Husk meg
Brukernavn
Passord

Keeperproblem?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 12 jul 10, 12:09
Det har alltid blitt sagt at Lasse Staw er en av Norges mest lovende keepere. Det samme er blitt sagt om Moldes keeper Jan Kjell Larsen. Hvor lenge kan man være lovende? På det beste er nivået høyt hos begge to, men de har også ett laveste nivå som er skremmende dårlig. Dette medfører at klubbene mister viktige poeng og forsvarerne blir usikre. Er klubber tjent med keepere som er så varierende i prestasjonene? Kan FFK leve med Staws prestasjoner eller skal Jon Masalin få plassen? Stabilitet i prestasjonene bakover skaper trygghet framover. Husk hva Ølund bidro med i sølvsesongen. Min påstand er at FFK trenger en bedre keeper.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 jul 10, 12:15
Naturlig å tenke tanken. Hvis FFK rykker opp, kunne det være en ide å hente "hjem" Per Morten Kristiansen?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 jul 10, 12:27
Skjønner hvor du vil men nei Staw har bevist før at han er en stabil TL målvakt. Husk i 2008 sesongen hvordan han var før skaden. Da var han stabil god og seemb ville ha han på landslaget. Generelt som målvakt kommer feil ekstremt til syne når laget sliter. Dette igjen går utover selvtilitten noe du er avhengig av som målvakt. Bare laget kommer seg, moralen og selvtilitten til gutta kommer seg så vil også staw bli bedre. Så pr dags dato har vi ikke noe keeperproblem. Staw er god nok.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 jul 10, 12:40
I kampen mot Follo i går hadde jeg en følelse av at resultatet ville blitt 7-0 hvis Hansen hadde stått for oss og Staw for Follo. Trist, for jeg håper virkelig at Staw skal lykkes men vi kommer ikke fra at han har hatt mange vanskelige kamper også i år. Den ene kampen vår finske venn har stått gjorde jo han sakene sine bra og det er mulig han ville skapt mer trygghet i forsvaret.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 12 jul 10, 13:57

Staw virker å være 90% konsentrert i match. Frustrerende å se på hvordan han til stadighet glipper upressede baller i feltet. Stoppe skudd skal være en av styrkene hans, men målet mot Follo var nok en keepertabbe. Skader kan være noe av årsaken, men jeg tror hovedproblemet er mentalt. Staw har et opplagt talent, men er per dags dato en "David James" type.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 jul 10, 14:03

Det er trist og se at staw leverer dårlig. målet som follo fikk var ene og alene staw sin feil.

han glipper mye.  stiller ett spørsmåls tegn med keeper treneren.. kanskje han gjør staw svakere og svakere ?

om vi rykker opp kan vi jo hente bugge som spiller i sandefjord og han vil nok ikke spille i adecco siden han er 3 keeper på landslaget.

eller skal vi bare håpe staw selv løfter seg Smile

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 jul 10, 14:06
Opprinnelig postet av bateman

Staw virker å være 90% konsentrert i match. Frustrerende å se på hvordan han til stadighet glipper upressede baller i feltet. Stoppe skudd skal være en av styrkene hans, men målet mot Follo var nok en keepertabbe. Skader kan være noe av årsaken, men jeg tror hovedproblemet er mentalt. Staw har et opplagt talent, men er per dags dato en "David James" type.

Ja det er mentalt. Som målvakt er du helt avhengig av å være 110% fokusert og ikke minst ha gutter som jobber for deg ikke mot deg. Se på alt FFK har vært gjennom den siste tiden. Er det så rart at det går utover prestasjonene til laget. Forskjellen når en på midtbanen gjør en liten feil er staw er at han på midtbanen merker man nesten ikke mens staw sin feil ender i mål. Jeg kan nesten garantere at når ffk er oppe å kjøre 100% så vil staw være på det nivå han vår når han var en stor bidragsyter til vårt serie sølv

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 12 jul 10, 14:29
Enhver keeper av avhengig av en god keepertrener. Vi mistet Jerry som er en meget god trener. Synd.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 jul 10, 14:41

Opprinnelig postet av 1947modell
Enhver keeper av avhengig av en god keepertrener. Vi mistet Jerry som er en meget god trener. Synd.

Vi mistet ham ikke. FFK ønsket endringer. Det var vel kanskje Tom Nordlie som byttet han ut? Knutsson hadde nok vært keepertrener den dag i dag om FFK faktisk ønsket det. I tillegg har vel Knutsson slitt litt med helsa?

Tror uansett ikke vår nye mann er noen dårlig keepertrener, og han bidrar mer i gruppen som helhet. Jerry Knutsson er en negativt ladd personlighet, selv om han er en meget god keepertrener.

Jeg er tildels enig med kritikken mot Lasse Staw. Han er for ujevn, gjør en del tabber - eller noe som ligner på tabber - og er for svak i feltarbeidet. Dette sprer usikkerhet. Når det er sagt, så var Lasse Staw helt fantastisk god på vårparten i sølvsesongen 2008. Det er nok et sammensatt problem som gjør at han ikke presterer like godt fremfor at talentet ikke er der.

Vi skal heller ikke glemme at Staw har vært mye skadeutsatt, og nok engang kommer rett tilbake fra 5-6 uker ute med skade. Jeg tror nok dette påvirker prestasjonene mer enn folk tenker over. Dersom Staw får en lengre periode skadefri, så både håper og tror jeg at vi vil se bedre prestasjoner fra den kanten.

Jeg har fortsatt trua på at Lasse Staw med tid og stunder kan bli en klassekeeper i norsk målestokk.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 13 jul 10, 20:07

Ja, det største problemet med han er at man ikke kan stole på at han er skadefri mer en 4. måneder av gangen. Når Masalin også er såppas Skjør. Er jo dette et ganske STORT problem.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 13 jul 10, 20:16
Hvis begge keeperne er skadeutsatte og samtidig ustabile i prestasjonene har FFK et keeperproblem. Hvor avgjørende det kan være for tabellen tilslutt gjenstår å se. Det som alltid er avgjørende for klubber som kniver om opprykk er at de har et sikkert forsvar, en stabil keeper og en spiss som scorer mål. Ser at FFK har en utfordring i den sammenheng.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 13 jul 10, 20:28

Opprinnelig postet av Topscorer
Hvis begge keeperne er skadeutsatte og samtidig ustabile i prestasjonene har FFK et keeperproblem. Hvor avgjørende det kan være for tabellen tilslutt gjenstår å se. Det som alltid er avgjørende for klubber som kniver om opprykk er at de har et sikkert forsvar, en stabil keeper og en spiss som scorer mål. Ser at FFK har en utfordring i den sammenheng.

Hvis du legger til en kreativ midtbane og så ...... Cool


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 13 jul 10, 23:02
JA. Vi har et keeperproblem og vi har hatt det siden vi ikke signerte Øhrlund når vi hadde sjansen. Nei det kostet for mye. Lurer på om ikke nedrykket kostet mer????

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 13 jul 10, 23:18

Vi hadde ikke sjansen, Og det spørs om ikke klubben hadde godt av nedrykket 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 14 jul 10, 02:21

Hjelper ikke med en god keeper så lenge forsvaret ikke gjør jobben sin.Forsvaret lar motstandere få skyte alt for mye og gang på gang så er beckene våres alt for langt unna mann.Greit Staw gjør mye rart men det er ikke lett for han hel når forsvaret ikke dekker opp el.Det jeg mener er at alt er ikke keeper sin feil.Men samma gjelder oppover oxo,er ikke lett å være forsvarer når midbanen slipper folk alt for lett igjennom oxo.hehe.Nei her er det en ting som teller.LAG arbeid.Hele laget må samarbeide mer.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 jul 10, 17:56
Endret: 26 jul 10, 18:48
Endret av: Per Egil

Mulig det er bare meg, men jeg synnes at Lasse Staw er meget svak som keeper. Han er en av de spillrene som kostet oss TL i fjor og har gjort en meget dårlig jobb i år også. Det er slik at nesten alle baller som kommer mot mål går forbi Staw. Greit at han var et talent for 5 år siden, men gutten har jo ikke hatt noen forbedring på disse årene. Han har alltid vært meget svak i feltet og er fryktelig dårlig til å lese spillet. Før var han veldig god på streken, men der har han også blitt dårligere. Synnes det er merkelig at de ikke prøver andre keeperen, han kan umulig være like dårlig som Staw? Er det bare jeg som har denne formeningen om Staw! hva mener dere?


Mod (Per Egil): Flyttet denne til eksisterende tråd om samme tema.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 26 jul 10, 18:01
Endret: 26 jul 10, 21:50
Endret av: Per Egil

Jeg synes du også har en skremmende holdning til egne spillere som ikke spiller bra. Lasse Staw er en god keeper, men som alle andre gjør han feil iblant. 


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 jul 10, 18:08
Endret: 26 jul 10, 21:50
Endret av: Per Egil

Kan ikke helt forstå at dere kan si at Staw er en god keeper, når han har den ene dårlige kampen etter den andre. Har dere glemt hvor fryktelig dårlig han var i fjor? Synnes da det ikke er en skremmende holding til egne spillere, det må vel kunne forlange noe av disse spillrene også.

forsvaret stoler ikke 100% på Staw heller, det ser hverfall slik ut! Forsvaret virket mye tryggere når vi f.eks hadde rlund i mål. Ørlund hadde mange avgjørende redninger og var mye sikker i mål.

Kan ikke sist huske når han ble matchvinner.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 jul 10, 21:54
Endret: 26 jul 10, 21:57
Endret av: Per Egil

Siden de siste innleggene her ble sydd inn i tråden, ble enkelte ting hengende litt i lufta. Jeg modererte derfor innleggene for å få litt mer flyt og fjerne unødvendig krangling.

Jeg slettet også et par innlegg som ikke tilførte tråden nevneverdig saklighet. Fint om dere diskuterer sak og ikke person, folkens.

Eventuell tilbakemelding på modereringen kan tas på PM.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 26 jul 10, 22:01

Jeg mener det hadde vært en god ide om vår finske venn fikk stå kampen mot Ulf på onsdag hvis han er skadefri.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3