Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-spiller dømt for innbrudd.

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 8 3

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 des 10, 18:08

Opprinnelig postet av keiko99

FFK-styret avgjør spillerens skjebne

Alle kan være dumme... la spilleren få lov til og bli i FFK..

Jeg er sikker på at han angrer...

Helt enig.Hvor ble det ta en for alle og alle for en??

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 06 des 10, 18:12
Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av Greaker
En ting er jo det at han er blitt straffet av loven, med kjære dere, er det ingen som tenker på den hetsen den stakkars gutten vil få vist han entrer banen for ffk i tippeligaen, det skal jeg sette mye penger på IKKE går stille for seg fra bortesupporterne og andre som har fordommer mot kriminelle, han er en kriminell og bør sparkes fra sin jobb. Hadde noen tatt 1000 kr av kaffepengene på et bilværksted ol så hadde ikke den personen fått en sjangse til for og si det sånn....

Er du tilbakestående?

Ja, har du noen fordommer mot noen som er det?

---------------------------

R G


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 06 des 10, 18:16

Det er jo ikke en EN gangs hendelse, han har gjort det flere ganger vist du leste artikkelen skikkelig, jeg sier ikke at folk bør kappe fingrene av gutten og sette han i gapestokken i gammlebyen heller, men jeg sier han har gjort mere en EN hendelse og da er det lettere og dømme folk, jeg er også for og gi folk en sjangse til i livet asså !!!!

---------------------------

R G


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 06 des 10, 18:20

Opprinnelig postet av kjell-H

Opprinnelig postet av keiko99

FFK-styret avgjør spillerens skjebne

Alle kan være dumme... la spilleren få lov til og bli i FFK..

Jeg er sikker på at han angrer...

Helt enig.Hvor ble det ta en for alle og alle for en??

Det kan diskuteres om det slagordet faktisk er noe som representerer fredrikstad, eller om det bør være et verdimål vi kan jobbe mot?

Nå kan klubben i det minste vise at de tar solidaritetstanken på alvor, og har alle muligheter til å ta noen valg som kan få store positive eller negative konsekvenser for en ung gutt. Styret må ta ansvar og velge den inkluderende veien, og ikke skyve noen ut i kulden når de begår en feil.

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 06 des 10, 18:25

Kjenner saken kun fra media, men sitter med en følelse at det kan komme noe godt ut av dette. FFK har jo her en mulighet til å hjelpe gutten, hindre at han havner ut på skråplanet. Å skyve ham ut er jo en veldig enkel løsning, men klarer FFK å få en god spiller og en ordentlig gutt ut av ham så løser de det på en bedre måte. Har tillit til at Svein og FFK løser dette på beste måte.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 des 10, 18:34
Endret: 06 des 10, 18:38
Endret av: Holters

Nå synes jeg folk tar helt av her inne med å beskytte den dømte at noen rett og slett måtte ta til mottale.

Da en juniorspiller lappa til en annen på fest, så måtte han stå skolerett foran hele laget, ledere og alt som var. Gutten ble utestengt fra treninger og kampsituasjon. Budskapet var klart: Slik oppførsel er uakseptabelt som FFK-spiller.

I dette tilfelle virker det som om flertallet her inne eremen at vi skal se igjennom fingrene på dette, og utelukkende la påtalemyndighetene avgjøre straffen. Ærlig talt, hva skjedde med å statuere et eksempel?

Dette er så uakseptabelt at jeg ikke finner noe ord for det. Videre er det ikke sikkert at spilleren hadde blitt tilbudt kontrakt om man visste om forholdene. Uansett, så synes jeg at en reaksjon fra FFK er helt på sin plass. Om ikke for å straffe spilleren, så i det minste for å signalisere overfor alle at dette er helt uakseptabelt.

Rent juridisk er det kanskje ingen mulighet for å terminere kontrakten i utgangspunktet, men det kommer an på hva som faktisk står i kontrakten. Det kan faktisk hende at den inneholde noe ting som kan sette FFK i dårlig lys og lignende.

Jørgen Horn og Viking ble enige om å avslutte arbeidsforholdet for langt mindre alvorlige krumspring. Kanskje bør FFK vurdere det samme i dette tilfellet.

Jeg heller i hvert fall mot det, men beslutningsgrunnlaget mitt er syltynt, så jeg har tillit til og regner med at FFK-styret fatter en fornuftig avgjørelse på bakgrunn av samtaler med alle involverte.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 06 des 10, 19:04

Blir teit å la spilleren være anonym, nå er det jo misstanke mot noen svært få hvor noen av dem er uskyldige. Spilleren kan like godt stå frem i avisa, legge seg flat, be om unnskyldning og gjøre opp for seg. Så kan FFK gi tilgivelse og man kan gå videre. Begår han vinnings kriminalitet igjen kan han finne seg en annen klubb. Men å prøve å hysje det ned, hvor bare dem som kjenner noen som kjenner noen (dvs nesten alle) skal få vite hvem det er blir bare barnslig i mine øyne. Prisen man må betale i Norge hvis man begår kriminalitet og er en offentlig person er at det får presseomtale.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 des 10, 19:10

Opprinnelig postet av kjell-H

Opprinnelig postet av Greaker
En ting er jo det at han er blitt straffet av loven, med kjære dere, er det ingen som tenker på den hetsen den stakkars gutten vil få vist han entrer banen for ffk i tippeligaen, det skal jeg sette mye penger på IKKE går stille for seg fra bortesupporterne og andre som har fordommer mot kriminelle, han er en kriminell og bør sparkes fra sin jobb. Hadde noen tatt 1000 kr av kaffepengene på et bilværksted ol så hadde ikke den personen fått en sjangse til for og si det sånn....

Så ja her er et eks.Hvis jeg hadde stjålet penger el hva som helst EN gang og ikke gjordt den samme feilen igjen,hadde jeg da vært kriminell resten av livet da??Og han hadde hel ikke proff kontrakt med ffk når handlingen skjedde.Jeg har veldig tro på den gutten og jeg kommer altid til å klappe for han på stadion.Ingen er feilfrie her i livet!Har god tro på at FFK finner en løsning som er god og at den det gjelder skal seff få beskjedd at sånn godtas ikke fler ganger!Heia FFK.Det vi trenger nå er ro i klubben for engangs skyld.Men ja dere pædder og resten av fotball norge gnir dere sikkert godt i henda nå.Men jeg skal gni meg extra godt i henda og le når han slår igjennom fullt for oss og bøtter inn mål!Smile

 

Det er det samme med AKAN opplegget, har man et alkoholproblem og feks kommer full på jobb etc, så trenger man jo hjelp, en sjangse til å komme seg på fote igjen... Ang Jørgen Horn, så var det Horn selv som ba om å bli løst fra kontrakten sin for å få orden på livet sitt.. Greit nok, som spiller på en fotballklubb er de forbilder for andre, men de er da bare mennesker for det.  Hvis idretsfolk skal straffes av sine klubber for feil de gjør i det private, kan da noen forklare meg hvorfor David Beckham fremdeles er ønsket av toppklubber overalt ?

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 06 des 10, 19:12

Dette skjedde for en stund siden. Sies at han har brutt med denne 'gjengen' eller disse 'kameratene' nå.

Hvis så er tillfelle,blir det komisk at klubben skal straffe han for en dumhet gjort i ungdoms tiden. Ihvertfall når det er så lenge siden.

Vi vet ingenting om bakgrunnen hans,oppvekst,familiforhold osv. Mange ting som spiller inn her. Ingen her forsvarer handlingen hans,og jeg er sikker på at klubben gjør det riktige i denne her situasjonen.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 des 10, 19:12

Opprinnelig postet av Ståle

Blir teit å la spilleren være anonym, nå er det jo misstanke mot noen svært få hvor noen av dem er uskyldige. Spilleren kan like godt stå frem i avisa, legge seg flat, be om unnskyldning og gjøre opp for seg. Så kan FFK gi tilgivelse og man kan gå videre. Begår han vinnings kriminalitet igjen kan han finne seg en annen klubb. Men å prøve å hysje det ned, hvor bare dem som kjenner noen som kjenner noen (dvs nesten alle) skal få vite hvem det er blir bare barnslig i mine øyne. Prisen man må betale i Norge hvis man begår kriminalitet og er en offentlig person er at det får presseomtale.

Du leser ikke trådenn godt nok, han er dømt, ikke tiltalt, og hvem det er, står det ganske tydelige hint om lenger opp i tråden (ikke førsteposten)

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 des 10, 19:34
Endret: 06 des 10, 19:34
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kratos

 feil de gjør i det private, kan da noen forklare meg hvorfor David Beckham fremdeles er ønsket av toppklubber overalt ?

Ja, for påstander om utroskap kan sammenlignes med straffbare forhold...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 des 10, 19:47
Opprinnelig postet av Plankekæll

Er det virkelig nødvendig å diskutere dette her inne?

 

Virker jo slik.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 des 10, 19:53

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Patrioten

Siden det ligger ute, er det sikkert en, eller annen som ville postet det her inne og lurt på hvem det hadde vært og det vet du også, ikke sant?

Men det er jo ingen overraskelse at det er nettopp du som måtte poste det da.

Så lenge Svein Johannesen er sjokkert, så sier det sitt. http://www.f-b.no/

Det er jo ikke noe bombe at nettopp du må kommentere at jeg har lagt ut det.

Enig!

Bare fortsett å post innlegg du Patrioten, selv om noen mener at du ikke er like god supporter som dem selv..

Utrolig synd at en FFK spiller setter seg i en sånn situasjon.

Nå må du slutte ffk¤%#%.

Har jeg noen gang hevet meg over andre og kalt meg en bedre supporter enn noen andre? Og klarer du å la være å hakke på alt jeg skriver? Har du en personlig agenda mot meg? 

Ja, jeg skriver dette offentlig fordi jeg er jævli lei at du (uten grunn) skal vri, vrenge og hakke på absolutt alt jeg skriver her inne.

Har du egne meninger, eller er du bare konsekvent enig i alle som er uenig med meg?

Patrioten legger ut mye bra her inne, men også mye unødvendig etter min mening. Jeg tror også han klarer å forsvare seg selv også uten at du skal hjelpe han.

Jeg har sagt mitt i denne tråden, og det er at jeg synes den er totalt unødvendig. Har du noe mer å si til meg foreslår jeg PM.

Hvis du er ærlig, så hakker du like myee mot meg.

Men, nå avslutter vi dette hakkeriet, ok?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 des 10, 20:06

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kratos

 feil de gjør i det private, kan da noen forklare meg hvorfor David Beckham fremdeles er ønsket av toppklubber overalt ?

Ja, for påstander om utroskap kan sammenlignes med straffbare forhold...

Morsomt egentlig det med Beckham, ennå morsommere er Tiger Woods-skandalen eller hva man kaller det. Tiger Woods oppleves jo som en storforbryter når man leser og ser nyhetsinnslagene, men egentlig handlet det jo ikke om annet enn at han hadde sex med en eller flere andre enn den han var gift med, og det er vel ikke straffbart? Sprøyt fra ende til annen.

Når det gjelder XXX-saken og om FFK straffer ham eller ikke så har Herr Holters rett i at mye avgjøres av hva som står i arbeidsavtalen, og ikke minst om klubbledelsen føler at dette skader klubbens omdømme. Mitt tidligere innlegg i denne saken er mer av prinsipiell art, vedr. det internasjonale regelverket som er til for å unngå dobbeltstraff, men dette regulerer vel mer om man kan straffes av 2 offentlige institusjoner for en og samme forseelse, f.eks. av skatteetaten og domstolene, i dette tilfelle er det jo snakk om en person som er domfeldt etter straffeloven, da kan man vel også "straffe" ham i en privat institusjon som FFK er skulle man tro.

Men prinsipiellt så skal man ikke kunne bli straffet 2 ganger for samme forseelse.

Egentlig spennende å se hva klubben gjør, jeg vil nok respektere klubbens avgjørelse enten det blir en kraftig advarsel eller en oppsigelse.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 06 des 10, 20:39
Uffameg, jeg har vårt borte en stund ,men har nå lesestoff i flere timer. La nå FFK ordne opp i dette selv og steng denne tråden. I gamledager ble privatlivet holdt utenfor klubben. Husker gamle veddemål, inngått på Karjolen, om å hoppe fra Kråkerøybrua etter 5 pils med eller uten klær. Henta opp og taua inn av politiet, litt snakk og ut igjen. Innbrudd i pølsebua på stadion ( av spiller ), etc etc. Langt utenfor tråden, men dog Ajax ble slått dagen etter. Det kunne vært skrevi ei bok om spillerne fra 50/60 tallet, ikke så tjukk riktignok, men ei lita lefse.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 06 des 10, 20:40

Opprinnelig postet av Holters

Da en juniorspiller lappa til en annen på fest, så måtte han stå skolerett foran hele laget, ledere og alt som var. Gutten ble utestengt fra treninger og kampsituasjon. Budskapet var klart: Slik oppførsel er uakseptabelt som FFK-spiller.

Jepp, og samme straff mener jeg bør gis i dette tilfellet. Det må tydelig og klart gis et signal om at dette er uakseptabel oppførsel. Dersom spillergruppen finner det belastende at vedkommende er anonymisert, bør det også kreves at spilleren står frem.

For meg blir det vanskelig å skulle sammenligne den slag-episoden med denne hendelsen, fordi det rent straffemessig er begått langt mer alvorlige forhold i denne saken.

Allikevel tør jeg minne på at spilleren som slo til en annen på fest, skulle være med i A-troppen for første gang dagen etter. Det var vel en av grunnene til at klubben tok det såpass alvorlig.

Det håper jeg klubben gjør nå også, og at man viser at dette ikke er verdier FFK-spillere skal stå for. Men jeg håper ikke de velger å si opp spilleren.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 06 des 10, 20:49

Dette her må naturligvis få konsekvenser for spilleren. En ting er at han har blitt straffedømt for to saker. I tillegg har han gått bak ryggen på sin arbeidsgiver.

 FFK er en fotballklubb og en arbeidsgiver. Ikke en forbedringsanstalt.

 Å ha en ansatt som ikke bare har blitt straffedømt for to kriminelle handlinger men i tillegg gått bak ryggen til arbeidsgiveren....Vel, hadde det vært mitt firma, hadde det vært avskjedigelse på dagen. Hva FFK velger å gjøre gjenstår å se.

 Men håper inderlig ikke den eneste konsekvensen blir en liten refs og det er det...

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 des 10, 21:06

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kratos

 feil de gjør i det private, kan da noen forklare meg hvorfor David Beckham fremdeles er ønsket av toppklubber overalt ?

Ja, for påstander om utroskap kan sammenlignes med straffbare forhold...

Morsomt egentlig det med Beckham, ennå morsommere er Tiger Woods-skandalen eller hva man kaller det. Tiger Woods oppleves jo som en storforbryter når man leser og ser nyhetsinnslagene, men egentlig handlet det jo ikke om annet enn at han hadde sex med en eller flere andre enn den han var gift med, og det er vel ikke straffbart? Sprøyt fra ende til annen.

Når det gjelder XXX-saken og om FFK straffer ham eller ikke så har Herr Holters rett i at mye avgjøres av hva som står i arbeidsavtalen, og ikke minst om klubbledelsen føler at dette skader klubbens omdømme. Mitt tidligere innlegg i denne saken er mer av prinsipiell art, vedr. det internasjonale regelverket som er til for å unngå dobbeltstraff, men dette regulerer vel mer om man kan straffes av 2 offentlige institusjoner for en og samme forseelse, f.eks. av skatteetaten og domstolene, i dette tilfelle er det jo snakk om en person som er domfeldt etter straffeloven, da kan man vel også "straffe" ham i en privat institusjon som FFK er skulle man tro.

Men prinsipiellt så skal man ikke kunne bli straffet 2 ganger for samme forseelse.

Egentlig spennende å se hva klubben gjør, jeg vil nok respektere klubbens avgjørelse enten det blir en kraftig advarsel eller en oppsigelse.

Nå svarer jeg egentlig på mitt eget innlegg men jeg kunne ikke la være:

Når det gjelder Tiger Woods så putta han litt med noen andre enn kjerringa si!

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 06 des 10, 21:14

Hole in two Wink

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


klausGUMP

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 21

Lagt til: 06 des 10, 21:59

Det var nok nærmere quadruple bogey på par 6 hull.. Tongue out Og han var helt sikker borti "Hole (..) two" også

---------------------------

Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 8 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24