Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker sommer 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 22 14

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 15 aug 11, 12:41
Endret: 15 aug 11, 12:42
Endret av: Kai Roger

Dure uttalte igår at han ser på FFK som en fin klubb,og at han vil få større muligheter for spill her,enn andre steder. LøvHam derimot,ønsker han spiller ut sesongen for dem. 

Så kanskje han kan komme til oss 1 januar.......HVIS LøvHam moderer sitt krav.

Rønning er forøvrig klar for RBK,så jeg tror ikke RBK er aktuelt for Dure lengre.


Kvam

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 15 aug 11, 16:15

Ønskeliste:

* Kevin Dure
* Trond Erik Bertelsen
* Ole Jørgen Halvorsen
* Thomas Lehne Olsen
* Ung, utenlandsk, rask spiss

Vet ikke eventuelt hvor dyre i drift disse spillerne er. Synes vi trenger en utfordrer til Thomassen, ettersom kvaliteten på laget senkes et par hakk med en gang han ikke spiller. Det er selvfølgelig et spørsmål om økonomi, men en "billig" Bertelsen kunne heve laget (vet ikke hva han eventuelt ville kreve i lønnsbetingelser).

Synd vi ikke hentet Benjamin Dahl Hagen. Jeg tror Vålerenga har gjort et scoop ved å hente denne tvebeinte spilleren som både kan spille venstreback, stopper og høyreback. Lønn hadde han nok ikke krevd all verden av heller, han har f.eks. spilt på amatørkontrkat med Follo det siste året...

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 aug 11, 16:30


Min ønskeliste:

Kevin Dure

Ingen dyre avtaler med spillere uten viseresalgspotenisale (kan ikke sies ofte nok)

Økonomisk edrulighet

Beholde de spillerene vi har (reiser Borges trenger vi ny spiss)

 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 aug 11, 23:11

Ønskeliste:

 

Kevin Dure

Simen brenne etter denne sesongen(Gratis)

En Rein spiss som er mer farlig forand mål for ja vi scorer for lite mål!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 aug 11, 08:14

Etter sesongen vil vi nok ha behov for en spiss. Å hente en nå er bortkastede penger. Aldri i verden om FFK har råd til en spiss som kan ta plassen fra Tarik og Borges. VI har et spisspar som hele tippeligaen misunner oss.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 16 aug 11, 15:57

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Etter sesongen vil vi nok ha behov for en spiss. Å hente en nå er bortkastede penger. Aldri i verden om FFK har råd til en spiss som kan ta plassen fra Tarik og Borges. VI har et spisspar som hele tippeligaen misunner oss.

 

Er tildels enig,men.....vi,som alle andre lag ville ikke sagt nei til en spiss som er 'garantist' for 12-18 mål pr sesong....noe al'a Gardar Johanson,i sølv-sesongen.

Spørsmålet er jo også at Borges kan fortsatt forsvinne...og Borges kan også spille midtbane-tenker da på karantener som vil komme utover høsten.

Er sikker på at Jokke,og resten av ledelsen jobber så godt ,OG riktig de kan. Det er viktig å 'finne' den riktige spilleren både ferdighetsmessig og ikke minst menneskelig/sosialt.

En selvopptatt stjerne,vil IKKE passe inn i dagens FFK-lag....derfor utelukker jeg spisser som er 'stjerner' i eget lag idag. Må vel finnes en uslepen diamant et sted......en slags 'Karadas' type .Laughing


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 aug 11, 16:06

Er det en spiss som scorer som er utfordringen da? Borges har scoret 6 og Tarik 7. Mot Molde så vi stadig at de kom 2 mot 5-6 forsvarere. Utfordringen er vel vel så mye at andre må melde seg på. Når vi legger til at Ruud Tveter har scoret 3, så betyr det at spissene har gjort 16 av 21 mål. Skulle ønske midtbanen kunne fremstå som mer målfarlige og likeså midtstopperne på dødball.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 16 aug 11, 16:09

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det en spiss som scorer som er utfordringen da? Borges har scoret 6 og Tarik 7. Mot Molde så vi stadig at de kom 2 mot 5-6 forsvarere. Utfordringen er vel vel så mye at andre må melde seg på. Når vi legger til at Ruud Tveter har scoret 3, så betyr det at spissene har gjort 16 av 21 mål. Skulle ønske midtbanen kunne fremstå som mer målfarlige og likeså midtstopperne på dødball.

 

Ja...og 21 mål er ikke mye. Og helt enig i at kant/midtbanespillerne må melde seg på.

Det jeg sikter til er at i mange kamper har vi produsert sjanser.....men ikke scoret.....vi har altfor lav uttellings-prosent,dvs,vi må produsere enda flere sjanser før vi klarer å score.

Det var egentlig mitt poeng- ingen kritikk- bare ønsker veldig at dette skal bli bra.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 17 aug 11, 00:09
Endret: 17 aug 11, 00:15
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det en spiss som scorer som er utfordringen da? Borges har scoret 6 og Tarik 7. Mot Molde så vi stadig at de kom 2 mot 5-6 forsvarere. Utfordringen er vel vel så mye at andre må melde seg på. Når vi legger til at Ruud Tveter har scoret 3, så betyr det at spissene har gjort 16 av 21 mål. Skulle ønske midtbanen kunne fremstå som mer målfarlige og likeså midtstopperne på dødball.

21 mål på 18 kamper er selvfølgelig alt for lite. 
23 i mot er derimot ikke dårlig, faktisk færre en Molde og Brann og på nivå  med gjerrige Tromsø.
Alle angripsspillerne må dele det ansvaret, spesielt Tarik med all sin erfaring.
Som toppscorer putter han kun i hver 3 kamp sånn cirka.

Så ja, vi trenger utvilsomt en spiss hvis ikke det begynner å løsne snart.

---------------------------

http://twitter.com/GardC


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 aug 11, 21:48

Jocke på CIL ikveld:

JockeJ: 

Vi jobber med en spiss med komplimentære ferdigheter til det vi har idag. Samt at vi jobber med Dure. Er svært svært fornøyd med hjemmebane

Spennende spennende :)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 aug 11, 10:59

Vet ikke om det er skrevet tidligere, men Odillon Kashama er hvertfall klar for Moss. Dette melder klubben på egen hjemmeside.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 18 aug 11, 12:01
Endret: 18 aug 11, 12:02
Endret av: JonFT


FB skriver at FFK er interessert i Thomas Sørum, men at sannsynligheten er liten for å lykkes med å sikre seg han grunnet klubbens økonomi.

Hva synes vi om Thomas Sørum ?

Føler at han muligens overpresterer noe i Haugesund, og at han ikke nødvendigvis vil være den rette spissen for FFK.

---------------------------

Alltid FFK!


Brutus

Knøttespiller
Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 49

Lagt til: 18 aug 11, 12:12


Thomas Sørum tror jeg, som JonFT nevner, har overprestert i Haugesund. Mannen som er fra Lier utenfor Drammen blir ofte nevnt som en potensiell forsterkning til Strømsgodset, men Godset sine supportere er alltid skeptisk til denne mannen. Han har jo aldri lykkes i Godset.

I og med at han har 2,5 år igjen av kontrakten ville han blitt såpass dyr at jeg er glad dersom FFK ikke kjøper han.

Jokka har nok en annen mann som det jobbes med i skjul. Håper den svenske agenten igjen finner gull til oss :D


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 18 aug 11, 13:02

Opprinnelig postet av Brutus

Jokka har nok en annen mann som det jobbes med i skjul. Håper den svenske agenten igjen finner gull til oss :D

Hmmm....Thomas Lehne Olsen vil vel gjerne spille i litt høyere divisjoner....:-D


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 aug 11, 13:18

Thomas sørum på 29år ifra Haugesund?Nei pokker jeg trodde de jaktet på en mere spennende spiss og ikke minst yngre en sørum.Skuffet!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 18 aug 11, 14:07

Opprinnelig postet av kjell-H

Thomas sørum på 29år ifra Haugesund?Nei pokker jeg trodde de jaktet på en mere spennende spiss og ikke minst yngre en sørum.Skuffet!

En sørum på utgående kontrakt burde selvsagt være aktuell for oss, men en 29åring på lang kontrakt er lite sannsynlig. Å hente en erfaren målgjører i sin beste alder sier jeg absolutt ja takk til, vi kan ikke kun bygge klubben rundt tenåringer. Sørum innehar slik jeg ser det ferdigheter vi har mangla siden glansdagene til Markus Ringberg. En notorisk målgjører som har bevist over en lengre periode hva han står for.

Er fantastisk fornøyd med den "nye" FFK profilen (det er nok TKK også), men vi er avhengig av en viss miks. At mange spillere når peak-alderen rundt 27-28-29 er velkjent (enda eldre for keepere). Med den nye profilen tror jeg vi på sikt vil ha økonomi til å satse tyngre igjen på overgangsmarkedet - selvsagt med sunn fornuft i bunn (ikke en småtjukk islending på 31år til 3mill) - og med det kjøpe noen eldre etablerte spillere som kan gjøre FFK til en toppklubb. Støtten rundt klubben tilsier et potensial som toppklubb. Og det ser generelt meget spennende ut i forhold til FFK, bare vi ikke vikler oss ned i bunnstriden i år.

Skrekken er en Stabæk situasjon hvorav flere spillere sitter på 3 mill i årslønn...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 18 aug 11, 14:26

vil ha inn en sterk spiss som er god i boksen, og en simen brenne som er flink til å løpe inn i boks å skape ugang. vi har kanter som er raske og flinke til å komme til innlegg, spes askar. da må vi ha farlige spillere i boks. de gangene borges ikke har vært på banen har innlegga våre blitt helt ufarlige,

lurte på hva vi holdt på med når borges spilte på landslaget. vi kom til 30 innlegg pr kamp, men det funker ikke når det ikke er spillere som er farlige innenfor 16 meteren. lurte nesten på om motstanderne våre lot oss komme til innlegg fordi de visste det var ufarlig. med den spillestilen vi har, så er det viktig med farlige spillere innenfor 16 meteren.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 18 aug 11, 15:51

Opprinnelig postet av JonFT

Hva synes vi om Thomas Sørum ?

En klassespiller i Tippeligasammenheng.

En skikkelig bakromsspiss som ikke FFK har pr dags dato. Min mening er at han hadde gått rett inn på FFK og forsterket laget kraftig. Han er en av de aller beste avslutterne i Tippeligaen.

At han ikke har lyktes i Godset spiller ingen rolle. Det er kvalitetene i dag som er viktige.

Minuset er at han er nærmere 30 år gammel. Han "burde" vært under 25 for å være interessant. Men finner FFK pengene blir jeg superfornøyd hvis han signerer.


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 18 aug 11, 16:05

Elvestad klar for Kvik melder Halden Arbeiderblad. Nyheten er lagt ut på FFKs facebooksider.

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 18 aug 11, 16:17
Endret: 18 aug 11, 16:18
Endret av: Rey

...og FFK dekker lønnsutgiftene ut sesongen. Fint å opptjene seg litt goodwill i Halden

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 22 14

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3