Husk meg
Brukernavn
Passord

Når skal styret og spillerinvest i FFK forstå alvoret?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

rhesusbarnet

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 mar 04
Innlegg: 13

Lagt til: 23 sep 10, 00:01
Ville bare gi honør til alle som har bidratt i den soleklart mest seriøse og interesante tråden jeg noengang har lest her på forumet! :)

---------------------------

"Whoever invented soccer should be worshipped as a God"


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 23 sep 10, 10:39
Endret: 23 sep 10, 10:44
Endret av: Lars 29

[quote=Asgeir]

[quote=Lars 29]

>snipped<

Men først av alt nå. En apell til styret og spillerinvest i FFK. Få inn KTE, redd sesongen og tenk fremover. Det er nå grepene må tas.

Asgeir

Lars, jeg forstår din harme og ditt skrekkbilde om neste år.

Men det er et par fundamentale mangler ved din argumentasjon.

1) Årsak og virkning: Det er slett ikke sikkert at KTE istedet for TFA ville ha betydd noe for tabellsituasjonen. Hvis du påstår noe annet har du ikke oversikt over hvor komplekst det er å trene lagspill hvor den kollektive innsatsen er det eneste som teller

1) Lars 29: Asgeir, jeg har ikke formidlet hverken harme eller tegnet et skrekkbilde for neste år, men heller fremstått saklig og fortalt om noe som fort kan bli en realitet.

Fotball er et komplekst spill som er vel så mye oppe i hodet hos hver enkelt spiller som den enkeltes individuelle og lagets kollektive ferdigheter. Det vet jeg ikke minst fra min egen tid som fotballspiller. Positive tanker og å ha troen på det man gjør betyr veldig mye. men ikke minst så er taktiske disposisjoner hos en trener avgjørende for at spillerne på banen lykkes. Det jeg har sagt i mitt innlegg er at ikke TFA innehar disse egenskapene. Både til å få spillerne til å yte maksimalt i kamp, samt å taktisk ta de riktige grepene for å avgjøre jevne kamper. Det har faktisk blitt bevist i flere kamper i år og ikke noe som sies for å være etterpåklok. Jeg mener helt klart Asgeir at KTE ville betydd noe positivt for laget, for stemningen på treningsfeltet og i garderoben og ikke minst gitt byen troen tilbake på FFK. Han har helt klart gode pedagogiske evner mot spillerne, noe han har bevist før, samt står for en type fotball som ville fått flere av våre profiler til å "blomstre" i større grad. Det er ikke bare synsing. At klubben har satt seg selv i en vanskelig situasjon med etterlønn til Nordlie ( som var dømt til å misslykkes ) + mange andre lik i skapet, som begrenser handlefriheten er en sak. Men klubben hentet faktisk TA når man skulle spare inn. Det jeg derfor påpekte var at KTE ikke hadde vært en betraktelig dyrere løsning, men en betraktelig bedre løsning

Asgeir

2) Kostens sammenlikning med Sarpsborg ER faktisk ikke på trynet. Å påstå at FFK har potensiale for 13.000 på jamn basis er bare tull. I sølvsesongen var det ledige seter. Å tro at FFK skal, i skarp konkurranse med S08, kunne budsjettere med mer enn 10.000 i snitt blir bare tull. Byen er ikke SÅ stor. Med fornuftig utbygging av særp stadion vil S08 ha et potensiale på minst 5000 i snitt, og da snakker vi et forhold 1:2 mot FFKs potensiale. Mao, slett ikke en sammenlikning tatt ut av lufta.

2) Lars 29: Hvis du faktisk leser hva jeg skriver, så skrev jeg mellom 11000 - 13000, ikke 13000 på jamn basis. Både i 2007 og i sølvsesongen beviste man at var i nærheten av dette. Også på gamle stadion var snittet de siste årene rundt 9000 - 10000. Vil ikke akkurat si at det var mange ledige seter i sølvsesongen, men ja, det var ikke fullt hver gang. Men snittet var høyt.

Interessen i Fredrikstad er betraktelig høyere enn i Sarpsborg, det kan man ikke sammenlikne. men det avhenger selvfølgelig av satsningen og at FFK har et godt produkt som befinner seg i tippeligaen og ikke i adeccoligaen. Måten laget spiller fotball på avgjør også hvor mange som kommer på kampene. Jeg tror et snitt på 5000 på Sarpsborg stadion er veldig optimistisk og vil kun skje dersom S08 blir et tippeligalag. Forblir de i adecco så er maks 2000 i snitt noe man kan forvente. Så inntektspotensialet bare publikumsmessig er betraktelig høyere i Fredrikstad enn i Sarpsborg. Derfor stiller jeg spørsmålstegn ved ambisjonene med å sammenligne med S08 og det å snakke om halvprofesjonelle spillere.  

Asgeir

3) Fotballens hverdag vil innhente oss ubønnhørlig. Det å tro at rike onkler skulle chippe in for å ansette og lønne en trener er absolutt INGEN god løsning. Vi skal ikke bli Lyn eller Molde som kun eksisterer gjennom rikmanns nåde. Vi trenger løsninger tufta på varige løsninger og verdier. Det å ansette enda en ny trener etter TN ville vært et økonomisk galematias! Værste AS ville ALDRI ha godtatt det, fordi vi trenger tilsynelatende stadig påminnelse om at FFK i praksis var konkurs, og at Værste gikk inn med midler, og styrer derfor konkursboet på helt normalt vis ved sånne tilfeller.

3) Lars29: Vil påstå at fotballens hverdag har innhentet FFK for lenge siden. Hodeløs økonomisk styring, dårlig ledelse, dårlige valg og ikke minst interne stridigheter har ridd klubben som en mare. At Runar Henriksen med sin kompetanse fikk en årslønn på 1,8 millioner får stå som et skrekkeksempel på dette. Valget av Tom Nordlie som fikk diktert sin egen milionlønn, kommer ikke langt bak. Er fullstendig enig i at FFK trenger å kutte kostnader og få en sunn økonomisk drift. det er ikke det dette handler om. Spørsmålet er hva man gjør her og nå. Burde spillerinvest, investorer og andre kommet på banen nå for å gjort noe med trenerspørsmålet og spyttet penger inn i klubben? Jeg mener definitivt ja, da klubben ikke har råd til å være et år til i adecco, med alle de konsekvensene det vil medføre. Asgeir, klubben hentet faktisk TA, med de ekstra lønnskostnadene det medførte. Hvorfor da ikke heller hente en annen trener med enda mer kompetanse?   

Asgeir

4) Jeg har nøyaktig like liten lyst som deg til å tilbringe et år til i Adecco, for makan til kjip og destruktiv fotball skal du lete lenge etter. MEN, når det er sagt: I valget mellom "All or nothing at all" og "la oss forsøke å lage en lang strategi som gjør at vi ikke går konk", så er det ikke tvil om hvilken jeg velger. Det er dyrt å være i Adecco, men kostnaden med å gå konk og starte fra scratch, DEN er stor. En sann supporter må ha tålmodighet. Vi kan ikke drive en fotballklubb etter "pisse-i-buksa"-prinsippet.

4) Lars29: Har du stilt deg selv spørsmålet hva publikumssnittet vil bli på Fredrikstad stadion dersom FFK tilbringer et år til i adeccoligaen? Hvor skal klubben få inntekter fra til å betale lønninger, gammel gjeld, leie av stadion etc. I tillegg vil de beste spillerne forsvinne slik at klubben i beste fall blir et middels adeccoligalag, det er realiteten. Sjansen for å gå konkurs er faktisk om mulig enda større dersom vi ikke rykker opp i år. Økonomisk sett så er tippeligaen og adeccoligaen som natt og dag. Om FFK vil ha noen mulighet til å få et slagkraftig lag i tippeligaen er et helt annet spørsmål, men inntektsmessig så er det definitivt et must for klubben. FFK har i lang tid driftet klubben etter "pisse i buksa" prinsippet, så det er heller ikke noe nytt. Kosten har ryddet opp og gjort mye bra, men igjen ambisjonene og målene til klubben må ikke bli for lave. Den kostnaden kan bli betraktelig høyere.

Asgeir

5) Siden vi snakker om sportslige prestasjoner mener jeg det blir helt feil å garantere, eller å tro at det blir lett, eller å finne ett eller to tiltak som garanterer å rykke opp. I lagspill er det snakk om så vanvittig sammensatte mekanismer at det å garantere opprykk blir som i et styre å vedta at "nå er arbeidsmiljøet mye bedre her ved bedriften". Kampene skal spilles, det skal tettes bakover, det skal scores mål, man skal unngå skader - Det er i det hele tatt svært mange ting som kan bidra til at sportslige resultater ikke innfris. I praksis vil det eneste tiltaket som funker, statistisk sett, være å jobbe knallhardt over lang tid med klare mål over hele linja (rekruttering, spillerutvikling, klubbutvikling). DET er jeg villig til å satse pengene på. 

5) Lars29: Føler at jeg har svart på mye av det du skriver her. Men hvis du sammenlikner det laget FFK har med de fleste andre lag som spiller i adeccoligaen, så må du være så ærlig overfor deg selv til å innrømme at laget har kraftig underprestert i år og har en fallende kurve. FFK med de spillerne de har og med den erfaringen de har, burde nærmest ha vært klare for opprykk allerede, det kommer man ikke bort ifra. Hadde det ikke vært for at kvaliteten i adeccoligaen er så dårlig som den er, så hadde ikke klubben ligget på 2 plass, det er fakta. At treneren har en stor betydning for at spillerne ikke presterer opp i mot sitt beste nivå...definitivt ja..Er det flere faktorer i og rundt klubben som påvirker..definitivt ja..Men igjen, det er snakk om ambisjoner og om klubben har råd til ikke å ta grep. Jeg tror dine tanker om knallhard jobbing over tid for å få til rekruttering, spillerutvikling og klubbutvikling vil få seg et alvorlig skudd mot baugen dersom ikke klubben rykker opp i år. Da de beste spillerne forsvinner, klubben taper store inntekter, de beste talentene forsvinner eller er ikke gode nok til å prege adeccoligaen..Se bare på lagets rekruttlag og hvordan de presterer. Sats pengene dine på hva du vil. Men er redd realiteten vil innhente deg.

 

 

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 23 sep 10, 10:53
Det fører til konkurs!! Det vet også FFK, derfor er det rart det ikke blir gjort noen grep, men de har ikke penger til å gjøre noe, så de håper flaksen holder helt inn. Hva skal det forresten satses med til neste år? Vi vil mest sannsynlig få mindre poeng enn det Sandefjord har klart i år!!!

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 sep 10, 11:27
Vanskelig dette og oppsummert blir det noe slikt: Å skure videre og håpe på julenissen (opprykk), men sansynligvis ikke klare det og dermed bli værende i Adeccoen med spilerflukt, sponsorsvikt og halvert tilskuertall neste år. Mulig det var for optimistisk og at ordet konkurs kunne vært brukt. Vi så det samme i 1985 hvor vi var helt sikre på å rykke opp, men fikk isteden en tilsvarende sesong som vi har hatt nå. I årene som fulgte ble laget svakere og svakere og til slutt rykket vi ned igjen. Det sier seg jo selv at vi skulle rett opp igjen fra 2. div, men slik gikk det jo heller ikke desverre.

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 23 sep 10, 13:20
Opprinnelig postet av Lars 29

Ser med undring på Kosten sine utspill om halvprofesjonelle spillere og spillerinvest sin mangel på satsning i klubben. Det er faktisk nå og ikke i medgang at klubben trenger støtte. Hvor er dere nå? Hvor er deres såkalte engasjement i klubben? At klubben gir bort Gashi og og toppscorer Andersson ( ja vet at Gashi kan generere noen få bonuskroner ) for å spare lønn, for så at man betaler 100 000 for å hente Risholt? Er det bra ledelse? Virker som klubben lever fra hånd til munn uten ledelse.

Men først av alt nå. En apell til styret og spillerinvest i FFK. Få inn KTE, redd sesongen og tenk fremover. Det er nå grepene må tas.

Spillerinnvest og rike onkler har vel gjort slike redningsaksjoner en haug med ganger før. Og det er det som har gjort at FFK nesten er konkurs. Det blir ufattelig dumt å bruke den samme metoden som har kjørt oss på ræva til å redde oss med. At klubben gir bort Gashi og Andersson sparer oss vel ca 2 mill i året i lønnsutgifter !!! Noe som er betraktelig mer enn usle 100.000 for Risholt. VG hadde vel også nettopp en lengre artikkel om at bytte av trener midt i sesongen statistisk sett slo dårlig ut.

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 23 sep 10, 15:52
Endret: 23 sep 10, 15:53
Endret av: kratos

Opprinnelig postet av sklitakling

 

 

 Spillerinnvest og rike onkler har vel gjort slike redningsaksjoner en haug med ganger før. Og det er det som har gjort at FFK nesten er konkurs. Det blir ufattelig dumt å bruke den samme metoden som har kjørt oss på ræva til å redde oss med. At klubben gir bort Gashi og Andersson sparer oss vel ca 2 mill i året i lønnsutgifter !!! Noe som er betraktelig mer enn usle 100.000 for Risholt. VG hadde vel også nettopp en lengre artikkel om at bytte av trener midt i sesongen statistisk sett slo dårlig ut.

Og klubbøkonomien i 1 div og 2 div var strålende mener du ? Hvis du leser historien har klubben holdt på å gå konk flere ganger de siste 25 årene, bla var det nettopp modellen med ASA ble opprettet, for å få inn mer penger til klubben. Det finnes et utrykk som heter "all in" bl.a i poker, dvs man satser det man har igjen å håper på gevinst. Det er det som gjelder nå. Fortsetter klubben som før og vi ikke rykker opp går vi konkurs. Enkelt og greit. Da er det bedre å satse nå og satse på å klare seg økonomisk med et opprykk. Går man alikevel konk, kan man ihvertfall si man prøvde alt...

---------------------------

Jeg krever Aunes hode på et fat...


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 23 sep 10, 18:48

Pisspreik. Du vet ikke hva du prater om. Tror du FK er et

Forhold deg til realitetene og fortså at dette dreier seg om en klubb og om mennesker.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 23 sep 10, 19:01

Opprinnelig postet av Topscorer

Pisspreik. Du vet ikke hva du prater om. Tror du FK er et

Forhold deg til realitetene og fortså at dette dreier seg om en klubb og om mennesker.

Slik argumenter man når man går tom for argumenter...

---------------------------

Jeg krever Aunes hode på et fat...


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 23 sep 10, 20:08
Hvilke argumenter har du? Du bare prekær om noe du ikke har det minste greie på. Sett deg inn i klubbens situasjon så kansje du kan se realitetene.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 23 sep 10, 20:31

Opprinnelig postet av Topscorer
Hvilke argumenter har du? Du bare prekær om noe du ikke har det minste greie på. Sett deg inn i klubbens situasjon så kansje du kan se realitetene.

Kanskje du kunne opplyse meg da ?

---------------------------

Jeg krever Aunes hode på et fat...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 sep 10, 21:38
Opprinnelig postet av Topscorer
Hvilke argumenter har du? Du bare prekær om noe du ikke har det minste greie på. Sett deg inn i klubbens situasjon så kansje du kan se realitetene.
At laget fremstår så blodfattige som dem gjør har ingenting med klubbens situasjon å gjøre. Laget er som det er og det burde fremstått på en helt annen måte. Er det virkelig noe tvil om det?

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 sep 10, 21:57

Opprinnelig postet av Bedreviteren
At laget fremstår så blodfattige som dem gjør har ingenting med klubbens situasjon å gjøre. Laget er som det er og det burde fremstått på en helt annen måte. Er det virkelig noe tvil om det?
Nei, ingen tvil.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 24 sep 10, 14:46
Opprinnelig postet av kratos

Opprinnelig postet av sklitakling

 

 

 Spillerinnvest og rike onkler har vel gjort slike redningsaksjoner en haug med ganger før. Og det er det som har gjort at FFK nesten er konkurs. Det blir ufattelig dumt å bruke den samme metoden som har kjørt oss på ræva til å redde oss med. At klubben gir bort Gashi og Andersson sparer oss vel ca 2 mill i året i lønnsutgifter !!! Noe som er betraktelig mer enn usle 100.000 for Risholt. VG hadde vel også nettopp en lengre artikkel om at bytte av trener midt i sesongen statistisk sett slo dårlig ut.

Og klubbøkonomien i 1 div og 2 div var strålende mener du ? Hvis du leser historien har klubben holdt på å gå konk flere ganger de siste 25 årene, bla var det nettopp modellen med ASA ble opprettet, for å få inn mer penger til klubben. Det finnes et utrykk som heter "all in" bl.a i poker, dvs man satser det man har igjen å håper på gevinst. Det er det som gjelder nå. Fortsetter klubben som før og vi ikke rykker opp går vi konkurs. Enkelt og greit. Da er det bedre å satse nå og satse på å klare seg økonomisk med et opprykk. Går man alikevel konk, kan man ihvertfall si man prøvde alt...

Klubben har holdt på å konk en haug med ganger fordi vi har tatt i bruk kortsiktige løsninger slik du og lars29 skisserer. Hvis du sitter med kompisene dine og spiller poker om 500 kr kan du si "all in". Men det gjør man da for f... ikke med en fotballklubb! Jeg håper ærlig talt ikke at du er så dum at du vil risikere at vi ender opp i 6 divisjon??? Eller at 30 folk mister jobbene sine fordi egoet ditt ønsker seg til eliteserien? Og på hva baserer du uttalelsen om at klubben går konkurs om vi ikke rykker opp?

Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 24 sep 10, 19:35

Opprinnelig postet av sklitakling

< Hvis du sitter med kompisene dine og spiller poker om 500 kr kan du si "all in". Men det gjør man da for f... ikke med en fotballklubb! Jeg håper ærlig talt ikke at du er så dum at du vil risikere at vi ender opp i 6 divisjon??? Eller at 30 folk mister jobbene sine fordi egoet ditt ønsker seg til eliteserien? Og på hva baserer du uttalelsen om at klubben går konkurs om vi ikke rykker opp?

Det kan da ikke koste SÅÅÅÅ mye å sparke Aune?

Det er jo dèt som er alt som skal til....

Alternativet er mye dyrere.

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 24 sep 10, 20:11
Endret: 24 sep 10, 20:12
Endret av: Topscorer

Spark, spark, spark. Alt løser seg hvis vi bare kan sparke noen. Bort med Aune, bort med Ramberg, bort med Tegan, bort med Ansgar, bort med Ophaug bort med .. bort med!!!! Da vil at bli så fint og alt vil fungere så meget bedre.   

 God helg

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 24 sep 10, 20:26

Vi forlanger vel ikke noe mer enn å sparke mannen som ikke klarer å få laget som vi alle elsker til å spille fotball!?!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 24 sep 10, 20:29

Opprinnelig postet av Vedahl

Opprinnelig postet av sklitakling

< Hvis du sitter med kompisene dine og spiller poker om 500 kr kan du si "all in". Men det gjør man da for f... ikke med en fotballklubb! Jeg håper ærlig talt ikke at du er så dum at du vil risikere at vi ender opp i 6 divisjon??? Eller at 30 folk mister jobbene sine fordi egoet ditt ønsker seg til eliteserien? Og på hva baserer du uttalelsen om at klubben går konkurs om vi ikke rykker opp?

Det kan da ikke koste SÅÅÅÅ mye å sparke Aune?

Det er jo dèt som er alt som skal til....

Alternativet er mye dyrere.

Nå er det kun ett fokus:

Vinne nok av de 6 siste kampene så FFK er dårligst nr. 2 ved sesongslutt så klubben er en eliteserieklubb i 2011.

Vær så snille alle sammen, glem trenerspørsmålet, glem spillerstallen, glem ditt, glem datt, nå må vi støtte laget i de siste kampene, så får evalueringen komme etter Bryne-kampen i november.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 sep 10, 02:33

Opprinnelig postet av sklitakling
Klubben har holdt på å konk en haug med ganger fordi vi har tatt i bruk kortsiktige løsninger slik du og lars29 skisserer. Hvis du sitter med kompisene dine og spiller poker om 500 kr kan du si "all in". Men det gjør man da for f... ikke med en fotballklubb! Jeg håper ærlig talt ikke at du er så dum at du vil risikere at vi ender opp i 6 divisjon??? Eller at 30 folk mister jobbene sine fordi egoet ditt ønsker seg til eliteserien? Og på hva baserer du uttalelsen om at klubben går konkurs om vi ikke rykker opp?

I eliteserien spiller det mange lag som jeg kan velge å se på, så det er ikke noe problem.

Ang konk, baserer meg på følgende :

* Anstrengt økonomi allerede. Må selge unna spillere for å få ned utgiftene

* Publikum generelt forsvinner, mindre bilettintekter

* Sponsorer trekker seg, mindre exponering

* Kvalitetsspillere som ikke vil tilbringe flere år i adecco forsvinner

* Lavere underholdning, dvs mer publikum forsvinner derav enda mindre intekter.

* Lavere kvalitet på spillet grunnet dårligere spillere, rykker nedover i divisjons-systemet og sirkelen er sluttet..

Om ikke konkurs, så er FFK plutselig blitt som Trosvik, Lisleby, Nylende etc dvs en total anonym norsk breddeklubb. Problemet er bare at det er for sent å sette inn tiltak som virker på kort sikt, så vi for alle be til Den Store Fotballguden om at Aune og ikke minst spillerene innser farene og varter opp om ikke akuratt festfotball, men med fotball med nok kvalitet til at vi vinner de siste kampene...

---------------------------

Jeg krever Aunes hode på et fat...


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 25 sep 10, 11:17
Opprinnelig postet av kratos

Opprinnelig postet av sklitakling

 

 

 Spillerinnvest og rike onkler har vel gjort slike redningsaksjoner en haug med ganger før. Og det er det som har gjort at FFK nesten er konkurs. Det blir ufattelig dumt å bruke den samme metoden som har kjørt oss på ræva til å redde oss med. At klubben gir bort Gashi og Andersson sparer oss vel ca 2 mill i året i lønnsutgifter !!! Noe som er betraktelig mer enn usle 100.000 for Risholt. VG hadde vel også nettopp en lengre artikkel om at bytte av trener midt i sesongen statistisk sett slo dårlig ut.

Og klubbøkonomien i 1 div og 2 div var strålende mener du ? Hvis du leser historien har klubben holdt på å gå konk flere ganger de siste 25 årene, bla var det nettopp modellen med ASA ble opprettet, for å få inn mer penger til klubben. Det finnes et utrykk som heter "all in" bl.a i poker, dvs man satser det man har igjen å håper på gevinst. Det er det som gjelder nå. Fortsetter klubben som før og vi ikke rykker opp går vi konkurs. Enkelt og greit. Da er det bedre å satse nå og satse på å klare seg økonomisk med et opprykk. Går man alikevel konk, kan man ihvertfall si man prøvde alt...

Hva skjedde på tampen av sesongen i fjor??? Supergutta i styre og stell kjørte etter "all in"-prinsippet. Ut med Grønis, degradering av Aune, Raymond på benken, inn med Nordli m/gymlærer, Anderson og Valensia. De brukte penger de ikke hadde, og fikk med fam Høili på et siste deperat forsøk på å redde plassen. Resultat: Nedrykk, enda et trenerteam son skal ha lønn for å holde seg vekk, hengelås på lommeboka til Høili, en økonomi så skakk-kjørt at kun et under hindra konk, tap av kvalitetsspillere som i utgangspunktet ville være med å få laget opp igjen, og en økonomisk tvagstrøye som vil sitte på i lang, lang tid. Om dagens klubbeldelse hadde fulgt kratos hadde det nærmest vært grunnlag for tiltale for økonomisk uansvarlighet. Det du argumenterer med er det klubbens værste fiender håper på skal skje; Nok en hjernedød satsing som mislykkes, og bye bye til FFK.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 sep 10, 17:57
At vi rykka ned er rett og slett spillernes skyld, rama skrik fra ende til annen om treneren. Fuck spillerne de viser sitt sanne ansikt de som gapet mest under den tiden. Skulle hatt et jævli spark i ræva hele gjengen. Udugelige er de og ikke blitt det spøtt bedre med Aune noe de selv mente at de ble indirekte....Nei, unner ikke denne gjengen med sytepaver et opprykk.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3