Husk meg
Brukernavn
Passord

Bluss avfyrt i Telenor Arena

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 25 apr 11, 17:07

En eller annen fyr fyrte av et bluss INNE på Telenor Arena, og når folk som stod rundt sa ifra om dette så ble personen som sa ifra slått ned.. Hva er dette for slags oppførsel? ANer dere hvor farlig det er med bluss innendørs?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 25 apr 11, 17:11

FFK-supportere eller Stabæk-supportere?


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 25 apr 11, 17:15
Endret: 25 apr 11, 17:22
Endret av: RG

1 kamps karantene på supras !!!

Blussing er ikke bra.

Samma faen hvem det var, kollektive bør ta ansvar.

Hæ vi så ingenting sier dem bare.

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 apr 11, 17:45
Endret: 25 apr 11, 17:50
Endret av: Supreme NTM

Ganske stor forskjell på et bluss, og ... hva nå enn det var som lagde den lille røyken som var på Fornebu. Må si jeg ikke så røyken sjøl som mange andre selv om jeg stod ca 6-7 meter fra hvor det skjedde. Men én ting er sikkert, det var hvertfall ikke et bluss.

Og trådstarter kan bare drite i å skrive løgn. Ingen ble slått ned, det kokte over for en dame jeg ikke behøver å nevne ved navn som tydeligvis fikk slengt en veldig provoserende kommentar mot seg. Når man skriker og drar i folk som ikke aner hva som har skjedd løser man ingenting, det sier seg selv at det blir opphetet da.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 apr 11, 17:50

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Må si jeg ikke så røyken sjøl som mange andre selv om jeg stod ca 6-7 meter fra hvor det skjedde. Men én ting er sikkert, det var hvertfall ikke et bluss.

Det kom noe som minnet opp blusselys rett før, men det så i grunn mer ut som en rød lampe som blinket. Like etter steg det opp en rimelig svak røyk opp fra samme sted. Etter røyken å dømme var det mer en Marlboro Light enn bluss.

Men... Det er ikke sååå moro med bluss at det er greit klubben får bot for dette. Hvis det er så moro, så får dem ta den regningen selv.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 apr 11, 17:56

Opprinnelig postet av Arte et labore

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Må si jeg ikke så røyken sjøl som mange andre selv om jeg stod ca 6-7 meter fra hvor det skjedde. Men én ting er sikkert, det var hvertfall ikke et bluss.

Det kom noe som minnet opp blusselys rett før, men det så i grunn mer ut som en rød lampe som blinket. Like etter steg det opp en rimelig svak røyk opp fra samme sted. Etter røyken å dømme var det mer en Marlboro Light enn bluss.

Men... Det er ikke sååå moro med bluss at det er greit klubben får bot for dette. Hvis det er så moro, så får dem ta den regningen selv.

Høres ut som en defekt blinker. Ekstremt merkelig tidspunkt også. Jeg har ikke hørt om noe bøter for blinkers før, men kommer det bot bør selvsagt den ansvarlige betale. Når det er sagt, har FFK noen gang fått bøter før?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 apr 11, 17:57

ufff unger ass... ikke så rart jeg ikke har respekt for dem

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 apr 11, 18:05

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Jeg har ikke hørt om noe bøter for blinkers før, men kommer det bot bør selvsagt den ansvarlige betale. Når det er sagt, har FFK noen gang fått bøter før?

Nei, om det var en blinker (som vel er harmløs?), så er det vel neppe noen bot. Om det var et bluss så blir det vel det. Trodde FFK fikk bot for et par år siden på grunn av blussing?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 apr 11, 18:31

Du tenker ikke på sølvkampen mot Lyn hvor det blusset en tjue minutter etter kampen? Da fikk vel bare Lyn-supporterne bot for røykbombene deres, men FFK slapp unna pga at det offisielt var utenom NFFs regi.


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 25 apr 11, 19:00

Det var bluss, og det var på PHfeltet. Det var en dame som ble slått til da hun pent sa fra om det.


Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 25 apr 11, 19:03

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Det var bluss, og det var på PHfeltet. Det var en dame som ble slått til da hun pent sa fra om det.

Bluss?! Har du sett et bluss blitt tent før eller? 


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 25 apr 11, 19:04
Det skakke værra mulig!

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 25 apr 11, 19:09
hahaha bluss faktisk....

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 25 apr 11, 19:11

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Det var bluss, og det var på PHfeltet. Det var en dame som ble slått til da hun pent sa fra om det.

1. Det var ikke et bluss, det var en blinker.

2. Det var ingen dame som ble slått til.

3. Det var ingen dame som sa pent fra om det.


rhesusbarnet

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 mar 04
Innlegg: 13

Lagt til: 25 apr 11, 19:18
Uansett unødvendig å bråke innad i Plankehaugen syns nå jeg... Hadde også vært gøy om hele feltet synger samme sang, blir litt feil hvis Supras har sin greie og resten har sin..

---------------------------

"Whoever invented soccer should be worshipped as a God"


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 apr 11, 19:54
Endret: 25 apr 11, 19:57
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Det var bluss, og det var på PHfeltet. Det var en dame som ble slått til da hun pent sa fra om det.

Pussig. Ho "dama" stod ca rett ved siden av meg i løpet av hele kampen. Er ingen vits i nevne navn her. Den eneste som angrep var henne, ho dro jo i skjorter og skrek etter noe som ingen visste noe om. Etterpå ble det fortalt når det roet seg ned at det hadde vært røyk på andre siden av feltet. Jeg snakka med henne i pausa og da fortalte hun at noen hadde sagt noe veldig provoserende til henne. Da skjønner jeg at det koker over, men likevel en veldig feil måte å gjøre det på. Det innrømte hun selv og sa noe sånn som at man ikke lar seg pelle på nesa da.


Flekre Marvnes

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 25 apr 11, 21:43

Opprinnelig postet av Thor Gunnar
Det var bluss, og det var på PHfeltet. Det var en dame som ble slått til da hun pent sa fra om det.
 

Huff, du kan umulig ha vært der. 

Forøvrig tror jeg det ingen er grunn til å få panikk med tanke på bøter, kan ikke ha vært mange som la merke til det. Satt noen meter unna og jeg la ikke merke til noen ting. 


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 26 apr 11, 06:49

Forøvrig herlig stemning i går.. er så sykt lei av at 14 år gamle gutter synger sanger om sin lille gruppering,


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 26 apr 11, 07:03
du mener altså at vi synger om oss selv for mye ??

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 26 apr 11, 07:14

Mener at hovedfokuset bak det dere driver med er å fremme deres egen gruppering.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 26 apr 11, 07:54
hovedfokuset er å synge for ffk hjemme og borte men som alle andre grupper (feks plankehaugen) så har vi en liten sjøldigger sang som vi nynna litt på i går da det bråket som værst ....

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


07.04.1903

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 26 apr 11, 15:05
Opprinnelig postet av Subbie

Forøvrig herlig stemning i går.. er så sykt lei av at 14 år gamle gutter synger sanger om sin lille gruppering,

håper du var ironisk når du skrev at det var herlig stemning i går? Ikke et hue som stod bortsett fra Supras-bussen jo.

---------------------------

Sammen for fredrikstad!
07.04.1903


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 26 apr 11, 17:45
Endret: 26 apr 11, 17:50
Endret av: Knuty

F-b.no: FFK-supporter utestengt. Ett blink fra et såkalt «blinkebluss» under søndagens kamp på Telenor Arena, skulle koste en FFK-supporter dyrt.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 26 apr 11, 17:54

Hva er dette egentlig? F-b omtaler det som fyrverkeri, men ikke det intrykket jeg har fått tidligere.. Noen som har bilder eller en god forklaring?


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 26 apr 11, 18:06

Opprinnelig postet av 07.04.1903
Opprinnelig postet av Subbie

Forøvrig herlig stemning i går.. er så sykt lei av at 14 år gamle gutter synger sanger om sin lille gruppering,

håper du var ironisk når du skrev at det var herlig stemning i går? Ikke et hue som stod bortsett fra Supras-bussen jo.

Jeg har til gode og sitte på en kamp enda, jeg var ikke med denne supras bussen som du kaller den. Da du var en celle i snurrebassen til pappan din var jeg og heiet på ffk stående på gammle stadion.

Så kom ikke her og lek veslevoksen og si ting du ikke har greie på.

Forøvrig synes jeg det var på sin plass med den straffen, godt og få luket vekk sånne bassiler fra en plass det skal være fest og morro.8-10 lapper i bot og utestengelse på ubestemt tid.

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 apr 11, 19:33

Opprinnelig postet av RG

Jeg har til gode og sitte på en kamp enda, jeg var ikke med denne supras bussen som du kaller den. Da du var en celle i snurrebassen til pappan din var jeg og heiet på ffk stående på gammle stadion.

Så kom ikke her og lek veslevoksen og si ting du ikke har greie på.

 

 

Haha, fantastisk kommentar!!! Cool

 

Forøvrig, om det var bluss, stjerneskudd eller lighter som ble tent, spiller ingen rolle, saken er at uansett hva det var, så var det ulovlig! Håper bota svir så sinnsykt at personen aldri tør å tenne en fyrstikk engang!

---------------------------

Jørn Moum @twitter.com/JornMoum
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina*
*30.06.10 - Theodor*


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 26 apr 11, 20:57

Tragisk å utestenge pga en blinker, rett og slett tragisk. Ser ut som norske klubber heller vil ha pensjonister til å heie på lagene, enn personer som faktisk vil lage litt liv på stadion... En blinker er ikke noe så alvorlig at det bør lages så stor sak ut av det.... Dog er det ikke FFK som skal skyldes på dette, men selve "systemet" eller lovverket. Alt FFK gjør er vel å følge reglene... veldig synd.

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 apr 11, 22:58
Endret: 26 apr 11, 22:58
Endret av: Supreme NTM

En blinker er jo fullstendig harmløs, den lager litt lys og røyk og det er det. Det er komplett umulig å skade seg på en blinker. Hva er problemet med folk? Det nytter ikke å snakke logikk, det er ikke sikkerhet. Det er prinsipp. "Vi kaster ut hvem vi vil av dere, dere er ikke velkomne her." Fy faen for en gjeng.


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 27 apr 11, 02:50

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av RG

Jeg har til gode og sitte på en kamp enda, jeg var ikke med denne supras bussen som du kaller den. Da du var en celle i snurrebassen til pappan din var jeg og heiet på ffk stående på gammle stadion.

Så kom ikke her og lek veslevoksen og si ting du ikke har greie på.

 

 

Haha, fantastisk kommentar!!! Cool

 

saken er at uansett hva det var, så var det ulovlig!

Det er riktig det, men det mange sikkert mener er at lovene og reglene burde endres/lage nye.


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 27 apr 11, 03:17

Opprørske 14-15-åringer som ikke ønsker å følge regler og lover fins i alle miljøer. At det faktisk finnes voksne mennesker som engasjerer seg i slike aktiviteter er mer skremmende..


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 apr 11, 03:29
Endret: 27 apr 11, 03:33
Endret av: Patrioten

Se hvordan det gikk i Sverige på mandag, tenk om det hadde skjedd i Telenor Arena.

Det bra at man slår hardt ned på med engang, slik at det ikke utarter seg til større pyroeffekter.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article12935013.ab


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 apr 11, 06:45
Endret: 27 apr 11, 06:46
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av thorsen

Hva er dette egentlig? F-b omtaler det som fyrverkeri, men ikke det intrykket jeg har fått tidligere.. Noen som har bilder eller en god forklaring?

Neeeei, det er jo klart det er et bluss. F-B har til og med vært så involvert i saken at dem har lansert et flunkende nytt begrep, "blinkebluss" faktisk! Blinkers er IKKE ulovlig selv om arrangører selvfølgelig kan bestemme hva som tas inn på stadion. Bluss er ulovlig, hva gjør vi da? Jo vi kaller det blinkebluss slik at man kan forbinde det med noe som faktisk er ulovlig og det finnes sikkerhetsrisiko forbundet med.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 apr 11, 07:18

Opprinnelig postet av olav3232

Det er riktig det, men det mange sikkert mener er at lovene og reglene burde endres/lage nye.

Ja, det skjønner jeg, det disse folka ikke skjønner er at lovbrudd ikke automatisk resulterer i endring av loven... Jeg syns for eksempel det bør være 70 sone på rolvsøyveien, så da kjører jeg i 70 der, også håper jeg at i steden for at jeg får straff for det, så endrer de fartsgrensa til 70...

 

---------------------------

Jørn Moum @twitter.com/JornMoum
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina*
*30.06.10 - Theodor*


beraat93

Bedriftsspiller

Ble medlem: 27 apr 11
Innlegg: 5

Lagt til: 27 apr 11, 07:38

Hvis ikke folk kan se forskjell på "Blinkers" og "Bluss" så hadde jeg valgt å søke litt på nettet. Funnet ut av ting, før jeg i det hele tatt hadde begynt å skrevet noe. Streng straff! ABSOLUTT!

Blinkers er ikke NOE farlig. Folk som satt 5-6 meter lengre bak, så ikke røyken en gang. Menmen..

---------------------------

FRIHET FOR ULTRAS


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 apr 11, 08:26
Endret: 27 apr 11, 08:27
Endret av: keiko99

Det er ikke lov.. selv om du argumenterer at det ikke var fare for andre  så hjelper det ikke noe siden det finnes regelverk mot dette..  Dem lager ikke lover  for moro skyld..

strenge straffer skal forhindre at slike ting gjøres igjen..

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 apr 11, 08:33

Opprinnelig postet av keiko99

Det er ikke lov.. selv om du argumenterer at det ikke var fare for andre  så hjelper det ikke noe siden det finnes regelverk mot dette..  Dem lager ikke lover  for moro skyld..

strenge straffer skal forhindre at slike ting gjøres igjen..

Det skal du ikke se bort i fra at de gjør Wink

Streng straff bør idømmes for alvorlige regelbrudd. Her synes jeg boten er straff nok. Denne greia som skal ha vært fyrt av er altså ikke farlig, og hvis det som har kommet fram her er alt vedkommende er straffet for, synes jeg utestengelse på ubestemt tid er for strengt.

Når det er sagt - jeg er enig med deg, Keiko, i at reglene er til for å følges. Man må gjerne arbeide for å få dem endret, men i mellomtiden bør man følge de eksisterende reglene. Hvis alle velger selv hvilke regler de vil følge, blir det anarki.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 27 apr 11, 08:39

Blinkers eller bluss, jeg bryr meg lite.. spørsmålet er: Hvorfor? Hvordan hjelper dette FFK til å prestere bedre på banen?


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 apr 11, 08:45
Endret: 27 apr 11, 08:46
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Neeeei, det er jo klart det er et bluss. F-B har til og med vært så involvert i saken at dem har lansert et flunkende nytt begrep, "blinkebluss" faktisk! Blinkers er IKKE ulovlig selv om arrangører selvfølgelig kan bestemme hva som tas inn på stadion.

Hvordan ser egentlig denne blinkersen ut? Søkte på google og fant mye kreativt. Blant annet fiskeutstyr og så denne:

Jeg regner ikke med at det er denne? ;)

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 apr 11, 09:07

På engelsk brukes vel "blinkers" om skylapper også, såvidt jeg vet.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 27 apr 11, 09:11

Når det kommer strenge reaksjoner på hva enkelte her ser på som ufarlig, handler det vel antagligvis mer om at man ikke er intressert i å ha slike miljøer rundt en fotballklubb i det hele tatt. Da tenker jeg på alle disse grupperingene med unge gutter som hevder de ikke bedriver vold, men som gang på gang havner i voldssituasjoner. 


bazel

Juniorspiller
Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 82

Lagt til: 27 apr 11, 09:16

[url=http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=rlr2oh1aum43dizk6xax.bmp]


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 27 apr 11, 09:16

Opprinnelig postet av Tøfflus

På engelsk brukes vel "blinkers" om skylapper også, såvidt jeg vet.

oh the irony..!


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 apr 11, 09:27

nå var det jo ikke snakk om en voldelig situasjon i telenor arena da .... er heller ingen i supras som har vært knyttet til voldelige episoder hverken før-under eller etter kamper.

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 apr 11, 09:34
Endret: 27 apr 11, 09:35
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av magge

Når det kommer strenge reaksjoner på hva enkelte her ser på som ufarlig, handler det vel antagligvis mer om at man ikke er intressert i å ha slike miljøer rundt en fotballklubb i det hele tatt. Da tenker jeg på alle disse grupperingene med unge gutter som hevder de ikke bedriver vold, men som gang på gang havner i voldssituasjoner. 

Det er i så fall en dårlig praksis med stort potensiale for urettferdig behandling. Vil man ikke ha vold, så straffer man dem som truer med vold, eller utestenger dem som har vært innblandet i vold. Man erklærer ikke miljøer uønsket. Det er ikke akkurat Inter City Firm det er snakk om her.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 apr 11, 09:35
Endret: 27 apr 11, 09:36
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det skal du ikke se bort i fra at de gjør Wink

Streng straff bør idømmes for alvorlige regelbrudd. Her synes jeg boten er straff nok. Denne greia som skal ha vært fyrt av er altså ikke farlig, og hvis det som har kommet fram her er alt vedkommende er straffet for, synes jeg utestengelse på ubestemt tid er for strengt.

Når det er sagt - jeg er enig med deg, Keiko, i at reglene er til for å følges. Man må gjerne arbeide for å få dem endret, men i mellomtiden bør man følge de eksisterende reglene. Hvis alle velger selv hvilke regler de vil følge, blir det anarki.

Regelverket gjelder mot pyrobruk fordi det er en sikkerhetsrisiko. En blinker er ikke en sikkerhetsrisiko, selv om det åpenbart sees på som risikabelt pyroteknisk materiale (jmf utestengelsen).

 Til de som leter etter hestemasker og alt slags fjas. Wink På engelsk heter en blinker "stroboscope" som også forklarer den ikke-eksisterende risikoen ved dem. Ordet stroboskop betyr jo en gjenstand som deler opp lys, vesentlig forskjell fra ilden og varmen i et bluss for eksempel.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 apr 11, 09:46

Opprinnelig postet av magge

 

oh the irony..!

Nå er jeg ikke helt med. Hvem er det du mener har skylapper på her?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 27 apr 11, 12:01
Endret: 27 apr 11, 12:01
Endret av: olav3232

Opprinnelig postet av Patrioten

Se hvordan det gikk i Sverige på mandag, tenk om det hadde skjedd i Telenor Arena.

Det bra at man slår hardt ned på med engang, slik at det ikke utarter seg til større pyroeffekter.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article12935013.ab

Beviset som kan fria
AIK och Syrianska

 

 

Sportbladets nya film kan fria klubbarna – gärningsmannen stod utanför arenan: 'Smällarna kommer från samma punkt'

 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article12937291.ab


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 27 apr 11, 14:20

Blinkerser er ofte blitt brukt i Stjernehallen de siste årene uten at dette har slått følger for verken klubben eller supporterne. Vaktene er derimot ikke noe særlig glad i det , de pleier å brøyte seg frem å tråkke på dem (dette har skapt situasjoner som er farligere en selve blinkersen). det skal nemlig ikke noe mere til for å slukke en blinkers. ikke avgir de noe særlig varme eller røyk heller.

 Den blinkersen som ble brukt i telenor arena var antageligvis gammel, den funka i 10 sekunder. En skikkelig liten fis som kan sammenlignes med en fruser ! Skammelig at man kan gi 10.000KR i bot for dette, samt utestengt på ubestemt tid?.. Man for jo mindre straff for voldtekt i dette landet !!

 I folk sin iver etter å hakke på supras så har man også glemt at det som faktisk skapte den værste situsajonen var at 2 "tanter" brøytet seg frem fra vær sin side . De velta faktisk flere folk på veien å skapte et unødvendig spetakkel i en situasjon der vaktene hadde full kontroll.. Er det rart folk reagerer når hun som påstår at hun er blitt slått hopper ned 20 rader, å brøyter seg vei inn i en folkemengde for å peke ut den skyldige ? Jeg sto litt ved siden av Supras på høyre side å oppserverte hennes heroiske sprang fra første steg. Hun ble overhode ikke slått. men hun ble dyttet greit tilbake av de 3 hun veltet. Det hadde også jeg gjort hvis jeg hadde vært frisk nok til å stå i indre kjerne.

 Kan jo også nevnes at mann til den ene "tanten" tok kvælertak på en i supras etter at diverse gloser ble sendt motsatt vei.

 På tross av alt dette syns jeg også det var litt unødvendig å fyre opp en blinkers når vi lå under 2-0. Heller ser det ikke noe kult ut hvis det ikke er mørkt. What is the point lissom?. Jeg himla oppgitt med øya når det skjedde, men det var ikke noe big deal for å si det sånn.

 Noe som jeg syns var litt trist fra både Supras og "Plankehaugen" ,(kanskje mest Supras) sin side var gestikuleringen og den agresive syngingen i etterkant. Det var unødvendig.

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 27 apr 11, 14:28

Opprinnelig postet av Subbie

Blinkers eller bluss, jeg bryr meg lite.. spørsmålet er: Hvorfor? Hvordan hjelper dette FFK til å prestere bedre på banen?

Uten at jeg vet hva personen tenkte på så tør jeg å påstå at det å være en stor supporter av et lag og ha tilhørighet til en supportergruppe ikke nødvendigvis alltid handler om en seier på gressmatta. For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut, veldig koordinert og ha gode sanger samt godt lydnivå betyr så mye mer en enkelte andre  fans ("juletrær/teatertilskuere") kan fatte. Vil man se teater så får man lov til det, ingenting i mot dette. For andre dog så er det at din supporterforening ser best mulig ut på tribunen like viktig, om ikke viktigere.

At denne mentaliteten ikke har nådd Norge enda er nok en av grunnen til det lovverket som finnes i dag. Da BHF "tente på Ullevåll" i 2007 var det mange som ble helt sjokkert. John Carew uttalte rett etter kampen: "Jeg skjønner ikke hvorfor alle reagerer slikt. Slike ting er helt vanlige mange andre steder. Blant annet da jeg spilte i Tyrkia var dette helt vanlig på en kampdag."

Håper det hjalp litt.

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 apr 11, 15:03

Opprinnelig postet av Jasko

Uten at jeg vet hva personen tenkte på så tør jeg å påstå at det å være en stor supporter av et lag og ha tilhørighet til en supportergruppe ikke nødvendigvis alltid handler om en seier på gressmatta. For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut, veldig koordinert og ha gode sanger samt godt lydnivå betyr så mye mer en enkelte andre  fans ("juletrær/teatertilskuere") kan fatte. Vil man se teater så får man lov til det, ingenting i mot dette. For andre dog så er det at din supporterforening ser best mulig ut på tribunen like viktig, om ikke viktigere.

For det første, synes jeg det er jævlig frekt å si at alle som ikke er opptatt av dette, er juletrær og teatertilskuere. Legg av deg den elitistholdningen. Det er mange som rett og slett har et annet syn på hva som er viktig av supportere. Lyd, for eksempel. Det er for eksempel mange nordmenn som fremdeles ser til England framfor Sør-Europa for inspirasjon, og dermed ikke bryr seg om det visuelle i særlig grad og heller ikke er store fans av evighetssanger med shalala i hue og ræva. Det får du respektere uten å kalle alle som er uenig med deg for teatertilskuere. Jeg er for at både den ene og den andre typen supporterkultur skal få komme til uttrykk, men vis litt respekt. Det er ikke slik at pyro, evighetssanger og trommer er en fasit for hvordan supporterkultur skal være.

For det andre: De fleste visuelle virkemidler er det ingen regler mot. Bannere og flagg, hopping og analtog for dem som liker sånt. Jeg skjønner ikke poenget med å være så opptatt av å trosse reglene akkurat når det gjelder pyrotekniske effekter. Det er ikke lov. Jobb gjerne for å få det tillatt.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 27 apr 11, 16:03
Endret: 27 apr 11, 16:04
Endret av: Jasko

Opprinnelig postet av Tøfflus

For det første, synes jeg det er jævlig frekt å si at alle som ikke er opptatt av dette, er juletrær og teatertilskuere. Legg av deg den elitistholdningen. Det er mange som rett og slett har et annet syn på hva som er viktig av supportere. Lyd, for eksempel. Det er for eksempel mange nordmenn som fremdeles ser til England framfor Sør-Europa for inspirasjon, og dermed ikke bryr seg om det visuelle i særlig grad og heller ikke er store fans av evighetssanger med shalala i hue og ræva. Det får du respektere uten å kalle alle som er uenig med deg for teatertilskuere. Jeg er for at både den ene og den andre typen supporterkultur skal få komme til uttrykk, men vis litt respekt. Det er ikke slik at pyro, evighetssanger og trommer er en fasit for hvordan supporterkultur skal være.

For det andre: De fleste visuelle virkemidler er det ingen regler mot. Bannere og flagg, hopping og analtog for dem som liker sånt. Jeg skjønner ikke poenget med å være så opptatt av å trosse reglene akkurat når det gjelder pyrotekniske effekter. Det er ikke lov. Jobb gjerne for å få det tillatt.

For det første: Jeg kalte aldri de som ikke var interesserte i lyd for juletrær/teatertilskuere. Dog virker det ikke ut som mange i PH er interesserte i lyd heller... det vises ikke slikt i de kampene jeg har vært på (så langt alle denne sesongen og flesteparten sist sesong). PH er langt fra det nivået de var på for 4-5 år siden. Er man med på lyd, så må det stå kampen ut. Dette er PH dårlige på, for i perioder er det veldig stille fra feltet.

For det andre: Jeg har aldri sagt at det jeg skrev er noe jeg personlig står for. Dette er en side å se saken på fra. Mange gjør det, andre gjør det ikke. Jeg har heller aldri påstått at jeg er elitist eller tilhører eliten. Alle har ulikt syn på dette, det er opp til hverenkelt om hvordan de vil definere de diverse syn/begreper. Det eneste jeg gjorde i mitt tidligere innlegg var å legge frem et forslag til spørsmålet som en debatant stilte tidligere. Mulighens du tar deg nær fordi jeg traff på et ømt punkt?

For det tredje: Da synes jeg PH og supras sammen bør fokusere på de lovlige virkemidlene som du nevner. Flagg, bannere, sang, lyd, dans osv osv. For en "utenifra" (dvs meg) virker det som at dette er noe supras prøver å innføre. De vil ha flere til å synge gjennom hele kampen, til å få frem flagg og nye sanger. PH på den andre siden prøver bare å finne feil hos supras, for så å prøve å sette dem i dårlig lys. F.eks: "Slutt å skrike Er dere klare!? Er så irriterende", eller "jeg gidder ikke å synge den sangen, det er dårlig" "forsangeren bør ikke skrike til meg, jeg gjør som jeg vil". Dette er dårlig, du gjør ikke som du vil når du er en del av en forening og det bestemmes at alle vil synge. Vil du gjør som du vil så får du melde deg ut og sette deg blant "de vanlige". Det er klart for alle (?) at slike det er nå, så kan det IKKE fungere. PH og supras må sammarbeide mer. De som ikke gidder å synge/danse bør henvises til sitteplasser, og de som faktisk gidder å gjøre en innsats bør kunne få stå på PH-feltet. Et samarbeid handler om kompromisser, her bør det skje et møte. Skjer det ingenting så vil hele PH feltet og selve stemingen på stadion forfalle... trist men jeg mener at det er slikt.

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 apr 11, 16:35

Hva er det egentlig folk driver med for tiden? Har dere veldig lite å gjøre om dagen eller hva er det? Først begynte folk på Brigade Rød Hvit og nå Supras. Greit det at Brigaden har hatt en rekke uheldige episoder de siste årene med slossing osv, men liv det kunne de lage.

Siden 2006 har Plankehaugen gått en vei, og det er nedover. Husker kampene i 2006 hvor vi herja på Ullevaal med kjempestemning både mot Enga og VIF. Hvor er engasjemanget? Hvorfor synger ikke folk?

Det er billig å stå på feltet, men skal man stå der bør man jaggu meg være med på å lage liv også. Ikke bli sure fordi man blir snakka til, ikke bli grinete fordi man ikke får det som man vil. Plankehaugen skal støtte laget i tykt og tynt, som medgang som motgang. Der har vi noe å lære av etter de andre supporterne. Skulle ønske at styret tok et kurs med Klanen og Kanarifansen for å lære litt om tribunekultur, synging og det å lage stemning.

Og hva er egentlig feiden med Supras - Plankehaugen? Hvorfor kan ikke feltet ha EN forsanger, en forsanger med autoritet som kan si ifra, ja noe ala Zoran type. En som kan samarbeide og gjøre båndet mellom PH og Supras litt bedre enn det er nå. Husker foresten at Zoran gjorde comeback i sølvsesongen, stemningen løfta seg MANGE hakk da når han kom inn. Jeg tror Plankehaugen gravde sin egen grav da de valgte å utestenge Zoran for å si min mening + at de valgte å satse på hester og andre ting som IKKE har med tribuneliv i det hele tatt.

Supras er ikke farlige folkens, de er ikke en bråkegjeng. Jeg skal ikke gi min støtte til grupperingene, men fy fader som de kan lage liv når de vil og når det gjelder. Greit det at pyro og sånne ting som nå har kommet opp ikke er tillatt, bare se i Sverige hvor en dommer fikk kinaputt kasta mot seg. Når vurderer han å legge opp. Da er det kanskje greit at klubben har lagt lista for sånne ting ganske lavt..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 apr 11, 16:36

Kapp forøvrig gjerne av meg huet om jeg skriver mye galt her sånn, ønsker ikke å lage kvalme eller no bråk her sånn.. Men sånn er slik jeg ser saken Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 27 apr 11, 17:19

Ser nå at vedkommende som påsto at hun ble slått har fjerna beskyldningene sine om at noen hadde slått henne fra facebook siden .

Et bilde av et svenskt bilskilt: PMS-844 er isteden på toppen av veggen hennes :P

Er forøvrig samme dama som fløy i flint fordi Plankehaugen ikke ville la rema tusen stille med 3000 klappere på stadion sist mot Rosenborg!! GI MEG STYRKE !!

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 27 apr 11, 19:06

Opprinnelig postet av Jasko

...For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut..

Jeg er av den oppfatningen av at Fredrikstad sine supportere ser klart best ut når hele tribunen er rød/hvit, når alle er kledd i disse fargene. Småharry brune skjorter og svarte flagg hører hjemme i lavere divisjoner i Italia.

Anbefaler å ta en titt på bilder fra Cupfinalen i 2006. Tenk hvis alle hadde sett ut som supras? Det hadde vært TRIST!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 27 apr 11, 19:24

Jeg synes diskusjonen om at "det var bare en blinker" blir litt feil. Når det er et forbud mot dette så bør det overholdes, uansett om det er Supras, PH eller en pensjonist på hovedtribunen. Jeg synes det er stilig med bluss før kampen så lenge det skjer på lovlig vis. Diskusjonen om blinkere burde være lov eller ei skal jeg ikke legge med inn i.

---------------------------

Fredd


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 27 apr 11, 19:29

Opprinnelig postet av Subbie

Opprinnelig postet av Jasko

...For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut..

Jeg er av den oppfatningen av at Fredrikstad sine supportere ser klart best ut når hele tribunen er rød/hvit, når alle er kledd i disse fargene. Småharry brune skjorter og svarte flagg hører hjemme i lavere divisjoner i Italia.

Anbefaler å ta en titt på bilder fra Cupfinalen i 2006. Tenk hvis alle hadde sett ut som supras? Det hadde vært TRIST!

Absolutt, jeg ser den. Når alle har samme farger ser det 100 ganger bedre ut. Det tror jeg ingen vil motsi deg på.

Det som dog er enda tristere er når ingen gidder å synge/danse. Min personlige mening er at lyd slår farger any day, any time. Stillhet er bare TRISTERE!

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 27 apr 11, 19:31

Opprinnelig postet av Jasko

Opprinnelig postet av Subbie

Opprinnelig postet av Jasko

...For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut..

Jeg er av den oppfatningen av at Fredrikstad sine supportere ser klart best ut når hele tribunen er rød/hvit, når alle er kledd i disse fargene. Småharry brune skjorter og svarte flagg hører hjemme i lavere divisjoner i Italia.

Anbefaler å ta en titt på bilder fra Cupfinalen i 2006. Tenk hvis alle hadde sett ut som supras? Det hadde vært TRIST!

Absolutt, jeg ser den. Når alle har samme farger ser det 100 ganger bedre ut. Det tror jeg ingen vil motsi deg på.

Det som dog er enda tristere er når ingen gidder å synge/danse. Min personlige mening er at lyd slår farger any day, any time. Stillhet er bare TRISTERE!

STØTTES!
Bedre med supportere i Stone Island,Lacoste og Fred Perry som synger, enn supportere som er stæsja opp i den nyeste drakta og genser som ikke synger.


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 27 apr 11, 19:52

Opprinnelig postet av olav3232
STØTTES!

Bedre med supportere i Stone Island,Lacoste og Fred Perry som synger, enn supportere som er stæsja opp i den nyeste drakta og genser som ikke synger.

Men hvorfor ikke kombinere begge? Dessuten må man ikke nødvendigvis gå i offisielle plagg, en rød genser har de fleste liggende hvis man på død og liv ikke vil støtte den såkalte "moderne fotballen" økonomisk.

Og som jeg har sagt før tror jeg den engelske tribunekulturen passer PH bedre enn den sør-europeiske som ultras ønsker. Mitt inntrykk er at mange har meldt seg ut/funnet seg andre plasser på stadion etter ultras inntreden på PH-feltet.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 27 apr 11, 20:03
Endret: 27 apr 11, 22:10
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av rasle

Mitt inntrykk er at mange har meldt seg ut/funnet seg andre plasser på stadion etter ultras inntreden på PH-feltet.



Er nok flere av oss som "venter" på litt bedre organisering med forsanger og sånt, og ikke nødvendigvis er "skremt vekk" av ultras. Jeg er mer skremt vekk av mangelen på tydelig lederskap på feltet. Dette gjelder også treningskamper hvor Plankehaugen har et eget felt der det er mulig - men ikke har noen ressurspersoner å stille med for å lede det.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


beraat93

Bedriftsspiller

Ble medlem: 27 apr 11
Innlegg: 5

Lagt til: 28 apr 11, 08:16

Hva er det folk gjør i PH hvis de ikke gidder å synge, danse, hoppe og lage leven? Kjøper dog biletter i Plankehaugen kun fordi det er billigere? Jeg skal være ærlig med noe. Og jeg tror jeg snakker på vegne av MANGE andre når jeg sier dette. Hadde det ikke vært for Supras, så hadde det ikke vært noe liv lenger. Det kan man lett se, og lett finne ut. Supras er en gruppering som er ute etter tribuneliv. Ute etter å lage skikkelig trøkk på tribunen. Men hvis ikke PH begynner å sammarbeide med Supras, så vi får til et ordentlig liv resten av sesongen.


En ting. Hva er vits å ha en forsanger, dersom alle andre starter sangene selv? Det er bare helt tragisk at dog starter sangene, når vi har en forsanger fra før av. Når Zoran var forsanger før. Var den INGEN som turte å åpne kjeften å starte sanger. La forsangeren starte sangene, så blir dere med. Er ikke vanskligere enn det. Har dere forslag til en sang, så gå ned å fortell det til forsangeren. Ikke start de selv.

---------------------------

FRIHET FOR ULTRAS


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 apr 11, 09:48

Har aldri vært på plankehaugen feltet, men har forstått følgende. Det er ingen krav om hverken synging eller hopping for å kjøpe bilett på PH feltet. Det er heller ingen lignende krav for å bli medlem av PH. Sånn sett ser det ut til at klubben og PH er enige om at det ikke skal være et slikt krav. Om noen kjøper biletter på dette feltet fordi det er billig, eller fordi det er moro at andre skaper liv, så er det med andre ord helt ok for de som har ansvaret for kampene/PH feltet.

 

Hvis man skal kritiserer noen, så må det være PH og/eller FFK for regelverket. Det er med andre ord ingen grunn til å kritisere enkeltpersoner for å utøve udisiplinert synging eller taushet.

 

Personlig håper jeg både klubben og PH sørger for at kamparenaen er for de mange, og ikke for noen få.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 28 apr 11, 10:20

Hoppe og danse? Hvis en vil danse, så finnes det langt bedre settinger og arenaer å gjøre det på. Hvis man er glad i å hoppe, så begynn med hopp. Tror det blir litt for mye balkanrocker-stil på feltet. Alle på feltet er ikke unge menn med testosteronen sprutende ut av øra, og det må man ta hensyn til. Etter at jeg mistet sangstemmen, tok jeg konsekvensen av dette og flyttet meg til sitte. Men de som velger feltet skal, bør og må synge! Men danse? Hoppe? Synes vi skal se mer mot England (lavere divisjoner), Klanen for ti år siden og Godsetunionen for inspirasjon, og mindre mot Fugla og Balkan Bad Boys. Må gå ann å finne et sted mellom kubjeller og Ali Sami Yen Stadion, et nivå der de fleste trives og ønsker å være med. Lykke til!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 apr 11, 11:53

Opprinnelig postet av Jon Syversen

Må gå ann å finne et sted mellom kubjeller og Ali Sami Yen Stadion, et nivå der de fleste trives og ønsker å være med.

Enig i dette. Dette maset om "mentalitet" går meg på nervene. Norske tribunegjengere generelt har ikke samme innstilling som i Tyrkia, Kroatia eller Polen. Det er imidlertid ikke nødvendig for å lage liv. Det er ikke mangel på "mentalitet" som er forskjellen på Plankehaugen nå og i 2006. Derimot tror jeg nok krangling har mye å si. En del har rett og slett mistet lysten.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 28 apr 11, 11:54

Opprinnelig postet av Jon Syversen

Hoppe og danse? Hvis en vil danse, så finnes det langt bedre settinger og arenaer å gjøre det på. Hvis man er glad i å hoppe, så begynn med hopp. Tror det blir litt for mye balkanrocker-stil på feltet. Alle på feltet er ikke unge menn med testosteronen sprutende ut av øra, og det må man ta hensyn til. Etter at jeg mistet sangstemmen, tok jeg konsekvensen av dette og flyttet meg til sitte. Men de som velger feltet skal, bør og må synge! Men danse? Hoppe? Synes vi skal se mer mot England (lavere divisjoner), Klanen for ti år siden og Godsetunionen for inspirasjon, og mindre mot Fugla og Balkan Bad Boys. Må gå ann å finne et sted mellom kubjeller og Ali Sami Yen Stadion, et nivå der de fleste trives og ønsker å være med. Lykke til!

Flott forslag! Helt enig her. (Forresten, hvem er Balkan Bad Boys? :) )

Det renner inn med meninger og forslag her, synd at ingen blir hørt. Man må starte med små skritt, i dette tilfeller blir det med lydnivå og synging som Jon skriver. Det vil dog ikke skje en eneste endring før enten PH-styret tar helomvending, eller styret byttes ut med personer som har andre meninger. Har ikke PH tenkt å komme med et svar her?

Det jeg lurer mest av alt på er om det i det hele tatt har vært møter mellom PH og supras angående et lite regelverk? Hvorfor ikke samles og bli enige om hva som er lov og ikke lov (slikt som blinkere osv.).

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 28 apr 11, 12:34

Opprinnelig postet av Jasko

Det jeg lurer mest av alt på er om det i det hele tatt har vært møter mellom PH og supras angående et lite regelverk? Hvorfor ikke samles og bli enige om hva som er lov og ikke lov (slikt som blinkere osv.).

Om det skal være lov eller ikke er vell ikke noe PH eller Supras kan bestemme, det står vell i regelverket til NøFF.


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 28 apr 11, 12:58

Opprinnelig postet av Jon Syversen

Mange kloke ord.

Kunne ikke vært mer enig. PH har tapt seg fordi noen har presset igjennom en stilendring de fleste (men kanskje ikke de som gaper høyest) ikke ønsker.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 28 apr 11, 13:02

Opprinnelig postet av olav3232

Opprinnelig postet av Jasko

Det jeg lurer mest av alt på er om det i det hele tatt har vært møter mellom PH og supras angående et lite regelverk? Hvorfor ikke samles og bli enige om hva som er lov og ikke lov (slikt som blinkere osv.).

Om det skal være lov eller ikke er vell ikke noe PH eller Supras kan bestemme, det står vell i regelverket til NøFF.

 

Du skjønner godt at jeg ikke tenkte kun på dette med blinker (forresten så vil noen påstå at lovverket og definisjonen rundt blinkers kan det tolkes begge veier). Jeg tenker mer på at alle må synge på PH-feltet, eller at det kun er en forsanger og at det er kun han som starter sanger.... osv osv. :) For meg er dette ting som egentlig sier seg selv om hvordan det skal være, men ikke her i byen... 

Det er forresten lov å tenke seg om 2-3 ganger før du tar alt som skrives bokstavlig.

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 apr 11, 13:03

Opprinnelig postet av olav3232

Om det skal være lov eller ikke er vell ikke noe PH eller Supras kan bestemme, det står vell i regelverket til NøFF.

Jepp. Samt at de enkelte klubber vel har regler for hva som er lov å ta med inn på deres arenaer. Disse kan igjen være strengere enn hva NFF krever, men neppe snillere.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 28 apr 11, 13:30

Opprinnelig postet av Jasko

Opprinnelig postet av olav3232

Opprinnelig postet av Jasko

Det jeg lurer mest av alt på er om det i det hele tatt har vært møter mellom PH og supras angående et lite regelverk? Hvorfor ikke samles og bli enige om hva som er lov og ikke lov (slikt som blinkere osv.).

Om det skal være lov eller ikke er vell ikke noe PH eller Supras kan bestemme, det står vell i regelverket til NøFF.

 

Du skjønner godt at jeg ikke tenkte kun på dette med blinker (forresten så vil noen påstå at lovverket og definisjonen rundt blinkers kan det tolkes begge veier). Jeg tenker mer på at alle må synge på PH-feltet, eller at det kun er en forsanger og at det er kun han som starter sanger.... osv osv. :) For meg er dette ting som egentlig sier seg selv om hvordan det skal være, men ikke her i byen... 

Det er forresten lov å tenke seg om 2-3 ganger før du tar alt som skrives bokstavlig.

Da beklager jeg det, lurte litt på hva du mente med det ja.
Har det samme synet som deg her, sier seg selv at det skal være EN forsanger, og at også de fleste skal følge det forsangeren sier. 


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 28 apr 11, 14:29

At Plankehaugen har tapt seg skyldes nok mange sammensatte årsaker.

 1: Zoran kom inn som forsanger å var unik på sitt felt . Det skal også sies at han kom inn på et perfekt tidspunkt da FFK og tribuneliv var en kul NY greie. Zoran dro ikke 100 busser til ullevåll, men han fikk dem til å synge når de først var der . Han ble senere utestengt på et særdeles tynt grunnlag. Dette er nok roten til endel av kranglingen på feltet selv idag ..

 2: Det er rett å slett ikke "inn" å stå på Plankehaugen feltet . Vi flyter ikke på en bølge lenger .

 3:Noen er lei av tanter, andre av ultras, og andre har helt andre grunner..

' 4 : når det gjelder buss turer så er kampen mot stabæk et godt eksempel. folk er dritt lei av at bussen er fylt med rølpete fulle mennesker over 60 år . var vell bare 2 av de 6 bussene som var arangert av Plankehaugen ?`

Personlig så savner jeg veldig mannfolka i alderen 25-50 år med sine kraftige røster.. Er disse vi må ha tilbake ! En fin blanding mellom Engelsk og Italiensk tribunekultur trur jeg hadde passa oss bra..

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 28 apr 11, 16:05

Opprinnelig postet av hedvalen

Personlig så savner jeg veldig mannfolka i alderen 25-50 år med sine kraftige røster.. Er disse vi må ha tilbake ! En fin blanding mellom Engelsk og Italiensk tribunekultur trur jeg hadde passa oss bra..

Det er nok et stort potensialet i mulige medlemmer for PH/Supras der ute. All denne "kranglingen" og disse uenighetene ødlegger en del for at antallet medlemmer øker.

Ta meg f.eks. Jeg er 25 år og stiller gjerne opp på kamper og synger (danser/hopper også om nødvendig) så røsten ryker dagen etter. Jeg deltar gjerne på bussturer også. Det frister dog veldig lite når jeg ser hva som skjer. Det er urolig lite som er organisert på feltet, folk slenger med leppa, og det er veldig lite TIFO f.eks. Hadde bare feltet virket mer organisert og folk støttet hverandre når noen faktisk prøver å gjøre en god jobb, så hadde jeg lett meldt meg inn. Og jeg kjenner ihvertfall til 3 andre som tenker slikt jeg gjør. Jeg melder meg gjerne inn i PH/Supras når/hvis dette blir ordnet opp i.

Derfor tror jeg at både PH og Supras (og FFK forøvrig) har en del å vinne på å sette seg ned og lage en plan for hvordan de lettere og bedre skal samarbeide. Slik det er nå fungerer der rett og slett ikke!

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 apr 11, 16:39

Opprinnelig postet av Jasko

Derfor tror jeg at både PH og Supras (og FFK forøvrig) har en del å vinne på å sette seg ned og lage en plan for hvordan de lettere og bedre skal samarbeide. Slik det er nå fungerer der rett og slett ikke!

Enig i dette. Når det gjelder klubben generelt, er smilet tilbake hos folk, men jeg har inntrykk av at det fortsatt er problemer innad i haugen. Smilet må tilbake der også.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 28 apr 11, 19:53

Som medlem av Supras og tidligere styremedlem I PH, så mener jeg at forholdet mellom Supras og Plankehaugen ikke er så ille som folk her inne skal ha det til. Hvertfall med tanke på de som sitter i PH-styret og de fleste av de som står på stadion å synger.

Plankehaugen har en mindre klick som ofte kaller seg buss 1, dugnadsgjengen, den indre kjernen eller noe i den duren. Dette er gjengen som henger på 1903 cafeen, drar på alt av kamper osv. I nyere tid er det denne klicken som folk forbinder med Plankehaugen. Noe jeg faktisk synes er fryktlig synd, for dette er bare omkring 50 personer av de omlag 2.500 medlemmene som Plankehaugen faktisk har. Det er ingen hemmelighet at de ikke er Supras sine største fans, og Supras er vel kanskje ikke alltid så voldsomt imponerte over denne klicken heller. Likevel blir det svært sjeldent noen problemer eller konfrontasjoner mellom disse.

Lite unntak var det på Fornebu på søndag. Der enkelte i Supras lot seg provosere over alle de "blod-patriotene" som satt pent på stumpen sin mens de gomlet wienerpølser og slurpet i seg kaffe gjennom hele kampen. Samtidig som det ble slengt litt med leppa fra denne PH-klicken. Det toppet seg etter blinkeren da 3-4 fra den lille interne gjengen i PH skulle ta saken i egne hender og gikk regelrett til fysisk og verbalt angrep på flere av de yngre guttene i Supras. Det ble det naturligvis rabalder av. Den saken er uansett ute av verden for vårt (supras) sitt vedkommende, vi fikk skværet opp med de innvolverte allerede under pausen.

Jeg føler at Supras har et godt sammarbeid med både klubben og Plankehaugen, men noen uenigheter vil det naturligvis alltid være uansett. Det har hvertfall blitt mye mindre av uenighetene med årene virker det som.


Forsanger-diskusjonen har vi hatt helt siden Zoran klatra opp på gjerdet og tok ansvar på Nadderud den gangen for noen år siden. Dessverre så er det sånn her i byen at folk aldri blir fornøyde. Janteloven regjerer for fullt. Det vil alltid være uenigheter på hvilke sanger han velger, hvordan han sier i fra til folk, hvor ofte han drar i gang osv osv osv. Det er ikke rart det er få som ønsker å være forsanger når man blir en så til de grader omdiskutert person. Jeg synes vi skal gi de som prøver seg cred for at de forsøker å gjøre en innsats for tribunelivet, å heller prøve å fortelle dem på en konstruktiv og voksen måte hvordan de kan gjøre ting bedre. Med litt erfaring på de som forsøker seg så har vi nok en glimrende forsanger med tiden.

Om vi skal kjøre sydlandsk eller britisk stil på tribunen er sikkert veldig delt. Personlig synes jeg at en blanding sånn som nå er det beste. Vi i Supras har faktisk lenge forsøkt å finne noen bra rop/sanger med trøkk som ikke går på hopping, trommer, evighetssanger osv. Vi har dog ikke helt funnet det store "kuppet" enda, så her må folk gjerne hjelpe til. De siste 5-6årene har alle sanger som har blitt innført på feltet blitt dratt opp av Brigade RødHvit eller Supras. Det er ikke få youtube-klipp fra andre supportergrupper som har rullet over skjermene våre. Som oftest går det i den sydlandske sjangeren og da har det også blitt til at man har kommet over mange flere sanger av den kategorien. Vi forsøker dog å innføre noen nye rop som ligner litt mer på den britiske stilen fremover.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

Supras Fredrikstad, loud and proud since 11.09.09.


Kvam

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 29 apr 11, 16:46
Liker at det er mer kontruktive diskusjoner til hvordan man kan gjøre stemninga bedre i Plankehaugen :)

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 29 apr 11, 17:53

Opprinnelig postet av hedvalen

At Plankehaugen har tapt seg skyldes nok mange sammensatte årsaker.

 1: Zoran kom inn som forsanger å var unik på sitt felt . Det skal også sies at han kom inn på et perfekt tidspunkt da FFK og tribuneliv var en kul NY greie. Zoran dro ikke 100 busser til ullevåll, men han fikk dem til å synge når de først var der . Han ble senere utestengt på et særdeles tynt grunnlag. Dette er nok roten til endel av kranglingen på feltet selv idag ..

 2: Det er rett å slett ikke "inn" å stå på Plankehaugen feltet . Vi flyter ikke på en bølge lenger .

 3:Noen er lei av tanter, andre av ultras, og andre har helt andre grunner..

' 4 : når det gjelder buss turer så er kampen mot stabæk et godt eksempel. folk er dritt lei av at bussen er fylt med rølpete fulle mennesker over 60 år . var vell bare 2 av de 6 bussene som var arangert av Plankehaugen ?`

Personlig så savner jeg veldig mannfolka i alderen 25-50 år med sine kraftige røster.. Er disse vi må ha tilbake ! En fin blanding mellom Engelsk og Italiensk tribunekultur trur jeg hadde passa oss bra..

 

God refleksjon, Frode!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 29 apr 11, 18:16

Opprinnelig postet av danan

Om vi skal kjøre sydlandsk eller britisk stil på tribunen er sikkert veldig delt. Personlig synes jeg at en blanding sånn som nå er det beste. Vi i Supras har faktisk lenge forsøkt å finne noen bra rop/sanger med trøkk som ikke går på hopping, trommer, evighetssanger osv. Vi har dog ikke helt funnet det store "kuppet" enda, så her må folk gjerne hjelpe til. De siste 5-6årene har alle sanger som har blitt innført på feltet blitt dratt opp av Brigade RødHvit eller Supras. Det er ikke få youtube-klipp fra andre supportergrupper som har rullet over skjermene våre. Som oftest går det i den sydlandske sjangeren og da har det også blitt til at man har kommet over mange flere sanger av den kategorien. Vi forsøker dog å innføre noen nye rop som ligner litt mer på den britiske stilen fremover.

Fornuftig skriving, Dan.

Britisk eller Sydlansk?

Spiller ingen rolle for meg, men synes at dere som er litt / mye yngre enn meg, er for opptatt av hva de andre Ultras gruppene i Norge mener om sangvalg.

I både Sverige, England, Kroatia og Tyskland synger sanger som også de andre fangruppene synger. Sier ikke at vi skal kopiere alle til feks LSK (LSD), Klanene eller Kjernen. Ser at flere sanger går igjen over grenene i Stockholm, og i Kroatia hørte jeg de samme meodiene i Split som i Zagreb. I England kjører "alle" like sanger med ulik tekst. Har kommet med mange forslag, men pga UFC har nynnet den, så kan ikke vi ta den å kjøre den bedre.

Forsangeren: Zoran hadde og har glimt i øyet, samtidig om hans lidenskap for tribunesangen kom til uttrykk. Et tips til dagens unge forsanger: Ikke bli forbannet før det hele har startet. Mot RBK var det bra, vi ledet og alle sang. Det var lett å lede. Når forsangeren er forbannet på at alle ikke synger, og i en stille stund kommer det spontane sanger fra andre... da boikotter båre forsanger og Supras sangen ved flere annledninger. Det blir for dumt, og det stimulerer ikke til en følelse av at tribunesangen er det viktigset, men å synge Supras-ledet/ oppfunnet sang. Vil ikke stille meg i "klage på forsanger gruppen", for han kan bare ta litt lærdom, så blir det bra.

Den fryktingytende sangen" Honser og kjærringer" er noe av det tammeste og tannløse jeg har hørt på en fotballstadion, og liker heller " jeg elsker bare Fredrikstad......." mye bedre.

Det er mitt inntrykk, og jeg oppfatter meg selv som forholdsvis interessert i dette med tribunesang.

Synger gjerne på hoppesanger, men velger å gynge flesket uten å forlate betongen for å sveve i ca 0,3 sek før jeg treffer tribunen. Det ser ut som at jeg hopper. 

Skjønner at yngre har sin stil og andre en annen. Jeg liker FFK og stil er ikke mitt tema. 

Nå er det viktig at både den ene og den andre gruppen, finner tilbake til røttene. Det å synge høyt på FFK!

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 29 apr 11, 19:17

Opprinnelig postet av Jonek

Fornuftig skriving, Dan.

Britisk eller Sydlansk?

Spiller ingen rolle for meg, men synes at dere som er litt / mye yngre enn meg, er for opptatt av hva de andre Ultras gruppene i Norge mener om sangvalg.

Jeg er så utrolig enig i dette her. Det er lov å "låne" melodier fra andre. Jeg hadde tenkt å kommentere dette i et tidligere innlegg.

Jeg er medlem av BHF, der ser vi en tendens til at det er mange som ikke lett tar til seg nye sanger. Dette er vanskelig da BHF bl.a består av mange hundre person og alle er ikke med hver gang, men en større del er at folk ikke gidder/ikke klarer å lære seg lange tekster. Derfor har BHF begynt med å introdusere "korte" sanger der det kun er 1-2 setninger. Da blir det også mye lettere for de som ikke er med i gruppen til å bli med på sangen. Og da blir lydnivået mye høyere.

Så mitt forslag er at dere prøver ut et par-tre nye sanger med få ord. BHF prøvde denne bl.a. og den funket utrolig bra. Sikkert pga at det kun er 4 ord (Oversatt: Den ene eneste, min BiH-[5 norske ord]). Uansett jeg har sett mange andre bruke den også, ingen "ser ned på deg" pga det. Til slutt ble alle supportere med. Et annet eksempel er å lage norsk versjon av denne. Høres fengende ut og det blir sikkert ikke mange ord her heller.

Opprinnelig postet av danan

Mange gode poeng

Hvis det er slikt at samarbeidet mellom PH og supras er ganske godt, så synes jeg dere burde jobbe enda hardere for å få det bedre. Hvorfor ikke et møte hvor denne klicken, som du kaller de, og supras samles. Prøve å komme til enighet? :) For det er synd at 50 personer av 2500 (2% av medlemmene?) skal føre til en dårlig stemning på kamp. Nå skylder ikke jeg alt på PH for det er sikkert alltid to sider av en sak.

Et annet forslag er at supras spres over feltet, istedenfor  å samles i midten. Da kanskje dere får med fler til å synge?

Dette er dog kun forslag fra min side, hvis noen gidder å høre etter ;)

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


bluemadness

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 06
Innlegg: 47

Lagt til: 02 mai 11, 07:11
Endret: 02 mai 11, 07:11
Endret av: bluemadness

Når tribune felten blir "religion" og ikke en billig billett. Vil dere få den luksus problemen "Britisk eller Sydlansk".. Men der dessverre er ikke mange enda.. De som er der de blir "kvelt" av folk som prøver og finne sødags ro på fotball stadion.

---------------------------

VOLIM TE MAMA AL ` NE VISE OD DINAMA......


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 02 mai 11, 12:29

Opprinnelig postet av bluemadness

Når tribune felten blir "religion" og ikke en billig billett. Vil dere få den luksus problemen "Britisk eller Sydlansk".. Men der dessverre er ikke mange enda.. De som er der de blir "kvelt" av folk som prøver og finne sødags ro på fotball stadion.

Det er nærme saken kjerne.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3