Husk meg
Brukernavn
Passord

Bluss avfyrt i Telenor Arena

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 26 apr 11, 07:54
hovedfokuset er å synge for ffk hjemme og borte men som alle andre grupper (feks plankehaugen) så har vi en liten sjøldigger sang som vi nynna litt på i går da det bråket som værst ....

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


07.04.1903

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 26 apr 11, 15:05
Opprinnelig postet av Subbie

Forøvrig herlig stemning i går.. er så sykt lei av at 14 år gamle gutter synger sanger om sin lille gruppering,

håper du var ironisk når du skrev at det var herlig stemning i går? Ikke et hue som stod bortsett fra Supras-bussen jo.

---------------------------

Sammen for fredrikstad!
07.04.1903


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 26 apr 11, 17:45
Endret: 26 apr 11, 17:50
Endret av: Knuty

F-b.no: FFK-supporter utestengt. Ett blink fra et såkalt «blinkebluss» under søndagens kamp på Telenor Arena, skulle koste en FFK-supporter dyrt.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 26 apr 11, 17:54

Hva er dette egentlig? F-b omtaler det som fyrverkeri, men ikke det intrykket jeg har fått tidligere.. Noen som har bilder eller en god forklaring?


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 26 apr 11, 18:06

Opprinnelig postet av 07.04.1903
Opprinnelig postet av Subbie

Forøvrig herlig stemning i går.. er så sykt lei av at 14 år gamle gutter synger sanger om sin lille gruppering,

håper du var ironisk når du skrev at det var herlig stemning i går? Ikke et hue som stod bortsett fra Supras-bussen jo.

Jeg har til gode og sitte på en kamp enda, jeg var ikke med denne supras bussen som du kaller den. Da du var en celle i snurrebassen til pappan din var jeg og heiet på ffk stående på gammle stadion.

Så kom ikke her og lek veslevoksen og si ting du ikke har greie på.

Forøvrig synes jeg det var på sin plass med den straffen, godt og få luket vekk sånne bassiler fra en plass det skal være fest og morro.8-10 lapper i bot og utestengelse på ubestemt tid.

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 apr 11, 19:33

Opprinnelig postet av RG

Jeg har til gode og sitte på en kamp enda, jeg var ikke med denne supras bussen som du kaller den. Da du var en celle i snurrebassen til pappan din var jeg og heiet på ffk stående på gammle stadion.

Så kom ikke her og lek veslevoksen og si ting du ikke har greie på.

 

 

Haha, fantastisk kommentar!!! Cool

 

Forøvrig, om det var bluss, stjerneskudd eller lighter som ble tent, spiller ingen rolle, saken er at uansett hva det var, så var det ulovlig! Håper bota svir så sinnsykt at personen aldri tør å tenne en fyrstikk engang!

---------------------------

Jørn Moum @twitter.com/JornMoum
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina*
*30.06.10 - Theodor*


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 26 apr 11, 20:57

Tragisk å utestenge pga en blinker, rett og slett tragisk. Ser ut som norske klubber heller vil ha pensjonister til å heie på lagene, enn personer som faktisk vil lage litt liv på stadion... En blinker er ikke noe så alvorlig at det bør lages så stor sak ut av det.... Dog er det ikke FFK som skal skyldes på dette, men selve "systemet" eller lovverket. Alt FFK gjør er vel å følge reglene... veldig synd.

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 apr 11, 22:58
Endret: 26 apr 11, 22:58
Endret av: Supreme NTM

En blinker er jo fullstendig harmløs, den lager litt lys og røyk og det er det. Det er komplett umulig å skade seg på en blinker. Hva er problemet med folk? Det nytter ikke å snakke logikk, det er ikke sikkerhet. Det er prinsipp. "Vi kaster ut hvem vi vil av dere, dere er ikke velkomne her." Fy faen for en gjeng.


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 27 apr 11, 02:50

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av RG

Jeg har til gode og sitte på en kamp enda, jeg var ikke med denne supras bussen som du kaller den. Da du var en celle i snurrebassen til pappan din var jeg og heiet på ffk stående på gammle stadion.

Så kom ikke her og lek veslevoksen og si ting du ikke har greie på.

 

 

Haha, fantastisk kommentar!!! Cool

 

saken er at uansett hva det var, så var det ulovlig!

Det er riktig det, men det mange sikkert mener er at lovene og reglene burde endres/lage nye.


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 27 apr 11, 03:17

Opprørske 14-15-åringer som ikke ønsker å følge regler og lover fins i alle miljøer. At det faktisk finnes voksne mennesker som engasjerer seg i slike aktiviteter er mer skremmende..


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 apr 11, 03:29
Endret: 27 apr 11, 03:33
Endret av: Patrioten

Se hvordan det gikk i Sverige på mandag, tenk om det hadde skjedd i Telenor Arena.

Det bra at man slår hardt ned på med engang, slik at det ikke utarter seg til større pyroeffekter.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article12935013.ab


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 apr 11, 06:45
Endret: 27 apr 11, 06:46
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av thorsen

Hva er dette egentlig? F-b omtaler det som fyrverkeri, men ikke det intrykket jeg har fått tidligere.. Noen som har bilder eller en god forklaring?

Neeeei, det er jo klart det er et bluss. F-B har til og med vært så involvert i saken at dem har lansert et flunkende nytt begrep, "blinkebluss" faktisk! Blinkers er IKKE ulovlig selv om arrangører selvfølgelig kan bestemme hva som tas inn på stadion. Bluss er ulovlig, hva gjør vi da? Jo vi kaller det blinkebluss slik at man kan forbinde det med noe som faktisk er ulovlig og det finnes sikkerhetsrisiko forbundet med.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 apr 11, 07:18

Opprinnelig postet av olav3232

Det er riktig det, men det mange sikkert mener er at lovene og reglene burde endres/lage nye.

Ja, det skjønner jeg, det disse folka ikke skjønner er at lovbrudd ikke automatisk resulterer i endring av loven... Jeg syns for eksempel det bør være 70 sone på rolvsøyveien, så da kjører jeg i 70 der, også håper jeg at i steden for at jeg får straff for det, så endrer de fartsgrensa til 70...

 

---------------------------

Jørn Moum @twitter.com/JornMoum
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina*
*30.06.10 - Theodor*


beraat93

Bedriftsspiller

Ble medlem: 27 apr 11
Innlegg: 5

Lagt til: 27 apr 11, 07:38

Hvis ikke folk kan se forskjell på "Blinkers" og "Bluss" så hadde jeg valgt å søke litt på nettet. Funnet ut av ting, før jeg i det hele tatt hadde begynt å skrevet noe. Streng straff! ABSOLUTT!

Blinkers er ikke NOE farlig. Folk som satt 5-6 meter lengre bak, så ikke røyken en gang. Menmen..

---------------------------

FRIHET FOR ULTRAS


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 apr 11, 08:26
Endret: 27 apr 11, 08:27
Endret av: keiko99

Det er ikke lov.. selv om du argumenterer at det ikke var fare for andre  så hjelper det ikke noe siden det finnes regelverk mot dette..  Dem lager ikke lover  for moro skyld..

strenge straffer skal forhindre at slike ting gjøres igjen..

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 apr 11, 08:33

Opprinnelig postet av keiko99

Det er ikke lov.. selv om du argumenterer at det ikke var fare for andre  så hjelper det ikke noe siden det finnes regelverk mot dette..  Dem lager ikke lover  for moro skyld..

strenge straffer skal forhindre at slike ting gjøres igjen..

Det skal du ikke se bort i fra at de gjør Wink

Streng straff bør idømmes for alvorlige regelbrudd. Her synes jeg boten er straff nok. Denne greia som skal ha vært fyrt av er altså ikke farlig, og hvis det som har kommet fram her er alt vedkommende er straffet for, synes jeg utestengelse på ubestemt tid er for strengt.

Når det er sagt - jeg er enig med deg, Keiko, i at reglene er til for å følges. Man må gjerne arbeide for å få dem endret, men i mellomtiden bør man følge de eksisterende reglene. Hvis alle velger selv hvilke regler de vil følge, blir det anarki.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 27 apr 11, 08:39

Blinkers eller bluss, jeg bryr meg lite.. spørsmålet er: Hvorfor? Hvordan hjelper dette FFK til å prestere bedre på banen?


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 apr 11, 08:45
Endret: 27 apr 11, 08:46
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Neeeei, det er jo klart det er et bluss. F-B har til og med vært så involvert i saken at dem har lansert et flunkende nytt begrep, "blinkebluss" faktisk! Blinkers er IKKE ulovlig selv om arrangører selvfølgelig kan bestemme hva som tas inn på stadion.

Hvordan ser egentlig denne blinkersen ut? Søkte på google og fant mye kreativt. Blant annet fiskeutstyr og så denne:

Jeg regner ikke med at det er denne? ;)

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 apr 11, 09:07

På engelsk brukes vel "blinkers" om skylapper også, såvidt jeg vet.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 27 apr 11, 09:11

Når det kommer strenge reaksjoner på hva enkelte her ser på som ufarlig, handler det vel antagligvis mer om at man ikke er intressert i å ha slike miljøer rundt en fotballklubb i det hele tatt. Da tenker jeg på alle disse grupperingene med unge gutter som hevder de ikke bedriver vold, men som gang på gang havner i voldssituasjoner. 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24