Husk meg
Brukernavn
Passord

4. serierunde: FFK - Rosenborg - mandag 18.04 kl 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 18 apr 11, 19:06

Jeg har grua meg til denne kampen mens jeg var ute på reise i Frankrike. Men herregud for en kveld dette skal bli. Så Willy Rene; nå blir det helaften i Aix en Provence. Sitter på hotell Concorde , ikke verden beste hotell, men de har egen parkeringsplass  i kjelleren. Nei detta var en kamp som gledet et FFK hjerte rundt i alle kamra. Jeg tippet topp 5 etter endt sesong, men var dritredd for de første kampene , men nå er verden bare glede ( fotballverden).


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 apr 11, 19:15

Opprinnelig postet av 1947modell

Jeg har grua meg til denne kampen mens jeg var ute på reise i Frankrike. Men herregud for en kveld dette skal bli. Så Willy Rene; nå blir det helaften i Aix en Provence. Sitter på hotell Concorde , ikke verden beste hotell, men de har egen parkeringsplass  i kjelleren. Nei detta var en kamp som gledet et FFK hjerte rundt i alle kamra. Jeg tippet topp 5 etter endt sesong, men var dritredd for de første kampene , men nå er verden bare glede ( fotballverden).

Lykke til 1947modell og kos deg med mye god mat og mye god vin!

 For en herlig kveld dette var!Smile

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 apr 11, 20:03

Hærlig dagSmileIdag spilte gutta skjorta ta RBK.HærligLaughing

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 18 apr 11, 20:26
Endret: 18 apr 11, 20:27
Endret av: Kilden

Spillerbørs på forsiden:

Tarik Elyounoussi (7)

Spilte i 90 minutter

Løper utrettelig både offensivt og defensivt. Scorer også et vanvittig mål. Nå har han åpnet målkontoen, blir det flere mot Stabæk?

Brukergjennomsnitt: 7.38 (8 stk.)

Eeeh.... må ikke han stå over Stabæk kampen, grunnet kort???

 

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 apr 11, 20:32

Åh herregud for en deilig seier, og for et j***a deilig lag vi har. Engasjement, teknikk, frekkhet og attitude, det her er FFK-laget jeg har drømt om. 

 

Nettopp kommet hjem til Oslo og har hatt gleden av å nyte RBKwebs kamptråd, jeg kan ikke nekte for at jeg har kost meg. Drar fram et lite gullkorn:

"Hjertet banker så jævla fort hver gang Fredrikstad er på vår banehalvdel!! Jeg er kjempe redd!!"

Fantastisk. Cool


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 apr 11, 20:45

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ  så deilig.. Gratulerer alle sammen

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 apr 11, 20:46

Dette her, er sjukt. Hadde aldri venta meg at vi skulle rundspille RBK sånn som vi gjorde ikveld! RBK fikk ikke til en dritt, og sliter både offensivt og deffensivt! Deilig!

At vi har 9 poeng nå, er utrolig. For en start, for et lag! Aalesund borte, Brann borte og nå RBK hjemme.. Tror vi spiller Tippeliga neste år også ;)

Også Aune da, fikk pepper av mange ifjor før kvalifiseringskampene.. For en mann.. Nei, gratulerer med tre poeng.. nå tar jeg kvelden!

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 apr 11, 20:47

Opprinnelig postet av Kilden

Spillerbørs på forsiden:

Tarik Elyounoussi (7)

Spilte i 90 minutter

Løper utrettelig både offensivt og defensivt. Scorer også et vanvittig mål. Nå har han åpnet målkontoen, blir det flere mot Stabæk?

Brukergjennomsnitt: 7.38 (8 stk.)

Eeeh.... må ikke han stå over Stabæk kampen, grunnet kort???

 

Tarik og Horn må stå over mot Stabæk ja..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 18 apr 11, 20:56
Endret: 18 apr 11, 20:58
Endret av: kratos

Opprinnelig postet av Tøfflus

Stabæk-kampen kan bli vrien. Tarik og Jørgen ute med gule kort, og kanskje Raio ute med strekk? La oss alle krysse fingre for at elgen fra Estland er bra igjen fort.

 

 

For indelig håpe det, for ellers står vi igjen med Opphaug mot raske spillere som Pall Gunnarson... Grøss...

 

Uansett ser Aune ut til å fått sving på sakene. Han har litt å gå på når det gjelder å gjøre grep for å snu et kampbilde, men det kommer vel det også....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 18 apr 11, 21:12

Føyer meg inn i rekken av gratulasjoner:)))

Hadde dessverre ikke anledning til å gå på kamp pga jobb men sånn er det noen ganger :-p

Fikk dog med meg første omgang på tv. Konstaterer også at Jørgen Horn hadde rett i utageringen mot linjedommer når det gjaldt offside'n i første omgang....(uten å ha lest hele denne tråden da jeg nettopp er hjemme fra jobb).

 

 

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 18 apr 11, 21:52

Kjempe bra kamp og ganske fornøyd Wink


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 apr 11, 22:21
T A K K F F K Tror vi må tilbake til sølvsesongen for å finne et FFK lag som var bedre enn dagens. Klart vi hadde flyt i dag, først stang ut for RBK så stang inn for FFK. Gode lag har flyt, måtte det fortsette :-)

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 19 apr 11, 01:18

Opprinnelig postet av Tøfflus

Prima arbeidsinnsats, en god del kreativt framover på banen, helt nydelig seier.

Imponert over jobben Ramberg og Jabbie legger ned på midten i dag. Som Gurrbass sier - Henriksen, Winsnes og Skjelbred ble totalt nøytralisert. Returløpet til Ramberg på slutten der var kirsebæret på kaka.

Ja fantastisk jobb av begge to! Men når skal alle Fredrikstad folk sette pris på Ramberg? satt som vanlig ved siden av et par kronidioter..hele kampen gikk det i "ramberg er dårlig,en kamarat av meg som kjener trenern til lisleby sier at han ikke hadde fått spilletid der engang" etc med noen tilrop direkte til ramberg ala" legg opp,du stinker! Da jeg høflig gjorde dem oppmersom på at rbk treneren før kampen hadde nevnt Ramberg som et eksempel på en spiller som hadde fått spilletid på rbk(i likhet med hva eggen har sagt tidligere) fikk jeg høre at jeg ikke hadde peiling! nåja..Hva som er enda verre er at de samme menneskene ha plukket seg ut jabbie til en ny mann å hetse..en 18 åring,som alt er srålende,Gud vet hvor god han kan bli! Alle oppfordres til å se på etter kampen magasinet! der jokke tar et oppgjør med idiotene. "de har selvsagt ikke peiling på fotball!" Hans erik er en fanastisk spiller,en av våre beste og viktigste spillere"


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 19 apr 11, 03:16
Mange på laget som uthevet seg i dag, Ramberg er en av de. Syntes Ramberg har gjort en god jobb i alle kampene i år. Horn meget god, og virker som sammarbeidet med Raio begyner å sitte. Begge beckene meget gode både defangsivt og ofangsivt. Lasse ikke satt på de største prøvene, noe en kanskje skal være glad for da han har liggi med feber hele uka og knaskjet pencelin. Ladet opp til kampen med å ligge og spy hele dagen. Så sterkt at han greide å holde konsentrasjonen oppe. Tarik jobber som en galleslave, og blir kronet med et vakkert mål.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 19 apr 11, 04:39

Forsiden av dagens Adressa:

Laughing

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 19 apr 11, 04:46
Glimrende kamp fantastisk innsats og en meget fortjent seier. Dette var utrolig morsomt og stjernegalleriet til Rosenborg trodde de kunne spassere til seg en seier, noe de ikke kan mot SUPER-FFK.

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 11, 05:01

Dette var en utrolig bra kamp! Og for en god stemning! Til og med været var helt glimrende.

Hver eneste seier teller nå, og utrolig bra å se at gutta spiller fotball. Når Ramberg står og trikser å leker seg på banen, så er det bare gøy. Hehe.

Men ser ingen har nevnt det, så lurer på om det er noen andre som synes Borges virket litt slapp? Virket som han var veldig irritert og at han synes han hadde en dårlig dag på jobben.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


superduper

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 sep 07
Innlegg: 20

Lagt til: 19 apr 11, 05:06
Dette var berre morro!!!!!

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 19 apr 11, 05:21

Opprinnelig postet av GodeGeir

 Ja fantastisk jobb av begge to! Men når skal alle Fredrikstad folk sette pris på Ramberg? satt som vanlig ved siden av et par kronidioter..hele kampen gikk det i "ramberg er dårlig,en kamarat av meg som kjener trenern til lisleby sier at han ikke hadde fått spilletid der engang" etc med noen tilrop direkte til ramberg ala" legg opp,du stinker! Da jeg høflig gjorde dem oppmersom på at rbk treneren før kampen hadde nevnt Ramberg som et eksempel på en spiller som hadde fått spilletid på rbk(i likhet med hva eggen har sagt tidligere) fikk jeg høre at jeg ikke hadde peiling! nåja..Hva som er enda verre er at de samme menneskene ha plukket seg ut jabbie til en ny mann å hetse..en 18 åring,som alt er srålende,Gud vet hvor god han kan bli! Alle oppfordres til å se på etter kampen magasinet! der jokke tar et oppgjør med idiotene. "de har selvsagt ikke peiling på fotball!" Hans erik er en fanastisk spiller,en av våre beste og viktigste spillere"

Om du sitter ved siden av de samme folka på neste kamp, så gi dem en på trynet og hils fra meg. Slike negative folk er det som er utløsende for den dårlige stemningen i motgangstider.

Ramberg har vært mer eller mindre fast på laget under fire trenere. Det sier seg selv at Eggen Jr, Drillo, Grönhagen og Aune til sammen har mer tyngde enn enhver tribunesurpomp.

At noen så velger å klage på Jabbie, en 18-åring som spiller sin fjerde Tippeligakamp, det er bare utrolig. Disse burde vært fratatt retten til å uttale seg om fotball, og det på livstid.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 19 apr 11, 06:35

Opprinnelig postet av GodeGeir

Ja fantastisk jobb av begge to! Men når skal alle Fredrikstad folk sette pris på Ramberg? satt som vanlig ved siden av et par kronidioter..hele kampen gikk det i "ramberg er dårlig,en kamarat av meg som kjener trenern til lisleby sier at han ikke hadde fått spilletid der engang" etc med noen tilrop direkte til ramberg ala" legg opp,du stinker! Da jeg høflig gjorde dem oppmersom på at rbk treneren før kampen hadde nevnt Ramberg som et eksempel på en spiller som hadde fått spilletid på rbk(i likhet med hva eggen har sagt tidligere) fikk jeg høre at jeg ikke hadde peiling!

Ja, look who's talking...

Jeg har alltid hatt sansen for Hansi, jeg. Han har vært mye enten "på" eller "av" - jeg skal ikke rippe opp i de gangene han har vært "av", men når han har vært "på", så har det vært mye herlig å se på. Og hittil i år har han jaggu stort sett vært "på". Det er ny vår for den gamle fotballinvaliden... Smile 

Opprinnelig postet av GodeGeir

nåja..Hva som er enda verre er at de samme menneskene ha plukket seg ut jabbie til en ny mann å hetse..en 18 åring,som alt er srålende,Gud vet hvor god han kan bli! Alle oppfordres til å se på etter kampen magasinet! der jokke tar et oppgjør med idiotene. "de har selvsagt ikke peiling på fotball!" Hans erik er en fanastisk spiller,en av våre beste og viktigste spillere"

Det vil vel alltid sitte minst 70 % fotballeksperter på tribuna. Felles for alle disse "ekspertene", er at de har enda mindre peiling enn medienes "fotballeksperter". Det er nå forsåvidt lov å være dum, men dessverre så manifesterer det seg ofte i hakking på en eller flere utvalgte hoggestabber. Som Ramberg, Hoås og nå åpenbart også Jabbie.

Når det gjelder Jabbie, så er det jo lite eller ingenting ved spillet hans som tilsier at han har fortent noen som helst slags hoggestabberolle, så der må det da åpenbart ligge helt andre ting bak. Ut fra den kjennskapen man har til "folk flest", så skulle det vel heller ikke forundre meg om det er nettopp andre ting som ligger bak. Æ si itj meir.

Til lystigere temaer: Kampen i går. Laughing

Aaaaahhhh... det var en herlig aften i Fredrikstad! Sola skinte (Erik Thorstevdt utropte på TV at det ikke var vår i Fredrikstad, det var full sommer), "Hele Norges Rosenborg" tapte, Fredrikstad spilte til dels herlig og Fredrikstad vant!

Klok av skade, føler man seg jo ikke trygg før det står igjen fem minutter. Men i etterpåklokskapens lys var det jo ikke så mye å være redd for, egentlig. Jeg oppsummerte første omgang med at jeg syntes guttane hadde spilt bedre fotball enn "Hele Norges Rosenborg", men at RBK hadde virka farligere når de først kom fram til sjanser (hvilket de gjorde et par ganger, og vi ble redda av griseflaks). Etter hvert ble ikke RBK noe bedre, akkurat, samtidig som FFK fikk rom og lov til å leke seg med godfotball omtrent som de ville.

Som jeg skrev i en SMS utover i andre omgang til en kamerat som så kampen på TV: "Jeg vet de er på bortebane, men den Rosenborgfotballen her er da ikke noe morsom? Det kan da ikke være noe for bøgen å heie på?" Svaret bekrefta at RBK var kjedelige og forutsigbare.

Samme TV-seer mente også at dømminga var ok, men jeg er fortsatt ikke overbevist... Jeg vet at at ting ofte blir lettere å se på TV (med close-ups, repriser og flere vinkler) og at en på tribuna fort kan bli farga av utbrudd rundt seg, men jeg prøvde å observere dømminga nøytralt. Jeg klarte bare ikke å se at det var nøytral dømming... Det var lite hårreisende, for all del, men det føltes som om RBK lettere fikk frispark, innkast ble dømt feil vei i RBKs favør, det var manglende offsideblåsing i RBKs favør... i det hele tatt: "if in doubt", døm i RBKs favør. Joda, det kan fort være at det ikke er noe som helst i det og at det bare subjektivt fra min side pga. mange års observasjon av dømming i RBK-kamper, men jeg klarte ikke å fri meg fra følelsen allikevel. Fem minutters tilleggstid var vel egentlig ikke feil - det lå mange nede utover i andre omgang - men igjen, det sniker seg inn en følelse av at det bare hadde vært de sedvanlige tre dersom RBK hadde leda...

Skader og kort var naturligvis et skår i gleden, ikke minst at Jørgen og Tarik må stå over mot Stabæk. Men Stabæk er nok glad for det, sånn som den duoen spilte i går. Jeg har en følelse av at Tarik snart er på vei til å begynne å bøtte inn mål igjen nå. Håper jeg har rett... Smile

Jeg klarer ikke å la være å dvele litt til ved "Hele Norges Rosenborg"... Jeg liker Trøndelag og trøndere, og jeg har egentlig ingenting prinsipielt imot Rosenborg. Men jeg har ment i årevis, og mener fortsatt, at de hadde hatt godt av litt motgang (og da snakker vi motgang av type "nedrykk"). Det er kjedelig når samme lag vinner serien år ut og år inn (sjøl om det heldigvis har vært mer variasjon de siste åra), det er dritt kjedelig når mediene blir partiske og vinkler alt i Rosenborg-favør (og sånn har de vært i mange år nå - jfr. akkurat nå, når det er mer interessant for mediene at Rosenborg spiller dårlig enn at FFK spiller bra), det er ikke minst kjedelig når de suger til seg alle ressursene på bekostning av alle andre (f.eks. fotballspillere som heller vil sitte på benken i Rosenborg enn å glitre i andre lag, lag som "ikke har noe valg" når Rosenborg kommer og vil kjøpe de beste spillerne deres). Og jeg må jo innrømme at det føles litt godt når kjepphøye og bortskjemte folk får seg noe å tenke på. Det hadde også vært morsomt å se hvor mange tilskuere som ville kommet på Lerkendal i 1. divisjon... Wink

Rosenborg av i går minte meg på mange måter - opplevelsesmessig - om FFK i nedrykkssesongen 2009. Er det lov å håpe på en reprise av "ekspertenes" uttalelser på slutten av sesonge om at "dette laget er for godt til å rykke ned" også?

Vel, Rosenborg får nå klare seg sjøl!

FFK, derimot, ga meg assosiasjoner til sølvsesongen 2008... med den forskjellen at skuta denne gangen blir styrt "litt"mer fornuftig. Laughing

P.S. Jeg har lest at stemninga på stadion i går var den beste på lenge. På Værste-tribuna syns jeg i hvert fall det var rimelig stusselig...

---------------------------

Hater hat!



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24