Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK får ikke lov til å trene i Sarpsborg

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 08 mar 11, 06:50
det går bra vettu :) vi har alle tatt feil en eller annen gang i livet...

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 08 mar 11, 07:04
Endret: 08 mar 11, 07:04
Endret av: thorsen

Hadde ikke FFK planer om et treningsannlegg på østsiden? Jeg vet jeg har sett planer og nabovarsler for dette, men prosjektet har tydeligvis blitt skrinlagt. Hva skjedde med dette?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 08 mar 11, 09:10

Opprinnelig postet av palajoha

Som mangeårig tillitsvalgt i breddeidretten blir jeg småprovosert av at en ansatt i FFK som har omsatt for 70-80 millioner i året i mangfoldige år presterer å klage på dårlige treningsforhold. Kanskje han heller bør være misfornøyd med sin egen klubbs prioriteringer? FFK burde jo selvsagt lagt penger i en treningsbane med undervarme framfor de mange "rare" tinga de har brukt penger på. Når klubber som Trosvik, Selbak, Kråkerøy, Greåker, Torp og til og med Trolldalen makter et løft som en kunstgressbane er (kanskje opp til 2-3 ganger årsomsetning), så burde vel FFK fått til noe etter 8 år på øverste nivå. Skam dere,FFK! Slutt med sytingen og klagingen og løs det heller selv! Men det er lettere å se flisen i andres øyne enn bjelken i sitt eget!

Flott innlegg. Jeg er helt enig med deg. 

Istedet for feks "talentspeiding" i Estland (!!!) i x-antall år, syke sign-on-fees på overganger, svære fallskjermer til Gud og hvermannsen hadde det kanskje vært en liten idé å styrke treningsfasilitene og fasilitetene i seg selv (eks vegg på PH-tribunen). Et guttelag MÅ også på plass snart. Byprosjektet er ikke godt nok.

Dette er kritikk til FFK før Svein Johannessen engasjerte seg i klubben vinteren 2009/10. Nå blir de riktige grepene tatt, men det tar tid å få orden på økonomien.

Nå har man ikke råd til treningsbane med undervarme, og vil heller ikke få råd til det på en lang stund hvis man ikke får inn nærmere 7-8 millioner i frisk kapital. Det betyr spillersalg i mitt hode. Vi har jo også pengesterke folk i denne byen, men den mest pengesterke har dessverre gått under jorden. Synd for FFK. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 mar 11, 09:47
Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av palajoha

Som mangeårig tillitsvalgt i breddeidretten blir jeg småprovosert av at en ansatt i FFK som har omsatt for 70-80 millioner i året i mangfoldige år presterer å klage på dårlige treningsforhold. Kanskje han heller bør være misfornøyd med sin egen klubbs prioriteringer? FFK burde jo selvsagt lagt penger i en treningsbane med undervarme framfor de mange "rare" tinga de har brukt penger på. Når klubber som Trosvik, Selbak, Kråkerøy, Greåker, Torp og til og med Trolldalen makter et løft som en kunstgressbane er (kanskje opp til 2-3 ganger årsomsetning), så burde vel FFK fått til noe etter 8 år på øverste nivå. Skam dere,FFK! Slutt med sytingen og klagingen og løs det heller selv! Men det er lettere å se flisen i andres øyne enn bjelken i sitt eget!

Flott innlegg. Jeg er helt enig med deg. 

Istedet for feks "talentspeiding" i Estland (!!!) i x-antall år, syke sign-on-fees på overganger, svære fallskjermer til Gud og hvermannsen hadde det kanskje vært en liten idé å styrke treningsfasilitene og fasilitetene i seg selv (eks vegg på PH-tribunen). Et guttelag MÅ også på plass snart. Byprosjektet er ikke godt nok.

Dette er kritikk til FFK før Svein Johannessen engasjerte seg i klubben vinteren 2009/10. Nå blir de riktige grepene tatt, men det tar tid å få orden på økonomien.

Nå har man ikke råd til treningsbane med undervarme, og vil heller ikke få råd til det på en lang stund hvis man ikke får inn nærmere 7-8 millioner i frisk kapital. Det betyr spillersalg i mitt hode. Vi har jo også pengesterke folk i denne byen, men den mest pengesterke har dessverre gått under jorden. Synd for FFK. 

Disse klubbene det refereres til har fått treningsbaner med kunstgress på plass med velvilje fra kommunen. Spørsmålet er om FFK bør klare på egenhånd, blant annet på grunn av sin høye omsetning. Er det feil av kommunen å bidra slik at FFK, byens sterkeste merkevare, kan skape tilhørighet for juniorlag og evt guttelag i fremtiden?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Kai Karate

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 53

Lagt til: 08 mar 11, 10:01
Jeg er helt enig i at dette er noe FFK burde tatt tak i tidligere og klart å fikse selv. Det jeg derimot ikke skjønner er at kommunen spytter inn midler til hele 5 nye kunstgressbaner uten at en eneste av de har undervarme. Disse banene er jo helt ubrukelig på vinteren, og da jeg ser ikke grunnen til å anlegge de.. Hva er vitsen med disse banene når de ikke er til å brukes på vinterstid når man fra før av har en velfungerende gressbane der de blir anlagt?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 mar 11, 10:31

Opprinnelig postet av Kai Karate
Jeg er helt enig i at dette er noe FFK burde tatt tak i tidligere og klart å fikse selv. Det jeg derimot ikke skjønner er at kommunen spytter inn midler til hele 5 nye kunstgressbaner uten at en eneste av de har undervarme. Disse banene er jo helt ubrukelig på vinteren, og da jeg ser ikke grunnen til å anlegge de.. Hva er vitsen med disse banene når de ikke er til å brukes på vinterstid når man fra før av har en velfungerende gressbane der de blir anlagt?

En kunstgressbane kan brukes mye mer og tåler mer slitasje enn en gressbane. Også i sommerhalvåret.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


palajoha

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 116

Lagt til: 08 mar 11, 10:54

Selvfølgelig er det ikke feil av kommunen å bidra. Men ikke noe mer enn de gjør for de andre klubbene.  Prioriteringsliste via FRID, tildeling av spillemidler osv, hjelp med tomt er det naturlig at kommunen bidrar med.  Men initiativet må jo komme fra klubben.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 mar 11, 11:32
Endret: 08 mar 11, 11:47
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av palajoha

Selvfølgelig er det ikke feil av kommunen å bidra. Men ikke noe mer enn de gjør for de andre klubbene.  Prioriteringsliste via FRID, tildeling av spillemidler osv, hjelp med tomt er det naturlig at kommunen bidrar med.  Men initiativet må jo komme fra klubben.

Det har ikke stått på initiativ fra klubben hverken på Østsiden eller Mercur.

Spørsmålet er vel om kommunen er redd for bråk hvis de bistår en toppklubb(i alle fall lokalt) med en historisk belastet økonomi, og mye støy rundt dette. Vil garantert bli masse støy om sykehjemsplasser, eldreomsorg og feildisponering fra kommunens side. Som det ble da kommunen skulle gi FFK en lånegaranti.

Kommunen var heller ikke på banen da FFK skulle ha nytt stadion. Riktignok er kommunen eier av Fredrikstad Energi som er en stor aksjonær i Værste AS, men dette var rent forretningsmessig, skulle det vise seg.

 

Jeg synes det er feigt av kommunen å ikke bistå FFK med treningsanlegg. Særlig med tanke på at det ikke er først og fremst A-laget som vil ha glede av dette.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


palajoha

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 116

Lagt til: 08 mar 11, 15:31
For å kunne bli prioritert må de jo stå på FRIDs liste, og det gjør de så vidt meg bekjent ikke. De må jo følge spillereglene som alle andre lokale idrettslag må.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24