Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjære Høili og spillerinnvest!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 23 des 10, 09:41

Syntes spillerinnvest gjør det riktig med å la FFK styre litt selv!! Ikke unødvendig strø ut penger. Men nå snakker vi om "TARIK" . Nå har vi sjansen til å hente han tilbake. Han er fortsatt ung og fortsatt et stort talent. Han er også en lokalgutt som hører hjemme i FFK. Vill helst slippe å se han i en annen norsk drakt.

SÅ KJÆRE HØILI OG RESTEN AV SPILLERINVEST. VÆR SÅ VENNLIG Å HENTE DENNE KAREN TILBAKE TIL BYEN!!!!!

 SKJØNNER AT TING KOSTER PENGER. MEN HAR DERE TENKT TIL Å HJELPE FFK OG KANSKJE INVESTERE SENERE. SÅ HAR VI MULIGHET NÅ!! VI TRENGER DERE!!!

 NB! Syntes dette er viktig. Så alle dere på dette forumet kan jo kanskje støtte dette. Kanskje det hjelper!! :) :) GOD JUL!!!! :)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 des 10, 10:14

skjønner ikke hvorfor Tarik skal kreve så høy lønn at spillerinnvestmå hjelpe til.. Trodde han ønsket og spille for FFK jeg og ikke gjøre det vanskelig for FFK... Håper han husker selv hva han en gang sa: jeg skal ikke spille for andre tippeliga lag en FFK.. Nå er vi i tippeligaen

 

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 23 des 10, 10:16
Endret: 23 des 10, 10:19
Endret av: kanogvetalt

Veldig med trådstarter. Vi kan hverken kreve eller forvente at Høili, og spillerinvest skal strø om seg med penger for å hjelpe FFK i tide og utide. Men Tarik er mer enn en hvilken som helst god spiller. Han er selve symbolet på mye av den suksessen klubben har hatt. Det er lenge siden sist en Fredrikstad gutt var en av landets mest omtalte og mest profilerte spillere.

Dette betyr så mye mer enn bare suksess for klubben, men også identitet og lokal forankring.

Ikke minst ville det gitt omgivelsene nytt og større håp på at FFK kan lykkes i sesongen som kommer, og det er ikke utenkelig at det vil gitt en effekt internt i klubben også.

Er det noen gang en handling fra en investor ville gitt en optimal symboleffekt, så er det nå!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 des 10, 10:20
Opprinnelig postet av keiko99

skjønner ikke hvorfor Tarik skal kreve så høy lønn at spillerinnvestmå hjelpe til..

Hypotetisk: Hvis du ble tilbudt 650.000,- i et norsk firma du tidligere har jobbet etter å ha forsøkt deg hos utenlandske arbeidsgivere, men 2.400.000,- et annet norsk selskap med tilsvarende arbeidsmengde og -oppgaver... Hva ville du ha valgt?

Jeg tror ingen hadde valgt årslønna på 650.000,-.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 des 10, 10:26
Jeg er usikker nå, men tror dere Tarik ville fått 2.400.000,- i årslønn i tippeligaen i dagens marked? Hvis forskjellen blir så stor som du sier forstår jeg han. La oss si at vi kan tilby han 1.200.000,- i årslønn mens Molde kan tilby 1.600.000,-. Da håper jeg at han ville takket ja til oss selv om lønnen var noe lavere.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 23 des 10, 10:31
Penger er en ting. En annen ting er sportslig satsing i en klubb som kommer med tilbud. En spiller som vil ut i verden senere og drømmer om landslagsplass ønsker ikke å være i en klubb som ligger i sumpa.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 des 10, 10:38

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av keiko99

skjønner ikke hvorfor Tarik skal kreve så høy lønn at spillerinnvestmå hjelpe til..

Hypotetisk: Hvis du ble tilbudt 650.000,- i et norsk firma du tidligere har jobbet etter å ha forsøkt deg hos utenlandske arbeidsgivere, men 2.400.000,- et annet norsk selskap med tilsvarende arbeidsmengde og -oppgaver... Hva ville du ha valgt?

Jeg tror ingen hadde valgt årslønna på 650.000,-.

jeg hadde takkket ja til mitt gamle firma som hadde gitt meg 650.000,-

kall meg dum, men jeg ville heller vært hos min arbeidsgiver..  Jeg vet dem trenger meg og at jeg er til stor nytte for dem.. Jeg ville aldri vært så kjip og sagt: nei, men det er greit gir dere meg ikke mere så velger jeg noen andre. jeg hadde ikke hatt samvitighet god nok...

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 23 des 10, 10:44

99% hadde valgt annerledes hvertfall.

Jeg hadde selvfølgelig valgt den høyeste lønna. No question about it.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 des 10, 10:48
Tarik ville fått spille hver kamp så sant han var frisk og ikke susbendert. Han ville fått en sentral rolle i laget og er svært populær blandt alle som har noe med laget å gjøre. En slik status har han i FFK, men ikke i noen andre klubber.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 des 10, 11:12
Opprinnelig postet av Erikk
Jeg er usikker nå, men tror dere Tarik ville fått 2.400.000,- i årslønn i tippeligaen i dagens marked?
Jeg aner ikke (les: hypotetisk), men at Tarik kunne ha fått et par millioner i Rosenborg, mens FFK trolig bare kan gi rundt millionen ville ikke ha overrasket meg.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 23 des 10, 11:24
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Erikk
Jeg er usikker nå, men tror dere Tarik ville fått 2.400.000,- i årslønn i tippeligaen i dagens marked?
Jeg aner ikke (les: hypotetisk), men at Tarik kunne ha fått et par millioner i Rosenborg, mens FFK trolig bare kan gi rundt millionen ville ikke ha overrasket meg.
Er det ikke kjøpesummen som er det største problemet her da?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 23 des 10, 11:25

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Erikk
Jeg er usikker nå, men tror dere Tarik ville fått 2.400.000,- i årslønn i tippeligaen i dagens marked?
Jeg aner ikke (les: hypotetisk), men at Tarik kunne ha fått et par millioner i Rosenborg, mens FFK trolig bare kan gi rundt millionen ville ikke ha overrasket meg.

Men det er jo andre ting enn penger han må vurdere. Går han til RBK er han ikke lenger garantert en plass på laget (Iversen, Prica, Olsen, Moldskred, Bakenga, ++), men laget skal spille CL kvalikk. Molde er jo et risikoprosjekt uten like, dessuten må han samarbeide med "sarpingen" Makhtar. LSK, funka jo bra sist, men tviler på at de kan gi ut 2,4 mill i lønn. FFK er han garantert spilletid, hjemme med trygge omgivelser, men å spille om nedrykk for lite penger er kanskje ikke så veldig fremtidsrettet.

Jeg tror han havner her :)


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 23 des 10, 11:36
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Erikk
Jeg er usikker nå, men tror dere Tarik ville fått 2.400.000,- i årslønn i tippeligaen i dagens marked?
Jeg aner ikke (les: hypotetisk), men at Tarik kunne ha fått et par millioner i Rosenborg, mens FFK trolig bare kan gi rundt millionen ville ikke ha overrasket meg.
Lønnen har nok en stor betydning, som det har for de fleste som bytter jobb. I tillegg til dette vil jeg tro at det er enkelte andre faktorer som spiller inn. Tarik ønsker å spille ute i europa igjenn, da vil det som for de fleste andre dreie seg om og profilere seg. Da er det mulig en klubb som kan komme ut i europa og spille vil vere et mer fornuftig valg. Er redd FFK pr i dag ikke er i den situasjonen. Det tullet med at han har, vil få heltestatus i fredrikstad tror jeg han bryr seg lite om, det er ikke det han lever av at han får klapp på skulderen. Det vil han få andre steder også om han innfrir. Når det gjelder en høy lønn, feks 1,2- 1,5 mil eller mer så vil dette også sende et signal ut til resten av troppen, de gikk for noen mnd siden ned i lønn etter det jeg vet. Er det noen her som virkelig tror at Feks de andre 'profilerte' spillerene vil se på dette med blide øyne, tror dere de da vil vere fornøyd med 650 i året ?? Nei jeg ville sett Tarik her selv, men ikke for envær pris. Om FFK vil komme vekk fra prisgaloppen i lønn så må de antageligvis skygge unna, jeg kan ikke se hvordan de som klubb med sin økonomi kan takle Tarik.

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 23 des 10, 11:48
Endret: 23 des 10, 11:50
Endret av: Knuty

Blir veldig overrasket hvis Tarik havner i FFK.

Rent økonomisk er det opplagte problemer, både i forhold til lønn og eventuell kompensasjon til Herenveen.

Videre sier jo gutten rett ut at han vil gå til en klubb som satser sportslig. FFK driver (heldigvis) en ganske nøktern satsing før neste sesong. Det overrasker vel ingen hvis FFK sliter godt nede på nedre halvdel av tabellen til året. Det er vel ikke akkurat det Tarik ønsker seg mest.Greit nok at han her vil bli en kjæledegge - men det er neppe avgjørende.

Greit nok at for eksempel Molde-prosjektet er usikkert, men det vil overraske meg stort hvis de ikke gjør det vesentlig bedre enn FFK neste sesong.

Avveiningene Tarik må gjøre mellom økonomi, sjanse til fast plass på laget, kvaliteten på medspillere, sjansen til europacupspill mv. vipper nok ikke i FFKs favør, tror jeg. Uansett er dette helt feil tidspunkt for FFK å gjøre investeringer de egentlig ikke har råd til - det tror jeg heldigvis klubben har lært.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 23 des 10, 12:17
Opprinnelig postet av Knuty

Blir veldig overrasket hvis Tarik havner i FFK.

Rent økonomisk er det opplagte problemer, både i forhold til lønn og eventuell kompensasjon til Herenveen.

Videre sier jo gutten rett ut at han vil gå til en klubb som satser sportslig. FFK driver (heldigvis) en ganske nøktern satsing før neste sesong. Det overrasker vel ingen hvis FFK sliter godt nede på nedre halvdel av tabellen til året. Det er vel ikke akkurat det Tarik ønsker seg mest.Greit nok at han her vil bli en kjæledegge - men det er neppe avgjørende.

Greit nok at for eksempel Molde-prosjektet er usikkert, men det vil overraske meg stort hvis de ikke gjør det vesentlig bedre enn FFK neste sesong.

Avveiningene Tarik må gjøre mellom økonomi, sjanse til fast plass på laget, kvaliteten på medspillere, sjansen til europacupspill mv. vipper nok ikke i FFKs favør, tror jeg. Uansett er dette helt feil tidspunkt for FFK å gjøre investeringer de egentlig ikke har råd til - det tror jeg heldigvis klubben har lært.

Alt dette er fornuftig og korrekt. men det er et viktig element til. Gutten har hatt en tøff tilværelse i Nederland, og det å komme hjem til venner og famile i trygge omgivelser vil nok bety en del. Men han har en agent, hvis jobb er å sondere markedet og få flest/best mulig tilbud til spilleren. Denne jobben er nok ikke ferdig. Når det er gjort er det opp til spilleren selv å ta ett valg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 23 des 10, 12:56

Som fler har nevt, så bør vi ikke hente tarik for hver en pris.

Klubben skal drives nøkternt, og om vi ligger i bunnen til året som kommer, så får det bare bli sån( så lenge vi holder oss over neddrykk).

Men seff ville jeg ha sett gutten i FFK trøya, enn de andre stygge draktene der ute. Som Blåe darker, gule og sorte og hvite og svarte. ÆSJ!!!!

Men kommer han hjem(Fredrikstad) igjen, så trur jeg klubber holder øye med uasett om han spiller i CL eller ikke. seff er det bedre reklame for Tarik, men tur ikke det er avgjørende for hans vidre proff liv. Se hvordan RBK gjorde det i CL, er ikke akkurat god reklame for klubben eller spillerene.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 des 10, 13:27

Tarik er muligens den beste forsterkningen vi kan få. Vi trenger en spiss, og han bør helst være rask og relativt målfarlig. Tarik og Borges på topp hadde vært magisk.

Klubben må imidlertid innse de økonomiske realitetene. Én ting er at Heerenveen sikkert skal ha penger, en annen ting er lønna. Det koster å lønne gode spillere. Dette er en løpende utgift som klubben må ta hensyn til.

Jeg tror at Molde er det beste alternativet for Tarik. En spennende klubb som satser, og som kan komme ut i Europa neste år. En annen viktig ting er at Ole Gunnar Solskjær har jobbet med å utvikle unggutter i Manchester i flere år, og helt sikkert har enormt mye å lære Tarik. Det er nesten en perfekt klubb for ham.

På 2.plass mener jeg FFK kommer. Han er kjent i klubben, og familien hans bor her. Den siste der er en undervurdert faktor. Dessuten vil han nok oppleve et større prestasjonsansvar her, noe som kan utvikle ham mye. Med Tarik på topp vil vi heller ikke kjempe mot nedrykk.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 26 des 10, 03:50
Synes det blir lagt vel mye vekt på hensynet til lønn. Jeg håper Tarik selv forstår at det ikke er så avgjørende hva han tjener de neste par årene i TL. Tarik ble solgt av en eneste grunn, at FFK trengte penger. Sportslig var det meget ufornuftig. Nå bør Tarik fokusere utelukkende på sportslig utvikling de neste par årene, og så vil han være klar. Så får han lønninger som vil stille spørsmålet om en halv eller halvannen mill i året i et komisk lys. Tarik kan bli en spiller som tjener slike beløp i uken. Men ikke hvis hans karriere skal ødelegges av folk som fremfor alt tenker på å tyne mest mulig penger ut av at Tarik her og nå er ung og lovende. Hvis Tarik ikke får en god utvikling de neste to årene, vil han ganske plutselig ikke være så ung og lovende lenger. Den fremtidige markedsverdien er langt viktigere å tenke på enn å tyne mest mulig lønn osv. ut i øyeblikket. Om så FFK er den beste klubben for Tarik å utvikle seg i må han selv vite. Jeg vet ikke hvor mye familie og trygghet betyr for ham. Men han må endelig velge en klubb hvor han får spille fast. Det er maksimalt med spilletid i TL Tarik trenger kommende sesong. Ikke en fortsatt benketilværelse kompensert med en ekstra million i årslønn.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 des 10, 10:21

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Synes det blir lagt vel mye vekt på hensynet til lønn. Jeg håper Tarik selv forstår at det ikke er så avgjørende hva han tjener de neste par årene i TL. Tarik ble solgt av en eneste grunn, at FFK trengte penger. Sportslig var det meget ufornuftig. Nå bør Tarik fokusere utelukkende på sportslig utvikling de neste par årene, og så vil han være klar. Så får han lønninger som vil stille spørsmålet om en halv eller halvannen mill i året i et komisk lys. Tarik kan bli en spiller som tjener slike beløp i uken. Men ikke hvis hans karriere skal ødelegges av folk som fremfor alt tenker på å tyne mest mulig penger ut av at Tarik her og nå er ung og lovende. Hvis Tarik ikke får en god utvikling de neste to årene, vil han ganske plutselig ikke være så ung og lovende lenger. Den fremtidige markedsverdien er langt viktigere å tenke på enn å tyne mest mulig lønn osv. ut i øyeblikket. Om så FFK er den beste klubben for Tarik å utvikle seg i må han selv vite. Jeg vet ikke hvor mye familie og trygghet betyr for ham. Men han må endelig velge en klubb hvor han får spille fast. Det er maksimalt med spilletid i TL Tarik trenger kommende sesong. Ikke en fortsatt benketilværelse kompensert med en ekstra million i årslønn.

Enig i det du sier, Flight, men er det med Tariks lønn det eneste økonomiske momentet som er avgjørende for hvor han spiller neste år?

Hva med overgangssum? Er det ikke der hindringen ligger fordi FFK ikke har midler til å kjøpe ham ut? Han går vel ikke gratis?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 26 des 10, 13:10

Det kommer vel an på hva slags avtale FFK gjorde med Herenveen den gang Tarik ble solgt. Hvis FFK har krav på en viss prosent ved videresalg, eller skal ha et visst beløp etterbetalt etter et bestemt antall kamper etc... så kanskje dette går opp i opp ved å la Tarik gå gratis / billig tilbake til FFK. Tore Pedersen sa vel i et intervju tidligere i vinter at hvis Tarik gikk tilbake til Norge ble nok ikke overgangsummen så stor, men Herenveen ville sikkert kreve mer dersom han gikk til en klubb i en større liga.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3