Husk meg
Brukernavn
Passord

Bluss avfyrt i Telenor Arena

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

bazel

Juniorspiller
Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 82

Lagt til: 27 apr 11, 09:16

[url=http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=rlr2oh1aum43dizk6xax.bmp]


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 27 apr 11, 09:16

Opprinnelig postet av Tøfflus

På engelsk brukes vel "blinkers" om skylapper også, såvidt jeg vet.

oh the irony..!


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 27 apr 11, 09:27

nå var det jo ikke snakk om en voldelig situasjon i telenor arena da .... er heller ingen i supras som har vært knyttet til voldelige episoder hverken før-under eller etter kamper.

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 apr 11, 09:34
Endret: 27 apr 11, 09:35
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av magge

Når det kommer strenge reaksjoner på hva enkelte her ser på som ufarlig, handler det vel antagligvis mer om at man ikke er intressert i å ha slike miljøer rundt en fotballklubb i det hele tatt. Da tenker jeg på alle disse grupperingene med unge gutter som hevder de ikke bedriver vold, men som gang på gang havner i voldssituasjoner. 

Det er i så fall en dårlig praksis med stort potensiale for urettferdig behandling. Vil man ikke ha vold, så straffer man dem som truer med vold, eller utestenger dem som har vært innblandet i vold. Man erklærer ikke miljøer uønsket. Det er ikke akkurat Inter City Firm det er snakk om her.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 apr 11, 09:35
Endret: 27 apr 11, 09:36
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det skal du ikke se bort i fra at de gjør Wink

Streng straff bør idømmes for alvorlige regelbrudd. Her synes jeg boten er straff nok. Denne greia som skal ha vært fyrt av er altså ikke farlig, og hvis det som har kommet fram her er alt vedkommende er straffet for, synes jeg utestengelse på ubestemt tid er for strengt.

Når det er sagt - jeg er enig med deg, Keiko, i at reglene er til for å følges. Man må gjerne arbeide for å få dem endret, men i mellomtiden bør man følge de eksisterende reglene. Hvis alle velger selv hvilke regler de vil følge, blir det anarki.

Regelverket gjelder mot pyrobruk fordi det er en sikkerhetsrisiko. En blinker er ikke en sikkerhetsrisiko, selv om det åpenbart sees på som risikabelt pyroteknisk materiale (jmf utestengelsen).

 Til de som leter etter hestemasker og alt slags fjas. Wink På engelsk heter en blinker "stroboscope" som også forklarer den ikke-eksisterende risikoen ved dem. Ordet stroboskop betyr jo en gjenstand som deler opp lys, vesentlig forskjell fra ilden og varmen i et bluss for eksempel.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 apr 11, 09:46

Opprinnelig postet av magge

 

oh the irony..!

Nå er jeg ikke helt med. Hvem er det du mener har skylapper på her?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 27 apr 11, 12:01
Endret: 27 apr 11, 12:01
Endret av: olav3232

Opprinnelig postet av Patrioten

Se hvordan det gikk i Sverige på mandag, tenk om det hadde skjedd i Telenor Arena.

Det bra at man slår hardt ned på med engang, slik at det ikke utarter seg til større pyroeffekter.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article12935013.ab

Beviset som kan fria
AIK och Syrianska

 

 

Sportbladets nya film kan fria klubbarna – gärningsmannen stod utanför arenan: 'Smällarna kommer från samma punkt'

 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article12937291.ab


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 27 apr 11, 14:20

Blinkerser er ofte blitt brukt i Stjernehallen de siste årene uten at dette har slått følger for verken klubben eller supporterne. Vaktene er derimot ikke noe særlig glad i det , de pleier å brøyte seg frem å tråkke på dem (dette har skapt situasjoner som er farligere en selve blinkersen). det skal nemlig ikke noe mere til for å slukke en blinkers. ikke avgir de noe særlig varme eller røyk heller.

 Den blinkersen som ble brukt i telenor arena var antageligvis gammel, den funka i 10 sekunder. En skikkelig liten fis som kan sammenlignes med en fruser ! Skammelig at man kan gi 10.000KR i bot for dette, samt utestengt på ubestemt tid?.. Man for jo mindre straff for voldtekt i dette landet !!

 I folk sin iver etter å hakke på supras så har man også glemt at det som faktisk skapte den værste situsajonen var at 2 "tanter" brøytet seg frem fra vær sin side . De velta faktisk flere folk på veien å skapte et unødvendig spetakkel i en situasjon der vaktene hadde full kontroll.. Er det rart folk reagerer når hun som påstår at hun er blitt slått hopper ned 20 rader, å brøyter seg vei inn i en folkemengde for å peke ut den skyldige ? Jeg sto litt ved siden av Supras på høyre side å oppserverte hennes heroiske sprang fra første steg. Hun ble overhode ikke slått. men hun ble dyttet greit tilbake av de 3 hun veltet. Det hadde også jeg gjort hvis jeg hadde vært frisk nok til å stå i indre kjerne.

 Kan jo også nevnes at mann til den ene "tanten" tok kvælertak på en i supras etter at diverse gloser ble sendt motsatt vei.

 På tross av alt dette syns jeg også det var litt unødvendig å fyre opp en blinkers når vi lå under 2-0. Heller ser det ikke noe kult ut hvis det ikke er mørkt. What is the point lissom?. Jeg himla oppgitt med øya når det skjedde, men det var ikke noe big deal for å si det sånn.

 Noe som jeg syns var litt trist fra både Supras og "Plankehaugen" ,(kanskje mest Supras) sin side var gestikuleringen og den agresive syngingen i etterkant. Det var unødvendig.

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 27 apr 11, 14:28

Opprinnelig postet av Subbie

Blinkers eller bluss, jeg bryr meg lite.. spørsmålet er: Hvorfor? Hvordan hjelper dette FFK til å prestere bedre på banen?

Uten at jeg vet hva personen tenkte på så tør jeg å påstå at det å være en stor supporter av et lag og ha tilhørighet til en supportergruppe ikke nødvendigvis alltid handler om en seier på gressmatta. For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut, veldig koordinert og ha gode sanger samt godt lydnivå betyr så mye mer en enkelte andre  fans ("juletrær/teatertilskuere") kan fatte. Vil man se teater så får man lov til det, ingenting i mot dette. For andre dog så er det at din supporterforening ser best mulig ut på tribunen like viktig, om ikke viktigere.

At denne mentaliteten ikke har nådd Norge enda er nok en av grunnen til det lovverket som finnes i dag. Da BHF "tente på Ullevåll" i 2007 var det mange som ble helt sjokkert. John Carew uttalte rett etter kampen: "Jeg skjønner ikke hvorfor alle reagerer slikt. Slike ting er helt vanlige mange andre steder. Blant annet da jeg spilte i Tyrkia var dette helt vanlig på en kampdag."

Håper det hjalp litt.

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 apr 11, 15:03

Opprinnelig postet av Jasko

Uten at jeg vet hva personen tenkte på så tør jeg å påstå at det å være en stor supporter av et lag og ha tilhørighet til en supportergruppe ikke nødvendigvis alltid handler om en seier på gressmatta. For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut, veldig koordinert og ha gode sanger samt godt lydnivå betyr så mye mer en enkelte andre  fans ("juletrær/teatertilskuere") kan fatte. Vil man se teater så får man lov til det, ingenting i mot dette. For andre dog så er det at din supporterforening ser best mulig ut på tribunen like viktig, om ikke viktigere.

For det første, synes jeg det er jævlig frekt å si at alle som ikke er opptatt av dette, er juletrær og teatertilskuere. Legg av deg den elitistholdningen. Det er mange som rett og slett har et annet syn på hva som er viktig av supportere. Lyd, for eksempel. Det er for eksempel mange nordmenn som fremdeles ser til England framfor Sør-Europa for inspirasjon, og dermed ikke bryr seg om det visuelle i særlig grad og heller ikke er store fans av evighetssanger med shalala i hue og ræva. Det får du respektere uten å kalle alle som er uenig med deg for teatertilskuere. Jeg er for at både den ene og den andre typen supporterkultur skal få komme til uttrykk, men vis litt respekt. Det er ikke slik at pyro, evighetssanger og trommer er en fasit for hvordan supporterkultur skal være.

For det andre: De fleste visuelle virkemidler er det ingen regler mot. Bannere og flagg, hopping og analtog for dem som liker sånt. Jeg skjønner ikke poenget med å være så opptatt av å trosse reglene akkurat når det gjelder pyrotekniske effekter. Det er ikke lov. Jobb gjerne for å få det tillatt.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 27 apr 11, 16:03
Endret: 27 apr 11, 16:04
Endret av: Jasko

Opprinnelig postet av Tøfflus

For det første, synes jeg det er jævlig frekt å si at alle som ikke er opptatt av dette, er juletrær og teatertilskuere. Legg av deg den elitistholdningen. Det er mange som rett og slett har et annet syn på hva som er viktig av supportere. Lyd, for eksempel. Det er for eksempel mange nordmenn som fremdeles ser til England framfor Sør-Europa for inspirasjon, og dermed ikke bryr seg om det visuelle i særlig grad og heller ikke er store fans av evighetssanger med shalala i hue og ræva. Det får du respektere uten å kalle alle som er uenig med deg for teatertilskuere. Jeg er for at både den ene og den andre typen supporterkultur skal få komme til uttrykk, men vis litt respekt. Det er ikke slik at pyro, evighetssanger og trommer er en fasit for hvordan supporterkultur skal være.

For det andre: De fleste visuelle virkemidler er det ingen regler mot. Bannere og flagg, hopping og analtog for dem som liker sånt. Jeg skjønner ikke poenget med å være så opptatt av å trosse reglene akkurat når det gjelder pyrotekniske effekter. Det er ikke lov. Jobb gjerne for å få det tillatt.

For det første: Jeg kalte aldri de som ikke var interesserte i lyd for juletrær/teatertilskuere. Dog virker det ikke ut som mange i PH er interesserte i lyd heller... det vises ikke slikt i de kampene jeg har vært på (så langt alle denne sesongen og flesteparten sist sesong). PH er langt fra det nivået de var på for 4-5 år siden. Er man med på lyd, så må det stå kampen ut. Dette er PH dårlige på, for i perioder er det veldig stille fra feltet.

For det andre: Jeg har aldri sagt at det jeg skrev er noe jeg personlig står for. Dette er en side å se saken på fra. Mange gjør det, andre gjør det ikke. Jeg har heller aldri påstått at jeg er elitist eller tilhører eliten. Alle har ulikt syn på dette, det er opp til hverenkelt om hvordan de vil definere de diverse syn/begreper. Det eneste jeg gjorde i mitt tidligere innlegg var å legge frem et forslag til spørsmålet som en debatant stilte tidligere. Mulighens du tar deg nær fordi jeg traff på et ømt punkt?

For det tredje: Da synes jeg PH og supras sammen bør fokusere på de lovlige virkemidlene som du nevner. Flagg, bannere, sang, lyd, dans osv osv. For en "utenifra" (dvs meg) virker det som at dette er noe supras prøver å innføre. De vil ha flere til å synge gjennom hele kampen, til å få frem flagg og nye sanger. PH på den andre siden prøver bare å finne feil hos supras, for så å prøve å sette dem i dårlig lys. F.eks: "Slutt å skrike Er dere klare!? Er så irriterende", eller "jeg gidder ikke å synge den sangen, det er dårlig" "forsangeren bør ikke skrike til meg, jeg gjør som jeg vil". Dette er dårlig, du gjør ikke som du vil når du er en del av en forening og det bestemmes at alle vil synge. Vil du gjør som du vil så får du melde deg ut og sette deg blant "de vanlige". Det er klart for alle (?) at slike det er nå, så kan det IKKE fungere. PH og supras må sammarbeide mer. De som ikke gidder å synge/danse bør henvises til sitteplasser, og de som faktisk gidder å gjøre en innsats bør kunne få stå på PH-feltet. Et samarbeid handler om kompromisser, her bør det skje et møte. Skjer det ingenting så vil hele PH feltet og selve stemingen på stadion forfalle... trist men jeg mener at det er slikt.

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 apr 11, 16:35

Hva er det egentlig folk driver med for tiden? Har dere veldig lite å gjøre om dagen eller hva er det? Først begynte folk på Brigade Rød Hvit og nå Supras. Greit det at Brigaden har hatt en rekke uheldige episoder de siste årene med slossing osv, men liv det kunne de lage.

Siden 2006 har Plankehaugen gått en vei, og det er nedover. Husker kampene i 2006 hvor vi herja på Ullevaal med kjempestemning både mot Enga og VIF. Hvor er engasjemanget? Hvorfor synger ikke folk?

Det er billig å stå på feltet, men skal man stå der bør man jaggu meg være med på å lage liv også. Ikke bli sure fordi man blir snakka til, ikke bli grinete fordi man ikke får det som man vil. Plankehaugen skal støtte laget i tykt og tynt, som medgang som motgang. Der har vi noe å lære av etter de andre supporterne. Skulle ønske at styret tok et kurs med Klanen og Kanarifansen for å lære litt om tribunekultur, synging og det å lage stemning.

Og hva er egentlig feiden med Supras - Plankehaugen? Hvorfor kan ikke feltet ha EN forsanger, en forsanger med autoritet som kan si ifra, ja noe ala Zoran type. En som kan samarbeide og gjøre båndet mellom PH og Supras litt bedre enn det er nå. Husker foresten at Zoran gjorde comeback i sølvsesongen, stemningen løfta seg MANGE hakk da når han kom inn. Jeg tror Plankehaugen gravde sin egen grav da de valgte å utestenge Zoran for å si min mening + at de valgte å satse på hester og andre ting som IKKE har med tribuneliv i det hele tatt.

Supras er ikke farlige folkens, de er ikke en bråkegjeng. Jeg skal ikke gi min støtte til grupperingene, men fy fader som de kan lage liv når de vil og når det gjelder. Greit det at pyro og sånne ting som nå har kommet opp ikke er tillatt, bare se i Sverige hvor en dommer fikk kinaputt kasta mot seg. Når vurderer han å legge opp. Da er det kanskje greit at klubben har lagt lista for sånne ting ganske lavt..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 apr 11, 16:36

Kapp forøvrig gjerne av meg huet om jeg skriver mye galt her sånn, ønsker ikke å lage kvalme eller no bråk her sånn.. Men sånn er slik jeg ser saken Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 27 apr 11, 17:19

Ser nå at vedkommende som påsto at hun ble slått har fjerna beskyldningene sine om at noen hadde slått henne fra facebook siden .

Et bilde av et svenskt bilskilt: PMS-844 er isteden på toppen av veggen hennes :P

Er forøvrig samme dama som fløy i flint fordi Plankehaugen ikke ville la rema tusen stille med 3000 klappere på stadion sist mot Rosenborg!! GI MEG STYRKE !!

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 27 apr 11, 19:06

Opprinnelig postet av Jasko

...For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut..

Jeg er av den oppfatningen av at Fredrikstad sine supportere ser klart best ut når hele tribunen er rød/hvit, når alle er kledd i disse fargene. Småharry brune skjorter og svarte flagg hører hjemme i lavere divisjoner i Italia.

Anbefaler å ta en titt på bilder fra Cupfinalen i 2006. Tenk hvis alle hadde sett ut som supras? Det hadde vært TRIST!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 27 apr 11, 19:24

Jeg synes diskusjonen om at "det var bare en blinker" blir litt feil. Når det er et forbud mot dette så bør det overholdes, uansett om det er Supras, PH eller en pensjonist på hovedtribunen. Jeg synes det er stilig med bluss før kampen så lenge det skjer på lovlig vis. Diskusjonen om blinkere burde være lov eller ei skal jeg ikke legge med inn i.

---------------------------

Fredd


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 27 apr 11, 19:29

Opprinnelig postet av Subbie

Opprinnelig postet av Jasko

...For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut..

Jeg er av den oppfatningen av at Fredrikstad sine supportere ser klart best ut når hele tribunen er rød/hvit, når alle er kledd i disse fargene. Småharry brune skjorter og svarte flagg hører hjemme i lavere divisjoner i Italia.

Anbefaler å ta en titt på bilder fra Cupfinalen i 2006. Tenk hvis alle hadde sett ut som supras? Det hadde vært TRIST!

Absolutt, jeg ser den. Når alle har samme farger ser det 100 ganger bedre ut. Det tror jeg ingen vil motsi deg på.

Det som dog er enda tristere er når ingen gidder å synge/danse. Min personlige mening er at lyd slår farger any day, any time. Stillhet er bare TRISTERE!

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 27 apr 11, 19:31

Opprinnelig postet av Jasko

Opprinnelig postet av Subbie

Opprinnelig postet av Jasko

...For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut..

Jeg er av den oppfatningen av at Fredrikstad sine supportere ser klart best ut når hele tribunen er rød/hvit, når alle er kledd i disse fargene. Småharry brune skjorter og svarte flagg hører hjemme i lavere divisjoner i Italia.

Anbefaler å ta en titt på bilder fra Cupfinalen i 2006. Tenk hvis alle hadde sett ut som supras? Det hadde vært TRIST!

Absolutt, jeg ser den. Når alle har samme farger ser det 100 ganger bedre ut. Det tror jeg ingen vil motsi deg på.

Det som dog er enda tristere er når ingen gidder å synge/danse. Min personlige mening er at lyd slår farger any day, any time. Stillhet er bare TRISTERE!

STØTTES!
Bedre med supportere i Stone Island,Lacoste og Fred Perry som synger, enn supportere som er stæsja opp i den nyeste drakta og genser som ikke synger.


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 27 apr 11, 19:52

Opprinnelig postet av olav3232
STØTTES!

Bedre med supportere i Stone Island,Lacoste og Fred Perry som synger, enn supportere som er stæsja opp i den nyeste drakta og genser som ikke synger.

Men hvorfor ikke kombinere begge? Dessuten må man ikke nødvendigvis gå i offisielle plagg, en rød genser har de fleste liggende hvis man på død og liv ikke vil støtte den såkalte "moderne fotballen" økonomisk.

Og som jeg har sagt før tror jeg den engelske tribunekulturen passer PH bedre enn den sør-europeiske som ultras ønsker. Mitt inntrykk er at mange har meldt seg ut/funnet seg andre plasser på stadion etter ultras inntreden på PH-feltet.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 27 apr 11, 20:03
Endret: 27 apr 11, 22:10
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av rasle

Mitt inntrykk er at mange har meldt seg ut/funnet seg andre plasser på stadion etter ultras inntreden på PH-feltet.



Er nok flere av oss som "venter" på litt bedre organisering med forsanger og sånt, og ikke nødvendigvis er "skremt vekk" av ultras. Jeg er mer skremt vekk av mangelen på tydelig lederskap på feltet. Dette gjelder også treningskamper hvor Plankehaugen har et eget felt der det er mulig - men ikke har noen ressurspersoner å stille med for å lede det.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24