Husk meg
Brukernavn
Passord

Valg 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 jul 11, 08:35

Opprinnelig postet av Plankekæll

Neppe. Ingen er verre enn Hells Angels-førstedama. 

Ehrm. Bandidos. Tongue out Nei, få på plass en ordfører som er tørr bak øra.

Selv tenker jeg å gi mitt bidrag til at Røde Rita må finne seg en annen jobb enn ordfører i Trondheim til høsten.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 aug 11, 22:52

Da er valgkampen offisielt i gang.. I følge målinger ligger de blå ann til å vinne valget MEN med Peter Kuran fra Høyre som ordfører..

LO får på peppern i ett leserinnlegg fra bystyrekandidat i Høyre ola H Storli som mener at LO ikke viser respekt for ofrene etter terroren 22 juli 2011.. Er det noe LO i Fredrikstad har gjort er det nettopp det.. De stilte opp med 10.000 fakler sammen med AP på fakkeltoget og hjalp veldig godt til med å arrangere minnekonserten på Blå Grotte 10 august.. 

Noe også Høyre og FRP var med på å støtte.. Jeg skal ikke sitte her og forsvare LO/Ap kombinasjonen, men å si at LO IKKE har respekt.. det er lavmål og han vet selv at LO har vist stor STOR respekt for ofrene..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 aug 11, 22:56

En annen ting er ordføreren.. Hun holdt en tale på Blå Grotte som var superfin.. Var på valgkampåpningen på Lørdag og der brukte ho samme tale, bare andre ord.. ;)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 sep 11, 16:35

En uke igjen.. Spent på hvem som er ordfører etter 12 september..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


jarleb

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 06
Innlegg: 90

Lagt til: 04 sep 11, 22:37

Selv kommer jeg ikke til å stemme på hverken FRP eller Høyre i år, men synes det er forunderlig at enkelte klager på at de to partiene ikke har fått til det de lovet. Det er ikke så enkelt å få til noe når man ikke sitter med flertallet i kommunestyret. Pr. i dag har vi en ordfører som må utøve politikken til flertallet som består av sosialistiske og sentrumsorienterte parier.

Kunne nevne mange eksempler, men det nyeste er denne partybåten som ville legge til kai i byen vår for å ha noen fester om bord. FRP og Høyre stemte for at denne skulle få sjenkebevilgning, men det sosialistiske flertallet semte i mot. Denne båten fikk ikke ha noen fest...

Mitt tips til dere som ikke helt vet hva dere skal stemme er å sette seg inn i hva partiene står for og ikke hva de harjort eller ønsker å gjøre. Alle lover gull og grønne skoger, men det blir knapt nok sølv og ett eneste grantre. 

Godt valg. Smile


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 05 sep 11, 22:28

Debatt fra Fredrikstad idag.. Vet ikke om H og FRP vant noe mer på det her sånn men, må si jeg er litt lei av Karl I Hagen som for tiden har kommet med mye rart.. 

Er forøvrig enig i det jarleb skrev over her, sette seg inn i partienes saker og ting er viktig. :)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 sep 11, 08:21

Jeg kommer til å stemme for første gang i år, og det blir ikke på FRP. Enkelt og greit fordi de har vist en ekstremt dårlig ledelse, og man skulle tro R. Henriksen styrte pengesekken.

For meg da, faller valget enten på Høyre eller AP.

Det som irriterer meg litt med AP, er at det virker som et bra parti, og tror de kommer til å få til mye bra om de vinner valget. Allikevel tar de jo såklart en lettvint løsning i mine øyne, og det er å legge til flere utgifter på innbyggerne.

1. De skal høyne eiendomskatten til 2007-nivå - det vil si f.eks 3.600 kroner for en bolig på 120 m2.
2. De er for bomring i Fredrikstad.

Jeg ser den at tiltak må til, og jeg liker HVA de vil få til med byen, men det irriterer meg med alle disse ekstrautgiftene de må pålegge for å få det til. Eiendomsskatten kunne jeg levd med, men bomring?

Tips mottas med takk!

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 sep 11, 09:12

Opprinnelig postet av Welhaven

1. De skal høyne eiendomskatten til 2007-nivå - det vil si f.eks 3.600 kroner for en bolig på 120 m2.
2. De er for bomring i Fredrikstad.

Tips mottas med takk!

Eiendomskatten har jeg kommentert tidligere.

Når det gjelder bompengering så må vi erkjenne at det aldri vil bli gjennomført noen Fredrikstadpakke uten en delfinansiering med bompenger.

Byen vil bli liggende i et veitrafikkmessig kaos, noe som vil gå utover næringsutvikling, bosetting osv. Det er vedtatt bompengering i Fredrikstad, og Fredrikstadpakken ligger langt framme i køen når det gjelder iverksetting og bevilgning av offentlige midler.

Fredrikstad har glimrende muligheter til vekst og utvikling, og da må infrastrukturen på plass. Og det skjer ikke uten bompenger.

Så når man ikke får den beste løsningen, det vil si en fullfinansiering med offentlige midler, så er vi nødt til å ta den nest beste løsningen, nemlig en delfinansiering med bompenger.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 sep 11, 09:27

Opprinnelig postet av Willy René

Eiendomskatten har jeg kommentert tidligere.

Når det gjelder bompengering så må vi erkjenne at det aldri vil bli gjennomført noen Fredrikstadpakke uten en delfinansiering med bompenger.

Byen vil bli liggende i et veitrafikkmessig kaos, noe som vil gå utover næringsutvikling, bosetting osv. Det er vedtatt bompengering i Fredrikstad, og Fredrikstadpakken ligger langt framme i køen når det gjelder iverksetting og bevilgning av offentlige midler.

Fredrikstad har glimrende muligheter til vekst og utvikling, og da må infrastrukturen på plass. Og det skjer ikke uten bompenger.

Så når man ikke får den beste løsningen, det vil si en fullfinansiering med offentlige midler, så er vi nødt til å ta den nest beste løsningen, nemlig en delfinansiering med bompenger.

Leste innlegget om eiendomsskatt. Jeg bare forstår ikke hvorfor Fredrikstad absolutt må ha det, og en høy sats sådan, når andre kommuner klarer seg fint uten.

Jeg er absolutt med på tanken om å ta mer av min egen lomme for å finansiere et mer fremtidsrettet Fredrikstad, men da vil jeg at det er en plan bak det. Er ikke interessert i en bomring som står der i det uendelige, også etter veiene er betalt, bare fordi kommunen synes det er en flott ekstrainntekt. Det samme gjelder eiendomsskatt, så lenge det er en plan med det.

Likte det AP skrev om en hestekur nå i starten, for deretter å senke den senere. Da er det liksom litt tanker bak det, kontra "mer pengær i kassa!!!!!".

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 06 sep 11, 10:08

Oppsiktsvekkende artikkel i dagen FB og Aftenposten, om at Fredrikstad kommune drives svært effektivt og mye bedre enn Sarp. Har hært mye skryt av sarpeordfører Engsmyr.

Skal man være kynisk så er det helt klart en fordel å bo i en kommune som har samme styre som regjeringen. Det er sistnevnte som fordeler pengene og det er klart i deres interesse at de som har stemt deres parti, uansett om det er stortings- eller kommunevalg. Føles likevel galt å stemme mot egen overbevisning.

Ikke lett å forholde seg til lissom demokratiet Norge.

Er helt klart av den oppfatning at jeg foretrekker bomfinansiert vei, fremfor ingen vei. Politikerne er stort sett av den oppfatning at vi ikke skal stimulere til bilkjøring, og derfor ikke investere i veier. Men køfrie veier må da være mer miljøvennlig? Skal kollektivtraffik fungere må vi sentralisere Norge i stor utstrekning. Det skjer neppe med det første.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 06 sep 11, 11:13

Opprinnelig postet av Welhaven

Likte det AP skrev om en hestekur nå i starten, for deretter å senke den senere. Da er det liksom litt tanker bak det, kontra "mer pengær i kassa!!!!!".

 

Valgflesk uten sidestykke. Det viser seg at det er mye enklere å legge til skatter og avgifter enn å få disse fjernet eller redusert.

FRP har fått mye pepper de siste 4 årene og de har oppriktig talt bommet på en del, men å tro at verden blir et mye bedre sted med et AP-styrt Fredrikstad er i beste fall naivt. Det er ikke slik, heldigvis, at man bare kan ture frem og beslutte ting til høyre og venstre. Alle beslutninger som skal taes må godkjennes av kommunestyret og det er ikke gitt at alle er like enige om hva som skal til.

Personlig tror jeg årets stemme går til Høyre (har endret syn på en del ting siden siste valg) rett og slett fordi jeg er livredd for hva et AP-styrt Fredrikstad kan ende opp som. Dessverre er jeg blitt så blasert og har vel i grunn mistet troa på våre politikere, lokalt så vel som nasjonalt. 

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 sep 11, 13:35


Med max eiendomskatt blir det mye å betale for mange, jeg blir overasket om AP ikke vinner på terror-sympati i bastioen Fredrikstad, noe de har fått god drahjelp til av blandt annet Fredriksstad Blad. Jeg har selv flyttet og vil stemme Høyre i Oslo fordi de har gjort en veldig bra jobb gjennom mange år med stikord som god kollektivtransport, mange grønne lunger, sykkelstier og nye veier (miljøgater i byen) Dette har de klart uten eiendomskatt.

 

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 sep 11, 15:30


Synes bare Partiprogrammet til Høyre Fredrikstad var ganske dårlig.. Nevner vagt eiendomsskatt, men ingenting om bompenger som jeg kunne finne.

AP skriver iallefall hvordan de vil gå frem for ditt og datt.

Jeg er opptatt av kulturen i byen, da idrett og uteliv, og veier/infrastruktur. AP vil jo gjøre noe med dette, men da med ekstra utgifter for innbyggerne.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 sep 11, 15:36
Endret: 06 sep 11, 15:36
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av Welhaven


Synes bare Partiprogrammet til Høyre Fredrikstad var ganske dårlig.. Nevner vagt eiendomsskatt, men ingenting om bompenger som jeg kunne finne.

Bompengesaken er jo allerede vedtatt, opp og avgjort!

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 06 sep 11, 15:54

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Welhaven


Synes bare Partiprogrammet til Høyre Fredrikstad var ganske dårlig.. Nevner vagt eiendomsskatt, men ingenting om bompenger som jeg kunne finne.

Bompengesaken er jo allerede vedtatt, opp og avgjort!

Er vel heller ikke kommunen som bestemmer dette?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 sep 11, 15:59

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Welhaven


Synes bare Partiprogrammet til Høyre Fredrikstad var ganske dårlig.. Nevner vagt eiendomsskatt, men ingenting om bompenger som jeg kunne finne.

Bompengesaken er jo allerede vedtatt, opp og avgjort!

Er vel heller ikke kommunen som bestemmer dette?

Fredrikstad kommune har vedtatt bompengering, i motsetning til Sarpsborg som sa nei. Pga vedtaket så ligger nå Fredrikstadpakken først i køen på Stortinget.

De begynner nå å få kalde føtter i Sarpsborg, og det ser ut som om stemningen der er i ferd med å snu. Et surt eple å bite i for Engsmyr som opptrådte meget populistisk i forbindelse med behandlingen av saken i Sarpsborg.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 sep 11, 21:10

Opprinnelig postet av Willy René

 

Bompengesaken er jo allerede vedtatt, opp og avgjort!

Så det har i utgangspunktet ingenting å si om partiene er for dette eller ikke?

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 sep 11, 21:12

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Willy René

 

Bompengesaken er jo allerede vedtatt, opp og avgjort!

Så det har i utgangspunktet ingenting å si om partiene er for dette eller ikke?

Det er jo andre saker å stemme for da! Også har det vel litt med ideologi å gjøre ikke sant?

Hvis jeg skulle stemme og kun tenke en sak så hadde jeg nesten ikke burdet ha stemmerett.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 08 sep 11, 09:51
Endret: 08 sep 11, 09:51
Endret av: Welhaven

Opprinnelig postet av Willy René

Det er jo andre saker å stemme for da! Også har det vel litt med ideologi å gjøre ikke sant?

Hvis jeg skulle stemme og kun tenke en sak så hadde jeg nesten ikke burdet ha stemmerett.

Såklart er det andre ting å stemme for, men var jo ikke akkurat det spørsmålet jeg stilte da... :-)

Så du sier at om en person kun er opptatt av en ting, om det er vei, infrastruktur, kultur, innvandring og lignende - så burde man ikke hatt stemmerett? Hehe. Solid. Personlig synes jeg det er viktigere at man i det minste er opptatt av NOE, og i det minste bruker stemmeretten, kontra alle de som ikke bruker den. Men men...

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 08 sep 11, 10:09

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Willy René

Det er jo andre saker å stemme for da! Også har det vel litt med ideologi å gjøre ikke sant?

Hvis jeg skulle stemme og kun tenke en sak så hadde jeg nesten ikke burdet ha stemmerett.

Såklart er det andre ting å stemme for, men var jo ikke akkurat det spørsmålet jeg stilte da... :-)

Så du sier at om en person kun er opptatt av en ting, om det er vei, infrastruktur, kultur, innvandring og lignende - så burde man ikke hatt stemmerett? Hehe. Solid. Personlig synes jeg det er viktigere at man i det minste er opptatt av NOE, og i det minste bruker stemmeretten, kontra alle de som ikke bruker den. Men men...

Mente det ikke sånn da vøttuSmile

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3