Husk meg
Brukernavn
Passord

Canal+ kjøper TL 2013-2016

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 21 jun 11, 18:08

 

http://www.canalplus.no/tippeligarettigheter?m=

Canal+ kjøper 6 av 8 kamper i perioden 2013-2016. TV2 eller andre aktører har ikke blitt informert eller fått muligheten til å komme med tilbud.

I budet fra Canal+ var det et krav om at andre aktører ikke skulle bli informert, NFF mente budet var for godt til at de kunne si nei.

 

Et realt takk for sist fra Canal+. Nå blir forhåpentligvis flere tvunget på Stadion, men litt kjiipt siden Tv2 hadde bygd opp et godt produkt.

 

 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 21 jun 11, 19:00
Endret: 21 jun 11, 19:01
Endret av: Willy René
Helt greit for meg, jeg har hittil betalt til TV2-Sport for å se FFK´s bortekamper og andre kamper jeg har ønsket å se. Såvidt jeg forstår så er det fortsatt et par kamper hver uke som skal gå på riksdekkende "gratis"-kanaler? Men sånn er det, hvis man ønsker noe og det koster penger så kjøper man det, og det gjør jeg i 2013 også, hvis FFK er i tippeligaen da, og det håper og tror vi jo. At NFF fikk et kjempebud de ikke kunne si nei til aksepterer jeg, litt urent trav overfor andre aktører kanskje, men jeg betaler uansett. Unnskyld at jeg ikke får til avsnitt og smileys lenger, det ble slik etter at supporternettet endret ditten og datten.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 jun 11, 19:30

Glimrende! Liker kombinasjonen La Liga og Tippeligaen! Syns Canal+ leverer et godt tilbud, så har absolutt troen på at de kan gjøre det godt også med Tippeligaen.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 jun 11, 19:52

Canal + gjorde en god jobb sist gang de hadde rettigheter til Tippeligaen, og er forholdsvis trygg på at de leverer igjen. 

På den andre siden har TV 2 brukt flere år på å bygge opp et produkt som leverer veldig godt på flere plattformer, og det gjenstår å se om Canal + kan tilby tilsvarende løsninger fra dag én. Spesielt på internett har TV 2 vært dyktige.

Ellers blir det jo ikke store forskjellen for oss brukere. To kamper pr. runde skal bli direktesendt på riksdekkende TV, resten skal på betal-tv. Forskjellen kan være at TV 2 dropper å kjøpe rettighetene til Fotballkveld (magasinet søndag kveld), og at dette kjøpes opp av en annen kanal (f.eks. Canal +). Hvis TV 2 velger å trekke seg helt ut fra norsk fotball, vil også den tradisjonelle Fotballxtra-sendingen søndager kl 18 forsvinne, mens kanskje Matchball Mandag også tas av plakaten (muligens beholdes konseptet, dog med hovedvinkling på engelsk fotball som TV 2 sitter på rettighetene til). Ellers tipper jeg Canal + kommer til å hente en god del kommentatorer og andre mennesker foran og bak kamera fra TV 2-systemet.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 23 jun 11, 09:16

Opprinnelig postet av Costanza

Ellers blir det jo ikke store forskjellen for oss brukere. To kamper pr. runde skal bli direktesendt på riksdekkende TV, resten skal på betal-tv.

Jepp, ingen større forskjeller, og for meg personlig ganske irrelevant - betal-TV nå, betal-TV i framtida. Enn så lenge har jeg fortsatt TV2 og TV2 Zebra, men det er jo i prinsippet blitt betal-TV det også - til og med hovedkanalen deres. En kan jo drømme om at NRK kan tenke seg å bli med på dansen om de "åpne" kampene igjen, men det er vel tvilsomt.

Det er mer interessant hvilke web-TV-tilbud som kommer, og hva de vil koste.

Ellers har vi vel fortsatt Stadion og Christian Brevik. Smile

---------------------------

Hater hat!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 jun 11, 09:44

Tja, NRK bør konsentrere seg om vintersport. Håper de gjenværende kampene som C+ ikke har kjøpt, havner på TV2. Ser man på hva NRK leverer av cupsendinger, så vil jeg si de henger igjen i fortiden.

Spørsmålet er jo når de to kampene på riksdekkende TV vil bli spilt. Vil det bli videreføring av mandagskampen på Zebra? Vil det bli en "tippekamp" på lørdager, for eksempel på vanlig TV2? Dette er jo et tidspunkt hvor TV2 vanligvis ikke har noe spennende på plakaten uansett.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 23 jun 11, 10:19

Jeg, som på et tidspunkt ikke lenger kommer til å ha TV2, håper naturligvis ikke de havner på TV2... Wink

---------------------------

Hater hat!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 23 jun 11, 22:33

Ikke helt fornøyd med dette her sånn.. men men.. Blir vel bra tenker jeg.. Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 23 jun 11, 22:59

Opprinnelig postet av Tøfflus

Tja, NRK bør konsentrere seg om vintersport.

Og nå som TVreklame2 har mista Eliteserien, vil de kjøpe skiskytingrettighetene isteden, så jeg i stad... Frown

---------------------------

Hater hat!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 23 jun 11, 23:15
Endret: 23 jun 11, 23:15
Endret av: Knuty

Rune Hauge skulle vel gjerne hatt et feit honorar igjen, og mener rettighetene ble solgt altfor billig.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24