Husk meg
Brukernavn
Passord

Kan FFK miste direkte opprykk?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 12 okt 10, 21:08

Bodø Glimt har ikke utbetalt lønn denne måneden. Har ikke penger. Visst Bodø Glimt går konkurs før sesongen er ferdig vil FFK miste 4 poeng særp 08 1 poeng. 

Da spøker det vel veldig for direkte opprykk dessverre.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 okt 10, 21:29
Vi ble straffet hardt da Lyn ble slått konkurs også. Når det er sagt ville det være en enorm skandale om de blir slått konkurs rett før serien er slutt slik at det igjen vil endre hvilke lag som rykker opp eller ned.

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 12 okt 10, 21:57
Endret: 12 okt 10, 21:58
Endret av: FFKgutt1

Ser stygt ut desverre Frown

- Per i dag er ikke lønna utbetalt. Vi jobber fortløpende med å finne en løsning, men jeg har ingen dato å komme med, sier Glimt-direktør Bjørn Tore Hansen til VG Nett.

Han garanterer at klubben har penger til å gjennomføre søndagens kamp mot Ranheim, men kan ikke love at Bodø/Glimt klarer å fullføre sesongen i 1. divisjon.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1-divisjon/artikkel.php?artid=10033652

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 okt 10, 22:13

sist jeg leste og så nyheter vet jeg at brødrene berg jobber hardt for og skaffe inn penger...

skulle glimt gå konk nå så kanksje NFF hjelper den ut dem siste kampene.. det er ikke mange kamper igjenn nå...

dette vil ikke bare gå ut over FFK, men andre lag også... det som skjedde med lyn da hadde jo ikke serien på godt så lenge..

 

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 12 okt 10, 22:33

Helvettes suppeliga... er det mulig

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 12 okt 10, 23:26

Regner med at det er mulig å hjelpe dem ut sesongen, det er jo ikke så lenge. Hvorfor de og Lyn fikk lisens kan man jo spørre om da, 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 okt 10, 04:05

Opprinnelig postet av keiko99

sist jeg leste og så nyheter vet jeg at brødrene berg jobber hardt for og skaffe inn penger...

skulle glimt gå konk nå så kanksje NFF hjelper den ut dem siste kampene.. det er ikke mange kamper igjenn nå...

dette vil ikke bare gå ut over FFK, men andre lag også... det som skjedde med lyn da hadde jo ikke serien på godt så lenge..

 

 

Hvis vi mister direkte opprykk på denne måten, driter jeg i hva som skjer med de andre lagene så lenge vi må spille i adecco neste år også....


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 okt 10, 07:46
Endret: 13 okt 10, 07:47
Endret av: keiko99

Jeg har lært en ting.. ta aldrig sorger på forhånd.. så vet jeg ikke om du helt skjønte meg

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 okt 10, 09:08

Nå gjenstår det under en måned av sesongen. Da er Glimt i en situasjon som ligner den Lyn var i i fjor høst på denne tiden. Da gikk NFF og klubbene sammen inn for at Lyn fikk forhåndsbetalt sin del av de penga de skulle hatt ved sesongslutt. Mulig de andre klubbene også ga avkall på en andel for å sikre at Lyn fikk nok til å fullføre sesongen. Jeg husker ikke detaljene.

Uansett bør det ikke være urimelig å tro at det samme lar seg gjøre i år.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 13 okt 10, 09:18

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Regner med at det er mulig å hjelpe dem ut sesongen, det er jo ikke så lenge. Hvorfor de og Lyn fikk lisens kan man jo spørre om da,


Det er jo akkurat her en stor del av poenget ligger. NFF har jo godkjent klubben for spill, og skulle de bli borte når det gjenstår 4? kamper, så blir det faktisk for dumt.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 13 okt 10, 19:01

Opprinnelig postet av endre

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Regner med at det er mulig å hjelpe dem ut sesongen, det er jo ikke så lenge. Hvorfor de og Lyn fikk lisens kan man jo spørre om da,


Det er jo akkurat her en stor del av poenget ligger. NFF har jo godkjent klubben for spill, og skulle de bli borte når det gjenstår 4? kamper, så blir det faktisk for dumt.

Var på mange måter mitt poeng og ja Smile Enda verre med Lyn som var så langt ute å kjøre at de røyk etter 7-8 kamper 

Tror det eneste NFF kan gjøre er å være hard på lisensene fremover, pr i dag lønner Kamikazeøkonomi seg. Vet ikke om det var det lureste for norsk fotball Undecided

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 10, 21:50
Endret: 13 okt 10, 21:55
Endret av: ffk1903

Om opprykket ryker på grunn av dette, så går jeg i fronten for å storme NFFs lokaler og lage et helvete. Med KILs nærstående konkurs så virker hele lisensgreiene som en stor vits. Lyn skulle neppe fått lisens for 2008-sesongen, og i hvert fall ikke for 2009-sesongen.

Når i tillegg to nye lag sliter med å holde ut sesongen, så kan de like gjerne kaste kriteriene for å få lisens. Det hadde vært typisk smurfeflaksa det. To lag går konkurs og smurfene går forbi FFK på grunn av at de har tatt færre poeng mot disse enn FFK. De rykket jo også ned ene året, men tok plassen til Raufoss etter at nedrykket var et faktum.

Plankehaugen får spytte inn litt penger inn i Glimt. De bruker jo penger på så mye rart, så hvorfor ikke noe som gagner FFK for en gangs skyld? Den hesten ga jo oss ikke mange ekstra poengene mener jeg...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 okt 10, 08:48

Det er vel ikke slik at en Glimt konkurs automatisk gjør at FFK havner på kvalik. En kvalik jeg gjerne hadde sett at vi slapp, men likevel ikke er så redd for. Om da ikke Kil konker også.

Det er vel tvilsomt om noen slår B/G konk før sesongslutt. Det må i så fall være at de går til skifteretten selv. Evt kan de søke en akkord. Det siste burde føre til poengtrekk denne sesongen, men kan muligens la seg gjøre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 okt 10, 09:16

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er vel ikke slik at en Glimt konkurs automatisk gjør at FFK havner på kvalik. En kvalik jeg gjerne hadde sett at vi slapp, men likevel ikke er så redd for. Om da ikke Kil konker også.

Det er vel tvilsomt om noen slår B/G konk før sesongslutt. Det må i så fall være at de går til skifteretten selv. Evt kan de søke en akkord. Det siste burde føre til poengtrekk denne sesongen, men kan muligens la seg gjøre.

Ddet er en ting jeg ikke skjønner; Hvorfor blir en eventuell kvalik annerledes hvis KIL går konkurs?

Og, ja det er nok tvilsomt om B-G blir slått konkurs før sesongslutt, men problemet er det at hvis de ikke har penger til å dra til de 2 neste bortekampene, (Bryne og Strømmen var det vel) så har de vel intet annet å gjøre enn å kaste inn håndkledet?

Så får man håpe på stor giverglede der oppe i nord.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 14 okt 10, 09:36

Det er vel slik at om en TL-klubb går konkurs, så får det beste laget som egentlig har rykket ned, beholde plassen. Det blir sikkert annerledes om konkurslaget er ett av nedrykkslagene. Da vil jeg tro nedrykk, opprykk og kvalik gjøres som planlagt, og at konkursen heller berger en klubb i 1. divisjon. Per dags dato ville dette være Tromsdalen.

Det blir uansett ingen ekstra lag som rykker opp fra 1. divisjon selv om Kongsvinger går konk ved sesongslutt.

Willy Rene har rett i at kvaliken ikke forandres det plukk av en Kongsvinger-konkurs, med mindre det faktisk blir Kongsvinger som havner på kvalik. Hvilke 1. divisjonslag som spiller kvalik endres ikke av det.

Det er en Glimt-konkurs som vil få noe å si. Den vil gjøre at vi mister fire poeng og smurfene bare ett. Riktignok mister Sogndal seks poeng, slik at vi tar innpå to, men jeg tror uansett Sogndal vinner divisjonen.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 okt 10, 09:50
Endret: 14 okt 10, 09:56
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

 

Ddet er en ting jeg ikke skjønner; Hvorfor blir en eventuell kvalik annerledes hvis KIL går konkurs?

 Det kan vel muligens gjøre endringer på hvem som havner på 14. plass i TL(ikke at jeg har sjekket). Anser Hønefoss som overkommelig motstand.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 14 okt 10, 09:57
Endret: 14 okt 10, 09:58
Endret av: Tøfflus

Mjæ. Hønefoss fra starten av sesongen, definitivt. Hønefoss slik de har fremstått i høst er ikke mye dårligere enn lagene foran. De varierer i prestasjonene som stort sett alle andre lag i Tippeligaen. Dessuten, selv om vi skulle være rause med våre egne sjanser og si 75-25 for å slå Ranheim på hjemmebane og 66-33 for å slå Hønefoss over to kamper, så holder det at én av de to feiler. Da er det ikke mer enn 50-50 for å rykke opp via kvalik.

Nei, vi må vinne, vinne, vinne og vinne, og krysse fingrene for at Glimt-sjarken ikke synker.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 14 okt 10, 10:46

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det kan vel muligens gjøre endringer på hvem som havner på 14. plass i TL(ikke at jeg har sjekket). Anser Hønefoss som overkommelig motstand.

Ser ut som det er ganske spikra at Hønefoss havner på kvalikk uansett. Tabellen uten KIL:

Lag K P
---------------------------
Rosenborg 25 57
Vålerenga 24 46
Tromsø 24 43
Viking 25 36
Start 25 34
Lillestrøm 24 34
Odd Grenland 24 34
Aalesund 24 33
Haugesund 24 32
Strømsgodset 24 31
Stabæk 24 30
Brann 25 27
Molde 24 27
Hønefoss BK 24 23
Sandefjord 24 8
Kongsvinger 0 0
---------------------------


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 okt 10, 14:38

Opprinnelig postet av Tøfflus

Mjæ. Hønefoss fra starten av sesongen, definitivt. Hønefoss slik de har fremstått i høst er ikke mye dårligere enn lagene foran. De varierer i prestasjonene som stort sett alle andre lag i Tippeligaen. Dessuten, selv om vi skulle være rause med våre egne sjanser og si 75-25 for å slå Ranheim på hjemmebane og 66-33 for å slå Hønefoss over to kamper, så holder det at én av de to feiler. Da er det ikke mer enn 50-50 for å rykke opp via kvalik.

Nei, vi må vinne, vinne, vinne og vinne, og krysse fingrene for at Glimt-sjarken ikke synker.

 

Vi må vinne ganger 4 ja, samt krysse fingrene for at Glimt overlever ut sesongen. Tar vi andreplassen nå med dette kampprogrammet blir jeg mektig imponert. Særp er fremdeles favoritter til 2 plassen, men det er lov å drømme!!

Mot Hønefoss tror jeg det heller er 66-33 fordel dem. De har er sterkere stall, og presterer på et annet nivå enn hva FFK har gjort i år. Ranheim derimot tror jeg vi ville tatt relativt greit over 2 kamper.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 14 okt 10, 15:17

Joa, men over to kamper er det nesten sikkert at vi møter tippeligalaget (Hønefoss). Skulle vi miste andreplassen og bli nummer tre eller fire så møter vi først Ranheim (eller noen andre som måtte ha overtatt tredje/fjerde) i én kamp. Deretter enten Hønefoss eller nummer fem i Adeccodassen i to kamper, om Ranheim slås.

Så det hjelper lite at vi er favoritter mot Ranheim over to kamper - det er et lite sannsynlig scenario. Skal det skje må Ranheim falle til femteplass, slå Hønefoss på bortebane, og vi må falle til tredje og slå det laget som snøt Ranheim for fjerde.

Nei, kryss alt som krysses kan for at vi holder andreplassen. Hjerteavdelingen på Sykehuset Østfold Fredrikstad har ikke kapasitet til alle hjerteinfarktene en kvalik til vil medføre.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3