Husk meg
Brukernavn
Passord

50 billetter gis bort til kampen mot Løv-Ham !!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

SpareBank 1 Fredrikstad

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 nov 10
Innlegg: 9

Lagt til: 09 nov 10, 17:52
Endret: 09 nov 10, 17:57
Endret av: SpareBank 1 Fredrikstad

SpareBank 1 Fredrikstad starter billettstafett

 

Banken oppfordrer samtidig andre bedrifter med et rødhvitt hjerte til å stille opp og gjøre det samme. La oss skape litt positivitet rundt klubben og sørge for å følge lillebror opp til Tippeligaen.

 

Billettene deles ut etter først til mølla prinsippet i bankens lokaler fredag fra klokken 09.00.

 

Regner med at alle her inne oppfordrer bedriften de er ansatt i til å gjøre det samme. La oss dra i samme retning!


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 09 nov 10, 18:01

OJ... Tenk om mange bedrifter hadde gjort dette... Jeg kjøper min egen billett i haugen, men detta er glimrende tiltak for å få med tvilerne. HEIA SPAREBANK 1 !!!  nå bidrar nok kanskje flere til å fylle stadion på Fredag.

---------------------------

Det er i motbakke det går oppover


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 09 nov 10, 18:25
Også jeg som akkurat betalte mine 5 billetter æ gett... jaja, støtter FFK i det minste da:)

---------------------------

Heia FFK


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 nov 10, 18:53

Jeg har sittet og ventet på tiltak, helst fra klubben, for å fylle stadion til kampen mot Løv/Ham. Dette er uansett ikke billettinntekter man har budsjettert med, og det viktigste i denne kampen er å ha fulle tribuner. Etter min mening burde alle billettene blitt solgt for halv pris og/eller gratisbilletter gitt bort til barn og unge for å fylle opp tribunene. Men det er bare fint om byens bedrifter tar ansvar isteden, håper mange melder seg på!


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 09 nov 10, 20:22

Håper FB lager et oppslag om dette i papiravisen i morgen, og får med maaange flere bedrifter. Nå må avisa gjøre sin plikt for klubben....

---------------------------

Det er i motbakke det går oppover


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 nov 10, 20:24
Endret: 09 nov 10, 20:25
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Costanza

Etter min mening burde alle billettene blitt solgt for halv pris og/eller gratisbilletter gitt bort til barn og unge for å fylle opp tribunene.

Enig i det.

Løv-Ham skal forresten ha 25% av billettinntektene til denne kampen, for de som ikke er klar over det. Regner med FFK står fritt til å velge hvordan de vil selge billettene sine likevel?


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 09 nov 10, 21:17

Enig i at det bør deles ut gratisbilletter til denne kampen. FFK burde dele ut gratisbilletter til skoler rundt omkring, i tillegg til breddeklubbene i Fredrikstad. Det er ingenting å tape på det, i tillegg kommer det flere på kamp. Ble ikke også billettprisene før tilsvarende oppgjør mot Sarp i fjor satt ned, eller er det jeg som husker feil? Uansett, kjør på med gratisbilletter!


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 09 nov 10, 21:32

Opprinnelig postet av Gonzales

Det er ingenting å tape på det

Jo, de må betale en moms avgift på hver eneste billett, selvom de gis bort, har snakket med torjusen om dette ; )

---------------------------

lenge leve bluss på tribunen!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 nov 10, 21:50

Opprinnelig postet av olav3232

Opprinnelig postet av Gonzales

Det er ingenting å tape på det

Jo, de må betale en moms avgift på hver eneste billett, selvom de gis bort, har snakket med torjusen om dette ; )

Som sikkert blir dekket inn vha kamplodd (de man kjøper i oppgangene), boller, pølser og brus. 

Det er fryktelig viktig å fylle opp stadion så godt man klarer.


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 09 nov 10, 21:52

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av olav3232

Opprinnelig postet av Gonzales

Det er ingenting å tape på det

Jo, de må betale en moms avgift på hver eneste billett, selvom de gis bort, har snakket med torjusen om dette ; )

Som sikkert blir dekket inn vha kamplodd (de man kjøper i oppgangene), boller, pølser og brus. 

Det er fryktelig viktig å fylle opp stadion så godt man klarer.

Helt enig der, har også sagt til han det at klubben må ta seg rå til dette i slike viktige kamper, de tjener inn på det ved større sjanser til å komme til tippeligaen, sikkert på at flere sponsorer kunne ha sponset denne momsavgiften også!

---------------------------

lenge leve bluss på tribunen!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 nov 10, 22:01

Opprinnelig postet av olav3232

Opprinnelig postet av Gonzales

Det er ingenting å tape på det

Jo, de må betale en moms avgift på hver eneste billett, selvom de gis bort, har snakket med torjusen om dette ; )

Merverdiavgiftsloven 2009 § 3-23 bokstav d

Så du har helt rett.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 nov 10, 22:53

I tillegg kan det jo hende at FFK rekrutterer flere hundre nye faste supportere. Ikke helt feil det heller.

Som sagt, FFK trenger så mange som mulig til å legge igjen penger i klubbkassa (kjøpe billett) ved neste anledning.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 nov 10, 23:45

Opprinnelig postet av olav3232

Jo, de må betale en moms avgift på hver eneste billett, selvom de gis bort, har snakket med torjusen om dette ; )

Og der fant vi grunnen til at Lyn gikk konkurs Smile


_JG_

Knøttespiller
Ble medlem: 04 okt 10
Innlegg: 26

Lagt til: 10 nov 10, 08:54
Endret: 10 nov 10, 10:56
Endret av: _JG_
Nå bør jo Plankehaugen vise at de mener alvor. Oppfordrer herved PH til å kjøpe inn billetter på sitt eget felt som de deler ut til de som sier at de vil bidra til å støtte laget visuelt og verbalt. Kan de kaste penger etter pub, cafè og hest så bør de jaggu stille opp nå og vise hva de er laget av, og bruke litt penger på det de SKAL drive med. Oppfordrer samtidig alle til å sørge for at sin egen arbedsgiver også kjøper inn noen billetter. Jeg kommer i alle fall til å gjøre mitt på min arbeidsplass. Kom igjen, la oss dra i samme retning. Mot Tippeligaen 2011 !!!

‰-kungen

Knøttespiller
Ble medlem: 30 sep 08
Innlegg: 69

Lagt til: 10 nov 10, 13:13

Opprinnelig postet av olav3232

Jo, de må betale en moms avgift på hver eneste billett, selvom de gis bort, har snakket med torjusen om dette ; )

Har Torjusen faktisk greie på dette eller er det ting han tror? Det er erfaringsmesslig lurt å sette litt spørsmålstegn til bruk av rett kompetanse på rett plass ned på stadionkontorene.

Lovteksten er såpass ullen at her må det nok forskrifter og presedens inn.

Det er ikke noe mer riktig å prise et tomt stadionsete med full pris, som det er å prise det til 0.

Det er rett og slett litt vanskelig å si hvilken vare eller tjeneste en får ved å løse en stadionbillett. Er det retten til inngang og å ha en fast plass? Javel, så lag et produkt til da, som gir retten til inngang, men ikke fast plass, kun til plasser som ikke er opptatt, og la den koste 12,50 . Da kan jo klubben betale 2.50 i mva

 

 


MR.T

Juniorspiller

Ble medlem: 31 jan 09
Innlegg: 191

Lagt til: 10 nov 10, 14:51

Opprinnelig postet av ‰-kungen

Har Torjusen faktisk greie på dette eller er det ting han tror?

He he - en morsom kommentar - takk for den :)

Dette med mva er en problemstilling det jobbes med i fotballen - både lokalt og fra sentralt hold.

Slik vi har oppfattet dette har vi og øvrige klubber en f.eks. utfordring med alle som har rett til frikort - se her. For priser over kr 100 skal det betales mva på billetter til idrettsarrangement. Prisen som frikortkunde har er godt over dette og vil således bli gjenstand mva basert på pålydende.

Det er som du sier ikke dannet noen presedens her, men forslaget ditt ville vært en måte å prøve å løse det på, men her hadde nok mydighetene sett igjennom dette og likvel beregnet moms. Ser også noen andre utfordringer med forslaget - bl.a. en del som setter seg på seter som er reservert av andre etc.
I tillegg er 12,5 under 100-kronersgrensen - så da hadde det ikke blitt moms :)

Tilbake til topic. Synes at dette var et kjempebra tiltak av Sparebank 1.

 

---------------------------

mvh
Thomas Torjusen
www.fredrikstadfk.no


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 10 nov 10, 18:13

Opprinnelig postet av _JG_
Nå bør jo Plankehaugen vise at de mener alvor. Oppfordrer herved PH til å kjøpe inn billetter på sitt eget felt som de deler ut til de som sier at de vil bidra til å støtte laget visuelt og verbalt. Kan de kaste penger etter pub, cafè og hest så bør de jaggu stille opp nå og vise hva de er laget av, og bruke litt penger på det de SKAL drive med. Oppfordrer samtidig alle til å sørge for at sin egen arbedsgiver også kjøper inn noen billetter. Jeg kommer i alle fall til å gjøre mitt på min arbeidsplass. Kom igjen, la oss dra i samme retning. Mot Tippeligaen 2011 !!!

Hvorfor i alle dager? Har ikke folk råd til å betale disse usle kronene for å se laget i en dramatisk og viktig kamp, da er det noe alvorlig gærnt!
Da er det bedre å bare sponse med noen kroner i TILLEGG...


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 10 nov 10, 18:26

Opprinnelig postet av Gardarson

Opprinnelig postet av _JG_
Nå bør jo Plankehaugen vise at de mener alvor. Oppfordrer herved PH til å kjøpe inn billetter på sitt eget felt som de deler ut til de som sier at de vil bidra til å støtte laget visuelt og verbalt. Kan de kaste penger etter pub, cafè og hest så bør de jaggu stille opp nå og vise hva de er laget av, og bruke litt penger på det de SKAL drive med. Oppfordrer samtidig alle til å sørge for at sin egen arbedsgiver også kjøper inn noen billetter. Jeg kommer i alle fall til å gjøre mitt på min arbeidsplass. Kom igjen, la oss dra i samme retning. Mot Tippeligaen 2011 !!!

Hvorfor i alle dager? Har ikke folk råd til å betale disse usle kronene for å se laget i en dramatisk og viktig kamp, da er det noe alvorlig gærnt!
Da er det bedre å bare sponse med noen kroner i TILLEGG...

ikke alla barnefamilier som har lyst til å betale 1000 kr for å se 90 min med fotball, nei, selv skal jeg jo selvfølgelig på kampen og oppfordrer alle andre til å gjøre dette! Bedre at bedrifter kjøper billetter så gutta på banen får ekstra tenning og vinner, enn at klubben får pengene og tomme seter..

---------------------------

lenge leve bluss på tribunen!


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 10 nov 10, 18:36

 "Bedre at bedrifter kjøper billetter så gutta på banen får ekstra tenning og vinner, enn at klubben får pengene og tomme seter"

 

mulig jeg er rar men jeg tror du svingte av feil her et sted olav   Wink

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 10 nov 10, 18:38

Opprinnelig postet av lordofwhat

 "Bedre at bedrifter kjøper billetter så gutta på banen får ekstra tenning og vinner, enn at klubben får pengene og tomme seter"

 

mulig jeg er rar men jeg tror du svingte av feil her et sted olav   Wink

hehe, tviler ikke, har falt litt av alt folk har sagt her, tar jo en time å lese alle innleggene, mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men selvfølgelig også bedre med noen gira betalende supportere enn mange trøtte tanter!

---------------------------

lenge leve bluss på tribunen!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24