Husk meg
Brukernavn
Passord

Khalifa Jabbie (17) til FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 des 10, 10:18

Det stemmer ikke Patrioten.

Klubben har tatt opp disse spillerene de siste årene:

Staw, Shabani, Elvestad for noen år siden. Rafn, Kashama, Becken, Singh kan også alle spille a-lags kamper og er derfor også en del av a-laget.

 

Og hvis juniorene ikke er gode nok, vil du da ha døm opp på a-laget? De som er gode nok, får sjansene sine. Tru meg.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 des 10, 10:44
Opprinnelig postet av Lex
Når en ung får lærlingplass er det ikke dermed sagt at han får jobb når fagbrevet er tatt, og det vet lærlingene godt. Det de gjør er og prøve og gjøre så godt de kan under tiden som lærling. Det er ikke alltid godt nok. Da søker de videre andre steder, så det var en dårlig sammenligning patrioten. Det kommer også ann på jobbtillfang. Dette er alle lærlinger inneforstått med. Lærlingplass er en del av skolegangen.
Selvsagt mente jeg at de hadde gjort en bra jobb og at på en måte hadde blitt lovet en jobb der. Det var en måte sammenligne med og du skjønte sikkert hvor jeg ville hen?

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 des 10, 12:11

Jeg ser poenget ditt, Patrioten, om at det kanskje er frustrerende for FFKs juniorspillere å se at klubben henter unggutter fra Afrika.

Men problemet er bare at FFK ikke har gode nok juniorspillere. Før dette året tok man opp tre juniorspillere. Én av de har til dels levert varene, selv om jeg syns Rafn slet voldsomt før sommeren og til dels etter også. Tok seg imidlertid opp på slutten, og viste at han er en bra spiller.

De to andre har nesten ikke fått spilletid. Dette var de tre spillerne på juniorlaget som var best. Altså er det ingen grunn til å tro at FFK kan ta opp andre spillere på nåværende tidspunkt som kan forsterke laget.

Derfor mener jeg det er helt okei å hente unggutter fra Afrika eller Sør-Amerika. Da må de imidlertid være gode nok. Kanskje er det noen unggutter i klubben som blir skuffet, men det går nesten ikke an å klage over at FFK henter en 17-åring som er kaptein på landets U20-landslag.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 12 des 10, 13:18

Opprinnelig postet av Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.

Kan jo være sånn,at så lenge man spiller på juniorlaget,er man sikret plass på A-laget når den tid kommer!!!

Er man god nok kommer man med på A laget,hvis ikke må man finne seg en annen klubb å spille A lagsfotball på,sånn er det vel i alle klubber.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 des 10, 14:04

Opprinnelig postet av Haarek

Opprinnelig postet av Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.

Kan jo være sånn,at så lenge man spiller på juniorlaget,er man sikret plass på A-laget når den tid kommer!!!

Er man god nok kommer man med på A laget,hvis ikke må man finne seg en annen klubb å spille A lagsfotball på,sånn er det vel i alle klubber.

For å snakke litt generelt også, det er jo ikke de som legger seg ned å griner når man får litt motstand som blir noe her i livet, er vel heller de som tar opp hansken som kommer langt. Tror en ung signering kan gjøre mye bra for JR lagt. de får noe å strekke seg etter.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 12 des 10, 14:16
Endret: 12 des 10, 14:17
Endret av: Knuty

Ser ikke helt problemet i denne diskusjonen. Det er jo klart at FFK må forsterke stallen før neste sesong. At det kan gjøres utelukkende med spillere fra egen juniorstall er ikke realistisk. Så gode har vel ikke juniorene vært i år akkurat.. Skal de bli toppspillere på sikt må de uansett tåle litt konkurranse, og lære seg å vokse av det.

At FFK likevel henter en ung, lovende spiller annenstedsfra er bare gledelig spør du meg. Heller det, enn å hente en etablert spiller, med høy lønn, og begrenset videresalgspotensial.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 des 10, 14:45

Opprinnelig postet av Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.

Hvis han er god må vel det være veldig gøy å høre dette. Dem vil vel spille på ett så godt lag som mulig...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 des 10, 19:47

Opprinnelig postet av Patrioten

 Det er kun Rafn som har blitt tatt opp de siste årene og blitt en a lags spiller?

Fler som har blitt hentet opp til a-laget, men for å ta Simen Rafn; Han la seg seg ikke ned å deppet selv om Lalawele Atakora ble hentet (faktisk 2 ganger) inn fra Afrika for å spille på "Simens plass". Vi vet alle hvordan duellen Lala/Simen endte.

Det er slike ungutter vi vil ha. Gutter som tar utfordringene etterhvert som de kommer og trener på for å bli bedre. Gutter som har forstått hva som kreves. Vi har ikke bruk for ung-gutter som blir sure og / eller føler seg urettferdig behandlet når det dukker opp konkurranse i "deres" posisjon. De bør seriøst finne seg et nivå hvor de fortsatt kan gå rundt å tro de er stjerner. Vi snakker om toppidrett her, og ikke GutteklubbenGrei. Og å være ung,lovende og lokal er  laaaaangt ifra nok til å ta en plass på et TL-lag. ..

De som er gode nok vil alltid få sjansen uansett om vi henter "halve Afrika" eller ikke. De andre holder sannsynligvis ikke mål og bør (som mange vrakede FFK- juniorer har gjort) finne seg et nivå de duger på...

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 13 des 10, 09:53
Opprinnelig postet av Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.

Jeg tror juniorene er klar over at de ikke har monopol på A-lags plassene. Er nok greit for dem å få inn spillere med andre kvaliteter også. Greit å se hva som må til.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 13 des 10, 12:04

Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av Ymer
Opprinnelig postet av Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.

Hvorfor?
Det blir jo på samme måten som om du er læring i en bedrift og får lovnader om at når du er ferdig med praksisen, skal du få jobbe der. Men, så annsetter de en annen unggutt isteden, siden de kjenner han fra før og vraker unggutten, slik at han ikke får den jobben han håpet på. Får jo ikke akkurat selvtillit av dette og mister vel mer og mer interessen for den arbeidsplassen og finner seg sikkert en ny. Blir på samme med spillerne også, de trener og spiller kamper og gjør sitt beste, men ser stadig vekk, at det kommer nye utenlandske spillere, som kommer tar plassen deres. Da føler man seg ikke mye verdsatt og skjønner at de kommer aldri til bli a lagsspiller for FFK. Det er kun Rafn som har blitt tatt opp de siste årene og blitt en a lags spiller?

Dersom dette er et problem, har man kanskje valgt feil karriere om man driver med fotball, i en klubb på elitenivå..? Det er jo akkurat prestasjonene man blir målt på. Burde ikke være noen overraskelser der. "Alle" kan ikke få.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 10 jan 11, 19:32

Noen som vet evt når jabbie kommer til fredrikstad?Vet han ikke kan signere før 20 januar!Men tenkte kanskje han kom litt før til fredrikstad.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 11 jan 11, 20:37

Opprinnelig postet av kjell-H

Noen som vet evt når jabbie kommer til fredrikstad?Vet han ikke kan signere før 20 januar!Men tenkte kanskje han kom litt før til fredrikstad.

dette sier Vidar martinsen til fb i dag, Khalifa Jabbie fra Sierra Leone.

– Han kommer i slutten av måneden,


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 11 jan 11, 22:24

Opprinnelig postet av Greaker

Opprinnelig postet av kjell-H

Noen som vet evt når jabbie kommer til fredrikstad?Vet han ikke kan signere før 20 januar!Men tenkte kanskje han kom litt før til fredrikstad.

dette sier Vidar martinsen til fb i dag, Khalifa Jabbie fra Sierra Leone.

– Han kommer i slutten av måneden,

Takker for svarSmileTenkte å ta en tur og titte på første treninga hans med laget.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 20 jan 11, 11:24

Gratulerer med dagen! Se nå og signer da mann! :)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 20 jan 11, 11:50

Signer med en gang Laughing


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 jan 11, 17:23

Jeg har vært i kontakt med Jabbie og han forteller at han setter kursen for Guinea i dag og deretter til Abidjan for å hente visum. Trolig er han på plass i Fredrikstad førstkommende lørdag dersom alt går etter planen.

Han sender for øvrig i en stor takk til alle FFK-fans og forteller at han allerede føler seg hjemme her. ;-)

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 24 jan 11, 17:45
Endret: 24 jan 11, 17:47
Endret av: Willy René

Vent å se hva han står for sier jeg.

Forhåpentligvis vil han bidra til de grader, men 18 år i en ny verdensdel.........

Jeg vil bli overrasket hvis FFK legger det defensive sentrale midtbaneansvaret på hans skuldre.

Men velkommen er han selvfølgelig.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 jan 11, 18:00
Endret: 24 jan 11, 18:08
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Holters

Jeg har vært i kontakt med Jabbie og han forteller at han setter kursen for Guinea i dag og deretter til Abidjan for å hente visum. Trolig er han på plass i Fredrikstad førstkommende lørdag dersom alt går etter planen.

Han sender for øvrig i en stor takk til alle FFK-fans og forteller at han allerede føler seg hjemme her. ;-)

 

Rekker han kanskje fredagens kamp mot Lillestrøm?

 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 24 jan 11, 18:15
Endret: 24 jan 11, 18:15
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Holters

Jeg har vært i kontakt med Jabbie og han forteller at han setter kursen for Guinea i dag og deretter til Abidjan for å hente visum. Trolig er han på plass i Fredrikstad førstkommende lørdag dersom alt går etter planen.

Han sender for øvrig i en stor takk til alle FFK-fans og forteller at han allerede føler seg hjemme her. ;-)

 

Rekker han kanskje fredagens kamp mot Lillestrøm?

 

Holters sier jo han trolig rekker fram på lørdag, mens kampen er på fredag.  I så fall gir vel svaret seg selv? Smile


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 jan 11, 18:18
Endret: 28 jan 11, 18:36
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Holters

Jeg har vært i kontakt med Jabbie og han forteller at han setter kursen for Guinea i dag og deretter til Abidjan for å hente visum. Trolig er han på plass i Fredrikstad førstkommende lørdag dersom alt går etter planen.

Han sender for øvrig i en stor takk til alle FFK-fans og forteller at han allerede føler seg hjemme her. ;-)

 

Rekker han kanskje fredagens kamp mot Lillestrøm?

 

Holters sier jo han trolig rekker fram på lørdag, mens kampen er på fredag.  I så fall gir vel svaret seg selv? Smile

Så det, men kan jo håpe at ting går raskere enn man tror og at han spiller kampen.

 

Du skrev at det sa seg selv, kanskje du bør smøre deg med litt tålmodighet, før du setter på smilet ditt.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3