lagt frem i møtene, sier Jonsson til Fredriksstad Blad.Det betyr vel at dem vil ha han med videre,men har altså ikke penger til å møte kravet fra spilleren.Du kaller kronerulling patetisk,hva er egentlig forskjellen på kronerulling,og at f.eks.spiller innvest legger penger på bordet til spillerkjøp,værste med Brynhild i spissen la penger på bordet til å få Tarik til FFK?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 jun 11, 15:53

Tydelig at dette kom overraskende på mange, og det forundrer meg.

Avtalen med det estiske agentselskapet ble sagt opp for snart ett år siden. Det burde være et greit hint.

Med tanke på at spilleren har ca 600' i lønn fra FFK, samt en mill via Estland, er det grunn til å tro at han forventer lønn i 2 millioners klassen.  Det er klart at FFK ikke inngår nye kontrakter med slike lønninger.

Og dette er i og for seg grunn god nok til ikke å signere videre.

 

Når det gjelder det sportslige så er nok kanskje Piroija en bedre spiller pr i dag enn Martinsen.  Men laget er bedre med Martinsen. Horn har også uttalt at han foretrekker å spille sammen med sistnevnte, og hvis man spør Thomassen og Staw vil jeg tro at de svarer det samme.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 28 jun 11, 19:51
Når man diskuterer kontrakstsforlengelse, handler det ikke først og fremst om hvor god spilleren er i dag. Status qou er sikkert oftest avgjørende når laget skal tas ut, men kontraktsprat handler om å gjøre vurderinger for kommende sesonger. Det er helt klart at Vidar Martinsen er en mer aktuell spiller å forlenge med enn Piroja - Martinsen er etter alder og alt annet å dømme i en oppadgående utvikling, der Piroja sansynligvis vil ha en negativ utvikling i årene som kommer. Innen lenge bør Martinsen ha blitt en bedre spiller enn Piroja vil være.

Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 28 jun 11, 21:26
Vi har vel strengt tatt ikke spilt semifinal mot VIF med Piroja på banen.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 28 jun 11, 22:08

Opprinnelig postet av Bærra
Vi har vel strengt tatt ikke spilt semifinal mot VIF med Piroja på banen.

??


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 28 jun 11, 22:18
Mente nok kvartfinalen 06 hvor vi vant 3-0 på Ullevål. Forøvrig trist om Piiroja forsvinner.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24