Husk meg
Brukernavn
Passord

Borges forlater Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 20 19

arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 apr 12, 22:14

Det kan jo også være at Borges har nevnt at han ble veldig godt mottatt i klubben, men at FB ikke valgte å skrive ett ord om dette. Blir vel ikke første gangen at en avis velger ut kun det negative fra intervjuer. Var  vel ikke lenge siden Askar måtte rette på ting som hadde kommet ut i media, hvor media kun hadde fokusert på enkeltting i intervjuet, som fikk det til å virke som om Askar hadde fått det mye bedre i Bergen.

For å si det på en annen måte. Om Borges hadde vært misfornøyd med behandlingen han personlig hadde hatt i klubben, så hadde han vel neppe snakket med Jokke så ofte i ettertid, noe han tydeligvis har gjort. Vel, frem til nå.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 15 apr 12, 00:25

Har vi ikke sett det gang på gang  at Vidar H og andre i F-B gjør alt for å skape "sensasjoner" rundt FFK...... er dritt lei hele avisa og tabloidiseringen (mulig det ikke heter det) som journalister lager ved å skape "konflikter" og dermed få seg forsider... ja Vidar H du er en av dem !!


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 15 apr 12, 04:31
Endret: 15 apr 12, 04:40
Endret av: A.Hegerfors

At Fredriksstad Blad - som de fleste andre medier - vinkler saker på den måten de selv ønsker det, er hevet over en hver tvil. Det har jeg selv fått erfare i en helt annen sammenheng enn fotball.

Likevel - til tross for at han har gjort veldig mye bra for FFK - synes jeg faktisk Jocke skal være litt forsiktig. Noen av det Jocke lirte av seg mot Simensen og Henriksen etter kampen på fredag, er direkte løgn. Jeg ønsker ikke å si noe mer om dette, men på generelt grunnlag er det farlig å slenge ut påstander som andre kan bevise er feil...

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 apr 12, 09:57

Jocke snakker til Fredriksftad Blad

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 apr 12, 10:12
Endret: 15 apr 12, 10:17
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jocke snakker til Fredriksftad Blad

Nja, det er vel bare General Gardener som gjengir hva Jocke lirte av seg til Dagbladet. Det er jo greit nok det, men trenger vi mer negativitet nå? Uansett er det helt greit å henvise til en artikkel i Dagbladet.

Nå foreslår jeg at alle sammen legger denne saken død for FFKs del. 

Kom med noe positivt Fredriksstad Blad, feks mer angående denne verve-kampanjen der FFK får halvparten av pengene.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 apr 12, 10:24
Endret: 15 apr 12, 10:48
Endret av: Tøfflus

Ja, du har rett, FB siterer fra Dagbladet. Og jeg er enig i at det ikke tjener til noe at FB skal drive slik svartmalingsjournalistikk. Det er i hovedsak en abonnementsavis, så at de skal ha så mye å tjene på skandalejournalistikk har jeg vondt for å skjønne. Litt flere klikk på nettutgaven, kanskje?

PS: Jocke prøver litt brannslukning i sin faste spalte på klubbens hjemmeside.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 15 apr 12, 13:02


Mange gode reaksjoner og refleksjoner her. Klubben har vært preget av konstante økonomiske problemer i flere år. De(t) første året(ene) blir det framstilt som om man utrolig nok ikke visste om det internt. Men når det først eksploderte så har det preget klubben mye – og sikkert mye mer enn det vi er klar over på utsiden.

Når man sier at man må ”snu hver sten” så er det jo i hovedsak i det sportslige produktet disse stenene må snues – fordi det er der kostnadene ligger. Da sett bort fra det som virker som håpløst store kostnader til stadionleie.

Og hvem er det som driver og snur stener hele tiden? Jo det er jo Jonsson og Aune og deres apparat.Det svirrer noen så utrolige rykter om hva man har måttet gjøre for å spare penger i forhold til spillerstallen at det er vondt for å tro på dem

At Jonsson & Co kanskje begynner å bli slitne, leie og frustrerte av konstant bruk av sparekniven –år etter år-   er fullt forståelig. At det da kommer noen små utblåsninger innimellom når man på det bakteppet stadig blir utsatt for negative journalister og negativ journalistikk er også fullt forståelig. Det kan til og med hende at det er slike utslipp gjennom sikkerhetsventilen som gjør at de orker å stå på videre.

Det må være lov og mene både det ene og det andre om nevnte herrers faktiske prestasjoner. Men å stille spørsmålstegn ved Aune og Jonssons lojalitet og gode vilje overfor klubben mener jeg er himmelropende urettferdig.

Da bør vi heller rette skytset andre veier – mot de som har bragt klubben i uføret – og mot de som hele tiden ønsker å smøre sannheter og halvsannheter ut over en avisside – og ikke mot de som faktisk står ganske støtt i uværet.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 apr 12, 14:05

Opprinnelig postet av Satch

... mye klokt ...

Enig i hvert ord.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 apr 12, 19:56

Opprinnelig postet av arte et labore
Scoret sitt første mål for AIK og nå (og ble matchvinner med sin scoret helt mot slutten av kampen). Trodde han skulle være ute i lengre tid, men faktisk godt å se han får en god start.

Og når Borges ikke avgjør for AIK, må en annen FFK-kjenning trå til. I dag ble Lalawele matchvinner borte mot Assyrianska med Lasse Staw for første gang (?) i mål denne sesongen.

Angående Borges-saken. Ser at Rafn og Rene Svendsen diskuterer dette på Facebook nå.

Sannheten er vel at FB burde ha ringt FFK om en kommentar, og har beklaget dette. Jokke hadde kanskje ikke lest FBs artikkel før han svarte på spørsmålene han fikk? Da hadde han kanskje sett at alt det Borges sa i det intervjuet stemte, og at det ikke er FFKs tilrettelegging for han personlig han krisiterer eller beskriver.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 16 apr 12, 07:53

Opprinnelig postet av hasse33

Har vi ikke sett det gang på gang  at Vidar H og andre i F-B gjør alt for å skape "sensasjoner" rundt FFK...... er dritt lei hele avisa og tabloidiseringen (mulig det ikke heter det) som journalister lager ved å skape "konflikter" og dermed få seg forsider... ja Vidar H du er en av dem !!

Det er jo bare tull for FFK-supportere å angripe FB. Ja - Vidar H skriver noe taboide vinklinger fra tid til annen om FFK, men F-B har jo konsekvent latt være å omtale de virkelige negative sakene om FFK samt at avdelingen for gravende journalistikk - heldigvis for FFK - er nedlagt..

Når man har hatt amnesti av lokal-avisen i 10 år, så kan man ikke klage på at det bringes omtale ETTER at sakene er kjent i det offentlige rom..

 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 apr 12, 11:26

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av hasse33

Har vi ikke sett det gang på gang  at Vidar H og andre i F-B gjør alt for å skape "sensasjoner" rundt FFK...... er dritt lei hele avisa og tabloidiseringen (mulig det ikke heter det) som journalister lager ved å skape "konflikter" og dermed få seg forsider... ja Vidar H du er en av dem !!

Det er jo bare tull for FFK-supportere å angripe FB. Ja - Vidar H skriver noe taboide vinklinger fra tid til annen om FFK, men F-B har jo konsekvent latt være å omtale de virkelige negative sakene om FFK samt at avdelingen for gravende journalistikk - heldigvis for FFK - er nedlagt..

Når man har hatt amnesti av lokal-avisen i 10 år, så kan man ikke klage på at det bringes omtale ETTER at sakene er kjent i det offentlige rom..

 

Her er jeg fullt på linje med Foyn.

Å klandre FB i denne sammenheng er urimelig, man bør klandre de som var involvert i kaoset. Hva skulle man gjort uten nyhetsformidling?

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 apr 12, 18:41

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av hasse33

Har vi ikke sett det gang på gang  at Vidar H og andre i F-B gjør alt for å skape "sensasjoner" rundt FFK...... er dritt lei hele avisa og tabloidiseringen (mulig det ikke heter det) som journalister lager ved å skape "konflikter" og dermed få seg forsider... ja Vidar H du er en av dem !!

Det er jo bare tull for FFK-supportere å angripe FB. Ja - Vidar H skriver noe taboide vinklinger fra tid til annen om FFK, men F-B har jo konsekvent latt være å omtale de virkelige negative sakene om FFK samt at avdelingen for gravende journalistikk - heldigvis for FFK - er nedlagt..

Når man har hatt amnesti av lokal-avisen i 10 år, så kan man ikke klage på at det bringes omtale ETTER at sakene er kjent i det offentlige rom..

 

Her er jeg fullt på linje med Foyn.

Å klandre FB i denne sammenheng er urimelig, man bør klandre de som var involvert i kaoset. Hva skulle man gjort uten nyhetsformidling?

Nyhetsformidling er meget viktig  så lenge det blir gjort på en edrulig måte. Jeg mener at F-B og spesielt V Henriksen er flinke til å lage tabloide oppslag når det gjelder FFFK. 

 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 apr 12, 19:00

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av hasse33

 

Nyhetsformidling er meget viktig  så lenge det blir gjort på en edrulig måte. Jeg mener at F-B og spesielt V Henriksen er flinke til å lage tabloide oppslag når det gjelder FFFK. 

 

Omdømmetapet FFK har hatt de senere år kan IKKE tilskrives FB eller V. Henriksen. Det er andre som bør føle mer skyld enn han for å si det sånn. Leter FFK i egne rekker, og i tidligere egne rekker så er det nok av syndere skulle man tro.

Avisenes rolle er å formidle nyheter, også å grave i saker som ikke tåler offentlighetens lys, i tillegg skal de, slik det er nå for tiden forsøke å selge, og da blir det noe tabloidisering. Så er det opp til oss lesere å tenke selv og tolke dette.

Men ærlig talt, personlig så ønsker jeg nå en mer positiv omtale av klubben, og det må de som styrer stå for, de må skape den positiviteten i form av edruelig økonomistyring og en totalt plettfri etisk holdning, og da gjerne i kombinasjon med sportslig suksess. Det er ikke bare det generelle interessetapet som gjør at FFK-RBK samlet 2800 færre tilskuere enn i fjor, ommdømmetapet må ta en stor del av skylden.

Jeg er ikke sikker på om omdømmet er på bånn ennå, når Pirojasaken blir frontet av media om en stund så kan nok omdømmet falle ennå mer. Etter det får vi som har FFK som lidenskap drømme om og håpe på at vi atter en gang ser lyset i enden av den berømte tunellen.

 

 

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 16 apr 12, 19:06

Jeg er enig i mye av det du skriver, Willy René. Dog synes jeg det er greit å kritisere avisen når de velger å lage skandaleoppslag av noe som faktisk ikke er kritikkverdig av klubben. De må gjerne også klandres for å ha latt være å sette et kritisk søkelys på klubben ved tidligere anledninger, men det ene trenger ikke utelukke det andre.

Ser vi på hele den nyere historien til FFK, siden det begynte å lukte opptur vinteren 2001-02, har nok likevel FB vært snille med FFK.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 apr 12, 19:44

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg er enig i mye av det du skriver, Willy René. Dog synes jeg det er greit å kritisere avisen når de velger å lage skandaleoppslag av noe som faktisk ikke er kritikkverdig av klubben. De må gjerne også klandres for å ha latt være å sette et kritisk søkelys på klubben ved tidligere anledninger, men det ene trenger ikke utelukke det andre.

Ser vi på hele den nyere historien til FFK, siden det begynte å lukte opptur vinteren 2001-02, har nok likevel FB vært snille med FFK.

Helt enig med deg i alt du skriver ovenfor Tøfflus, kan hende jeg har uttrykt meg litt uklart.

Det jeg ønsker å sette fokus på er at udugelig ledelse har fått "oss" opp i situasjonen vi er i nå, så håper vi dugelig ledelse vil makte å gjenreise FFK om ikke som en stormakt, men i alle fall som en betydelig aktør i norsk fotball.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 apr 12, 20:49

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg er enig i mye av det du skriver, Willy René. Dog synes jeg det er greit å kritisere avisen når de velger å lage skandaleoppslag av noe som faktisk ikke er kritikkverdig av klubben. De må gjerne også klandres for å ha latt være å sette et kritisk søkelys på klubben ved tidligere anledninger, men det ene trenger ikke utelukke det andre.

Ser vi på hele den nyere historien til FFK, siden det begynte å lukte opptur vinteren 2001-02, har nok likevel FB vært snille med FFK.

Helt enig med deg i alt du skriver ovenfor Tøfflus, kan hende jeg har uttrykt meg litt uklart.

Det jeg ønsker å sette fokus på er at udugelig ledelse har fått "oss" opp i situasjonen vi er i nå, så håper vi dugelig ledelse vil makte å gjenreise FFK om ikke som en stormakt, men i alle fall som en betydelig aktør i norsk fotball.

Jeg er også enig at det er en uduglig ledelse som har "dratt oss ned i søla" og det er viktig at det kommer frem i F-B. Mitt poeng er den tabloide varianten som V Henriksen og co kjører på saker som egentlig er bagateller.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 23 apr 12, 00:11

En slankere, kjappere og mye mer bevegelig Celso Borges mot Kalmar FF.

Hvis gutten kan holde seg i slik form for AIK forsvinner han ut dørene mot større ligaer fort som juling. Bare sjekk løpesteget og bevegeligheten i forhold til hva han gjorde for FFK det siste året. Forskjellen er stor.

Nå kan det være vanskelig å være bombastisk etter et klipp på under 8 minutter, men man ser faktisk ganske mye av hva han gjør i kampen her.

Dette ligner på 20-åringen som kom til FFK fra Deportivo Saprissa i skandalesesongen 2009.

Litt bittert å se på, men først og fremst veldig gøy.

 


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 23 apr 12, 14:25

Jeg har hørt om å lage gull ut av gråstein, men det FFK har klart å gjøre med Borges er jo stikk motsatt. En helt annen spiller ut fra det lille Youtube klippet å dømme...gøy for Borges, tragisk for FFK som klubb.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 apr 12, 18:16

Opprinnelig postet av Plankekæll
Nå kan det være vanskelig å være bombastisk etter et klipp på under 8 minutter, men man ser faktisk ganske mye av hva han gjør i kampen her.

Spilte vel mer offensiv midtbane en spiss i den kampen så det ut til, og det er vel kanskje der han er best. Ble jo omskolert til spiss omtrent i FFK.

Mye lekent, men så også tolv støttepasninger i det klippet. Og det var i skryteklippet, hvor mange hadde han da totalt i kampen? ;)

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 23 apr 12, 21:24
Endret: 24 apr 12, 19:02
Endret av: ffkmufc

Opprinnelig postet av arte et labore
.

Mye lekent, men så også tolv støttepasninger i det klippet. Og det var i skryteklippet, hvor mange hadde han da totalt i kampen? ;)

 

Hva er galt med noen støttepasninger? Er vel bedre å slå ball til en medspiller bakover enn å miste ball?

PS: Har sett videoen nå, noe jeg ikke hadde i stad. Og etter å ha sett videoen virker det jo enda mer rart å henge seg opp i støttepasningene. Legg merke til bevegelsene etter pasningene. Jeg henger meg på de som mener Borges ser pigg og lett ut her.



Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 20 19

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24