Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg mister event Tippeligaplassen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 okt 10, 19:13
Endret: 27 okt 10, 19:14
Endret av: Patrioten

Tenker på om de får fornyet spillerlisensen sin. For et drøyt halvår siden sto hele 18 av de norske toppklubbene på dame- og herresiden i fare for å miste lisensen som følge av negativ egenkapital. Og Sarpsborg var en av de åtte med dårligst økonomi i følge http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2917336.ece. Blir spennende å følge NFF om de er strenge og hva de gjør med sarpingens situsasjon. Hva tror dere, kan de miste lisensen?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 27 okt 10, 19:22

Opprinnelig postet av Patrioten

Hva tror dere, kan de miste lisensen?

Kan jeg aldri tenke meg. De driver bedre der oppe enn på lenge. Spørsmålet er om de er like flinke til å holde igjen hvis de er i fare for nedrykk neste år (Forutsatt at de rykker opp. Er ikke avgjort enda)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 okt 10, 19:24

Opprinnelig postet av Patrioten

Tenker på om de får fornyet spillerlisensen sin. For et drøyt halvår siden sto hele 18 av de norske toppklubbene på dame- og herresiden i fare for å miste lisensen som følge av negativ egenkapital. Og Sarpsborg var en av de åtte med dårligst økonomi i følge http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2917336.ece. Blir spennende å følge NFF om de er strenge og hva de gjør med sarpingens situsasjon. Hva tror dere, kan de miste lisensen?

Nei, det tror jeg ikke på.

Jeg har erfart av SA i en tidligere reportasje at S08 kommer til å gå med et overskudd på ca. kr. 500 000.- i år, hvordan balansen ser ut har jeg ikke peiling på, men med et overskudd på en halv mill som tilføres egenkapitalen så blir det vel ikke værre enn det har vært.

Skal FFK til tippeligaen så må de ordne det sjøl, uten at byråkratene i NØFF skal "hjelpe" dem.

Hvordan står det egentlig til med FFK`s økonomi?

Jeg synes det er tragisk at lag går konkurs og på andre måter også mister lisensen, men de kan jo kun takke seg selv, manglende styring og stormannsgalskap. Og det kan vel FFK allt om!

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 okt 10, 19:30
Endret: 27 okt 10, 19:30
Endret av: Patrioten

De har vist rykket opp til kategori to, noe de må være på to målinger, for å få fornyet lisenseb sin, de jobber beinhardt for å klare det.

Det må skje innen nyttår. Så ingenting er avklart der enda.

http://www.sa.no/Video_import/article5362130.ece


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 okt 10, 19:40
Endret: 27 okt 10, 19:42
Endret av: Willy René

Nettopp hørt og sett innslaget.

Jeg er sikker på en ting, rykker Sarp opp så er de ikke så handlingslammede der (her) oppe at de ikke får beholde plassen.

Jeg er sikker på en annen ting også, hvis Sarp rykker opp og FFK forblir der de er, (desverre så ser det ut slik) så slår jeg opp med fotballen for en sannsynligvis lengre periode. Gidder ikke å gå å se på de blå, og gidder heller ikke å se på laget jeg føler for, adeccodassen gir ikke mersmak.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 okt 10, 19:57
Kan jo hende at det blir et takk for sist for de, siden de rykket opp på bekostning av NFF, når Raufoss ikke klarte innfri kravene til NFF.

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 okt 10, 19:57

En ting er økonomien, en annen ting er hvor de skal spille. Det var jo såvidt de fikk godkjent stadion sin for adeccospill for et år eller to siden, og nå som komunen skal igang med sparekniven ellers, så tviler jeg på at de har noe særlig med penger til å ruste opp stadion i år også...

Ellers hadde vært fett om vi "berga" tippeligaspill på samme måte som paddene berga adeccoligaspill som for et par år siden...

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 okt 10, 21:42

Den artikkelen øverst der er såpass gammel at Lyn var med, stadion kan de blå slite mer med, bortekampen vi hadde dær var under dårlige forhold og jeg synes at de skal ha bedre forhold for bortesupportere neste gang vi kommer på besøk, evt. slippe inn færre evt. ikke parkere bilder mellom oss og banen,

Sarp burde ihvertfall rive svingen og bygge nytt eller flytte den inn i samme kommune som gresmatta, 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 27 okt 10, 21:44
Glem alle disse spekulasjonene. Blir de nummer to eller kvaler spiller de i TL neste år. ALDRI om NØFF nekter en opprykksklubb TL-spill med mindre de konker.

Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 27 okt 10, 22:36
Det er feil som Patrioten hevder at vi må være i kategori 2 for å få lisens. Vi må være i kategori 2 over to målinger for å bli "friskmeldt", dvs at vi ikke lenger er underlagt en handlingsplan som legger ganske sterke begrensninger hva angår muligheten til å signere nye spillere og ansette nye mennesker. Dette framgår også veldig tydelig i intervjuet. Det skal også påpekes at klubben har budsjettert med en halv million i overskudd. Etter hva jeg har forstått er dette resultatet innen rekkevidde. I tillegg er det jo sånn at klubben ikke har budsjettert med opprykk, noe som vel også utløser en forholdsvis pen sum med penger.

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 okt 10, 23:08

Også så vi jo alle lyn, Sååå mye skal ikke til for å få lisens 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Dagoberto

Knøttespiller
Ble medlem: 19 feb 09
Innlegg: 28

Lagt til: 27 okt 10, 23:09

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/fire-av-32-norske-toppklubber-gaar-i-pluss-3327189.html


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 okt 10, 09:01
Opprinnelig postet av Sarpingen
Det er feil som Patrioten hevder at vi må være i kategori 2 for å få lisens. Vi må være i kategori 2 over to målinger for å bli "friskmeldt", dvs at vi ikke lenger er underlagt en handlingsplan som legger ganske sterke begrensninger hva angår muligheten til å signere nye spillere og ansette nye mennesker. Dette framgår også veldig tydelig i intervjuet.
Det er jo det han skriver jo Særping. Men du er jo fra særp så ikke så lett å få med seg alt folk skriver hehe ;)

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 okt 10, 09:18

En ting skal alle huske på: Dersom Sarp rykker opp, men ikke får lisens, så er det ikke FFK som vil tilbys TL-plassen først. Tilbudet går til det best plasserte av lagene som rykket ned (altså enten Kongsvinger eller Hønefoss).

Dessuten vil jeg ikke ha TL-plassen på den måten. Jeg vil ha den ved at FFK grisebanker TUIL og Bryne, mens smurfene sklir på bananskall borte i Sandnes.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 28 okt 10, 09:23

Opprinnelig postet av mysthical
Opprinnelig postet av Sarpingen
Det er feil som Patrioten hevder at vi må være i kategori 2 for å få lisens. Vi må være i kategori 2 over to målinger for å bli "friskmeldt", dvs at vi ikke lenger er underlagt en handlingsplan som legger ganske sterke begrensninger hva angår muligheten til å signere nye spillere og ansette nye mennesker. Dette framgår også veldig tydelig i intervjuet.
Det er jo det han skriver jo Særping. Men du er jo fra særp så ikke så lett å få med seg alt folk skriver hehe ;)

Sarpingen har rett, du og patrioten tar feil. Mer er det ikke å si om den saken..


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 okt 10, 10:16
Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av mysthical
Opprinnelig postet av Sarpingen
Det er feil som Patrioten hevder at vi må være i kategori 2 for å få lisens. Vi må være i kategori 2 over to målinger for å bli "friskmeldt", dvs at vi ikke lenger er underlagt en handlingsplan som legger ganske sterke begrensninger hva angår muligheten til å signere nye spillere og ansette nye mennesker. Dette framgår også veldig tydelig i intervjuet.
Det er jo det han skriver jo Særping. Men du er jo fra særp så ikke så lett å få med seg alt folk skriver hehe ;)

Sarpingen har rett, du og patrioten tar feil. Mer er det ikke å si om den saken..

Patrioeten skriver jo følgende: "De har vist rykket opp til kategori to, noe de må være på to målinger, for å få fornyet lisenseb sin" Altså skriver de begge to nøyaktig det samme men patrioten har litt komma her og der. Er det så vanskelig for dere særpinger å tyde en settning hvis det kommer med noen komma ekstra??? ;) Begge to skriver jo det samme.....

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 28 okt 10, 10:30
Jeg må tydeligvis ha misforstått Patrioten, men her er i alle fall mitt poeng: Man får lisens selv om man er i kategori 1, men man blir underlagt en handlingsplan som setter begrensninger på muligheten til å hente spillere og ansette folk i administrasjonen. Kategoriene har altså ingenting med lisensen å gjøre. Uansett virker det jo som om vi nå går opp i kategori 2 (vi hadde 94 poeng på siste måling, grensen går ved 65), noe som vil gi oss større handlingsrom.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 okt 10, 10:41

Opprinnelig postet av Sarpingen
Jeg må tydeligvis ha misforstått Patrioten, men her er i alle fall mitt poeng: Man får lisens selv om man er i kategori 1, men man blir underlagt en handlingsplan som setter begrensninger på muligheten til å hente spillere og ansette folk i administrasjonen. Kategoriene har altså ingenting med lisensen å gjøre. Uansett virker det jo som om vi nå går opp i kategori 2 (vi hadde 94 poeng på siste måling, grensen går ved 65), noe som vil gi oss større handlingsrom.

Du får skylde på at du er særping, er jo ikke lett å være fra særp ;) hehe

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 okt 10, 11:16

Nå ser det kanskje ut som S08 får en hjelpende hånd og! Mangler keeper

Alta kan få låne Staw :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 28 okt 10, 11:57
Opprinnelig postet av endre

Nå ser det kanskje ut som S08 får en hjelpende hånd og! Mangler keeper

Alta kan få låne Staw :)

Vi starter kronerulling, også leier vi inn Casillas til dem, for en kamp? Jeg er med! Hvordan gikk det med choice-Stordalens-reklame-prosjekt? Hadde vært litt av en investering. :D


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24