Husk meg
Brukernavn
Passord

Ranheim - FFK, søndag 24. oktober

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 24 okt 10, 18:13

Vi kan mene hva vi vil om TFA, men idag som ofte før synes jeg vi manglet en autoritet på midtbanen. En general som kan styre og få med seg medspillerne. Savnet av Gashi er stort, selv om han overhodet ikke var noe kapteinsemne.

Det var spillernes skyld at vi tapte poeng i dag, ikke benken.

---------------------------

http://twitter.com/GardC


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 24 okt 10, 18:20
Litt off topic, men sitter å ser sarpsborg spiller nå. De leder 1-0. Og de spiller faktisk mye bedre fotball enn det jeg er vant til å se. Altså FFK.. Nå er jeg skuffet og lei meg...

---------------------------

ballen er rund......


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 okt 10, 18:22

Opprinnelig postet av luftig
Litt off topic, men sitter å ser sarpsborg spiller nå. De leder 1-0. Og de spiller faktisk mye bedre fotball enn det jeg er vant til å se. Altså FFK.. Nå er jeg skuffet og lei meg...

Er du overrasket over det?

De har faktisk et eget spill, men dårlige spillere (jevnt over) enn FFK. Man kommer langt når spillerne vet hvor de har hverandre og vet hvordan man skal spille.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 24 okt 10, 18:32

Nå er jeg veeeldig optimistisk, men: Velger å tro at paddene ikke klarer tre seire på rad. Det har de vel ikke klart hittil i sesongen, eller? Det betyr at vi er forbi dem hvis vi vinner våre to siste. Og det er jeg temmelig sikker på at vi klarer. Altså ender begge lag på 52 poeng.

Forutsatt nevnte optimistiske syn, der FFK vinner sine to siste og paddene taper én, så burde vi klare å holde oss på rett side av målforskjellen også. 

Okei, mye viss og om. Men hvilket annet valg har vi enn å tenke positivt? It ain't over till' the fat lady sings...

 


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 24 okt 10, 18:33
Tja... vet ikke hva jeg er jeg nå.. Tom er kanskje det beste ordet. Ja de har faktisk en viss struktur. Og lettere å se at de har en plan når de angriper enn det vi har. Nå skal det sies at jeg synes innsatsen i dag var upåklagelig. Og i dag hadde vi fortjent å vinne synes jeg. Men slike kamper skal vi være gode nok til å hale i land. Så det var j.. surt i dag..

---------------------------

ballen er rund......


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 18:34

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av luftig
Litt off topic, men sitter å ser sarpsborg spiller nå. De leder 1-0. Og de spiller faktisk mye bedre fotball enn det jeg er vant til å se. Altså FFK.. Nå er jeg skuffet og lei meg...

Er du overrasket over det?

De har faktisk et eget spill, men dårlige spillere (jevnt over) enn FFK. Man kommer langt når spillerne vet hvor de har hverandre og vet hvordan man skal spille.

Rett meg gjerne, men var ikke du som hadde klokketro på Aune i begynnelse av sesongen ?

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 18:37

Opprinnelig postet av luftig
Tja... vet ikke hva jeg er jeg nå.. Tom er kanskje det beste ordet. Ja de har faktisk en viss struktur. Og lettere å se at de har en plan når de angriper enn det vi har. Nå skal det sies at jeg synes innsatsen i dag var upåklagelig. Og i dag hadde vi fortjent å vinne synes jeg. Men slike kamper skal vi være gode nok til å hale i land. Så det var j.. surt i dag..

Enig. Har vært forberett på dette nesten siden Aune tok over, men er likevel tom..

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 okt 10, 18:39
Endret: 24 okt 10, 18:41
Endret av: Plankekæll

Jo, jeg hadde troa på Aune. Men det virker ikke som spillerne har like stor tro på han som det jeg har.

Ergo, han har ikke levert som jeg hadde håpet og trodd. Det har heller ikke spillerne gjort. Det er usikkerhet over hele fjøla.

Men jeg mener fortsatt at det var riktig å gi han ansvaret slik situasjonen var etter fjorårssesongen.


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 24 okt 10, 18:40
Nei, hvis det er meg du mener så har jeg aldri hatt tro på aune som hovedtrener. Men jeg har ikke kastet meg inn i den diskusjonen. Det er lett å være etterpå klok. Og jeg vet at FFK er, og har vært, i en vanskelig økonomisk situasjon. Men jeg trur at ansettelsen av Aune som hovedtrener kostet oss opprykket.Og det kan jo bli en billig-dyr investering det også..

---------------------------

ballen er rund......


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 18:47

Opprinnelig postet av luftig
Nei, hvis det er meg du mener så har jeg aldri hatt tro på aune som hovedtrener. Men jeg har ikke kastet meg inn i den diskusjonen. Det er lett å være etterpå klok. Og jeg vet at FFK er, og har vært, i en vanskelig økonomisk situasjon. Men jeg trur at ansettelsen av Aune som hovedtrener kostet oss opprykket.Og det kan jo bli en billig-dyr investering det også..

Nei, sjekk siteringen, jeg mente plankekæll. forøvring er jeg enig med deg, og jeg vet jeg får pepper for dette, men hvis ledelsen hadde hatt litt omløp oppe i hue, hadde de beholdt Nordlie og det  hadde vært vi som kunne ha sunget "rykkær opp i år"... Forøvrig etterlyser jeg kommentarer fra FFK-ledelsen ang situsjonen, for å ikke snakke om Rafn som aldri la sjkul på sin misnøye med Nordlie, selv om han påstår noe annet her på forumet.

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 24 okt 10, 18:50

Blir ikke opprykk i år. Desverre. I begynnelsen av sesongen trodde jeg og de fleste andre at dette laget var gode nok til å rykke rett opp. Men hva har nå skjedd? Nesten samtlige spillere underpresterer til de grader gjennom store deler av sesongen. De alle fleste spillerene har rett og slett blitt dårligere det siste året. Noen meget dårligere. Og når en har svake ferdigheter på hver enkelt spiller, så må en prøve å skjule dette. Dvs at lagspillet må bli bedre. Men her har det sviktet totalt. Ingen samhandlinger, ingen samtidige bevegelserv. Det ser rett og slett ut som om det er en gjeng småguttspillere.

Hvem har ansvaret? Sikkert mange men det er utvilsomt TFA som har det aller største ansvaret.

---------------------------

Fredd


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 24 okt 10, 18:56

Begynner å få igjen varmen nå etter å ha stått nede i Ranheimsfjæra og fryst ræva av meg. Min oppsummering er at førsteomgang var direkte svak av begge lag - lite presisjon, mye dueller og få sjanser. Noe riktig må Aune&Amundsen ha sagt i pausen, for stort sett var aggressiviteten bedre i andre omgang, og vi hadde faktisk enkelte ålreite angrep.

Det hjelper dog lite når oppmerksomheten svikter i de situasjonene hvor vi vanligvis har kontroll - cornere imot. Å slippe inn to mål på corner imot kan jeg ikke huske sist vi gjorde.

Fy f*** så bittert.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 okt 10, 18:57

Opprinnelig postet av kratos

Nei, sjekk siteringen, jeg mente plankekæll. forøvring er jeg enig med deg, og jeg vet jeg får pepper for dette, men hvis ledelsen hadde hatt litt omløp oppe i hue, hadde de beholdt Nordlie og det  hadde vært vi som kunne ha sunget "rykkær opp i år"... 

Det er klart du får pepper for dette, fordi du enda ikke har skjønt en pøkk. De hadde ikke råd til å beholde Nordlie. Det var helt urealistisk å beholde han, så dette kan du snart gi opp.

Det hadde ikke vært spillere igjen her heller hvis han hadde fortsatt.

Men du tror tydeligvis at FFK ikke har en rævkjørt økonomi. Du tror helt seriøst at FFK har/hadde midler til å beholde Nordlie. 

At Aune ikke er rett mann for FFK er sannsynligvis riktig, men Nordlie hadde vært enda mer feil. Heldigvis er han ute av dørene for lengst. 


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 24 okt 10, 18:59

Opprinnelig postet av kratos

Opprinnelig postet av keiko99

Lett og fortelle og jeg skal bruke 3 ord: FFK

og de to andre ?

Det er vel strengt tatt en forkortelse... for to ord. Wink

---------------------------

Hater hat!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 24 okt 10, 18:59

Opprinnelig postet av 1947modell
Jeg henger meg på de som nevner AUTORITET!!!! Nei, nå er leken over for denne gang. Fy f... for ei tabbe med ansettelsen av TFA. Var vi så fattige ? Sorry, men det er sannheten at den mannen fikk oss ned i sumpa. Jeg hadde som jeg tydlig uttrykte meg aldri trua. Nå er vi et par timer fra kvalplass. Hvem hadde trudd det ?

Du?

---------------------------

Hater hat!


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 24 okt 10, 19:00

Det er vel ikke denne kampen som som er årsaken til tabellsituasjonen.  Værre er det med bortetapet mot Strømmen, hjemmetap mot Ranheim og Follo, uavgjort hjemme mot Mjøndalen og Nybersund, kamper de burde ha vunnet, men evnet ikke!

 


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 24 okt 10, 19:06

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kratos

Nei, sjekk siteringen, jeg mente plankekæll. forøvring er jeg enig med deg, og jeg vet jeg får pepper for dette, men hvis ledelsen hadde hatt litt omløp oppe i hue, hadde de beholdt Nordlie og det  hadde vært vi som kunne ha sunget "rykkær opp i år"... 

Det er klart du får pepper for dette, fordi du enda ikke har skjønt en pøkk. De hadde ikke råd til å beholde Nordlie. Det var helt urealistisk å beholde han, så dette kan du snart gi opp.

Det hadde ikke vært spillere igjen her heller hvis han hadde fortsatt.

Men du tror tydeligvis at FFK ikke har en rævkjørt økonomi. Du tror helt seriøst at FFK har/hadde midler til å beholde Nordlie. 

At Aune ikke er rett mann for FFK er sannsynligvis riktig, men Nordlie hadde vært enda mer feil. Heldigvis er han ute av dørene for lengst. 

Og du mener det blir mange spillere igjenn av dagens stall om de ikke rykker opp ??

De hadde vel fortsatt hatt en kontrakt med Nordli ved roret, så om klubben ikke ville solgt hadde de vel vert ??


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 19:11

Opprinnelig postet av kratos

Forøvrig etterlyser jeg kommentarer fra FFK-ledelsen ang situsjonen, for å ikke snakke om Rafn som aldri la sjkul på sin misnøye med Nordlie, selv om han påstår noe annet her på forumet.

Tom Nordlie kostet alt for mye penger og det var årsaken til at han ble løst fra kontrakten. Det ble satset høyt på at han skulle snu skuta og FFK skulle beholde plassen. Regningen for dette må klubben slite for i lang tid fremover.

En utfordring til deg:

Du sier jeg aldri la skjul på min misnøye mot Nordlie.

Kan du finne frem noen sitater der jeg kritiserer og sier jeg ikke har tro på Tom Nordlie i den perioden han var trener her ?

.

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 okt 10, 19:13

Opprinnelig postet av Anne

Og du mener det blir mange spillere igjenn av dagens stall om de ikke rykker opp ??

Nei.

Selvfølgelig vil spillere som Gamboa, Piiroja, Thomassen, Thorvaldsson og Borges forsvinne hvis vi ikke rykker opp.

Det forandrer uansett ikke på at vi ikke hadde råd til å beholde Nordlie.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 24 okt 10, 19:16

Jeg husker at du i likhet med mange av oss andre her ikke ønsker at vi skulle gi han en langtidskontrakt. Etter han kom kan jeg ikke huske du var med i diskusjonene her inne som vedrørte han.



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24