Husk meg
Brukernavn
Passord

Tribunekultur

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 sep 11, 22:57

Opprinnelig postet av Norip

 Fantastiske scener fra Åråsen.

 http://www.youtube.com/watch?v=DGWA7-fVLEY&feature=player_embedded
 

 

 


Er ikke detta faaarlig a???


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 sep 11, 23:05

Opprinnelig postet av solano2

 

Er ikke detta faaarlig a???

Fra Kanari-fansens forum

"God stemning i toget, feit pyro og god stemning frem til målet. mer er det ikke å si om denna begredelige kvelden. Takk til alle som gjorde en kjempeinnsats idag og beklager igjen til de to gutta som ble skadelidende av gnistspruten fra blinkersen på felt c. Får ikke beskrevet hvor lei meg jeg er for at sånt skjer."

Uten at jeg vet hva mer som skjedde der.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 19 sep 11, 22:16
Endret: 19 sep 11, 22:25
Endret av: danan

Vellykket fyring fra Lillestrøm. Fantastiske scener :-D Håper virkelig å se noe lignende i Fredrikstad med tiden!

 

 

Fra LSK-treninga før kampen: http://knuthsolberg.smugmug.com/Others/Derbytrening-LSK-vif/19075524_gvvV3Z#1483960246_DpmSnfG

 

 

Noen av de andre pyringene fra Norske lag så langt i år:

Vålerenga:

Viking:

Brann:

Rosenborg (fått innvilget lovlig av NFF)

Stabæk:

Lillestrøm

Vålerenga:

Vålerenga:

Vålerenga:

Lillestrøm:

Lillestrøm:

Viking:

Rosenborg:

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

Supras Fredrikstad, loud and proud since 11.09.09.


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 20 sep 11, 11:55

Pent av KFL / UFC det der.

 

AIK - DIF 19/9

http://www.youtube.com/watch?v=TrSs453rRr8

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 20 sep 11, 12:14

Opprinnelig postet av Ramp

Pent av KFL / UFC det der.

 

AIK - DIF 19/9

http://www.youtube.com/watch?v=TrSs453rRr8


Rå vekselsang på 7:00.
SvFF - Fotbollsmördare

---------------------------

MOT den moderne fotballen!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 sep 11, 13:43

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av solano2

 

Er ikke detta faaarlig a???

Fra Kanari-fansens forum

"God stemning i toget, feit pyro og god stemning frem til målet. mer er det ikke å si om denna begredelige kvelden. Takk til alle som gjorde en kjempeinnsats idag og beklager igjen til de to gutta som ble skadelidende av gnistspruten fra blinkersen på felt c. Får ikke beskrevet hvor lei meg jeg er for at sånt skjer."

Uten at jeg vet hva mer som skjedde der.

 

Dette skjedde på tribunen. Noe de fleste har skjønnt kan skje allerede. God grunn til at blussing eventuelt bør foregå slik det gjøres på lerkendal

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 sep 11, 16:23

Opprinnelig postet av danan
Vellykket fyring fra Lillestrøm. Fantastiske scener :-D Håper virkelig å se noe lignende i Fredrikstad med tiden!

En forbrent og du mener dette var vellykket? Det beviser vel egentlig at slike ting kommer til å skje, som de fleste har sagt, men som mange bengalikere nekter for. Noe som kan gi forbrenning har ingenting å gjøre blant flere tusen tettpakkete folk. Om det først skulle skje at et par stykker står i flammer der og det oppstår panikk, så er det kanskje ikke så kult med bluss til slutt.

Nei, hold det nede på gresset i kontrollerte former. Eventuelt at det blir gjort på tribunen med en solid buffersone rundt. Man kan ha så mye kontroll man bare vil, men man vil aldri ha full kontroll på hvordan et par tusen forskjellige folk rundt reagerer.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 20 sep 11, 19:53

Det er så få på PH-feltet (til vanlig)at det fint kan gjøres på nedre halvdel av feltet om supporterne bare står samlet på øvre del. Det blir jo ikke et valg på cupkampen da den tribunedelen som vanlig blir overfylt. 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 20 sep 11, 21:02

Opprinnelig postet av Arte et labore

Opprinnelig postet av danan
Vellykket fyring fra Lillestrøm. Fantastiske scener :-D Håper virkelig å se noe lignende i Fredrikstad med tiden!

En forbrent og du mener dette var vellykket? Det beviser vel egentlig at slike ting kommer til å skje, som de fleste har sagt, men som mange bengalikere nekter for. Noe som kan gi forbrenning har ingenting å gjøre blant flere tusen tettpakkete folk. Om det først skulle skje at et par stykker står i flammer der og det oppstår panikk, så er det kanskje ikke så kult med bluss til slutt.

Nei, hold det nede på gresset i kontrollerte former. Eventuelt at det blir gjort på tribunen med en solid buffersone rundt. Man kan ha så mye kontroll man bare vil, men man vil aldri ha full kontroll på hvordan et par tusen forskjellige folk rundt reagerer.



Gikk vel muligens litt over stokk å stein sånn sett i ettertid. Veldig synd at han ene fikk noen gnister i nakken. Var vel et par nervøse sjeler som fyret kan jeg tenke meg, hehe. Han sier hvertfall sjøl at det ikke var så dramatisk som det høres ut som og at han støtter blussing på tribuna, media som vinkler det litt mer dramatisk for å få lesere.

Poenget jeg ville få frem er at det ser utrolig mektig ut, og at det ekstreme hysteriet mot blussing er ganske særegent her i Fredrikstad ;)

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

Supras Fredrikstad, loud and proud since 11.09.09.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 20 sep 11, 21:06

Nja, nå er det da en del som uttaler seg negativt på forumet til Kanari Fansen også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 20 sep 11, 21:20

Etter episoden på Åråsen tror jeg INGEN får gjennomslag på sine søknader om tribune blussing i fremtiden.

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 20 sep 11, 21:32

Opprinnelig postet av RG

Etter episoden på Åråsen tror jeg INGEN får gjennomslag på sine søknader om tribune blussing i fremtiden.



Vel... Da kommer det til å fortsette på Lillestrøm måten, som utvilsomt er mer risikabelt enn om det skulle blitt lovligjort med restriksjoner slik det har fungert i Klanen og Kjernen.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

Supras Fredrikstad, loud and proud since 11.09.09.


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 20 sep 11, 22:33

Opprinnelig postet av danan

Opprinnelig postet av RG

Etter episoden på Åråsen tror jeg INGEN får gjennomslag på sine søknader om tribune blussing i fremtiden.



Vel... Da kommer det til å fortsette på Lillestrøm måten, som utvilsomt er mer risikabelt enn om det skulle blitt lovligjort med restriksjoner slik det har fungert i Klanen og Kjernen.

La meg spørre deg som virker veldig opptatt av dette med blussing på selve tribunen, Hvor mange er det egentlig som ønsker dette? Si vi er ca 400 stk på tribunen og dere i supras er ca 30-40. Hvor mange tror du vil være med på og ha blussing på PH feltet ??

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 sep 11, 02:07

Opprinnelig postet av RG

Opprinnelig postet av danan

Opprinnelig postet av RG

Etter episoden på Åråsen tror jeg INGEN får gjennomslag på sine søknader om tribune blussing i fremtiden.



Vel... Da kommer det til å fortsette på Lillestrøm måten, som utvilsomt er mer risikabelt enn om det skulle blitt lovligjort med restriksjoner slik det har fungert i Klanen og Kjernen.

La meg spørre deg som virker veldig opptatt av dette med blussing på selve tribunen, Hvor mange er det egentlig som ønsker dette? Si vi er ca 400 stk på tribunen og dere i supras er ca 30-40. Hvor mange tror du vil være med på og ha blussing på PH feltet ??

 

Du må da skjønne det at Supras eier PH-feltet, liksom BRG eide feltet i sin tid og bestemte hvordan folk skulle kle seg, hvordan folk skulle synge osv, og motsatte folk seg det, ja da blir/ble det stille i protest, liksom på Odd-kampen da en gjeng med Supras gikk i sympati for en som ble kastet ut av stadion fordi han gjorde noe ulovelig....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 sep 11, 02:11
Endret: 21 sep 11, 02:13
Endret av: Ghost of Sparta

Opprinnelig postet av danan

Opprinnelig postet av RG

Etter episoden på Åråsen tror jeg INGEN får gjennomslag på sine søknader om tribune blussing i fremtiden.



Vel... Da kommer det til å fortsette på Lillestrøm måten, som utvilsomt er mer risikabelt enn om det skulle blitt lovligjort med restriksjoner slik det har fungert i Klanen og Kjernen.

 

Kan dere virkelig ikke ta et forbud som et forbud ? Hvorfor skal dere være hevet over lover og regler ? Er dere slik i resten av samfunnet også ?

 

En annen ting, i artikkelen står det at blussinga ikke var godkjent på forhånd...

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 sep 11, 07:30

Jeg håper at det forbundet straffer dette med at klubber blir trukket i poeng i kamper, for det er den eneste muligheten for at dette skal bli slutt på....

Hvem vil da drive sånt om det fører til poeng trekk

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 sep 11, 13:50

Opprinnelig postet av keiko99
Hvem vil da drive sånt om det fører til poeng trekk

Bøter til klubbene har jo ikke stoppet dem fra å gjøre det...


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 21 sep 11, 15:30

For å sitere fra http://www.f-b.no/ffk/fortsatt-mulig-a-skaffe-seg-billett-1.6503970

 

– Vi har rundt 300 ståplasser igjen, men det er viktig å understreke at man ikke må være medlem av Plankehaugen for å stå på dette feltet, sier Torjusen.

 

Det overnevnte der er vel strengt tatt med på å gjøre det vanskelig å godkjenne "blussing".

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 sep 11, 15:56

Opprinnelig postet av Arte et labore

Bøter til klubbene har jo ikke stoppet dem fra å gjøre det...

vet det, men tenk deg at FFK vinner 3-0, men p.g.a. sånt så blir dem dømt til tap og minus 3 poeng... tror nok ikke lysta hadde vært så¨stor da

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


beraat93

Bedriftsspiller

Ble medlem: 27 apr 11
Innlegg: 5

Lagt til: 22 sep 11, 10:04


Det med at de trekker poeng for pyrro, tviler jeg sterkt på.. Men det kommer til å ende med at man blir bare kasta ut på ubestemt tid..

---------------------------

FRIHET FOR ULTRAS - ALT FOR SUPRAS



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24