Husk meg
Brukernavn
Passord

topp 5 av ffk

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 19 feb 11, 06:31
Etter å ha sett kamper på La Manga i perioden 31.1-17.2 , er jeg sikker på at guttæane gjør topp 5 iår. Aafk og Start har vært gode, men så var det jammen slutt. LSK virker tunge og dårlige over hele banen. Snakka med Arild S på flyet hjem og han forventet ca som de to siste åra, nedre halvdel for LSK. Mye som ikke stemmer der, treneren ?Så nå er jeg optimist igjen. Synd at jeg ikke fikk se FFK der nede, men vi har jo tv så litt blir det jo.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 feb 11, 07:30

Hyggelig at folk her inne har ambisiøse målsetninger på vegne av FFK. :)

Personlig vil jeg være fornøyd om jeg slipper ta del i en neglebitende sesong der vi må kjempe for å unngå nedrykk.

Jeg er optimist i forhold til HELE opplegget rundt FFK; spillere ut, spillere inn, økonomisk kontroll, byens optimisme og forventninger til sesongen, osv, osv. Jeg tror vi kan se konturene av et lag som over 2-3 år vil kunne løfte seg til å bli en del en "fast" topp 4-6.

Det er for denne sesongen, som de fleste andre, bare ett lag som har de økonomiske musklene til å "alltid" være øverst - og det er RBK.

Denne sesongen vil nok vise om de øvrige laga klarer å stabilisere seg... Vålerenga (blaff ifjor? Klarer de holde trøkket), Stabæk (ny trener, ny spennende duo på topp), Aalesund (Kan Reka trylle to sesonger på rad?), Viking (som stadig underpresterer), Brann, LSK, Odd, osv ... De som skal spå tabellen for året har litt å jobbe med... :)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 feb 11, 07:37

Om 14 dager begynner vel tabelltippingen i bladene, blir spennende å se hvor man tipper FFK.

Jeg tipper midt på tabellen.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 feb 11, 10:13

eneste bekymringen min er om Ramberg får fast plass på midten. Frykter det. Han er dessverre ikke god nok for 1 11'er i et tippeligalag lengre.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 feb 11, 10:40
Vær nå litt optimit på Rambergs vegne da. Han kan jo få en god sesong han. Er mer bekymra for at FFK supporterne skal ha for høye forventninger til laget. Husk at flere av spillerne er nye og kun har hatt 4 uker med trening med sine nye lagkammerater. Horn, Jabbie, Hansen, Tveter som er tenkt som førstelagsspillere må få tid til å bli samspillt. Gode spillere i troppen, men som lag må spillerne få tid til å bli kjent med hverandre. Om vi skulle overleve i årets sesong kan 2012 bli ett bra år. Ebenfalk2 som maner til tålmoighet ;)

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 19 feb 11, 10:45

Ja, det er mye som tyder på at Ramberg sånn helt plutselig skal få en god sesong! :o) Det er jo bare å innse det, han er ikke god nok for å starte i Tippeligaen, og jeg krysser både fingre og tær for at folkets spiller blir klar om ikke lenge, og at Jabbie tar steget og kan bidra allerede denne sesongen!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 feb 11, 11:26

Ramberg hadde et meget bra innhopp i går!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 feb 11, 13:31

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 19 feb 11, 14:26

min vurdering er at laget er ganske godt i år. men med en trener som ikke holder mål ender vi opp på 9-10 plass.

kan jo selvfølgelig hende at de nye spillerne passer bedre inn i fotball filosofien til aune, som kan gjøre laget bedre. men ifjor klarte jeg desverre ikke å se noen filosofi i laget i det hele tatt, alt gikk på måfå, blir det sånn i år så har vi ikke mye å glede oss til.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 19 feb 11, 17:52

Jeg syns Ramberg hadde  fint innhopp i går. Og FFK har vært dårlig i spillet i perioder de 2 kampene jeg har sett nå. Men også mye bra, som det hurtige angrepet FFk kommer til å vise tl i år. Så jeg syns det ALT for tidlig og arrestere Ramber og Aune alerede. Kan man ikke la de negative holdningene være. PLZ!!!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 19 feb 11, 17:55

Opprinnelig postet av Plankehue

Så jeg syns det ALT for tidlig og arrestere Ramber og Aune alerede. Kan man ikke la de negative holdningene være. PLZ!!!!

Helt enig med deg.

Nå starter vi med blanke ark, og både Ramberg og Aune vil nok vise seg fra en bedre side enn i fjor.

For øyeblikket er det ikke mye å klage over i FFK rent sportslig sett, og da er det bedre å bare være positiv synes jeg. Selvsagt kan laget bli bedre, men laget er allerede meget bra.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 19 feb 11, 20:56

var ikke for å være negativ. men for å jekke ned de som trur vi skal ta medalje i år. det er lite sannsynlig. med god flyt og lite skader så kan vi fort komme på 6 plass. men jeg syns det er mer realistisk med 9-10, syns ikke det er veldig negativt om vi hadde tatt en 10 plass i år.

å hvis folk trur at aune har gått fra å være ræva ifjor til å være helt rå i år, så trur jeg de bommer. får håpe han har fått mer respekt i gruppa, virket ikke som om han hadde det ifjor når han gang på gang gikk ut i media å sa at de på banen ikke gjorde som de hadde blitt enig om.

en god trener uten respekt i spillegruppa blir fort  en dårlig trener. vanskelig setning, men dere skjønte den sikkert.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 19 feb 11, 21:16

Aune rykket faktisk opp med FFK i fjor, så så ræva var han ikke.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 19 feb 11, 22:04

Opprinnelig postet av JipJap

Aune rykket faktisk opp med FFK i fjor, så så ræva var han ikke.

kan si det på den måten. men kan også si at han såvidt klarte å rykke opp med den beste spilerstallen 1 div har sett på mange år. med den stallen han hadde skulle vi vært klar for opprykk i oktober. så det blir litt for dumt å si at han er flink fordi han klarte å rykke opp.


kaka

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jul 08
Innlegg: 11

Lagt til: 20 feb 11, 05:41
Endret: 20 feb 11, 05:42
Endret av: kaka

Det var mye negativitet i spiller gruppa ved nedrykket, deretter faar spillerne oppleve at Aune  faar sjansen igjen for andre gang paa kort tid--et dobbelt slag i trynet med innavling av trener, og det ble enda mer uro av slikt. Men tross alt, Aune 'beviste' til alle at han kan, han har opparbeidet seg tillit i gruppa. Spillerne vet at de kan vinne, de tror paa klubben og det de gjoer, og det er det viktigste. Det har ogsaa hjulpet mye for laget og ledere at profiler som Borges og Tarik er profesjonelle og positive til media. Spillere med integritet og utstraaling som nykommerne Hansen og Ruud-Tveter smitter ogsaa over paa andre og lager en sunn atmosfaere. Det er veldig mye som blir gjort riktig i alle ledda i FFK systemet. Med litt hjelp av bra stoettespillere har  Aune og FFK gjort en fabelaktig jobb den siste tiden.

Det kommer til aa bli en bra sesong. Spillerne maa bli mer fysiske og toeffere stilen--sleng paa noen kilo i vektrommet!! Dersom spillerne kan opparbeide seg litt mer styrke vil det ogsaa forebygge sliteskader som er et problem for tiden. Litt mindre klyse og gele i haaret, og mer oppbretta armer. Det skal gjoere vondt aa moete FFK, selv i Europa.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 20 feb 11, 18:26

Opprinnelig postet av scheien

Opprinnelig postet av JipJap

Aune rykket faktisk opp med FFK i fjor, så så ræva var han ikke.

kan si det på den måten. men kan også si at han såvidt klarte å rykke opp med den beste spilerstallen 1 div har sett på mange år. med den stallen han hadde skulle vi vært klar for opprykk i oktober. så det blir litt for dumt å si at han er flink fordi han klarte å rykke opp.

Det blir også litt for dumt å uttale seg om en trener på et slikt grunnlag, det å si at han ikke har respekt i spillergruppa er jo kun noe du har fått inntrykk av, ettersom det ikke stemmer. En av grunnene til at Tarik valgte FFK var nettopp fordi han har jobbet med Aune før og trives under han. Det blir dog bare spekulasjoner om han hadde kommet til FFK dersom at Aune ikke var treneren. Jeg syntes det er trist å høre at du har så mye hat mot en trener som kun ønsker å jobbe for at klubben i hans hjerte skal gjøre det bra. Det at FFK ikke rykket opp med en gang - har ikke med Aune alene å gjøre, om du hadde visst så mye som har blitt gjort i klubben det siste året så hadde du forstått at det ikke alltid er like lett (for spillere også) å ha fokus på det sportslige. FFK er en klubb hvor det er mange føleleser involvert og for flere av våre lokale spillere går det også inn på de når klubben sliter med utenomsportslige hendelser.

"Beste spillerstallen 1. div har sett på mange år" er vel å ta i litt, foreslår LITT edruelighet.

Til trådstarters spørsmål: Nei, jeg tror ikke FFK havner innenfor "Topp 5", men det har ingenting med Aune å gjøre. Jeg håper jeg på en plass midt på tabellen.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 20 feb 11, 18:48

Aune er en lokal trener som har spilt for FFK og har et stort hjerte for klubben, samtidig er han ung i yrket og har alle muligheter for å utvikle seg i positiv retning.

Det gjør at jeg gir ham litt ekstra slækk på lina enn hva jeg kanskje ville gjort til andre trenere.

Samtidig er han den som ledelsen har valgt å satse på, og siden kontinuitet gang på gang viser seg å være viktig så håper jeg de som sitter der nå kommer til å utvikle klubben i riktig retning. Det vi har sett i vinter er ihvertfall foreløpig lovende for fremtiden. 

Foreløpig er det svært vanskelig å spå kommende sesong for tippeligaen, men mitt håp er at vi ikke kjemper med ryggen mot veggen på nedre halvdel. At vi så tidlig som mulig legger nedrykkstriden bak oss og kan se fremover med glede og ikke nedover i frykt.

 

 

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 04 mar 11, 16:50
Finnes ikke tvil nå lenger, gutta blir topp 5

rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 04 mar 11, 16:54

Opprinnelig postet av 1947modell
Finnes ikke tvil nå lenger, gutta blir topp 5

 

Alternativet kan være at Odd rykker ned - De var dårlige i dag - og dagens kamp sa vel egentlig ikke noe om hvor gode vi egentlig er - selv om vi vant konfirtabelt 5 - 1.

 

 


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 mar 11, 17:03

Opprinnelig postet av rød og hvit

Opprinnelig postet av 1947modell
Finnes ikke tvil nå lenger, gutta blir topp 5

 

Alternativet kan være at Odd rykker ned - De var dårlige i dag - og dagens kamp sa vel egentlig ikke noe om hvor gode vi egentlig er - selv om vi vant konfirtabelt 5 - 1.

 

 

 

Da er det flere som bør være nærvøse for nedrykk. LSK og Brann feks... Vi feia jo banen med de også. Brann slo riktig nok 08 et par dager senere. En topp 5 plassering vil nok være noe urealistisk, men fra midten og opp, bør være realistisk å forvente seg...

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24