Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 42 20

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 aug 11, 12:37

det var godt oppmøte på fredrikstad stadion før vi rykket ned, så vi fredrikstadfolk trenger ikke de blå.

Jeg bryr meg ikke om de rykker ned eller opp. Samme for megWink


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 aug 11, 12:44

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Håper inderlig Sarp klarer seg, så lenge det ikke går på bekostning av oss. Men det er langt igjen til sikker plass. Husk at vi rykket ned med 34 poeng(riktignok kvalikplass).

jeg har ikke tatt for gitt at vi greier oss. men syns det er litt morsomt at alt de 08 stod for i fjor og begynnelsen av denne sesonger har pluteslig blitt mindre viktig for dem. her skal alt gjøres for å redde klubben i tippeligaen Cool


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 aug 11, 13:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Men det er langt igjen til sikker plass. Husk at vi rykket ned med 34 poeng(riktignok kvalikplass).

Bare for å gi en liten pekepinn: Snittpoeng per kamp for laget som havnet nest nederst de siste sesongene:

2004: 1,04
2005: 1,04
2006: 1,08
2007: 1,00
2008: 0,96
2009: 0,93
2010: 0,66
2011: 1

I år er tallet egentlig 0,94 ettersom Sarpsborg har dette nå etter sytten kamper, Odd Grenland har det etter seksten. Om Odd vinner, spiller uavgjort eller taper, så vil uansett nest nederste lag ha 0,94 i snitt per kamp etter 17 spilte kamper.

Det høyeste snittet er altså fra 2006 da Hamkam rykket ned med 28 poeng på 26 kamper. Det snittet ville ført til 32,4 poeng i årets sesong. Fredrikstad ligger an til 40/41 poeng om de fortsetter samme poengsanking fremover. Selvsagt litt feil å regne sånn midt i sesongen da motstanderne man er ferdig med og skal ha igjen selvsagt kan være litt skjev. Men vi har Sogndal, Aalesund, Start og Stabæk igjen hjemme. Det ser ikke så ille ut dette akkurat.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 04 aug 11, 20:56

Start tapte 1-2 mot Molde og er på full fart ned i Adeccodassen. Lenge igjen, men mye må uansett rettes på, for det de leverte idag var tynt


alestr1

Knøttespiller
Ble medlem: 02 aug 11
Innlegg: 74

Lagt til: 04 aug 11, 21:21


Jeg syntes Start, tidvis, presterte å spille mye bedre fotball enn på lenge, men det er nå en gang sånn at det kun blir poeng ved seier og uavgjort. Og tabellen baseres vel på disse poengene. What a shame for IK Start.

---------------------------

-Vinn kjærlighet ved å vise kjærlighet.
Alexander Barclay


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 aug 11, 23:46

da har det blitt bekreftet at  Stanley Chinedu Ihugba har signert for 08.

og da har de utlendinger i stallen de også Tongue out

Var det ikke snakk om at de signerte en danske også???


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 aug 11, 08:23

Rosenborg har lagt inn bud på brasilianske Wanderson Do Carmo.

 

Luton Shelton solgt til tyrkisk klubb

 

Nosa til Israel i neste uke

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


Dexter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jan 11
Innlegg: 13

Lagt til: 05 aug 11, 16:37

Opprinnelig postet av Plankehue

da har det blitt bekreftet at  Stanley Chinedu Ihugba har signert for 08.

og da har de utlendinger i stallen de også Tongue out

Var det ikke snakk om at de signerte en danske også???

Clas Jørgensen har signert. Han er dansk, men han ønsket seg til Sarpsborg fordi faren hans bor i Skjeberg. Godt mulig han har to statsborgerskap hvis faren er norsk, men det sier historien ingenting om...


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 639

Lagt til: 06 aug 11, 07:54

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 07 aug 11, 11:48

Opprinnelig postet av tynter

Dawda Leigh på vei til Odd på lån ut året

http://www.varden.no/sport/odd-grenland/dawda-leigh-pa-vei-til-odd-1.6404466

Da slår han sikkert til på samme måte som Mos og Etzaz. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 aug 11, 19:26


Vålerenga får en drømmestart hjemme mot Sogndal, men de sovner tydligvis etterpå og slipper Sogndal inn i kampen igjen. Jeg synes nest etter Rosenborg at Vålerenga er det laget som har skuffet mest i år.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 aug 11, 20:58

Brann på sølvplass, det for man si! Glimrende resultat mellom Enga og Sogndal, synd Odd vant da uavgjort der hadde vært glimrende også. Lillestrøm ligger for høyt oppe uansett, så helt greit at Sarpsborg ikke fikk poeng i den kampen. Nå har de ikke vunnet siden 19. mai, hele sommeren har altså gått uten at de har fått tre poeng. Og da de vant mot Aalesund var det jo nesten et ran det og.

Det kan likevel være store muligheter for seier mot Enga neste runde for dem, for de er dårlige om dagen. Eventuelt sparer de vel seieren til vi møter dem borte.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 aug 11, 21:02


Typisk Rosenborg å få en scoring som skulle vært annulert.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 08 aug 11, 11:22


Nosa Igiebor fra Lillestrøm solgt til Hapoel Tel Aviv.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 aug 11, 20:07


Utrolig nok leder Haugesund 4-0 til pause mot stakkers Start i Kristiansand. Start har jo kjøpt flere nye spillere pluss trener for å unngå nedrykk, men det har ikke snudd (for å si det mildt)

Hvem tror dere rykker ned?


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 08 aug 11, 21:05

1 - 4 ble det i Kristiandsand.. Haugesund tok tre viktige poeng.. 

Ellers er Viking og RBK enige om Trond Olsen: http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/viking-og-rbk-enige-om-overgang-for-trond-olsen-3554304.html 

Spennende..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 aug 11, 21:07

Opprinnelig postet av Erikk
Hvem tror dere rykker ned?

Med Hoås tilbake så tar vel S08 poeng igjen vil jeg tro, så Sogndal og Start?

Ja ja, Start-ledelse og spillere. Så var det kanskje ikke Tørum det var galt med likevel, med mindre han har trent dem ihjel a la Nordlie. Men vi vet jo innerst inne hvem som egentlig har skylden. Vi får vel ta på oss skylden denne gangen også.

Helt utrolig hvor dårlig de har vært, og likevel slo de oss.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 aug 11, 21:17


Jeg synes Start ligger dårlig an, men med flere nye rutinerte spillere vil det også være mye som tyder på at det vil snu. Vinner de tre kamper på rad vil situasjonen bli en helt annen.  Sogndal blir jo bedre og bedre etter en tung start noe som ilusteres med søndagens uavgjort på Ullevål hvor Vålerenga scoret etter kort tid, hvor likevel Sogndal kom tilbake.

Særp sliter uten Hoas og ser mer og mer ut som et nedrykkslag, solgte Nymo Matla gjorde de også. Blir spennde å se de nye spillerne deres.

Odd fikk en sterk borteseier på Danskebåten og Haugesund har jo blitt rene topplaget etter storseire borte mot Start og Særp.

Jeg håper veldig vi vinner igjen slik at vi ikke vikler oss inn i den verste nedrykkstriden

 


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 aug 11, 21:21

Opprinnelig postet av Erikk
Jeg synes Start ligger dårlig an, men med flere nye rutinerte spillere vil det også være mye som tyder på at det vil snu. 

Jeg syns strengt tatt ingenting tyder på at ting kommer til å snu der. Som regel får man i hvert fall et lite boost når en ny trener ankommer. Startspillerne selv sa jo at det var moro igjen da Tørum dro. I steden for å hente inn en myndig trener som satte seg i respekt så henter de en som er like omgjengelig og grei.

Det blir omtrent som at barnehagen sparker Titten Tei for at han er for snill og inn dørene kommer nyansettelsen Ole Brumm med honningkrukka si.

Med en slik spillerstall så er jeg redd at de eksisterende trekker de nye ned på samme nivå, ikke de nye som trekker de eksistrende opp.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 aug 11, 00:00

Viking og RBK enige om bytte

Espen Søgård klar for Start

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk



Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 42 20

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3