Husk meg
Brukernavn
Passord

Demonstrasjon FFK-Rosenborg!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 11 apr 11, 07:14

Du så tydeligvis ikke på RBK-LSK igår du?
Det var en del på bortefeltet der ihvertfall, tror du like mange hadde vært der om den hadde blitt spilt idag? 

Kanskje man bare burde satse enda mer denne gangen?
Ta en ti minutters aksjon hver gang det er mandagskamp, og at noen av bortesupporterne også boikotter.
Hvis bortefeltet på de fleste stadioner er tomt halve sesongen er det jo en selvfølge at klubben taper en del penger på dette.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 apr 11, 08:05
Opprinnelig postet av Supreme NTM

 

Edit: Gikk gjennom terminlisten i Bundesligaen. Ikke én kamp går utenom fredag, lørdag og søndag. Ikke rart tribunene fylles.

Med unntak at tirsdag 21. og onsdag 22. september

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 apr 11, 13:20

Opprinnelig postet av olav3232
Du så tydeligvis ikke på RBK-LSK igår du?

Det var en del på bortefeltet der ihvertfall, tror du like mange hadde vært der om den hadde blitt spilt idag?

Hvor representativt er egentlig kanskje de beste til å reise med laget sitt til kampen alle lag vil dra til? Akkurat i denne kampen og et par andre kamper er nok forskjellen størst på antall supportere på en søndag kontra mandag.

Da kan jeg ta et eksempel fra den andre siden av skalaen. Tror du det er stor forskjell på borteseksjonen om Tromsø - Sogndal spilles på en mandag fremfor en søndag?


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 11 apr 11, 18:53

Det var stille på viking stadion de 10 første minuttene i kveld.

Synes det er greit og markere misnøye på denne måten og med bannere.

Fotball SKAL spilles i helgen.

LaughingLaughingLaughing

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 apr 11, 14:08

Opprinnelig postet av Arte et labore

Da kan jeg ta et eksempel fra den andre siden av skalaen. Tror du det er stor forskjell på borteseksjonen om Tromsø - Sogndal spilles på en mandag fremfor en søndag?

Dette er et godt poeng som TV-selskapene burde ta hensyn til når de velger fredags- og mandagskamper. Velg kamper som enten har så kort reiseavstand at det ikke er noe problem for tilreisende, eller så lang avstand at det uansett bare vil være de aller ivrigste som drar.

Mandagskamper er mye enklere i for eksempel England hvor avstandene er mye mindre (London-Newcastle er kortere enn Oslo-Trondheim, og det er den lengste turen man kan ta mellom to PL-lag per dags dato). Dessuten virker det som de er flinke til å velge nokså "enkle" kamper til mandager. Etter nyttår har det vært spilt fire mandagskamper og det skal spilles to til - fire av disse seks er med godt under to timers reisetid (unntakene er Blackpool-Chelsea som ble spilt i mars og Fulham-Liverpool som skal spilles i mai).

Kamper som i utgangspunktet kan ventes å trekke mange folk, bør ikke flyttes til en mandag. For eksempel ble det jo ganske mye støy i fjor da Vikings kamper mot Brann og Start begge ble flyttet til mandager. Begge var kamper hvor man ventet mange hundre bortesupportere.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 17 apr 11, 20:09

Det var IKKE stemmningsboikot på ullevål i kveld,

men ser stor banner med FOTBALL SKAL SPILLES I HELGEN hos VIF.

Skal det da allikevel gjennomføres på stadion i morgen ?

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 17 apr 11, 21:11
ja hvorfor skulle det ikke det ?

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


ST

Juniorspiller

Ble medlem: 24 apr 06
Innlegg: 122

Lagt til: 17 apr 11, 21:59

Grunnen til at det ikke er stemningsboikot på Ullevål er jo pga at det ER helg i dag.. Det er jo da vi vil ha kamp. Det er på hverdager (mandag, tirsdag, onsdag og torsdag) 10 min stillhet skal gjennomføres ;)

---------------------------

Semper Fi - Evig Troskap

FFK - Norgesmestere 06!


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 18 apr 11, 18:38
Meget godt utført aksjon :D Klapp på skuldra til alle på feltet :P

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

Supras Fredrikstad, loud and proud since 11.09.09.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 18 apr 11, 19:12
Må si meg stolt av å være medlem av Plankehaugen idag ..Idag viste vi virkelig at vi sto samlet !! :D

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 apr 11, 19:26

Er sikkert mange som er for denne aksjonen, men tror ikke tv selskapene bryr seg nevneverdig, nesten 12000 på Fredrikstad Stadion i kveld sier vel bare at det er det samme når kampen spilles, publikum kommer uansett!

En oppfordring til "aksjonistene" er vel da å heller konsentrere seg om å skape stemning uansett hvilken dag eller tidspunkt kampene spilles på.

Bare til info, jeg er ikke noe mer for mandag eller fredagskamper selv, men sånn er det blitt, og da kan vi heller gjøre det beste ut av det..

---------------------------

Jørn Moum @twitter.com/JornMoum
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina*
*30.06.10 - Theodor*


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 18 apr 11, 19:29

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Er sikkert mange som er for denne aksjonen, men tror ikke tv selskapene bryr seg nevneverdig, nesten 12000 på Fredrikstad Stadion i kveld sier vel bare at det er det samme når kampen spilles, publikum kommer uansett!

En oppfordring til "aksjonistene" er vel da å heller konsentrere seg om å skape stemning uansett hvilken dag eller tidspunkt kampene spilles på.

Bare til info, jeg er ikke noe mer for mandag eller fredagskamper selv, men sånn er det blitt, og da kan vi heller gjøre det beste ut av det..

Idag var det påske og knall sol, derfor mange kom tror nå jeg.
Det er på tide å markere seg før det er for sent, plutselig spiller vi på onsdag også, skrekk scenario!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 apr 11, 19:33

Jeg deler nok ikke engasjementet når det gjelder denne saken, er kun en dato jeg mener er hellig for norske fotballkamper, og det er 16. mai. Jeg vet at tv selskapene har flyttet noen av disse også, og der er jeg mye mer for en aksjon som idag en på mandagskamper....

---------------------------

Jørn Moum @twitter.com/JornMoum
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina*
*30.06.10 - Theodor*


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 18 apr 11, 20:15
Endret: 18 apr 11, 20:16
Endret av: hedvalen

Jaja tyskerne har okkupert landet vårt.. men sånn er det blitt, og da kan vi heller gjøre det beste ut av det..

Seff satt veldig på spissen .

 jeg har inntrykk av hvor eldre man blir , jo mere mister man evnen til å stå opp å si ifra når man mener noe er feil . Sånn er det blitt, og da kan vi heller gjøre det beste ut av det?..

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 18 apr 11, 21:05

Opprinnelig postet av hedvalen

Jaja tyskerne har okkupert landet vårt.. men sånn er det blitt, og da kan vi heller gjøre det beste ut av det..

Seff satt veldig på spissen .

 jeg har inntrykk av hvor eldre man blir , jo mere mister man evnen til å stå opp å si ifra når man mener noe er feil . Sånn er det blitt, og da kan vi heller gjøre det beste ut av det?..

Sammenligne okkupasjonen under krigen med fotballkamp på mandag???????????

Eeehhh....... litt ut av proporsjoner?


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 18 apr 11, 21:15

Ja var vell litt drøyt . beklager det..

 men irriterer meg noe grenseløst hvordan mange "eldre " personer her inne har en"sånn er det blitt, og da kan vi heller gjøre det beste ut av det" holdning ..

 Isteden burde dere være glade for folk(gammle som unge ) som faktisk hever stemmen sin å prøver å gjøre noe med problemet!

Er komplett umulig for normale supportere som har jobb å dra på bortekamper på mandager!!

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 18 apr 11, 21:33

Fint med engasjement, fortsett med det!

Men det må ikke blandes kort her heller. For enkelte av oss skyldes det ikke bare tafatthet, men at vi ikke reagerer så negativt på ukedagskamper. Det er jo ganske vanlig i England med tirsdagskamper og midtukekamper av og til.

Ser at det er et poeng at det er vanskelig å dra på bortekamp, men TV-kanalene betaler mye penger og at de da vil styre litt kampene spres er jo lett å forstå.

Men et kompromiss kunne vært at kampfordelingen var klar lenger tid i forveien slik at en ihvertfall ikke risikerer å betale reise og hotell forgjeves.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 apr 11, 09:04

Du kan gjerne kalle meg "eldre", men samenlign nå ikke krig og fotball, da blir det bare useriøst!

Jeg tror at for vanlige personer som går på stadion med sesongkort, og som sjeldent eller aldri drar på borteturer, som meg selv, spiller det ingen rolle om kampen går på mandag, fredag, lørdag, tirsdag etc.. forstår at det er vanskelig med bortekamper på mandag når man er i jobb etc. men så lenge penger betyr mye i fotball, og tv selskapene gladelig betaler mye penger for tv rettigheter, så må de få noe igjen for pengene sine. Det er dessverre ren butikk alt sammen...

---------------------------

Jørn Moum @twitter.com/JornMoum
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina*
*30.06.10 - Theodor*



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24