Husk meg
Brukernavn
Passord

Sogndal - FFK, 20. oktober

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 okt 10, 20:00

Opprinnelig postet av thejester

 

Har noen renska hodet ditt for hjerneceller eller? Du kan vel lese en fotballtabell?

 

Jepp, å bo i paddeby gjør det utroligste med en.Cool

Joda jeg kan lese en tabell og den sier at paddene er 1 mål bak oss på målforskjellen, samtidig som vi har 1 scoret mål mer enn de. Det vil si at vi må vinne de tre neste kampene med minst like mye mål som paddene gjør og det klarer vi aldri....

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 20 okt 10, 20:02

Opprinnelig postet av kratos

 

Med paddene bare 1 i målforskjell bak oss går ikke detta på direkte opprykk, og kvalikken kan vi bare glemme. Hønefoss er mye bedre lag enn det vi er, hvis vi i det hele tatt kommer så langt...

Det er vel +3 pluss mål i favør av FFK ???


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 20 okt 10, 20:02
Opprinnelig postet av Jens G Best

Opprinnelig postet av 1947modell
Håper andre er enige med meg NÅ !!! Hvor er spillet, taktikken , innsatsen og gløden. Dette her er vel årsværste av FFK. Det er jo lov å bli forbannet da en ser slike prestasjoner av HØYT lønnede spillere. Så at Kosten var der og, og det er bra for det må jo gi styret lett arbeid for neste sesong, forhåpentlig i tippeligaen. Jeg gremmes så langt. Ramberg, Valencia, Mulac , nei dæven døtte.

 

Mulac var en av banens hardest jobbende og beste før han måtte ut. De siste 20 minuttene av 1. omgang, og kanskje de 10 første av 2. er noe av det bedre vi har gjort i år. Den resterende timen er grei nok med unntak av noen situasjoner defensivt, særlig med Gamboa på høyresiden og når Opphaug skal sikre ham. Midtbanen, og særlig Ramberg var alt for svake i de svake periodene.

Men mye værre enn laget er innlegget ditt, det er et herlig oppkok av negativ meningsløshet.

Godt du synes det herlig da. Deterlov å ytre seg med egne meninger om kampen og spillerne. 2 personer vil vel aldri se kampen med samme øyne. Sånn er det bare.

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 okt 10, 20:03

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av kratos

 

Med paddene bare 1 i målforskjell bak oss går ikke detta på direkte opprykk, og kvalikken kan vi bare glemme. Hønefoss er mye bedre lag enn det vi er, hvis vi i det hele tatt kommer så langt...

Det er vel +3 pluss mål i favør av FFK ???

Ok, trodde ikke tabellen var blitt oppdatert, men poenget mitt står....

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 okt 10, 20:09

Jeg er faktisk enig med 1947modell - for en gangs skyld: Mulac, Ramberg og Risholt var FFKs dårligste. I tillegg synes jeg Askar var svak, mens Valencia hadde et ræva innhopp.

Borges var heller ikke på samme nivå som i forrige kamp. Thomassen gapet også over litt for store oppgaver til tider.

Alt i alt fryktelig surt å tape i dag...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 okt 10, 20:13

Dette var tungt. Skikkelig tungt.

Allerede i åpningsminuttene ble jeg regelrett skremt. Sogndal skaper to 100 %-sjanser før det er spilt fem minutter, og kunne allerede ledet 2-0 før vi hadde kommet i gang. Det er helt uholdbart!

Heldigvis unngår vi baklengs, og guttene skal ha ros for å kjempe seg inn i kampen. Den siste halvtimen i 1. omgang er absolutt godkjent.

2. omgang er en deprimerende historie om sviktende prestasjoner individuelt og kollektivt, baklengsmål som burde vært unngått med innsats og tæl, og generelt manglende ferdigheter både på banen og sidelinjen.

Over en hel sesong er det naturligvis ikke et tap på Fosshaugane som skal være avgjørende for opprykk/ikke opprykk. Men akkurat nå - i dag - føles det slik. Etter dagens kamp har vi ikke lenger alt i egne hender, ettersom Sarpsborg har mulighet til å avgjøre opprykksstriden ved å vinne sine tre siste kamper med flere mål enn vi gjør. Ved å kikke på de gjenstående kampene, er dessverre ikke det veldig urealistisk - og jeg vil påstå at det nå er fordel Sarpsborg 08 i opprykksduellen. Sarpsborg spiller to av tre kamper på hjemmebane, og dette er mot lag som sannsynligvis ligger midt på tabellen uten noe å spille for i disse rundene (Alta og Nybergsund). Det kan det fort bli pen målforskjell av.

Håpet må være at Sarpsborg taper poeng i Sandnes, og at vi vinner våre tre siste. Og vi har to vanskelige bortekamper mot lag som henholdsvis kjemper om å unngå nedrykk og tilrive seg opprykkskvalik, samt en hjemmekamp mot Tromsdalen som kjemper innbitt for å overleve. Veldig lite tyder på at vi vinner alle disse tre kampene. Det vil faktisk være smått sensasjonelt, sett i forhold til våre prestasjoner og resultater i tilsvarende kamper tidligere i sesongen.

På den andre siden er en sluttspurt som dette noe helt eget. Vi har spillere og klubb som har erfaring i dette, og bør gjennom dét ha et bedre utgangspunkt enn Sarpsborg. På den andre siden, det gjaldt også fjorårets kvalikoppgjør...

Jeg ser det som overveiende sannsynlig at vi må ut i et nytt kvalikeventyr denne høsten, dessverre.

 


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 20 okt 10, 20:14

Først av alt : Gratulerer til Sogndal med et meget fortjent opprykk!

Jeg synes FFK i en periode i midten av kampen i dag var helt OK. Resten var slett ikke OK...

Det som er veldig betenkelig og skuffende er at det nok en gang kommer baklengsmål på samme håpløse måte som i altfor mange kamper tidligere i sesongen :

- Ramberg som er svært passiv og ukonsentrert i det defensive arbeidet

- Midtstopper som taper løpsduell på kontring mot, og enkelt blir dratt av èn mot èn

Akkurat de to scenarioene har skjedd altfor ofte i år, og har gitt mange baklengs. Dette burde vært gjort noe med for lenge siden, og det er skuffende at akkurat det samme skjer påny i det som kan ha vært årets viktigste kamp.

Aune : Vi HAR en midtstopper med god fart, og vi HAR andre midtbanealternativer enn Ramberg! Bruk dem!


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 okt 10, 20:15
Endret: 20 okt 10, 20:17
Endret av: kratos

Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av Jens G Best

Opprinnelig postet av 1947modell
Håper andre er enige med meg NÅ !!! Hvor er spillet, taktikken , innsatsen og gløden. Dette her er vel årsværste av FFK. Det er jo lov å bli forbannet da en ser slike prestasjoner av HØYT lønnede spillere. Så at Kosten var der og, og det er bra for det må jo gi styret lett arbeid for neste sesong, forhåpentlig i tippeligaen. Jeg gremmes så langt. Ramberg, Valencia, Mulac , nei dæven døtte.

 

Mulac var en av banens hardest jobbende og beste før han måtte ut. De siste 20 minuttene av 1. omgang, og kanskje de 10 første av 2. er noe av det bedre vi har gjort i år. Den resterende timen er grei nok med unntak av noen situasjoner defensivt, særlig med Gamboa på høyresiden og når Opphaug skal sikre ham. Midtbanen, og særlig Ramberg var alt for svake i de svake periodene.

Men mye værre enn laget er innlegget ditt, det er et herlig oppkok av negativ meningsløshet.

Godt du synes det herlig da. Deterlov å ytre seg med egne meninger om kampen og spillerne. 2 personer vil vel aldri se kampen med samme øyne. Sånn er det bare.

Syns du kommer med en bra oppsummering av kampen. Vi spilte bra fra 20 min av 1 omg og ut omgangen, men ellers var det svært lite positivt å se. Desuten er vi ikke engang i nærheten av å score mål, og da vinner man ikke kamper. Med uavgjort i dag hadde vi fremdeles hatt et tak på paddene, men med bare 3 plussmål i forskjell er i prisgitt mye. Nå har paddene matchball....

Jeg sitter fremdeles og forbanner meg over at styret ikke så at Aune ikke duger som hovedtrener. Det er for sent å gjøre noe nå, muligens å degradere Aune til vannflaskefyller og la Trond Amundsen ta roret de tre siste kampene og så få inn en skikkelig trener neste år... og vi solgte opprykket da vi solgte Wallace. Bare se på det offansive spillet etter at han forsvant...

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 20 okt 10, 20:18

[quote=Per Egil]

 

 

Gratulerer til Sogndal med opprykk, forresten. Fullt fortjent.

[/quote)

 

Enig, gratulere Sogndal og takk for hjelpen.

Dæven så dere Ole Jørgen Halvorsen idag, jobba som faen for å hjelpe det vakre BLÅÅÅ laget.

Blir spennende dette her.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 20 okt 10, 20:21

Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av Jens G Best

..

Godt du synes det herlig da. Deterlov å ytre seg med egne meninger om kampen og spillerne. 2 personer vil vel aldri se kampen med samme øyne. Sånn er det bare.

Greit nok det, og en ting er vi nok ihvertfall enig om, det var jævlig forbanna surt å tape i dag!

Du fikk nok akkurat smake litt av min frustrasjon, men jeg var ihvertfall godt fornøyd med venstresida i perioder. Så med mindre jeg så feil av Thomassen og Mulac så kan jeg ikke skjønne at han var banens dårligste.

Uten å på noen måte skylde på omstendighetene, så var nok banens dårligste i dag nettopp banen.

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 20 okt 10, 20:29

Kan noen her på forumet forvarme seg over meg og forklare meg, gjerne på en "pedagogisk" riktig måte Winkhva som er poenget med å bytte inn en forsvarspiller (martinsen)når vi ligger under 2-0 og desperat trenger mål, i en så avgjørende kamp? Tegstrøm varmet opp etter at vi kom under 1-0 og det mest naturlige ville være å sette inn svensken for å jage mål. Ikke minst når vi får ett mål til i baken, men neida Martinsen ble satt inn og vår beste offensive spiller Borges blir satt ned 20-30 meter tilbake på banen.

Jeg har ikke D-trener kurs, men selv Jose Mourinho vil slite med å skjønne det taktiske "offensive" trekket her.

Ellers er det ikke så mye annet å si enn at vi tapte fortjent på bakgrunn av den begredelige 2 omgangen, vi skaper ingenting og når vi først kom under 2-0 så virket det som flere av spillerme ga opp.

Vi må nå bare håpe på at spillerne er såpas profesjonelle at de nå tåler det enorme presset som de siste kampene kommer til å generere, men det er så jevnt bak Sogndal at dette kan ende "hur som helst". Det mest irriterende å tenke på er at Sogndal spiller for spiller overhode ikke er bedre enn Fredrikstad, men de har et godt utviklet spilleplan, rett instilling og entusiasme og godt lagarbeid, og de svinger ikke i sine prestasjoner som for eksempel FFK

---------------------------

alexx


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 20 okt 10, 20:33
Opprinnelig postet av Holters

Jeg er faktisk enig med 1947modell - for en gangs skyld: Mulac, Ramberg og Risholt var FFKs dårligste. I tillegg synes jeg Askar var svak, mens Valencia hadde et ræva innhopp.

Borges var heller ikke på samme nivå som i forrige kamp. Thomassen gapet også over litt for store oppgaver til tider.

Alt i alt fryktelig surt å tape i dag...

aj,aj, enig med meg!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 okt 10, 20:35

Opprinnelig postet av alexx

Kan noen her på forumet forvarme seg over meg og forklare meg, gjerne på en "pedagogisk" riktig måte Winkhva som er poenget med å bytte inn en forsvarspiller (martinsen)når vi ligger under 2-0 og desperat trenger mål, i en så avgjørende kamp? Tegstrøm varmet opp etter at vi kom under 1-0 og det mest naturlige ville være å sette inn svensken for å jage mål. Ikke minst når vi får ett mål til i baken, men neida Martinsen ble satt inn og vår beste offensive spiller Borges blir satt ned 20-30 meter tilbake på banen.

Jeg vet ikke hva Aune tenkte, men tipper det var både en defensiv og offensiv tanke bak det. Byttet kom på et tidspunkt hvor vi slet veldig defensivt, og Sogndal var nær å score flere mål. Spillerne våre hadde tydelig gitt opp. Da tenker antakelig Aune at det kan være en fordel å gjøre noen defensive grep for å begrense skadene, med tanke på at målforskjellen kan bli avgjørende, og det kunne være kritisk å slippe inn flere mål. Derfor setter han inn Martinsen som gir oss mer hurtighet og friske bein i bakre firer. Samtidig flytter han Joachim Thomassen opp på sentral midtbane, som har en bedre motor og større duellstyrke enn Ramberg som gjorde en ekstremt svak kamp. Thomassen skulle nok styrke oss både defensivt og offensivt på sentral midtbane.

Kanskje litt feigt, men jeg er uansett veldig usikker på hva en veldig kamprusten Andreas Tegström kunne tilført oss i sluttminuttene på 0-2 i et kampbilde som tilsa at han neppe ville få mange baller å jobbe med.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 20 okt 10, 20:36

Opprinnelig postet av kratos

Desuten er vi ikke engang i nærheten av å score mål, og da vinner man ikke kamper. 

Vi hadde et klokkerent skudd i stolpen fra Askar i 1. omgang. Vi hadde også en god heading fra Borges som Sogndal fikk feiet vekk på streken.

Godt mulig du mener at disse to kjempesjansene ikke er i nærheten av å score mål, men da er vi uenige.

Når dette er sagt, så hadde Sogndal mange flere sjanser og vinner fullt fortjent dessverre.

Opprinnelig postet av kratos

Vi solgte opprykket da vi solgte Wallace.

Det kan godt være. Men FFK trenger penger desperat. Du har fortsatt ikke fått med deg det?? Jeg anbefaler deg et program som har gått på TV3 med navn "Luksusfellen". Jeg tror du kan plukke opp et par tips derfra. 

Så jævlig bra har heller ikke Wallace vært i år.

 

 


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 okt 10, 20:37

Opprinnelig postet av alexx

Kan noen her på forumet forvarme seg over meg og forklare meg, gjerne på en "pedagogisk" riktig måte Winkhva som er poenget med å bytte inn en forsvarspiller (martinsen)når vi ligger under 2-0 og desperat trenger mål, i en så avgjørende kamp? Tegstrøm varmet opp etter at vi kom under 1-0 og det mest naturlige ville være å sette inn svensken for å jage mål. Ikke minst når vi får ett mål til i baken, men neida Martinsen ble satt inn og vår beste offensive spiller Borges blir satt ned 20-30 meter tilbake på banen.

Jeg har ikke D-trener kurs, men selv Jose Mourinho vil slite med å skjønne det taktiske "offensive" trekket her.

Ellers er det ikke så mye annet å si enn at vi tapte fortjent på bakgrunn av den begredelige 2 omgangen, vi skaper ingenting og når vi først kom under 2-0 så virket det som flere av spillerme ga opp.

Vi må nå bare håpe på at spillerne er såpas profesjonelle at de nå tåler det enorme presset som de siste kampene kommer til å generere, men det er så jevnt bak Sogndal at dette kan ende "hur som helst". Det mest irriterende å tenke på er at Sogndal spiller for spiller overhode ikke er bedre enn Fredrikstad, men de har et godt utviklet spilleplan, rett instilling og entusiasme og godt lagarbeid, og de svinger ikke i sine prestasjoner som for eksempel FFK

Bannet høyt da det bytte ble annonsert jeg også. Kvisviken mente det var for å få thommasen opp på midten som ballfordeler, men etter min mening så burde Thommasen allerede starta der, desuten har Tegan hatt magiske øyeblikke før, som da han snudde bortekampen mot Molde i 2008, så helt klart burde han blitt byttet inn....

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 20 okt 10, 20:42

Surt med tap i dag - spesielt måten andreomgangen ble gjennomført på. Men årsverste er det da vel ikke! Vi må ikke glemme at vi spilte mot et godt Sogndal-lag som lå bra og kompakt i forsvar og gjorde det vanskelig for oss å komme gjennom.

Alt-i-alt føler jeg at vi tapte på to enkeltmannsprestasjoner. Først Rambergs elendige press på han som satt inn 1-0, så den gode prestasjonen til Sogndal-spilleren som etterlot Raio på rumpa og satt inn 2-0.

Når det gjelder byttet mot slutten har jeg ikke altfor store problemer med det, faktisk. Jeg ser poenget med å få Thommassen lenger opp i banen for å fordele baller. Nå funka jo det dessverre ikke all verdens - sånn sett hadde det vært bedre med Tegan inn - men det kunne man jo ikke vite da.

Noen som kan av- eller be-krefte at Borges bare har seks gule? I mine notater har han seks gule i serien (med dagens) plus ett gult i cupen. Men det i cupen teller vel ikke?

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 20 okt 10, 20:44

Opprinnelig postet av bjervell

Noen som kan av- eller be-krefte at Borges bare har seks gule? I mine notater har han seks gule i serien (med dagens) plus ett gult i cupen. Men det i cupen teller vel ikke?

Nei, cupen teller selvsagt ikke.

Vi to er helt enig om antall gule kort i serien, nemlig 6 kort.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 okt 10, 20:50

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det kan godt være. Men FFK trenger penger desperat. Du har fortsatt ikke fått med deg det?? Jeg anbefaler deg et program som har gått på TV3 med navn "Luksusfellen". Jeg tror du kan plukke opp et par tips derfra. 

Så jævlig bra har heller ikke Wallace vært i år.

Og forskjellen i intekter fra tippeligaspill og adeccoligaspill er ?

Det offansive spillet forsvant da Wallace ble solgt. Før produserte vi målsjangse etter målsjangse, i dag kom det ett. Askar sitt skudd var fra for skrått hold uansett om ballen traff stanga eller ikke. Desuten måtte Thommasen ned som vestrebekk, og Risholdt har ikke akuratt de samme kvalitetene som han... men uansett den saken er ferdig diskutert i en annen tråd..

 

Lurer i grunn på hva som skjedde med Gamboa forresten, knallgod i debutkampen ellers så har han vært usynlig, bortsett fra de røde kortene da.. Kan kanskje ha noe med Aune som trener. Han har sannelig gjort gråstein til grus...

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 20 okt 10, 20:56

Opprinnelig postet av kratos

Og forskjellen i intekter fra tippeligaspill og adeccoligaspill er ?

Sikkert en hel masse, men vi kan ikke gamble på det når vi trenger penger her og nå.

Vi prøvde det samme i fjor da vi hentet en haug med trenere og spillere som kostet skjorta. Da gamblet FFK på at det skulle holde til Tippeligaspill. Det gjorde det ikke, og det må vi betale for i mange år fremover.

Jeg vil ikke ha slik gambling igjen, jeg vil ha pluss på kontoen slik at ikke FFK går konkurs og blir tvangsflyttet ned en haug med divisjoner.

Hvorfor tror du FFK "ga bort" Andersson og Gashi da? Fordi de ikke ville rykke opp? Eller kanskje fordi FFK hadde "tatt en Lyn" ellers?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 20 okt 10, 20:58
Det var langt unna årsværste. Det er viktig å tenke på at det var mot opprykkslaget. Hva Aune tenker på i løpet av kampen kunne vært interesant å vite. Nok en gang vil jeg gi kampledelsen stryk. Banens desidert dårligste var på banen i ca 75 minutter og sterkt delaktig som rundingsbøye ved målet. Hvorfor 75 minutter ? Kanskje Aune trenger briller, men nå er det jo for sent å gå til optikeren. Han hadde nok osgå trengt noe annet, siden han fortsatt ikke har trådt til side. Nå er sansynligheten for direkte opprykk tilnærmet 0, så det er bare å gratulere SA08 med opprykk. Tidene forandres, sist var det vår tur med Moss. Det er kanskje noe rettfredighet i det, spesiellt når vi i flere år har lekt butikk og ikke ivaretatt det som er bygget opp. Back to basic, tæring etter næring er nok veien, og ut med overbetalte spillere vi ikke har råd til lenger. Vi har nok godt av et par år i adeccon for å rydde opp i alle ledd fortsatt


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3