Husk meg
Brukernavn
Passord

Trenger FFK en ny trener ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 16 1

drage76

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 30 aug 10, 16:48
Endret: 31 aug 10, 12:56
Endret av: ffk1903

Hva er på markedet til en billig penge, eggen ? sollied ? Jonevret ? Tviler på at fkk kjøper noen av disse, men det hadde vært deilig.

Mod: Endret klubbnavn ;)

---------------------------

R G


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 30 aug 10, 17:01

Jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt, men jeg vet at klubben vår heter FFK og ikke fkk. Wink


drage76

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 30 aug 10, 17:04
Fkk = fredrikstad knote klubb. Var ikke en trykk feil ...

---------------------------

R G


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 30 aug 10, 19:32

Sollied er vel den treneren fra Norge med høyest prislapp, så han er vel så uaktuell som det kan få blitt.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 30 aug 10, 19:45
Svaret er enkelt...JAAAAAAAAAAAAAA

---------------------------

You`ll never walk alone...


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 aug 10, 19:53

Vi finner taktiske feil som Aune gjør, men vi gjorde jo det samme med Nordlie, Grønhagen og Eggen også (spesiellt sistnevnte). Jeg ser et lag som jobber og står på noe vi har etterlyst sterkt tidligere. Vi ser et lag som ønsker å vinne, noe vi også har skreket om. Det har også vært mye klaging på at yngre spillere ikke får prøve seg noe som også har blitt bedre. Min konklusjon er dermed at vi trenger stabilitet og ikke ny trener nå.


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 30 aug 10, 22:36
Endret: 31 aug 10, 06:59
Endret av: elin
Denne signerer jeg! Godt, og etter min mening riktig sagt, Erikk!!

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 30 aug 10, 23:25

Hvor skal vi få pengene fra?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 31 aug 10, 07:44

Kan godt bruke allerede eksisterende tråd til å diskutere om det trengs ny trener eller ikke?

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=13393

Eller så kan vi jo bare starte opp en "Trenger FFK en ....."-tråd. Det blir jo skreket etter alt mulig her inne som vi mangler, så kan jo like godt samle alt i en tråd... Sealed

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 31 aug 10, 08:00

Opprinnelig postet av Erikk

Vi finner taktiske feil som Aune gjør, men vi gjorde jo det samme med Nordlie, Grønhagen og Eggen også (spesiellt sistnevnte). Jeg ser et lag som jobber og står på noe vi har etterlyst sterkt tidligere. Vi ser et lag som ønsker å vinne, noe vi også har skreket om. Det har også vært mye klaging på at yngre spillere ikke får prøve seg noe som også har blitt bedre. Min konklusjon er dermed at vi trenger stabilitet og ikke ny trener nå.

Støttes.

Tror ikke det skal så mange grep til for at dette laget skal bli mer stabilt, men mulig det er vanskelig å få gjort noe med på kort sikt. Stikkordet som mangler er SAMHANDLING, og det er treners ansvar.

Det er rett og slett grusomt å se hvor dårlige FFK er på corner/dødball i begge ender av banen. Når vi har corner, kommer det nesten alltid kontring mot, noe Follo utnyttet maks. Når motstander har corner ligger alle FFK'ere innenfor egen 16 meter. Da blir det umulig å klarere skikkelig, og neste angreps bølge er over oss i løpet av sekunder. Ingen oppspills punkter. De må rett og slett trene masse på dødball taktikk.

Spisser og kanter prøver å gå på løp i begynnelsen av kampene, men får sjelden ballen. Timingen mellom midtbane og angrep er horribelt dårlig. Alt for mange av de offansive spillerne går på løp bak forsvarerne i steden for foran, slik at eventuelle pasninger blir enkelt snappet opp. Pasninger som slåes på løp i rom er nyttesløst med Tegan og Borges på topp, da de er alt for trege. Har og sett alt for mange pasninger som kølkes opp mot Askar når han er spiss, som kanskje er den laveste på laget. Kan ikke forvente at han skal klare stort mot 2 midtstoppere i lufta.

Etterlyser sårt samhandling mellom angrep og midtbane, og samhandling mellom spillerne som f.eks at luftballer slåes mot Borges/Tegan/Gunnar?, ikke Askar/Rafn. Og vice versa med bakroms pasninger. Litt mer at man prøver å utnytte kvalitetene til medspillerne, ikke spille på makkerns svakeste sider.

Slik det er nå virker det som at alt for mye går på lykke og fromme. Spillerne vær for seg holder på papiret meget godt adecco nivå, og jeg håper at Aune snart klarer å få de til å fungere sammen. Skulle ønske at noen kunne innprente følgende: -Rajo er IKKE SPISS.

Jeg er desverre pessimistisk med tanke på direkte opprykk. Regner med at det blir kvalik, og da møter vi vel enten Sarp, Brann eller Molde og da er det game over.

Håper at Aune klere å få mer ut av laget i løpet av kort tid for blir det ett år til i adeccon kan det fort bli flere.

 


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 31 aug 10, 16:24

Kan vi ikke ansette Nordlie igjen? Sealed

Nei, spar meg for at vi gjør samme feilen igjen. 

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 31 aug 10, 17:04

Jeg ser ikke så mye negativt å ev. hente Jonevret heller nå som han er ledig, dog ved å beholde Aune som ev. hjelpetrener.. så kan vi kvitte oss med dagens hjelpetrener. Men bare om noen spruter inn midler til det!

Jeg syns også at Aune har fått nok tillit av mange folk nå og det har ikke blitt så veldig mye bedre etter han startet. Syns også at fotballkampene varierer for mye, og da ikke på banen, men dårlige og gode kamper. Generelt sett syns jeg det stort sett har vært litt småkjedelige kamper og skulle ønske jeg kunne se noe med litt mer fart og spenning. Synd det holder i maks. 30 minutter.

Personlig trur jeg ikke vi har så mye å tape på en ny trener, selvom jeg var positiv til Aune. Om pengene plutselig dukker opp, så gjerne. Hvis ikke, så bør Aune og co. tenke litt bedre igjennom taktikken og spillet generelt, det er for lett å lese spillet til FFK.

Uansett hvordan det går, håper jeg bare de klarer å presse seg opp i tippeligaen, i hvert fall så lenge det faktisk er hovedfokuset til FFK.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 aug 10, 17:11

Opprinnelig postet av oleoleole

Jeg ser ikke så mye negativt å ev. hente Jonevret heller nå som han er ledig, dog ved å beholde Aune som ev. hjelpetrener.. så kan vi kvitte oss med dagens hjelpetrener. Men bare om noen spruter inn midler til det!

Gi meg én god grunn for at vi skal kvitte oss med Trond Amundsen, hvis det er han du sikter til?


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 31 aug 10, 17:19

Opprinnelig postet av Costanza

Opprinnelig postet av oleoleole

Jeg ser ikke så mye negativt å ev. hente Jonevret heller nå som han er ledig, dog ved å beholde Aune som ev. hjelpetrener.. så kan vi kvitte oss med dagens hjelpetrener. Men bare om noen spruter inn midler til det!

Gi meg én god grunn for at vi skal kvitte oss med Trond Amundsen, hvis det er han du sikter til?

Ikke noe annet enn å kvitte seg med en lønning:P Jeg vil tru at det uansett vil være uaktuelt å beholde de begge ved ev. trenerkjøp. Hvem som vil være best av Aune og Trond skal ikke jeg svare på.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 31 aug 10, 17:22

Opprinnelig postet av oleoleole

Opprinnelig postet av Costanza

Opprinnelig postet av oleoleole

Jeg ser ikke så mye negativt å ev. hente Jonevret heller nå som han er ledig, dog ved å beholde Aune som ev. hjelpetrener.. så kan vi kvitte oss med dagens hjelpetrener. Men bare om noen spruter inn midler til det!

Gi meg én god grunn for at vi skal kvitte oss med Trond Amundsen, hvis det er han du sikter til?

Ikke noe annet enn å kvitte seg med en lønning:P Jeg vil tru at det uansett vil være uaktuelt å beholde de begge ved ev. trenerkjøp. Hvem som vil være best av Aune og Trond skal ikke jeg svare på.

Man skal bli veldig overrasket hvis FFK bryter kontrakten med Aune, klubben har ikke penger til ennå en fallskjerm, det bør være åpenlyst.

Om klubben trenger og bør ha en ny trener er jo selvsagt noe man kan diskutere, men realitetene tilsier vel at det ikke vil skje.

 

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 aug 10, 17:25
Endret: 31 aug 10, 17:29
Endret av: Patrioten

Synes vi bør satse på Trond Amundsen som faktisk har trenererfaring fra flere klubber og som vet hva dette dreier seg om. TF har jo ikke noe trenerfaring fra noen klubber i det hele tatt, bare i FFK, derfor bør han la TA ta over klubben så fort så mulig, før vi mister muligheten til kvalikk også.


student

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 31 aug 10, 17:42
Opprinnelig postet av Patrioten

Synes vi bør satse på Trond Amundsen som faktisk har trenererfaring fra flere klubber og som vet hva dette dreier seg om. TF har jo ikke noe trenerfaring fra noen klubber i det hele tatt, bare i FFK, derfor bør han la TA ta over klubben så fort så mulig, før vi mister muligheten til kvalikk også.

Helt enig med deg Patrioten. Da blir det tippeliga neste år :-)

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 01 sep 10, 10:58

Opprinnelig postet av oleoleole

Ikke noe annet enn å kvitte seg med en lønning:P Jeg vil tru at det uansett vil være uaktuelt å beholde de begge ved ev. trenerkjøp. Hvem som vil være best av Aune og Trond skal ikke jeg svare på.

Hvis vi idag har TFA og TA som trenere, og du vil ha inn Jonevret og TFA som ass. trener - vi ender fortsatt på to lønninger? Ser bare for meg at svensken skulle hatt betraktelig mer enn TFA.

Ja til TFA og TA.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 01 sep 10, 21:02

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av oleoleole

Ikke noe annet enn å kvitte seg med en lønning:P Jeg vil tru at det uansett vil være uaktuelt å beholde de begge ved ev. trenerkjøp. Hvem som vil være best av Aune og Trond skal ikke jeg svare på.

Hvis vi idag har TFA og TA som trenere, og du vil ha inn Jonevret og TFA som ass. trener - vi ender fortsatt på to lønninger? Ser bare for meg at svensken skulle hatt betraktelig mer enn TFA.

Ja til TFA og TA.

Jeg har da ikke sagt at vi skal ende på -en- lønning heller, men at vi ikke skal ha -tre- :P Men uansett, vi får se om nye spillere er nok for å få mer stabilt på uttellingssiden.


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 01 sep 10, 22:08

Opprinnelig postet av Patrioten

Synes vi bør satse på Trond Amundsen som faktisk har trenererfaring fra flere klubber og som vet hva dette dreier seg om. TF har jo ikke noe trenerfaring fra noen klubber i det hele tatt, bare i FFK, derfor bør han la TA ta over klubben så fort så mulig, før vi mister muligheten til kvalikk også.

Jeg er assistenttrener for Kragerø G12, jeg innfrir dermed dine krav til ansattelse :)

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 16 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24