Husk meg
Brukernavn
Passord

Blackburn Rovers lille tråd

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 14 9

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 31 okt 12, 23:19

er veldig usikker på hva jeg syns om å få inn henning berg. har han det som skal til? er vel en grunn til at han ikke har hatt en klubb på en stund. kan hende han har sagt nei til jobber som jeg ikke har fått med meg. hadde solskjær kommet inn så hadde jeg følt meg tryggere enn med berg.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 31 okt 12, 23:26

Jeg var positiv til han i Lyn, men etter at han gikk til LSK og resultatene ikke gikk helt veien så ble han ganske så grinete i media. Det henger nok fortsatt igjen for min del. Men som fotballekspert i Tv2 har han sikkert lært seg et par triks. Jeg er forsiktig optimist. Skeptisk, men forsiktig optimist.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 nov 12, 00:07

berg er vel en fyr som sier ifra etter det jeg har hørt. er bare å se om han har baller nok til å gå imot de indiske eierne. har jo gått mye rykter om at de har lagt seg opp i lagoppstilling å diverse. vi trenger en manager som er sterk, å har mot til å si ifra. får se om han sier ifra eller om han bare dilter etter eierne. å hvis han sier ifra så får vi se hvor lenge han sitter i sjefsstolen.

blir spennende å se om gamsten får mere spilletid også. noen som vet hvilken spillesystem han har? hvordan han setter opp laget. 4-4-2.    4-4-1-1.      4-2-3-1            4-5-1.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 nov 12, 08:46

Etter så mange kandidater og lovnader fra eierne om at Blackburn var såpass interessant at det ikke var måte på til liste med kjente managere som ville ha jobben. Det stod tydeligvis mellom Holloway og Berg. Den ene karimatisk som få, mens Berg ikke engang vet hva ordet betyr. Så spørs det om vi trenger en som skaper entusiasme eller en som kan smelle litt i dørene.

Han tok Lyn til tredjeplass det første året, så noe må han har gjort riktig. Han holdt også Lyn midt på tabellen de andre årene han var der, og da han forsvant, så forsvant jo egentlig Lyn også. Jeg tror at han fikk lovnader om at han skulle få tid til å bygge opp et lag bestående av talenter i LSK. Han fikk i hvert fall voldsomt skryt av de yngre i Lillestrøm over hvor proft alt ble etter at han ble ansatt.

Så tok vel hele prosessen for lang tid for utålmodige LSK-ledere og de gikk for en annen løsning. Pumpe ut mest mulig penger på avdanke proffer som vil hjem og tjene mest mulig penger for minst mulig innsats.

Han kan nok sin fotball, men jeg lurer på om han har den fjerneste anelse om hva han har begitt seg ut på nå. Han har jo selv åpenlyst kritisert de indiske eierne, så det virker rart at han hoppet på dette.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 03 nov 12, 18:53

ble 2-0 tap i debuten til berg. vi var visstnok helt ræva i hele kampen. skriver i vg at det er mareritt start for berg. de liker store overskrifter. tape 2-0 mot et palace lag som ikke har tapt på 10 kamper. hadde de tapt 5-0 så kunne jeg vært enig i mareritt start. men ikke på 2-0 tap.

hadde vært deilig å vunnet idag, men vi får håpe berg får en seier så fort som mulig. vil opp i premier league igjen. wolves og blackburn opp i år hadde vært morsomt. så kan solskjær ta veien over snart, så har vi 3 norske trenere i premier league. hadde vært kult.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 nov 12, 01:20
Endret: 06 nov 12, 16:39
Endret av: Rey

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/championship/blackburneierne-tilboed-gamst-pedersen-ny-kontrakt-uten-at-henning-berg-visste-om-det-3917404.html

nå er det igang ja. hehe. er nå berg må vise hva han er laget av. spent på om han tar den nyheten der pent eller om han kommer til å brøle ut. skal han få respekt av de indiske eierne så trur jeg han må si klart ifra om hvem som skal ta de avgjørelsene.

noen kan gått gjøre lenken min klikkbar. har ikke peiling på åssen jeg gjør det.

MOD: Gjort linken klikkbar :)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 06 nov 12, 16:40

Er sikker på at Venkys blandet seg inn fordi de ikke var klar over at vi hadde fåt ny manager Wink

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 06 nov 12, 19:26

Opprinnelig postet av Rey

Er sikker på at Venkys blandet seg inn fordi de ikke var klar over at vi hadde fåt ny manager Wink

Skal det bli skikk på sakene bør de nok utnevne et klubbstyre som har peiling på fotball, la styret og manageren være i fred, og selv holde seg til å bestemme størrelsen på pengesekken!

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 nov 12, 21:51

er enig i det. de kan ikke blande seg bort i det sportslige for mye.

trur berg bør si klart ifra til eierne om at det er han som bestemmer. sannsynligheten for å få sparken blir større jo hardere han går imot de. men jeg trur at han ihvertfall kommer til å få publikum i ryggen hvis han sier ifra. får han sparken over jul, så trur jeg fortsatt han har respekt av supporterne, ihvertfall hvis han klarer å si ifra mot venkys og få resultater i tillegg.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 nov 12, 18:03

Da har man sett første hele Rovers-kamp på en god stund (kampene går jo ikke akkurat ukentlig på TV).

Førsteomgang: God start med mye fint spill langs bakken og hovedsakelig langs kantene. Fikk straffe og scoret på den, men dårlig forsvarsspill og 1-1 litt senere. Birmingham tok over spiller mer og mer utover i omgangen.

Andreomgang: Bortsett fra et par minutter med sjanser rundt ti minutter før slutt, så styrte Rovers hele omgangen. Hadde det ikke vært for at linjemannen gjorde jobben sin, så hadde resultatet blitt både 3, 4 og 5-1, for spillerne gikk som regel i offside hele tiden.

Murphy og Etuhu er ikke akkurat den mest kreative midtbaneduoen og spillet stoppet altfor ofte opp om kantene ikke hadde ledig rom. Det ble mye balltrilling på tvers fra 40 meter og inn. Ingen avløsende pasninger der gitt, og de få gangene det kom en pasning så var som sagt mottaker allerede offside.

Morsomt å se Berg og Hendry side om side på benken! Positivt innhopp av Fabio Nunes, men om man kjøper 1100 portugisere så må nødvendigvis noen av dem gjøre et inntrykk også. Savnet faktisk Gamsten utpå der, tror han kunne fått mer ut av dødballene enn de som fikk ansvaret i dag.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 nov 12, 01:03

Laget ser ut til å bli bedre for hver kamp nå, det lover bra. Hadde full kontroll i dagens 4-1-seier, helt frem til litt slurv mot slutten. Gode kombinasjoner og pasningsspill langs bakken. Det var faktisk ganske så underholdende å se laget spiller til tider.

Tror vi skal være veldig fornøyd med kjøpet av Rhodes. Ser ut til å ha truffet blink på den signeringen. Flere trekker allerede sammenligninger med en ung Alan Shearer. Et bedre skussmål finnes knapt!

 


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 nov 12, 22:15

Opprinnelig postet av arte et labore
Jeg skjønner ikke helt timingen. Laget gjør det bra i serien (poengmessig that is). Det mest ideelle ville selvsagt vært at Kean satt på en kontrakt ut året, tok klubben opp til Premier League og så fikk en bedre manager ta over.

Jeg skjønner fortsatt ikke timingen. Da Kean trakk seg så lå laget på tredjeplass. Nøyaktig to måneder senere er laget på tiendeplass og har ikke akkurat imponert. Hvis Berg var det eneste man klarte å hoste opp, så kunne man like gjerne beholdt Kean, i hvert fall ut sesongen. Man skal selvsagt gi Berg litt mer tid enn fem-seks kamper, men han sa selv at troppen var en av de beste, om ikke den beste, i divisjonen. Da skulle det vært en smal sak å få mer ut av laget enn nå.

Det vil derimot hjelpe stort å slå Burnley til helga, og lurer på om jeg skal ta meg en tur ned på Rovers-puben. Hvis kampen i det hele tatt sendes noe sted.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 28 nov 12, 22:34

Eneste sted kampen sendes er på radioen dessverre. Ikke noe livebilder.

Spillemessig har vi hevet oss etter at Kean forsvant. I hvert fall de første kampene. Dagens kamp mot Bolton er av det begredelige slaget virker det som

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 30 nov 12, 12:12

Hører kamp etter kamp at man har hele troppen tilgjengelig. Men hva i alle dager har skjedd med en spiller som Nuno Gomes som bøttet inn med mål i starten av championship, men som ikke har spillt en eneste kamp under Henning Beg.

Syntes det er merkelig å ikke bruke Gomes hvis han er skadefri.

 

---------------------------

"Det er ingenting danskene er mer redd for, enn å bli slått av et Drillo-spillende norsk landslag. Det er deres ultimate mareritt, og en stor og grunnleggende nasjonal frykt. Danmark har alt å tape"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 27 des 12, 11:07

Da var tiden over for Berg i Blackburn. Ikke veldig overraskende etter å ha vunnet kun en av sine kamper når uttalt mål er opprykk. Likevel litt merkelig at han ikke fikk mer backing fra klubbledelse. Var ikke i klubben i to måneder engang.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 des 12, 11:14

Skjønner fortsatt ikke sparkingen (utfrysningen) til Kean. Hva har egentlig det gjort for klubben? Laget kjempet om opprykk, men ligger nå som en middelhavsfarer.

Men, hvis de først skulle sparke Berg, så er det greit å gjøre det så en ny manager får bruke overgangsvinduet til å skape et opprykkslag.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 27 des 12, 11:23

Tidspunktet for sparkingen av Kean var merkelig all den tid vi var i toppen og med kun et tap. Men det var vel i et håp om at publikum skulle komme tilbake, noe de ikke har gjort.

Men nå kan vi nok glede oss til Shebby Singh som manager noen kamper. Det blir stas Undecided

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 27 des 12, 13:11

I og med at hele trener teamet måtte gå, så er det noe som har skjedd i bakgrunnen her.

Jeg tipper Mark Hughes med sitt trener team står klare for å overta, og at dette er årsaken til at sparkingen av Berg har blitt fremskynt.

Så får vi bare vente i spenning og se hva som skjer.

 

 

---------------------------

"Det er ingenting danskene er mer redd for, enn å bli slått av et Drillo-spillende norsk landslag. Det er deres ultimate mareritt, og en stor og grunnleggende nasjonal frykt. Danmark har alt å tape"


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 des 12, 15:37

jeg må si at jeg var skeptisk til berg i første omgang. men jeg syns det er litt tåpelig å gi han sparken så fort, uansett resultat. kean fikk to år med dårlige resultater. berg rakk ikke første overgangsvindu engang. men det er kanskje bedre å sparke han nå, istedenfor om noen mnd, da hadde han kanskje henta flere spillere som den nye manageren ikke ville satset på.

jeg håper de har en plan nå. går rykter om at en ny manager er på plass snart. går rykter om at det kommer til å bli en overaskelse. kanskje maradona igjen. hehe.. trur det blir mark hughes jeg.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 28 des 12, 14:33

Sirkuset når nye høyder:
I dag lanseres Kevin MacDonald som ny Blackburn-trener. Bollywood-profilen Judan Ali blir trolig assistentmanager i klubben.

http://www.dagbladet.no/2012/12/28/sport/fotball/blackburn/henning_berg/judan_ali/25000950/


Jeg håpe dette bare er rykter, klubben blir så til de grader rasert av de nye eierne. Skremmende at klubben er i fritt fall selv etter nedrykk fra PL...

---------------------------

"Det er ingenting danskene er mer redd for, enn å bli slått av et Drillo-spillende norsk landslag. Det er deres ultimate mareritt, og en stor og grunnleggende nasjonal frykt. Danmark har alt å tape"



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 14 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24