Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK var teknisk konkurs i august

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 des 10, 08:13
Endret: 04 des 10, 13:45
Endret av: Holters

Økonomisk har situasjonen vært langt mer presset og alvorlig enn hva FFK selv har villet innrømme underveis. Spesielt i høst. Først i ettertid har kilder villet bekrefte at FFK i praksis var konkurs i august. Det fantes ikke penger til videre drift. Redningen ble utviklings- og eiendomsgiganten Værste – eid av Fredrikstad Energiverk AS, Fredriksborg AS, Jofaz AS, Anja AS og Cowi AS. Totalt har Værste vært inne med snaut 20 millioner kroner – 19,9 millioner nøyaktig – i form av tilskudd og lån i 2010.

Alle sluttavtaler er nå avsluttet og betalt. Og kalkylene tilsier at klubben skal kunne stå på egne ben, og håndtere den løpende utgiftsstrømmen uten at det må tilføres eksterne midler. Det sier kilder til http://www.f-b.no/ffk/sa-ner-var-ffk-en-konkurs-1.5861122.

Ops, er det noen som trodde at det var så ille?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 04 des 10, 08:24

Opprinnelig postet av Patrioten

Ops, er det noen som trodde at det var så ille?

Ja. Likevel klaget enkelte over at vi kvittet oss med Nordlie, Andersson og Wallace. Hva hadde vært alterativet? Jo, en sikker død i løpet av inneværende sesong.

Klubben hadde pr oktober-november ikke engang penger til å leie Østfoldhallen i vinter. Jeg regner med at dette nå er ordnet opp i takket være tre kvalik-kamper med god inntekt og selvsagt opprykket.

Takk til Værste og ikke minst Svein Kosten for jobben i 2010!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 des 10, 08:32
Denne julen skal jeg sende julekort til Værste og til Svein Johannessen for at de reddet klubben våres. Takk, takk. Deilig å vite at klubben er friskmeldt og at man kan starte Tippeligaen med frisk pust.

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 04 des 10, 08:59
Opprinnelig postet av Patrioten
Denne julen skal jeg sende julekort til Værste og til Svein Johannessen for at de reddet klubben våres. Takk, takk. Deilig å vite at klubben er friskmeldt og at man kan starte Tippeligaen med frisk pust.
Friskmeldt er vel litt å ta i. At situasjonen mulig ser bedre ut er vel ett bedre valg av ord. Skylder tross alt Værste x-antall mill etter denne sesongen, i tillegg er det vel noe mere etter fjorårets redningsaksjon som skal gjøres opp etterhvert. Så friskmeldt er klubben langt derifra.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 des 10, 13:22

Opprinnelig postet av Patrioten

Ops, er det noen som trodde at det var så ille?

Ja.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 des 10, 13:27
Opprinnelig postet av rødforalltid
Opprinnelig postet av Patrioten
Denne julen skal jeg sende julekort til Værste og til Svein Johannessen for at de reddet klubben våres. Takk, takk. Deilig å vite at klubben er friskmeldt og at man kan starte Tippeligaen med frisk pust.
Friskmeldt er vel litt å ta i. At situasjonen mulig ser bedre ut er vel ett bedre valg av ord. Skylder tross alt Værste x-antall mill etter denne sesongen, i tillegg er det vel noe mere etter fjorårets redningsaksjon som skal gjøres opp etterhvert. Så friskmeldt er klubben langt derifra.
Jeg trodde at disse ordene gjorde økonomien frisk meldt igjen? Alle sluttavtaler er nå avsluttet og betalt. Og kalkylene tilsier at klubben skal kunne stå på egne ben, og håndtere den løpende utgiftsstrømmen uten at det må tilføres eksterne midler.

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 04 des 10, 13:38

Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av rødforalltid
Opprinnelig postet av Patrioten
Denne julen skal jeg sende julekort til Værste og til Svein Johannessen for at de reddet klubben våres. Takk, takk. Deilig å vite at klubben er friskmeldt og at man kan starte Tippeligaen med frisk pust.
Friskmeldt er vel litt å ta i. At situasjonen mulig ser bedre ut er vel ett bedre valg av ord. Skylder tross alt Værste x-antall mill etter denne sesongen, i tillegg er det vel noe mere etter fjorårets redningsaksjon som skal gjøres opp etterhvert. Så friskmeldt er klubben langt derifra.
Jeg trodde at disse ordene gjorde økonomien frisk meldt igjen? Alle sluttavtaler er nå avsluttet og betalt. Og kalkylene tilsier at klubben skal kunne stå på egne ben, og håndtere den løpende utgiftsstrømmen uten at det må tilføres eksterne midler.

 

Kalkyler kan brukes til så mangt. Trenger vel ikke reise lenger enn opp i lia til Stjernehallen for å se at kalkyler ikke holder.

Så jeg sier heller at de kan ta det ene beinet opp av graven, og jobbe ufortrødent videre med å minimere gjelden. Først når gjelden til diverse støttespillere er nedbetalt, kan klubben kalle seg friskmeldt.....


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 des 10, 13:42

Opprinnelig postet av rødforalltid

Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av rødforalltid
Opprinnelig postet av Patrioten
Denne julen skal jeg sende julekort til Værste og til Svein Johannessen for at de reddet klubben våres. Takk, takk. Deilig å vite at klubben er friskmeldt og at man kan starte Tippeligaen med frisk pust.
Friskmeldt er vel litt å ta i. At situasjonen mulig ser bedre ut er vel ett bedre valg av ord. Skylder tross alt Værste x-antall mill etter denne sesongen, i tillegg er det vel noe mere etter fjorårets redningsaksjon som skal gjøres opp etterhvert. Så friskmeldt er klubben langt derifra.
Jeg trodde at disse ordene gjorde økonomien frisk meldt igjen? Alle sluttavtaler er nå avsluttet og betalt. Og kalkylene tilsier at klubben skal kunne stå på egne ben, og håndtere den løpende utgiftsstrømmen uten at det må tilføres eksterne midler.

 

Kalkyler kan brukes til så mangt. Trenger vel ikke reise lenger enn opp i lia til Stjernehallen for å se at kalkyler ikke holder.

Så jeg sier heller at de kan ta det ene beinet opp av graven, og jobbe ufortrødent videre med å minimere gjelden. Først når gjelden til diverse støttespillere er nedbetalt, kan klubben kalle seg friskmeldt.....

Det er vel noe de aldri klarer, så da er de syke i lang tid framover, hvis ikke noen sletter gjelden for de.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 04 des 10, 13:48
Endret: 04 des 10, 13:48
Endret av: rødforalltid

 

Det er vel noe de aldri klarer, så da er de syke i lang tid framover, hvis ikke noen sletter gjelden for de.

[/quote]

Nettopp.

 

Så FFK må nok i lang tid fremover belage seg på å betale gammel moro. Men skal være såpass at jeg gir de at lyset i tunnelen begynner å bli skarpere.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 04 des 10, 13:53

Opprinnelig postet av rødforalltid

 

Nettopp.

Så FFK må nok i lang tid fremover belage seg på å betale gammel moro. Men skal være såpass at jeg gir de at lyset i tunnelen begynner å bli skarpere.

Dersom de som er grådige på kortsiktig suksess får for mye å si, kan det lyset fort vise seg å bli et møtende godstog ....

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 04 des 10, 15:59

Av artikkelen framgår det at FFKs negative egenkapital er på mellom 20 og 25 millioner. De er derfor plassert i rød lisenskategori, og er underlagt en handlingsplan som innebærer at de skal være gjeldfrie innen 2013. Det er delmål underveis, og oppyller man ikke disse, kan NFF først irettesette klubben, før man trekker poeng. Noen klubber, bla Brann, har allerede fått en irettesettelse, fordi de ikke har fulgt opp handlingsplanen sin. Ved neste korsvei får de eventuelt poengtrekk. Handlingsplanen innebærer også at Forbundet må godkjenne investeringen klubben gjør, herunder også spillerkjøp. Som det også står i artikkelen, har FFK to muligheter til å betale ned gjelden. Enten ved å drive med overskudd, og så bruke overskuddet til å betale gjeld, eller ved å la kreditorene få aksjer i klubben til verdi av det en skylder. At FFK skal være i stand til å takle de løpende utgiftene på egenhånd, betyr vel bare at det ikke skal være nødvendig å låne enda mer.

Sarpsborg 08 hadde 2,5 millioner i negativ egenkapial per 01.01.2010. Vi ble også plassert i rød kategori, og skal i følge handlingsplanen være gjeldfrie innen 2011. Innen 2010 måtte vi redusere gjelden med en halv million kroner. Etter hva jeg har forstått, er gjelden nå nede i drøye millionen, og vi ligger derfor godt foran skjema. For å bli flyttet opp til gul kategori, må man to ganger på rad ha minst 65 poeng ved NFFs målinger. Ved forrige måling hadde vi over 90 poeng, og det var før millionoverskuddet ble kjent. Ved neste måling vil jeg derfor tro at vi er flyttet opp.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 04 des 10, 16:31

Noen som vet hva som er ståa med de pengene fra gamle stadion?

 

Har forstått det slik at hvis alt går iorden der,får vi....ehhh....FFK 11 millioner. Da blir vel gjelden 11 millioner mindre også?

 

Eller er jeg helt på jordet nå?


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 17 des 10, 15:48

At norske fotballklubber har det trangt, er ingen nyhet. Nå er det Brann som kutter.

Fredag mottok sju Brann-ansatte oppsigelse. Det opplyser klubben på sin hjemmeside.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3049596.ece

Er så glad at fredrikstad har blitt flinkere med økonomienSmileStakkars brann har så og si mistet de beste spillerne oxo.

Styre til fredrikstad gjør en kjempe bra jobb.Heia FFK

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3