Husk meg
Brukernavn
Passord

Derfor rykker ikke FFK opp i år:

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 15 sep 10, 22:56

Sogndal er i klasse for seg, cruiser inn på l. plass med klar margin. Deretter står det mellom Ranheim eller Sparta08. Ranheim virker svært stabile, stor bredde i stallen og fandenivoldsk innsats. Kjørte over FFK på Fredrikstad stadion og har vel ikke fått ut hele sitt potensiale. Sparta08 virker bunnsolide og spiller forrykende fotball i hver eneste kamp. Rundspilte Fredrikstad på vår egen stadion men fikk kun ett poeng. Verden er urettferdig. Fredrikstad vinner ikke en kvalifiseringsgruppe, for det er der vi ender opp nå. Selv om det teoretisk er mulig vil vi ikke klare å vinne nok av borteoppgjørene i tiden som kommer til å erstatte 3 poengene vi ikke lenger får hjemme. Synd men dessverre nok sant. Adeccoligaen er en kælkeliga der motstanderen med sin defensive taktikk alltid lykkes med å tette igjen egen målgård. For hvert minutt av kampen som går er bortelaget nærmest en seier på Fredrikstad stadion. Når i tillegg Fredrikstads publikum blir deres 12 spiller på laget med sin merkelige måte å støtte sitt lag som ligger på direkte opprykksplass på, så blir dette vanskelig. Håpet ligger der men trua er ikke sterk lenger. Uansett så kan det bli et par artige kval-kamper, men vi får nok basere oss på Adecco et par år til. Det vil Sparta08 eller Ranheim sørge for.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 sep 10, 23:00

sier bare en ting: fredrikstad rykker opp i år... skulle tro du ikke var supporter for ffk

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 15 sep 10, 23:06

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

 Sparta08 virker bunnsolide og spiller forrykende fotball i hver eneste kamp. Rundspilte Fredrikstad på vår egen stadion men fikk kun ett poeng. Verden er urettferdig.

Hvilken kamp så du? Kanskje du ikke er helt sikker på hvilke farger FFKs drakter har?

FFK var flere klasser bedre enn S08 i banespillet den kampen (uten at det hjelper). Hadde vi hatt normal uttelling så hadde vi vunnet 3-1

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 15 sep 10, 23:17

Kjørte Ranheim over FFK på stadion? Nå vant Ranheim 3-2 etter at FFK rundspilte dem og vant sjansestatistikken omtrent 15-4. 

Sarpsborg kjørte absolutt ikke over FFK i Fredrikstad, ei heller i Sarpsborg selv om de der vant 3-0.

Sogndal er langt i fra i en egen klasse synes jeg. Grunnen til at de har fått en luke på toppen er ene og alene FFKs grusomme spill i det siste. FFK burde hatt 5-6 poengs luke til Sogndal nå og vært tilnærmet klare for Tippeligaen allerede. Ellers er de andre lagene i toppen både dårlige og ustabile de også.

At du i tillegg mener at Ranheim er en seriøs utfordrer til opprykk slik de har spilt i det siste gjør meg usikker på om du i det hele tatt følger med. De taper jo stort sett alt av kamper for tiden. Jeg er enig at Sarpsborg 08 ser ut som en soleklar opprykkskandidat, men så kommer nok nervene der også skal du se.

La oss håpe at denne Glimt-kampen var et vendepunkt for selvtilliten til FFK. Intet hadde smakt bedre enn seier mot Alta neste kamp nå.

Sarpsborg 08 har et lettere program igjen enn FFK, men det er på papiret. Kampene skal spilles, og jeg er ganske sikker på at sarpingene går på et par bomber i de gjenstående kampene. Presset øker på dem for hver kamp som spilles.

Det med publikum kan jeg til dels være enig med deg i, men jeg synes ikke det er noe spesielt verre i Fredrikstad enn andre steder. Mulig det bare er meg, men jeg synes publikum var verre tidligere i sesongen.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 sep 10, 23:19

Ranheim har jo blitt svekket i tillegg! Etter overgangsvinduet.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 16 sep 10, 07:58

Såklart rykker FFK opp! Er det man skal ha troa på og det man skal håpe på!

Det er veldig lett å klage på horribelt spill og trenere + alt annet så må være elendig i/med klubben, og det er også grunnlag selvsagt til diskusjoner rundt dette. Når det er sagt; folk skal ikke glemme hvor vi kom fra. Husk drittåret med større forandringer enn en annen klubb kan oppleve på et tiår da? 

Det er jo som stemningen låt her inne etter følelsen av nedrykket hadde sunket litt; nå skal vi bygge opp FFK igjen fra grunnmuren og opp.

Alt dette her er ikke gjort på én sesong - vi må være litt mer tålmodige enn dette. Såklart er det bra å peke ut feil og ting som må rettes opp, men ha utgangspunktet vårt i bakhodet også.

Alt dette tatt i betraktning, selv det dårlige spillet, så er faktisk ikke 2. plass en dårlig tilværelse. Det er en del tabellplasser under oss og vi kunne like gjerne ligget på noen av disse.

Sier det igjen; jeg har troa!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 sep 10, 08:23
Som jeg har sagt hele sesongen. Direkte opprykk står mellom Sogndal, Glimt og FFK. Derfor var seieren i går viktig. Det handlet om 6 poeng, og ikke bare 3.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 16 sep 10, 12:45

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Negativ ironi?

Jeg lukter en desillusjonert mann som nok ser mørkere på tilværelsen enn nødvendig..

Vi har spilt bra på stadion (med unntak av de siste 2), og jeg vil vel si at poengene til Ranheim og S08 på stadion var mye flaks. Det er mange matcher i år vi hadde blitt geniforklart i dersom vi hadde hatt en normal utelling.

Adecco dreier seg om å tette forsvaret og å kælke opp lange baller til kontringer ja. Dette bør ikke knekke oss, og når vi selv med begredelig spill ligger på 2ndre plass er jeg optimistisk. Siste hjemmekamp var elendig, men vi får bare duke nakken og støtte laget i godt og vondt.

 - Helge

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 sep 10, 14:23

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Som jeg har sagt hele sesongen. Direkte opprykk står mellom Sogndal, Glimt og FFK. Derfor var seieren i går viktig. Det handlet om 6 poeng, og ikke bare 3.

Mener du fortsatt dette seriøst? Dersom Sarp vinner resten, så må vi også vinne resten for å holde dem bak oss. Det er mer enn man kan si om Glimt. Jeg vil si at resultatet i går gjorde at det nå i praksis står mellom oss og Sarp hvem som blir nummer to. Med Glimt-seier ville det stått mellom oss, sarpingene OG Glimt.

For å si det slik: Skal Glimt rykke direkte opp nå, må de vinne resten samtidig som både vi og Sarp taper to kamper og spiller en uavgjort.

Men jeg vil dra fram en real floskel nå, siden den er veldig gyldig for resten av sesongen: Hver kamp er som en cupfinale, som må vinnes.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 sep 10, 14:37
Opprinnelig postet av Tøfflus

Mener du fortsatt dette seriøst? Dersom Sarp vinner resten, så må vi også vinne resten for å holde dem bak oss. Det er mer enn man kan si om Glimt. Jeg vil si at resultatet i går gjorde at det nå i praksis står mellom oss og Sarp hvem som blir nummer to. Med Glimt-seier ville det stått mellom oss, sarpingene OG Glimt.

Er det noen som helst grunn til å tro at S08 skulle vinne resten av sine kamper?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 sep 10, 15:09

Nei. Det er ikke det. Men det er heller ingen grunn til å tro at vi gjør det, eller at Bodø/Glimt gjør det.

Det var bare ment å illustrere at det skal mindre til for at Særp snyter oss for opprykket, enn for at Glimt gjør det - og at det dermed er helt urimelig å stå fast ved at opprykket står mellom Sogndal, Glimt og FFK. Smurfene er nærmeste utfordrer nå, og dersom FFK og Sarp begge vinner på søndag erklærer jeg Glimt for ute av opprykkskampen uansett hva de finner på i sin hjemmekamp.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 16 sep 10, 15:11

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Tøfflus

Mener du fortsatt dette seriøst? Dersom Sarp vinner resten, så må vi også vinne resten for å holde dem bak oss. Det er mer enn man kan si om Glimt. Jeg vil si at resultatet i går gjorde at det nå i praksis står mellom oss og Sarp hvem som blir nummer to. Med Glimt-seier ville det stått mellom oss, sarpingene OG Glimt.

Er det noen som helst grunn til å tro at S08 skulle vinne resten av sine kamper?
Jeg regner vel med at du kverulerer; og det kan hende at du får rett til slutt men argumentasjonen din holder ikke spesielt godt vann :

 

1) Bodø Glimt er FFK's største trussel sier du. Det er et bodø glimt som har tatt 1,52 poeng per kamp. La oss være litt rause og si at de tar 2 poeng per kamp i de gjenværende kampene og ender opp på 46 poeng..

 

2) FFK har 21 kamper og 39 poeng. Tar de 11-14 poeng på de siste 7 kampene så ender de komfortabelt foran BG..

3) 08 har 35 poeng på 20 kamper. Av disse gjenværende kampene så er 5 hjemmekamper. Siste hjemmetap for 08 var sommeren 2009. Årets 9 hjemmekamper har gitt 6 seire og 3 uavgjorte. La oss for enkelthet skyld si at de siste 5 gir 3 seire og 2 uavgjorte som tar 08 til 46 poeng - likt med et ferdigspilt BG.

Da avgjør poengfangsten på de siste 3 borteekampene. Der har sarpsborg 6 tap og 5 seire tror jeg, så la oss si to tap og en seier. Det tar 08 til 49 poeng..

 

 


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 17 sep 10, 12:51

FFK tar minimum 11 poeng i de resterende kampene, og det mine herrer holder til opprykk. Og de som tar den andre direkte plassen til TL; SARP 08.Yell


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 sep 10, 13:19

Men hva med Sogndal? Jeg tippet tidligere at Sogndal og Ranheim rykker opp. Etter at Ranheim har fått det litt tyngre kunne jeg være fristet til å endre tipset til Sogndal,og Særp, noe som i såfall ville være den maksimale nedturen for oss. Når det gjelder Bodø Glimt er jeg redd de er for langt bak til å rykke direkte opp.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 17 sep 10, 15:47

Ikke mer en FFK skal gjøre det, jeg har mistet troen på opprykket til det er det alt for liten sammhandlig i laget. 

Rykker de opp er det på grunn av flaks og ikke på grunn av dyktighet.

Men opprykket er kanskje den letteste måten og få byttet ut en trener med en som kan gi sammhandling :-)

Opprykket forsvant med salget av Walace og flyttingen av Thomasen på beck, to som bidro meget sterkt fremover.

Risholt vil ikke fylle den rollen da jeg personelig mener Thomasen er en meget bedre spiller på midten.


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 17 sep 10, 16:23

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Sogndal er i klasse for seg, cruiser inn på l. plass med klar margin. Deretter står det mellom Ranheim eller Sparta08. Ranheim virker svært stabile, stor bredde i stallen og fandenivoldsk innsats. Kjørte over FFK på Fredrikstad stadion og har vel ikke fått ut hele sitt potensiale. Sparta08 virker bunnsolide og spiller forrykende fotball i hver eneste kamp. Rundspilte Fredrikstad på vår egen stadion men fikk kun ett poeng. Verden er urettferdig. Fredrikstad vinner ikke en kvalifiseringsgruppe, for det er der vi ender opp nå. Selv om det teoretisk er mulig vil vi ikke klare å vinne nok av borteoppgjørene i tiden som kommer til å erstatte 3 poengene vi ikke lenger får hjemme. Synd men dessverre nok sant. Adeccoligaen er en kælkeliga der motstanderen med sin defensive taktikk alltid lykkes med å tette igjen egen målgård. For hvert minutt av kampen som går er bortelaget nærmest en seier på Fredrikstad stadion. Når i tillegg Fredrikstads publikum blir deres 12 spiller på laget med sin merkelige måte å støtte sitt lag som ligger på direkte opprykksplass på, så blir dette vanskelig. Håpet ligger der men trua er ikke sterk lenger. Uansett så kan det bli et par artige kval-kamper, men vi får nok basere oss på Adecco et par år til. Det vil Sparta08 eller Ranheim sørge for.

Vil bare informere deg om at laget fra den andre byen IKKE heter Sparta08... fort gjort å skrive feil selvsagt, men når du konsekvent kaller laget Sparta, tror du faktisk at det er det rette navnet antar jeg?Cool De heter Sarpsborg 08. Så da vet du det til en annen gang, så slipper du å dumme deg ut i samtale med særpingær eller i andre settinger der fotball diskuteres Tongue out

---------------------------

www.nettpuben.blogspot.com


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 17 sep 10, 16:29

Heter det ikke Sarpsborg Sparta SFK 08 Fotballforening Sydney FC da?

Eventuelt bare Smurfene.

Forøvrig tror jeg Smurfene tar ganske mange poeng på sine siste 8 kamper - 18-19 poeng. I så fall trenger FFK 14-15 på de siste sju.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 17 sep 10, 16:53
Opprinnelig postet av Anne

Ikke mer en FFK skal gjøre det, jeg har mistet troen på opprykket til det er det alt for liten sammhandlig i laget. 

Rykker de opp er det på grunn av flaks og ikke på grunn av dyktighet.

Men opprykket er kanskje den letteste måten og få byttet ut en trener med en som kan gi sammhandling :-)

Opprykket forsvant med salget av Walace og flyttingen av Thomasen på beck, to som bidro meget sterkt fremover.

Risholt vil ikke fylle den rollen da jeg personelig mener Thomasen er en meget bedre spiller på midten.

Enig med deg et stykke Anne men tror nok Roger fyller plassen i høst. Fin måte å få ny trener på og kanskje finne en keeper som også holder mål. En god keeper gir oss 8-11 poeng ekstra mens en keeper som sprer usikkerhet i den bakre firer koster oss nok det samme.

thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 17 sep 10, 16:55

Har aldri sett en ansamling av flere pro-Særp 08-folk enn her. FFK rykker opp, ferdig med det.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 17 sep 10, 16:56

Sogndal 58 p

FFK 52 p

Særp 49 p

Ranheim 48 p

B/G 43 p

---------------------------

You`ll never walk alone...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3