Husk meg
Brukernavn
Passord

Adeccodommerene

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 25 jul 10, 21:13

Har etter hvert sett meg lei linjemenn som ikke følger linja, hovedommere som pirker på alt av ubetydlige situasjoner og overser de viktige situasjonene, mangel på kontroll (Og Konsentrasjon) og fulstendig uforutsigbar strffeutmåling.

For jeg synes at det blir for dumt at det bare i 3-4 kamper har vært dommere  som har hatt OK kontroll på kampen, en god tone med spillerene og få feil.

Når også en del av dommerne kan bruke maaaasse tid på å pirke på frispark godt inne på egen banehalvdel og 3 minutter senere la Cornere bli slått fra et stykke utenfor Sirkelen (Som faktisk betyr noe) og lar Stygge taklinger og albuer gå ustraffet mens å klage over at man blir klippet ned litt i overkant mye som regel blir gult kort.

Når også det i så og si hver eneste kamp blir dårlig stemning er det kanskje på tide med en liten revurdering av hva som er viktig i fotballen og en litt mer bevisst holdning til hva man dømmer (Og har dømt, Jeg synes dommere bør holde seg på samme linja gjennom kampen og dømme likt i like situasjoner) hva på og hvor man legger lista for kort og frispark (Alt for mange kamper blir stykket for mye opp av pirking på Detaljer og for lite fordel ball)

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 jul 10, 23:45

Som mange før meg har foreslått, vi bør profesjonalisere dommerstanden, ihvertfall i de to øverste divisjonene, opprette obligatoriske dommerkurs med examen samt ettervurdering av hver eneste kamp og gi tilbakemeldinger med bra/dårlig dømming...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 jul 10, 23:57

Opprinnelig postet av Kratos

Opprette obligatoriske dommerkurs med examen samt ettervurdering av hver eneste kamp og gi tilbakemeldinger med bra/dårlig dømming...

Hva får deg til å tro at dette ikke er tilstede nå?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 jul 10, 23:58

Opprinnelig postet av Kratos

Som mange før meg har foreslått, vi bør profesjonalisere dommerstanden, ihvertfall i de to øverste divisjonene, opprette obligatoriske dommerkurs med examen samt ettervurdering av hver eneste kamp og gi tilbakemeldinger med bra/dårlig dømming...

Er det ikke sann det er i dag da? Folk må ikke glemme at norge er et lite land og det er begrenset hvor mange gode dommere som finnes. Vi spiller blant de nest beste og får også dommere deretter. Vi får rett og slett de nest beste dessverre.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 jul 10, 10:18

Ikke for at dommerne i Tippeligaen er feilfrie heller ... I kampen mellom Stabæk og RBK i går klarte Terje Hauge å gjøre en brøler mtp fordel som var like grov som den i CL-finalen i 2006.

Stabæk har hjørnespark, og Jon Knudsen kommer opp - ergo er Stabæk-målet åpent. RBK klarerer fra hjørnesparket, ut på høyresiden hvor en RBK-spiller rives ned (husker ikke hvem i farten). En annen RBK-spiller får tak i ballen og skal til å slå den i bakrom, mot en medspiller som vil ha åpent mål. Truru'kke Hauge stopper spillet for å gi Stabæk-spilleren gult kort? Godt gjort.

Forøvrig ser jeg TUILs trener (og TUIL-spilleren som var nærmest ballen) mener Staw skulle hatt rødt kort. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dommeren gjorde rett der? Når ingen TUIL-spiller hadde kontroll på ballen skal man være rimelig vrang for å si at de blir fratatt en klar målsjanse.

http://fotball.aftenposten.no/forstediv/article175208.ece

"Jeg hadde tenkt å lobbe den over keeper" sier Reidar Waage. Hmm, vanskelig når du ikke har ballen kanskje? Skulle tro det eneste alternative utfallet var at Staw lot ballen gå?

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 26 jul 10, 19:50

Vel jeg kunne vel forstått det om det hadde blitt tolket sånn

Men det store problemet i adecco er at nivået er jevnbedritent

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08
Innlegg: 64

Lagt til: 28 jul 10, 12:53

Nå må vel folk snart innse at vi er i Adecco, og da får vi Adecco kvalitet. Dårlige pølser, oljete ketchup, lunken kaffe og dårlige dommere (alt dette på bortebane som regel da Wink).

---------------------------

FFK, finaste stadion i 1. div!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 jul 10, 13:04

Tja, de dårlige dommerne kommer vel gjerne på besøk til oss også. Men pølsene er i hvert fall ålreite på hjemmebane. Og vaflene.

Ai, som jeg gleder meg til å komme hjem på ferie og se guttane høvle over Moss.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08
Innlegg: 64

Lagt til: 28 jul 10, 20:57

jeg vet ikke om det er et falsk inntrykk, men jeg mener nå at dommerne gir oss litt mer på hjemmebane, ala hjemmedommer. De siste kampene har det vært noen veldig billige episoder, som det røde kortet som Bryne(?) fikk på spilleren sin. Også er det jo noen frispark som vi får som jeg ikke helt skjønner noe av, men dette går vel opp i opp kan jeg tenke meg. 

Så er det jo heller ikke umulig at Adecco dommerne ikke er helt vant til 6-7 tusen supportere på kampene, i dag var det jo 700 og noe på Sandes stadion. Men, men, 3 poeng er nå viktigst, og de burde vi klare å skaffe med eller uten dommerhjelp!

---------------------------

FFK, finaste stadion i 1. div!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 28 jul 10, 20:59

Det røde kortet som Sogndal og Mads Solheim fikk mot oss var soleklart. Med gult kort fra før drar han Valencia i shortsen/drakten og ber om å få lov til å dusje tidlig.

Ellers er vel nivået på dommerne som forventet, altså litt svakere enn i Tippeligaen.


FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08
Innlegg: 64

Lagt til: 28 jul 10, 21:58

Synes det var litt strengt jeg, og som jeg kan huske det så var det vel heller ikke noe klar overgangsmulighet, mere kriging om ball nesten på sidelinjen, men kan jo klart være at jeg tar feil, har ikke studert episoden noe nevneverdig. 

---------------------------

FFK, finaste stadion i 1. div!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 29 jul 10, 20:28

Her er Anderssons annulerte mål.

Helt hårreisende av dommeren. Han er i tillegg fornøyd med sin egen avgjørelse. Sjokkerende av dommeren å ikke innrømme feilen i ettertid også. Slike folk vil vi ikke ha! Innrøm feilen, så er du (nesten) tilgitt.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 29 jul 10, 21:40

Ufattelig svakt. som vanlig dommer til 3av 10 henger som vanlig ikke med i spillet og virker arrogant, er ikke på langt nær tydelig nok, f.eks målet hvor det er jubel og dommer bruker såppas lang tid på avgjørelsen at jubelen kommer godt i gang. At dommer bare fortsetter uten å poengtere dette tydeligere enn en arm er FOR DÅRLIG og viser tegn på dumhet eller arroganse.

Han bør også dømme jevnere, dvs likt på like situasjoner, også burde han klare å få de mest åpenbare situasjonene riktig+oppdatere seg på reglene , om en spiller ikke er involvert i spilet skal det ikke dømmes offside. 

Litt ydmykhet når de store feilene kommer hadde heller ikke vært så dumt, hva som kan få han til å mene at Ramberg står i veien (utenom LSD og dårlig syn) fatter jeg rett og slett ikke.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 jul 10, 21:46
Det er utrolig trist at vi har profesjonell fotball som dømmes av en slik inkompetent klovn. Ja til videodømming og dommere som i større grad er profesjonelle.

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 29 jul 10, 21:50

Opprinnelig postet av FFK Pride

Synes det var litt strengt jeg, og som jeg kan huske det så var det vel heller ikke noe klar overgangsmulighet, mere kriging om ball nesten på sidelinjen, men kan jo klart være at jeg tar feil, har ikke studert episoden noe nevneverdig. 

Synes også det var litt strengt, men det er ingenting man kan si på det, Han var igjennom på kant og sogningen dro seg forbi, jeg tok bilder på den kampen og.... de taler sitt tydelige språk http://www.flickr.com/photos/sjurgs/4795857081/

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 29 jul 10, 22:10

Jepp, bildet taler sitt tydelige språk.

Da kan vi vel konkludere med at det var et soleklart gult kort, og dermed også rødt. Klarere enn dette blir det ikke. Da er det heller ikke strengt dømt.


FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08
Innlegg: 64

Lagt til: 30 jul 10, 00:37

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Opprinnelig postet av FFK Pride

Synes det var litt strengt jeg, og som jeg kan huske det så var det vel heller ikke noe klar overgangsmulighet, mere kriging om ball nesten på sidelinjen, men kan jo klart være at jeg tar feil, har ikke studert episoden noe nevneverdig. 

Synes også det var litt strengt, men det er ingenting man kan si på det, Han var igjennom på kant og sogningen dro seg forbi, jeg tok bilder på den kampen og.... de taler sitt tydelige språk http://www.flickr.com/photos/sjurgs/4795857081/

Jeg vet ikke helt. Holder man noen i trøya når det ikke er noen åpenbar målsjanse så blir jo som regel ikke det. Men nå husker jeg ikke helt hvordan den episoden her var, men jeg tror som sagt at det var krig om ball før alex brøt seg fri. Men kan meget mulig være at jeg tar feil.

---------------------------

FFK, finaste stadion i 1. div!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 30 jul 10, 00:56

Valencia var i full fart på vei nedover mot dødlinja for å slå inn, men han ble holdt igjen i trøya (se bildet til tgtgtgtg) av Sogndalspilleren.

Igjen - soleklart kort, og en god inngripen av dommeren. Smile


Erik_

Knøttespiller

Ble medlem: 06 nov 09
Innlegg: 37

Lagt til: 30 jul 10, 02:43
Endret: 30 jul 10, 02:44
Endret av: Erik_

Spiller selv fotball på juniornivå, og DER skal jeg si dere at det er mye dårlig dømming. 

Ikke noe å klage på, dette er tross alt norsk 1. divisjon. Tro meg, det er mye vanskeligere å dømme enn det folk flest tror..


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 30 jul 10, 15:59

Ingen tvil om at  dømming er vanskelig, men holdningene er et problem. Man må kunne si at man gjorde feil, og vise at man vil forbedre seg. Samt holde en bedre tone med spillerene underveis. Adeccodommerene virker veldig arrogante.

Det er også et problem med linjemenn som ikke klarer å følge linja. f.eks i Sarpsborg i år hvor Linjemannen nærmest PH sida ikke klarte å henge med på linja og gjettet på hårfine offider, det er også helt feil på den måten at tvilen skal komme det angripende lag til gode, og han vinket på situasjoner ha ikke kunnet ha sett ordentlig.

Dette er tross alt Adeccoligaen, og det er ikke rent få millioner i den bransjen. 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24