Husk meg
Brukernavn
Passord

4. Runde NM: Odd - FFK. Ons 22. juni

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 8 2

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 19 jun 11, 21:34

Opprinnelig postet av solano2

1. Vi trenger Piiroja mot hodestyrken til Frode Johnsen.

2. Alex Valencia er nok ikke klar, og Ruud Tveter er ingen kant. Gi meg Mads Hansen selv om han har vært svak de siste kampene.

3. Spørs vel om Borges er klar til kamp allerede. I følge TFA så bruker han som regel noen dager på å vende seg til tidssonen igjen, og som vi vet fra tidligere så har Borges vært fryktelig svak når han har blitt kastet inn i det for tidlig.

Hmm.. sant.. :)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 jun 11, 22:51

Kjør et rent juniorlag og la det stå til, så a-lags spillerene kan få hvilt seg litt til kampen mot Sogndal. Vi ryker ut av cupen mot Odd i Skien alikevel...

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 19 jun 11, 23:14
kanskje like greit at vi ryker egentlig for det å snu en dårlig trend i serien er så mye viktigere en det å drømme om et cup gull akkurat nå føler jeg i allefall...

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 jun 11, 07:33

Vi bør tenke på serien.. nå er vi ett bunn lag og skal vi unngå og svømme der nede i bunnen så mener jeg at det beste er  og ryke ut av cupen .Da blir det ikke så tette kamper

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 jun 11, 08:17
Synes cup-en bør nedprioriteres. Hjelper null om vi så kommer til finalen (sjekk Follo) når fokus på alt annet forsvinner. Likte faktisk forslaget om å prøve nye unge, spillere og ta det som kamperfaring. Nå er det få poeng ned til nedrykk også, og jeg blir så stressa av det. For når vi er der hvor vi må vinne hver eneste kamp for å ikke rykke ned, så tror jeg presset kan bli for tungt for vårt "nye" lag.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 jun 11, 09:14
Eller et kompromiss som består av å spare alle spillere som er smådkadd eller slitene, og heller bruke Opphaug, Elvestad, Mulac (frisk??) Odi (frisk??)med flere, for nå er det nedrykkstrid som gjelder, og da betyr cupen lite.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 jun 11, 09:44
Cupen bør overhodet ikke nedprioriteres. Skulle vi få en seier på Onsdag tror jeg heller det vil gi oss ett løft, seier betyr kvartfinale hjemme og noe å se fram til, cupen kan gi oss E cup, Kongepokal, opplevelser, større sjanse for å beholde spillere og fine penger. Dette kun for ett par ekstra kamper på 5 mnd....

GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 20 jun 11, 10:05

Enig med Bedreviteren her. Enda et tap nå kan da umulig føre noe godt med seg. Kamp om plassen i tippeligaen er noe vi vet/burde visst at det kom til å bli. Slutt med skriking og klaging på spillere fra tribunen, oppmuntre heller de som står på.... Da er det bedre å klage på forumet her. Ikke på selve stadion.


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 20 jun 11, 13:37

Ville jo være latterlig om norske lag skal være tvunget til å prioritere forskjellige turneringer. Greit med Man Utd, Arsenal, Chelsea osv som spiller i en tøff liga, to nasjonale cuper og en e-cup.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


sultanen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jun 11
Innlegg: 1

Lagt til: 20 jun 11, 14:21

Heisann

Jeg heier på Odd, så er det sagt. Er det noen her som vet noe om tv- webtvsending av denne kampen? Har kikket rundt og finner ikke et ord om det. Fjerde runde er jo litt stort, større enn tredje runde i hvertfall, og NRK viste vel fire av dem direkte på web?


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 20 jun 11, 14:50

Opprinnelig postet av solano2

1. Vi trenger Piiroja mot hodestyrken til Frode Johnsen.

Enig.

Opprinnelig postet av solano2

2. Alex Valencia er nok ikke klar, og Ruud Tveter er ingen kant. Gi meg Mads Hansen selv om han har vært svak de siste kampene.

Eeeeh.....Ruud-Tveter var kant i Follo. Men han har ikke farten til de andre.

Opprinnelig postet av solano2

3. Spørs vel om Borges er klar til kamp allerede. I følge TFA så bruker han som regel noen dager på å vende seg til tidssonen igjen, og som vi vet fra tidligere så har Borges vært fryktelig svak når han har blitt kastet inn i det for tidlig.

Sier Jocke at han er klar, så er nok han klar, og det er kanskje nok at han er tilbake, kapteinen gir nok god ro.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 20 jun 11, 22:06

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Laget:

Staw

Gamboa Martinsen Horn Thomassen

Askar Hussain Jabbie Valencia/Ruud Tveter

Borges Tarik

Askar kan dessverre ikke spille cupkampen ettersom han fikk tre kampers karantene. Hadde han bare fått to, kunne han spilt cupkampen, men ikke med tre kampers karantene.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 jun 11, 22:21

Opprinnelig postet av summarius

Opprinnelig postet av solano2

2. Alex Valencia er nok ikke klar, og Ruud Tveter er ingen kant. Gi meg Mads Hansen selv om han har vært svak de siste kampene.

Eeeeh.....Ruud-Tveter var kant i Follo. Men han har ikke farten til de andre.

Opprinnelig postet av solano2

3. Spørs vel om Borges er klar til kamp allerede. I følge TFA så bruker han som regel noen dager på å vende seg til tidssonen igjen, og som vi vet fra tidligere så har Borges vært fryktelig svak når han har blitt kastet inn i det for tidlig.

Sier Jocke at han er klar, så er nok han klar, og det er kanskje nok at han er tilbake, kapteinen gir nok god ro.


Kan godt være at Ruud Tveter spilte kant i Follo, men etter det jeg har sett av han i FFK er han absolutt ingen kant i mine øyne.

Kan godt være at Borges er klar, jeg skrev bare hva TFA uttalte til Radio Fredrikstad etter gårsdagens kamp.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 158

Lagt til: 21 jun 11, 12:12

Opprinnelig postet av kratos

Kjør et rent juniorlag og la det stå til, så a-lags spillerene kan få hvilt seg litt til kampen mot Sogndal. Vi ryker ut av cupen mot Odd i Skien alikevel...

 

Et par kortstokker og skader til nå, så blir det rent juniorlag i de fleste kampene ...

 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 21 jun 11, 15:33

Kampen blir vist på NRK Nett-tv! Det var da i hvert fall gode nyheter :)

---------------------------

Kråkerøy


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 21 jun 11, 15:51

Skulle bare mangle. De burde strengt tatt ha vist flere kamper enn de gjorde fra 3. runde også.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 jun 11, 10:40

Opprinnelig postet av Rey

 

Askar kan dessverre ikke spille cupkampen ettersom han fikk tre kampers karantene. Hadde han bare fått to, kunne han spilt cupkampen, men ikke med tre kampers karantene.

Hva? I beslutningen fra domsutvalget sto det da vitterlig tre seriekamper? Jeg skjønner jo at setningen "Spilleren kan
ikke delta på noe lag før soning har funnet sted
" kan forstås annerledes, men jeg forstår den slik at han ikke kan spille seriekamper for B-laget.

Dersom han ikke kan spille cupkampen er det jo i praksis en utestengelse på fire kamper. En så tullete praksis kan da vel ikke engang NFF ha?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 22 jun 11, 11:37
Endret: 22 jun 11, 11:52
Endret av: Knuty

Reglene er rare, men Rey har helt rett her: Utestengelse på mer enn to kamper gir også utestengelse fra cupkamper mens soningen (for de aktuelle seriekampene) finner sted. Som Tøfflus korrekt sier, utestengelsen er i realiteten fire kamper her.

Fra §3-2:

Opprinnelig postet av NFFs advarsels og utvisningsreglement

3) Etter at klubben har mottatt informasjon i henhold til § 3-2(1) siste setning om det er ilagt karantene for mer enn én kamp eller om at Disiplinærutvalget har oversendt saken til Doms- og sanksjonsutvalget etter § 5-1(3), kan ikke spilleren delta på noe lag før soning har funnet sted. Spilleren kan likevel spille NM-kamp der det er ilagt karantene på to kamper.

Unntaket om cupspill i 2. pkt kommer altså ikke til anvendelse for Askar.

Det samme har f-b for lengst konkludert med:

Opprinnelig postet av f-b.no

I tillegg til tre seriekamper, én av dem allerede sonet (mot Odd på søndag), går vingen glipp av cupkampen mot samme lag på onsdag fordi regelverket sier at spillerne ikke kan opptre for klubben før straffen er sonet.

Dermed er vingen i praksis suspendert fra FFK-spill i fire (!) kamper.

Strengt? Definitivt.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 jun 11, 11:51

Da burde man jo snarest rydde opp i regelverket, altså formulere det bedre. Det kan ikke være slik at en utestengelse på tre kamper i praksis blir fire kamper fordi det kommer en cupkamp mellom to av de tre seriekampene. Da må det jo være bedre å formulere regelen slik:

"Dersom en NM-kamp er tidfestet mellom de aktuelle seriekampene soner spilleren i den aktuelle NM-kampen framfor den siste av de aktuelle seriekampene".

Strengt er bare forordet. I praksis har Askar fått fire kampers karantene for å være for voldsom i det han skulle komme løs fra en motspiller som nettopp hadde grisetaklet ham.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 22 jun 11, 11:55

Helt enig. Ordlyden i bestemmelsen (fire kamper)  overstyrer jo i praksis disiplinærutvalgets avgjørelse her (som mente tre kamper var passende). I den grad soning i serie/cup anses likeverdig bør absolutt regelen omskrives.

Ellers er det synd ingen får se denne situasjonen - da avgjørelsen virker svært streng. En anke er også meningsløst uten videobevis, da det kun blir en "påstand mot påstand"-situasjon.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 8 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24