Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem vil vi ha ?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 nov 10, 17:57

Etter at Anders Grönhagen måtte gi seg i fjor, skrev jeg at jeg ønsket Knut Torbjørn Eggen inn som midlertidig hovedtrener ut sesongen. Dette begrunnet jeg med at han antakelig ville være en rimelig løsning for klubben, han kjente klubben godt, hadde allerede gode relasjoner til flere av spillerne våre, flink til å skape entusiasme, og viktigst: han har mot alle odds aldri rykket ned fra Tippeligaen før, verken som trener i Moss og Fredrikstad.

Deretter mente jeg at FFK burde bruke vinteren til å evaluere sesongen, og utarbeide en langsiktig plan gjeldende fra 2010-sesongen, herunder valg av ny hovedtrener.

Dette skjedde som kjent ikke. Istedet valgte styret å ansette Tom Nordlie og bruke haugevis av millioner man ikke hadde dekning for. Resultatet kjenner vi alle: Intern uro, nedrykk og økonomisk krise som kommer til å følge klubben i flere år.

Om Knut Torbjørn Eggen er rett mann som hovedtrener for FFK fra 2011 og i flere sesonger fremover, er jeg mer usikker på. Men én ting skal han ha: FFK har i min tid aldri hatt en hovedtrenere med tydeligere filosofi og angrepsplan enn vi hadde under Eggen. Han har sine svakheter, både taktiske og i defensiv organisering, men det er sjeldent vi spilte planløst og kjedelig fotball under Eggen. Men jeg er fryktelig usikker på om han har kapasitet til å lede FFK til en stabil posisjon som et av landets seks beste fotballag, som på sikt bør være et mål.

Ellers registrerer jeg at Tony Gustavsson sannsynligvis blir ledig på trenermarkedet etter KILs nedrykk. Jeg har forsåvidt luftet ideen om å ansette ham også tidligere. Et forholdsvis ungt treneremne som har veldig gode resultater fra lavere divisjoner i Sverige, sies å være god med unge spillere, taktisk klok osv. Mislyktes i Hammarby, men hadde veldig vanskelige rammevilkår. Det samme kan sies om tiden i Kongsvinger. Men jeg har stort sett likt det jeg har sett og hørt av ham, uten at jeg på noen måte har inngående kjennskap til ham som type.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 02 nov 10, 18:06

Opprinnelig postet av Holters

Vil ha en relativt ung, talentfull svensk trener.

Ønsker ingen av de resirkulerte norske trenerne.

Jeg er helt enig med Holters.

Eneste jeg kan se som kan skape litt entusiasme er KTE. Men beste hadde vært å få inn en 'ukjent' grabbe fra Sverige,sånn a'la Jonson var i Stabækk. Svenskene er kjent for bra 'attitude',og klarer å holde en gruppe spillere i øreneWink


Reagten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 24 okt 10
Innlegg: 11

Lagt til: 02 nov 10, 21:27

Opprinnelig postet av Costanza

Etter at Anders Grönhagen måtte gi seg i fjor, skrev jeg at jeg ønsket Knut Torbjørn Eggen inn som midlertidig hovedtrener ut sesongen. Dette begrunnet jeg med at han antakelig ville være en rimelig løsning for klubben, han kjente klubben godt, hadde allerede gode relasjoner til flere av spillerne våre, flink til å skape entusiasme, og viktigst: han har mot alle odds aldri rykket ned fra Tippeligaen før, verken som trener i Moss og Fredrikstad.

Deretter mente jeg at FFK burde bruke vinteren til å evaluere sesongen, og utarbeide en langsiktig plan gjeldende fra 2010-sesongen, herunder valg av ny hovedtrener.

Dette skjedde som kjent ikke. Istedet valgte styret å ansette Tom Nordlie og bruke haugevis av millioner man ikke hadde dekning for. Resultatet kjenner vi alle: Intern uro, nedrykk og økonomisk krise som kommer til å følge klubben i flere år.

Om Knut Torbjørn Eggen er rett mann som hovedtrener for FFK fra 2011 og i flere sesonger fremover, er jeg mer usikker på. Men én ting skal han ha: FFK har i min tid aldri hatt en hovedtrenere med tydeligere filosofi og angrepsplan enn vi hadde under Eggen. Han har sine svakheter, både taktiske og i defensiv organisering, men det er sjeldent vi spilte planløst og kjedelig fotball under Eggen. Men jeg er fryktelig usikker på om han har kapasitet til å lede FFK til en stabil posisjon som et av landets seks beste fotballag, som på sikt bør være et mål.

Ellers registrerer jeg at Tony Gustavsson sannsynligvis blir ledig på trenermarkedet etter KILs nedrykk. Jeg har forsåvidt luftet ideen om å ansette ham også tidligere. Et forholdsvis ungt treneremne som har veldig gode resultater fra lavere divisjoner i Sverige, sies å være god med unge spillere, taktisk klok osv. Mislyktes i Hammarby, men hadde veldig vanskelige rammevilkår. Det samme kan sies om tiden i Kongsvinger. Men jeg har stort sett likt det jeg har sett og hørt av ham, uten at jeg på noen måte har inngående kjennskap til ham som type.

Få inn Gustavson eller Eggen begge to er ekstremt gode til å motivere. Det er det dagens FFK lag trenger.Et løft


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 nov 10, 06:47

Opprinnelig postet av Tøfflus

Kjøpestyrke??? Unnskyld meg, men du har fått med deg at vi har solgt Wallace og latt Gashi og Andersson gå i år, ene og alene for å spare?  Aune overtok ikke et lag med kjøpestyrke, det er sikkert. Ikke etter at 2009-styret hadde brukt millioner på Keiko, og Keiko i tur hadde brukt gryna på Andersson og Valencia.

At Aune burde fått mer ut av stallen kan jeg være enig i, men kjøpestyrke kan han ikke sies å ha fått til rådighet.

Hvilke andre lag forsterka seg mer enn oss i sommer?

Og hvilke andre klubber som nesten er konkurs har råd til å si nei til 3 mill for Thomassen, mens de sier at Nordlie får sparken kun av økonomiske årsaker?


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 03 nov 10, 10:52

Av de konkrete forslagene som er nevnt har jeg mest tro på Petter Myhre eller KTE. Myhre har ikke bevist noe på toppnivå, men syns han er en fin type som liker å tenkte langsiktig og er god på ungdomssatsing. KTE har jeg mest tro på, hans resultater taler for seg selv, han bor jo fortsatt på Rygge og jeg tror han fortsatt har sterke følelser for klubben. Enig i at han har sine svakheter, forhåpentligvis har han lært en del av tida som har gått siden sist. Jeg ville hvertfall ønsket KTE hjertelig velkommen tilbake! Av andre norske trenere er det ingen spesielle jeg ønsker, som Holters ønsker jeg ikke noen av de resirkulerte trenerne. Kanskje er Stig Inge Bjørnebye en kandidat, men vet ikke hva han har drevet med siden tida i Start. En god og ung utenlandsk trener er selvfølgelig interessant, men det er alltids en gamble.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 03 nov 10, 23:04

Opprinnelig postet av Lex
Er det slik at FFK ikke kan annsette en ny trener neste år heller pga at de lot Tom gå for at det var "innskrenkninger". Om de annsetter en ny trener innen inneværende år og de 2 neste år kommer de til og måtte betale nok en million til Tom Norlie? Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Eneste mulighet er og bruke en av våre egene... Da har vi et problem. Da kan vi sette i gang med kronerulling.

Det har jeg også hørt, men jeg vet ikke om dette gjelder neste år . Hvis det er tilfelle, ser det ganske så mørkt ut spør du meg

---------------------------

erfo


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 nov 10, 00:08

kongsvinger sin svenske trener er jo ledig, for han har sagt: Jeg blir ikke med ned...

Det at han rykket ned med kongsviner bør ikke bety at han er dårlig. ellers ville jeg ønsket KTE tilbake.

 

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 04 nov 10, 16:26
Tror du får ønsket ditt oppfylt Keiko. Hørte senest i sta at Eggen bare venter på og komme i gang. Kan være rykter, men jeg tror ikke det. Den som lever får se :-)

---------------------------

Heia FFK


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 nov 10, 16:48

Opprinnelig postet av Lex
Tror du får ønsket ditt oppfylt Keiko. Hørte senest i sta at Eggen bare venter på og komme i gang. Kan være rykter, men jeg tror ikke det. Den som lever får se :-)

spennende da ;)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 04 nov 10, 17:21
Opprinnelig postet av Lex
Tror du får ønsket ditt oppfylt Keiko. Hørte senest i sta at Eggen bare venter på og komme i gang. Kan være rykter, men jeg tror ikke det. Den som lever får se :-)
Da er TFA ferdig. Jeg vet du er tidlig ute med det meste så nå er det bare å sitte og vente på bekreftelse. WOW !!

student

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 04 nov 10, 17:28
Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av Lex
Tror du får ønsket ditt oppfylt Keiko. Hørte senest i sta at Eggen bare venter på og komme i gang. Kan være rykter, men jeg tror ikke det. Den som lever får se :-)
Da er TFA ferdig. Jeg vet du er tidlig ute med det meste så nå er det bare å sitte og vente på bekreftelse. WOW !!
Har TFA trukket seg? Eller har han fått fyken? Spennende hvis det stemmer med Eggen. Hvem blir i så tilfelle Eggens assistent?

Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 04 nov 10, 18:51
Skjer vel ingenting før etter kvalifiseringa ihvertfall, rykker vi opp har jo Tfa faktisk klart målsettinga. Og da tiltross for at jeg ber til høyere makter om en proff trener blir han vel etter alle solemerker trener et år til. Rykker vi ikke opp vil jeg tro han trekker seg, da han umulig kan kan fortsette et år til med handlingslammelsens fotball. Vil også legge til at hver eneste en av spillerne på FFK også skal ha en skikkelig stripe i lakken etter årets sesong. Ikke Aune sitt ansvar alene at gutta tror de er så gode at de kan jobbe for halv maskin i Adeccoligaen og likevel rykke opp. En Svenske med "attityd" som tør å vise følelser og som har det fotballfaglige på plass. Samtidig som han krever å være 100 prosjent sjef. En som tar noen skikkelige fighter med styret. Hvem nå ffklions-styret er om dagen. Jeg aner virkelig ikke noe som helst om hva de driver med i administrasjonen om dagen. Sitter livredde på kontoret og venter på neste lønnsutbetaling?

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 05 nov 10, 09:17

Opprinnelig postet av Ståle

..

Jeg aner virkelig ikke noe som helst om hva de driver med i administrasjonen om dagen. Sitter livredde på kontoret og venter på neste lønnsutbetaling?

 

Forrige sesong var det så mye oppmerksomhet rundt admininistrasjonen, at det vel er et uttalt mål med minst mulig grunn til fokus på styr og stell denne sesongen? Forrige sesongs lekasjer fra styrerommet er det også blitt stille på.

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 nov 10, 09:33

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hvilke andre lag forsterka seg mer enn oss i sommer?

Og hvilke andre klubber som nesten er konkurs har råd til å si nei til 3 mill for Thomassen, mens de sier at Nordlie får sparken kun av økonomiske årsaker?

Hvilke forsterkninger er det du tenker på? Da vi erstettet toppscoreren vår (Andersson) med Thorvaldsson? Eller er det Wallace ut og Gamboa inn du tenker på?

Ah, nei, du tenker selvsasgt på Gilmak. Beklager at jeg ikke skjønte det med en gang.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 nov 10, 12:55

Du glemte den gamle storspilleren Roger Risholt....

En kjempeforsterkning! Eeeeh.... Undecided


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 nov 10, 13:34

Roger har da vært ålreit han. Ikke så god som forrige gang han var i FFK, men av de bedre på laget. Jeg glemte ham i farten. Tilgi meg, for jeg har syndet.

Roger kom vel dessuten gratis og har bare kontrakt ut sesongen.

Summa summarum har vi brukt mindre penger på å hente spillere enn vi har fått for spillersalg (Wallace), og de spillerne vi har hentet har mindre i lønn enn de som har dratt. Det har vært nødvendig, og jeg vil ikke kalle det en demonstrasjon av kjøpekraft.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 nov 10, 15:07

Opprinnelig postet av Tøfflus

Roger har da vært ålreit han. Ikke så god som forrige gang han var i FFK, men av de bedre på laget. Jeg glemte ham i farten. Tilgi meg, for jeg har syndet.

Roger kom vel dessuten gratis og har bare kontrakt ut sesongen.

Summa summarum har vi brukt mindre penger på å hente spillere enn vi har fått for spillersalg (Wallace), og de spillerne vi har hentet har mindre i lønn enn de som har dratt. Det har vært nødvendig, og jeg vil ikke kalle det en demonstrasjon av kjøpekraft.

 

Hvilke andre klubber i Adecco kunne henta di spillerene du nevner der? Tenker på Risholt og Thorvaldsson.

Og hvilke andre klubber har det nettverket FFK har til å hente spillere? Som Gamboa..


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 nov 10, 15:10

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hvilke andre lag forsterka seg mer enn oss i sommer?

Og hvilke andre klubber som nesten er konkurs har råd til å si nei til 3 mill for Thomassen, mens de sier at Nordlie får sparken kun av økonomiske årsaker?

Hvilke forsterkninger er det du tenker på? Da vi erstettet toppscoreren vår (Andersson) med Thorvaldsson? Eller er det Wallace ut og Gamboa inn du tenker på?

Ah, nei, du tenker selvsasgt på Gilmak. Beklager at jeg ikke skjønte det med en gang.

Gamboa, Risholt og Thorvaldsson blei henta som forsterkninger ja. Om de slo til er en annen sak...


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 nov 10, 15:22
Endret: 05 nov 10, 15:22
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hvilke andre klubber i Adecco kunne henta di spillerene du nevner der? Tenker på Risholt og Thorvaldsson.

Og hvilke andre klubber har det nettverket FFK har til å hente spillere? Som Gamboa..

Først har vi jo i tur og orden sluppet Gashi, Wallace og Andersson ... det er ikke akkurat som de tre nye har kommet som forsterkninger, men som erstatning for dyrere spillere. Dyrere, og i mine øyne også bedre.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 nov 10, 15:30

Enig i at de er bedre de du nevner der...

Men jeg trur ikke noen andre adecco klubber kunne henta de spillerene vi henta i sommer.

En ting jeg syns er rart er at klubben sa vi skulle satse ungt i år, har vi gjort det?

Det er vel kun Simen Rafn av unggutta som har spilt en del?

Hvis økonomien er så stram, hvorfor henter vi da spillere, framfor å satse på egne "gode" unggutter?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24