Husk meg
Brukernavn
Passord

4. Runde NM: Odd - FFK. Ons 22. juni

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 22 jun 11, 22:30
Endret: 22 jun 11, 22:33
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Arte et labore

Er det ikke total reiseavstand som gjelder, og ikke antall hjemme/bortekamper? I så fall kan det jo være lag som har hatt lengre reise totalt, selv med både en og to hjemmekamper fra før. Altas bortekamp mot Ranheim er jo lengre enn FFKs bortekamper samlet.

Det blir tatt hensyn til reiseavstand også ja, uten at det betyr alt. Det er nok av eksempler på lag med kort reiseavstand som likevel får hjemmekamper.

For eksempel, fjerde runde: Brann hjemme mot Sogndal.

Brann har hatt tre korte reiser mot lokale lag - Tertnes, Fana og Åsane, alle under 2 mil hver.
Sogndal har reist 120 km til Førde (Saga), og 230 km til Fyllingsdalen (Fyllingen).

Finner ikke noe konkrete retningslinjer på dette her - i kampreglementet står det bare "I 4. og 5. runde avgjør Forbundsstyret hvilke lag som skal ha hjemmebane."

I praksis er det vel miks av antall hjemme/bortekamper, reiseavstand, og NFFs "magefølelse".


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 22 jun 11, 23:15

Opprinnelig postet av Jens G Best

Fagermo og Borges & Tarik nå overaskende til opp til intervju på PC´en som står koblet opp til NRK.

--

Fagermo har en spennende måte å telle målsjanser på; "FFK scorer på de to eneste mulighetene de har, mens vi skaper en 12-13 målsjanser."

 

Odd hadde da virkelig flere sjangser enn oss, men spillet vårt i 1 omg står fremdeles til stryk, selv med seier til slutt. Syns også Aune må komme seg ned på jorda når han kritiserer de som klager på insatsen til guttane. Andre omgangen mot Start, hele kampen mot Odd sist søndag og 1 omg i dag står til stryk både ferdighetsmessig og insatsmessig, ingen spill med hjerte uta på drakta der nei. 2 omg i dag kommer Borges inn og ting sitter selv om vi ble spillt lave mot slutten, men da og først da er insatsen på plass. Det som er positivt er at FFK umulig kan selge Borges nå i sommer når de ser hvor tafatt resten av laget blir uteb ham. Jeg er glad jeg ikke er den som skal løse den kabalen til neste sesong hvis Borges ikke ombestemmer seg.....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 22 jun 11, 23:17
Endret: 22 jun 11, 23:20
Endret av: Lars 29

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Lars 29

Etter en tung sesong i fjor hvor Aune nærmest var ferdig i FFK...

Det er nå vi som supportere bør vise vår besøkelsestid og støtte laget, det er nå i motgang laget trenger vår støtte.

Støtte skal du vise, men synes du nevner Aunes "nesten-oppsigelse" i hvert innlegg jeg.. Synes supportere skal støtte hele teamet jeg da, trenere inkludert... Ikke kun.. tja... Ramberg.

Fikk ikke sett kampen, men DEILIG å slå Odd! Kan noen fortelle meg raskt hva som var forskjellen fra nå og søndag? Eller spilte Odd dårligere eller hva?

Nå var det litt for å forklare hvem i klubben som ville ha vekk Aune og hvorfor at jeg stadfestet dette som skjedde i fjor. Jeg mente Aune var et helt feil valg for klubben. Men har uansett forholt meg relativt lojalt til dette.

Støtte hele laget? Og det synes du mennesker gjør her inne? Hetsing av en spiller er å støtte hele laget?

Jeg har reagert veldig negativt på den ensidige kritikken av "lokal lad" Ramberg her inne, selv når han er god får han aldri noe positiv kreditt. Han var Fredrikstad sin beste spiller sammen med Horn i de 5 første kampene, var på rundens lag, har så 3 - 4 dårlige kanper og så vil folk her inne ha han bort, ha han til å legge opp, han er ræva etc. Er så lei det. Ramberg er faktisk en veldig god fotballspiller og beviste i dag at han og Jabbie er vår beste midtbanekonstellasjon. Hussein er spennende og kan være et alternativ med Ramberg, tror ikke Hussein og Jabbie vil funke bra nok sammen ennå, har litt med rutine og gjøre. Føler ikke helt at Elvestad er på nivå med disse.

Vår seier i cupen i dag kan snu mye. Fotball er et psykologisk spill. Med Borges tilbake kan FFK komme tilbake på vinnersporet igjen

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 23 jun 11, 08:37

Jeg syns Aune svarer godt for seg i intervjuer for tiden. Klar, ærlig og sakelig. Han går rett på sak og forklarer hvorfor man spiller/ikke spiller slik som man gjør. Syns Aune svarer bedre for seg en mange av de andre mer profilerte trenerne.

Er egentlig veldig glad og stolt over at vi har en trener som bryr seg om klubben og ikke bare sin egen karriere. Tror det er slik med TFA.

 

Uansett seieren i går var viktig.



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3