Husk meg
Brukernavn
Passord

Kvalifiseringsspill til Tippeligaen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 okt 10, 19:01

Ser ut som om vi må spille kvalikk for å evt rykke opp til Tippeligaen, og der kan mye skje, bare se ifjor som Sarpsborg sendte oss ned.. Men hvordan fungerer det her igjen?

14 plassen i Tippeligaen (hønefoss) møter 5 plass i Adeccoligaen (Løv Ham), mens vi (3.plass evt) møter Ranheim (4.plassen)?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 okt 10, 19:03

Ja, du skriver helt riktig.

Vinnerne av disse to oppgjørene møtes i dobbeltoppgjør (Finale). 

Hvem som spiller hjemme først i finalen vet jeg ikke.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 24 okt 10, 19:03
Endret: 24 okt 10, 19:17
Endret av: Knuty

Stemmer det.

Så spilles det "finale" over to kamper, mellom vinnerne av de to kampene du nevner. Her er det trekning av hvem som starter hjemme først.

For mer utdypende forklaring, se kapittel 5 i NFFs regelverk . 

I fjor ble forøvrig finalekampene spilt med relativt kort mellomrom, 9. og 12. november.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 okt 10, 19:09

Ok, da tenkte jeg riktig ;)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 okt 10, 19:13
Hvis miraklenes tid ikke er over og vi løfter oss og kommer til kvalikk-finale, hvordan vil vi stå oss i forhold til Hønefoss?

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 okt 10, 19:16

Opprinnelig postet av Erikk
Hvis miraklenes tid ikke er over og vi løfter oss og kommer til kvalikk-finale, hvordan vil vi stå oss i forhold til Hønefoss?

75-25 i favør Hønefoss.

Men selvsagt ikke umulig å slå ut Hønefoss som heller ikke er særlig gode.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 24 okt 10, 19:19

Nå må vi også ha i tankene at Kongsvinger ikke er en umulighet å få i kvalikk... Noe som hadde vært enda bedre i mine øyne ihvertfall..

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 okt 10, 19:23

tror vi kan ta Hønefoss også jeg da.. Med det trege forsvaret de har. Tenk: Gunnar Thorvaldsson scorer for oss og sender oss opp ;)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 okt 10, 19:30

Opprinnelig postet av FFKgutt1

tror vi kan ta Hønefoss også jeg da.. Med det trege forsvaret de har. Tenk: Gunnar Thorvaldsson scorer for oss og sender oss opp ;)

Kristjan Ørn Sigurdsson er ikke treg hvertfall...


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 24 okt 10, 19:52

Panser Hagen er vel lei å fire seg på han også, om han ikke er ute for resten av sesongen.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 24 okt 10, 20:04

Men ut fra tabel, og program de siste kampene kan vi likee gjerne treffe Løv Ham som Ranheim i kvalikens første runde.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 okt 10, 20:19

Det stemmer. Teoretisk kan fortsatt også lag som Nybergsund og Alta ta femteplass. Vil faktisk si det er rimelig åpent om de siste to kvalikplassene, mellom Ranheim, Glimt, Løv-Ham og Strømmen. Det er også et innbyrdes oppgjør mellom to av disse i de siste to rundene; Strømmen tar imot Løv-Ham i siste runde. Den kan bli en thriller, særlig dersom disse vinner om en uke og Ranheim taper i Alta.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 24 okt 10, 20:51

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Erikk
Hvis miraklenes tid ikke er over og vi løfter oss og kommer til kvalikk-finale, hvordan vil vi stå oss i forhold til Hønefoss?

75-25 i favør Hønefoss.

Men selvsagt ikke umulig å slå ut Hønefoss som heller ikke er særlig gode.

Jeg var og så på Hønefoss borte mot Strømsgodset i kveld, og fikk anledning til å titte litt ekstra på hvordan de spiller. De har mange gode individualister, men det oste ikke akkurat mål av dem (tapte 1-4, forøvrig. Gardar scora 1-0-målet til Godset.). Selv mot et ganske gavmildt Godset-forsvar klarte de bare å score ett. Det ble veldig mye enkeltmannsprestasjoner (som oftest endte med at den ene mannen gikk seg i trøbbel) og balltrilling rundt 16-meteren.

Men de har selvsagt et mye høyere tempo i laget enn en adeccolag. Kommer det til at vi skal møte dem (og jeg har ennå ikke gitt opp direkte opprykk!) må det jobbes knallhardt på midtbanen for å hindre dem i å trille ball.

Lange baller opp mot spissene er ingen god oppskrift med spillere som Hagen og Sigurdsson. Men Hagen kan gjerne utfordres langs bakken.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 27 okt 10, 10:47

For å være litt optimistisk, om vi skulle ende på kvallik, er det vel mange år mellom hver gang et lag på kvallikplass har samlet så få poeng som hønefoss har gjort. Etter 28 kamper står de jo bare med 6 seire og 6 uavgjorte. Det gir 16 tap, det. Og de har bare scoret 24 mål på 28 kamper. Så hønefoss er ikke uslåelige på noen måte. Selv om de skulle klare å pynte på statistikken noe siste par kamper.

---------------------------

-Steh auf!-


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 31 okt 10, 18:56
Endret: 31 okt 10, 20:45
Endret av: Rey

Til de eventuelle tre kvalifiseringskampene

Skriver eventuelt 3 , vi kan jo også få kun 1

Håper ledelsen i ffk prøver å leie inn Far og sønn Eggen for å prøve å få til samhandling i laget.

Eggen senior er vel da ledig for nye oppdrag. Mulig han ser på det som en stor utfordring.

Det er bare og sende han dvd'er over kampene i år, og be han om råd og veiledning og at han tar kampledelsen og laguttaket . Og lede treningene i den perioden. Vi kan håpe på at kvalkampene først kommer 2 uker etter serieavslutningen , slik at de kan få øvd inn noen formasjoner.

Formasjoner har jo vært fraværende i stort sett hele år, uten den gode perioden rundt sommeren.

 Eggen junior kan i pakken få hovedledelsen fra neste sesong. 

Mod (Rey): Flyttet denne tråden inn i eksisterende tråd om kvalikspill.
Holder med en tråd om kvaliken


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 31 okt 10, 19:34

Jeg mener det med å hente i Eggen i tospann, ikke urealistisk.

I hvertfall Eggen junior. Blir han spurt i kveld er han på plass i morgen kl 0800 klar for dyst


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 31 okt 10, 20:30

Skulle ønske vi hadde fått hjelp på trener/motivasjon/taktikk siden til disse kampene. Det må vel la seg gjøre og bruke noen kroner på det. Det vil være vel anvendte penger med tanke på tippeligaspill. Møter vi med samme gjengen som har ledet laget så langt , har vi null sjans.

 

 

Men det beste hadde jo vært og klart dette etter ferdigspilt serie på egenhånd, men det nøtternte det sø med  de vi har til rådighet.

 

Ser at Eggen & Eggen er nevnt , hvorfor ikke??

Trudde TFA kjente til det meget brukte MAKIS prinsippet.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 31 okt 10, 21:04

Kanskje en god ide og gjenta mitt gamle forslag om idrettspsykolog?


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 31 okt 10, 21:43

http://fotball.bt.no/forstediv/index.jsp?stats=true&type=tableCalculator

Blir veldig spennende med Strømmen -LøvHam i siste kamp..begge med 40 poeng. Med uavgjort her i denne kampen,og seier til Bodø Glimt....blir det Hønesfoss-Bodø Glimt.Men Tromsdalen(som Glimt møter),spiller for å ungå nedrykk. Surprised

Ranheim har et opprykk klart Sogndal hjemme,og vil vel klare 3. plassen.

Jeg håper på Hønefoss-LøvHam . Tror faktisk det er en kamp Sandstø's menn kan vinne. Han er en slu taktiker.han Sandstø. Smile

I en eventuel finale i kvalikken tror jeg blir trekt,noen som vet?

Noen som sa det ikke er spennende helt inn?Wink


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 31 okt 10, 22:10
Endret: 31 okt 10, 22:13
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Kai Roger

Men Tromsdalen(som Glimt møter),spiller for å ungå nedrykk. Surprised

Tromsdalen er i praksis nede allerede, de har ingenting å spille for. De har tre poeng opp til sandnes ulf, men 9 mål dårligere målforskjell.

Opprinnelig postet av Kai Roger
I en eventuel finale i kvalikken tror jeg blir trekt,noen som vet?

Det blir trukket hvem som starter hjemme i kvalifiseringsfinalen ja, hvis det var det du tenkte på?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3