Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Mjøndalen - FFK: Søn 22. Aug 16:00

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 12 10

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 22 aug 10, 18:12

Deilig med seier igjen, men irriterer meg at Gamboa blir utvist! Det siste gule er veldig strengt, er så vidt han holder han litt, men det hindret han knapt noen ting. Det første gule er jo ingenting, nesten så Gamboa burde hatt frispark fordi motspilleren går inn i situasjonen med knottene først. Var mye rart fra dommeren i dag, det meste gikk vår vei, men syns synd på Gamboa, han fortjente ikke rødt kort.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 22 aug 10, 18:12

Skal ikke klage over 3 poeng og en 5-2 seier på bortebane..

Skal bli spennende å se åssen Aune gjør det til neste kamp,syntes overhodet ikke Tegström spilte seg bort i denne kampen.. Er veldig flink til å holde på ball og finne medspillere i bedre posisjon!

Andersson gjorde også sine saker bra syntes jeg.... Så skal bli spennende å se åssen Aune løser dette mot Follo Smile

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 22 aug 10, 18:30
Må nesten slenge meg på, og berømme Tegan litt jeg også. Synes han er en smart fotball spiller. Gjør kanskje ting litt vanskelig iblant. Men når han får det til er det både lekkert og genialt. Synd han ikke fikk uttelling på volley skuddet sitt. Det var det trøkk i. Og Anderson jobbet faktisk litt hjemover denne kampen også. Håper svenskene våres våkner til liv i det som er igjen sesongen. Opprykket er innen rekkevidde synes jeg.

---------------------------

ballen er rund......


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 22 aug 10, 18:44

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Deilig med seier igjen, men irriterer meg at Gamboa blir utvist! Det siste gule er veldig strengt, er så vidt han holder han litt, men det hindret han knapt noen ting. Det første gule er jo ingenting, nesten så Gamboa burde hatt frispark fordi motspilleren går inn i situasjonen med knottene først. Var mye rart fra dommeren i dag, det meste gikk vår vei, men syns synd på Gamboa, han fortjente ikke rødt kort.

Det gule kortet til Thommasen er jo helt utrolig det og, det er faktisk lov og falle når du blir satt bein på... Dommeren er elendig. Skandale!

 

Men herregud så herlig med seier Laughing

---------------------------

Heia FFK


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 aug 10, 18:46

Opprinnelig postet av GurrBass

Skal ikke klage over 3 poeng og en 5-2 seier på bortebane..

Det er faktisk tredje gang vi vinner 5-2 på bortebane i år. (Moss, TUIL og Mjøndalen)

Vi slo også Strømmen 5-2 på bortebane i cupen.

Da satser jeg på 5-2 mot Follo i Fredrikstad. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 aug 10, 19:36

Summa summarum må vi vel si oss fornøyd. Akkurat som mot TUIL var det en kort periode hvor alt gikk på tverke, men vi tok over igjen allerede før det røde kortet. Måten vi utnyttet overtallet på fram mot pause var framifrå, og målet til Raio er sesongens høydepunkt hittil! Hadde aldri trodd jeg skulle få se noe slikt fra den mannen.

Utrolig strenge kort dommeren delte ut i dag. Syns forsåvidt det røde til Mjøndærn var strengt også, men det gule til Thomassen tar kaka. Komplett latterlig.Virkelig surt, særlig med tanke på hvor få gule kort som trengs for å måtte stå over kamper. Han mangler vel ett kort på ny karantene, i følge sinnataggstatistikken her på siden.

Bra Wallace er tilbake til neste kamp så karantenen på Gamboa ikke blir så kritisk.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 22 aug 10, 19:57

Ranheim vant igjen, denne gang 1-0 borte mot Bryne. De slutter ikke å imponere! Rimelig jevnt i toppen. Har ventet på at Ranheim skal kollapse, men det har ikke skjedd enda. La oss håpe FFK holder helt inn.....

 

Ellers fornøyd med seieren idag, dog skuffende de ikke klarer putte en eneste gang i andre omgang.

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...

*Ultras Liberi*


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 10, 20:10
Opprinnelig postet av Mustang

Ranheim vant igjen, denne gang 1-0 borte mot Bryne. De slutter ikke å imponere! Rimelig jevnt i toppen. Har ventet på at Ranheim skal kollapse, men det har ikke skjedd enda. La oss håpe FFK holder helt inn.....

 

Ellers fornøyd med seieren idag, dog skuffende de ikke klarer putte en eneste gang i andre omgang.

Fornøyd med seieren, men synes det som skjer før utvisningen er mer skuffende enn at dem ikke scorer i 2 omg..

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 aug 10, 20:12

ffksupporter.net: - Du tror det ikke får du får se det!

Syv mål, to utvisninger, to straffer, ett vanvittig mål etter sambafotball og Piiroja med et kontrollert mål med høyrefoten. Det hele høres ut som en syk drøm, men er utrolig nok fakta etter at FFK slo Mjøndalen 5-2 på bortebane.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 10, 20:22

Mulig det rød kortet er riktig etter regelboken, men personlig synes jeg det ikke bør kvalifisere til rødt kort. Slag eller spark, ja soleklart, men dytt i en spontan reaksjon, nei etter min mening. Men helt greit idag..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 aug 10, 20:30

Etter regelboka er det vel opp til dommerens skjønn om det skal vurderes som voldelig opptreden (rødt kort) eller bare usportslig (gult kort). Det har vært mange lignende situasjoner, og mitt inntrykk er at det oftere gis rødt enn gult. Den siste lignende jeg kommer på i farta er da Jarstein dyttet på Trond Olsen i kampen mellom Viking og RBK. Det ble gult - men også straffe til Rosenborg.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 10, 20:34
Endret: 22 aug 10, 20:35
Endret av: Bedreviteren

At det ble straffe er jo irrellevant, men synes jo det var en riktigere skjønnsvurdering av denne dommeren som da ga gult  i tilfelle..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 aug 10, 20:35

Opprinnelig postet av Bedreviteren

At det ble straffe er jo irrellevant, men synes jo det var en riktigere skjønnsvurdering av denne dommeren som da ga gult  i tilfelle..

Nordvik fikk rødt i cupen for det samme... Jarstein har RBK-bonus. :)

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 22 aug 10, 20:37

Opprinnelig postet av Lemmy

ffksupporter.net: - Du tror det ikke får du får se det!

Syv mål, to utvisninger, to straffer, ett vanvittig mål etter sambafotball og Piiroja med et kontrollert mål med høyrefoten. Det hele høres ut som en syk drøm, men er utrolig nok fakta etter at FFK slo Mjøndalen 5-2 på bortebane.

Markegård?


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 22 aug 10, 20:40
Bra referat, men det var Erik Midtgarden som scoret to ganger for Mjøndalen. Eirik Markegård spiller vel hos Follo hvis jeg ikke husker feil....!!

---------------------------

"Går for Opprykk 2010" Go FFK!!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 10, 20:41

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Bedreviteren

At det ble straffe er jo irrellevant, men synes jo det var en riktigere skjønnsvurdering av denne dommeren som da ga gult  i tilfelle..

Nordvik fikk rødt i cupen for det samme... Jarstein har RBK-bonus. :)

Joda, kan godt hende dommeren har sitt på det tørre, men synes bare det rent generellt ikke burde kvalifisere til direkte rødt. Kortet står veldig og faller på om motspilleren detter eller ikke. Soleklart gult, men rødt, nei jeg synes ikke det..


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 22 aug 10, 20:41

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Kratos

Syns vi har hatt såppas med dommere mot oss i år så at vi får en som er litt mer FFK vennlig er bare rettferdig, hvis det er så tilfellet.... Der viser dommeren styrke, når han overser linjedommeren som er fullstendig ute å kjøre

Tja... Synes det er skummelt med tilfeldigheter - vet jo aldri hvilken vei de vil tippe. Derfor; kvalitet over inhabilitet - anytime.

Creds til dommeren for at han godkjente målet, derimot er det jo en helt riktig å godkjenne målet; så han gjør jo ikke noe FFK-vennlig, han gjør jo bare jobben sin.

Ser at du igjen påstår at dommer er innhabil. På hvilken måte da? I slekt med en av spillerne eller hva?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 aug 10, 20:52

Jeg syns det bør vurderes som rødt kort fordi dyttinga er så totalt uprovosert. Rafn gjør ingenting galt, og da mener jeg det er helt unødvendig å dytte ham ned sånn. Hadde Rafn taklet stygt, hadde det vært noe annet.

At Rafn fikk gult kort er jo tøv, men dommeren er jo "forpliktet" til det når han gir rødt til Mjøndalen-spilleren. Selv om det som sagt blir en feilvurdering.

Markegård er byttet med Midtgarden, jeg som har notert feil på blokka mi og ikke tenkt noe mer over det. :-)

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 aug 10, 20:56

Opprinnelig postet av Lemmy

Markegård er byttet med Midtgarden, jeg som har notert feil på blokka mi og ikke tenkt noe mer over det. :-)

Bare sånn halvveis. Du har ikke gjort om i kampfakta. Laughing


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 22 aug 10, 21:02

Hyggelig video hos Drammens Tidende

Jeg blir stolt av å være fra Fredrikstad når jeg ser sånt. Kudos til alle involverte.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 12 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24