Husk meg
Brukernavn
Passord

Feil i tabellen på ffksupporter.net

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 11 jul 10, 23:47
Endret: 11 jul 10, 23:55
Endret av: Fjedjik
Etter dagens kamper ligger Ikke Nybergsund forran FFK på tabellen slik det står på forsiden her. Nybergsund har negativ målforskjell og med like mange poeng som FFK som har 5 pluss mål er FFK forran Presisering: Nff egen tabell : http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Toppfotball/Adeccoligaen/

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 jul 10, 23:59

Som nevnt i kamptråden er tabellen riktig i henhold til NFFs reglement, hvor lagene, ved poenglikhet, først rangeres etter hvor mange kamper de har møtt til. Se også her.

Det er med andre ord NFF sitt reglement som ligger til grunn for sorteringen i tabellen på forsiden.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 12 jul 10, 00:08
Opprinnelig postet av Rey

Som nevnt i kamptråden er tabellen riktig i henhold til NFFs reglement, hvor lagene, ved poenglikhet, først rangeres etter hvor mange kamper de har møtt til. Se også her.

Det er med andre ord NFF sitt reglement som ligger til grunn for sorteringen i tabellen på forsiden.

Jeg ser at det er debattert tidligere (så det først etter mitt innlegg) beklager derfor at jeg startet en tråd på dette. Allikevel stiller jeg meg følgende spørsmål - Hvorfor er isåfall NFFs egen tabell annerledes, kjenner de ikke egene regler? Alternativt - Kan det være at ffksupporternet misforstår reglementet? Kan dette for eksempel være en regel som gjelder dersom en klubb ikke stiller opp / kan stille lag til en kamp? Jeg tror ffksupporternet kanskje misforstår intensjonen med regelen og derfor benytter den i en situasjon den ikke kommer til anvendelse. - Etter en liten surferunde ser jeg følgende----- alle aviser (så langt jeg har sett og nettsteder menytter målforskjell etter poeng) og har en annerledes tabell enn ffksupporternet...... Fkksupporter.net var en av de første til å stryke lyns poeng (dette ble gjort før NFF faktisk vedtok hva som skulle skje med kampene) Hvorfor denne inkonsekvens - følger ffksupporter.net NFFs reglement når det passer?

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 12 jul 10, 00:09

NøFF NøFF...


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 jul 10, 00:19

Opprinnelig postet av Fjedjik
Fkksupporter.net var en av de første til å stryke lyns poeng (dette ble gjort før NFF faktisk vedtok hva som skulle skje med kampene)

Akuratt det var jo oppe til diskusjon i fjor også, med den samme konklusjonen så jeg syns ikke ffksupporter.net forhastet seg der..

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 12 jul 10, 00:22

Slik jeg ser det er det helt åpenbart at ffksupporter.net har gjort riktig etter NØFFs regler, men reglene kan definitivt diskuteres...


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 12 jul 10, 00:24
Opprinnelig postet av Kratos

Opprinnelig postet av Fjedjik
Fkksupporter.net var en av de første til å stryke lyns poeng (dette ble gjort før NFF faktisk vedtok hva som skulle skje med kampene)

Akuratt det var jo oppe til diskusjon i fjor også, med den samme konklusjonen så jeg syns ikke ffksupporter.net forhastet seg der..

Poengene til Lyn ble da ikke strøket i fjor. eller var det noe jeg ikke skjønte?

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 12 jul 10, 00:37
Opprinnelig postet av Plankekæll

Slik jeg ser det er det helt åpenbart at ffksupporter.net har gjort riktig etter NØFFs regler, men reglene kan definitivt diskuteres...

Min påstand er at de reglene det refereres til her, gjelder ved FERDIGSPILT serie. Ikke for en løpende tabell mens seriespillet pågår. Regelens intensjon er at ett lag ikke skal tjene på å ikke stille opp til en kamp. F.eks for å oppnå opprykk ved ikke å stille til start i siste serierunde. Etter mitt syn gir det det riktigste inntrykket å følge den kutymen som ligger til grunn i de fleste tabeller. 1. Poeng, 2 målforskjell, 3 scorede mål.......

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 jul 10, 01:22
Endret: 12 jul 10, 01:38
Endret av: Holters

Tabellen vår er 100% korrekt satt opp etter NFFs regler fremfor vanlig praksis. Ved mindre kamper spilt, så skal laget med flere kamper spilt gå foran ved poenglikhet. Regelen i seg selv er selvsagt mest aktuell dersom lag ved fullendt sesong bare har møtt opp til f.eks. 29 av 30 kamper. For eksempel i 7. divisjon, der det faktisk hender at en del lag ikke stiller til kamper.

Dette har stort sett aldri vært noe problem, da det svært sjeldent har hendt at så mange kamper har vært utsatt som nå. Tidligere har tabellen sett litt merkelig ut i starten av sesongen, men etter 4-5 runder, så ser den som regel lik ut som alle andre steder.

Jeg er helt enig i at det trolig burde vært gjort anerledes underveis i sesongen siden folk har lagt seg til en bestemt vane for hvordan tabellen skal se ut, og det er unødvendig å forvirre folket med petimeterregler.

Denne rettelsen har stått på blokka lenge, men vi har begrenset med tid og ressurser. Vi kan rett og slett ikke etterkomme hver eneste lille ting som blir påpekt eller innføre alt som er av ønsker og tilbakemeldinger. Vi ønsker det så gjerne, men det går dessverre ikke alltid.

Opprinnelig postet av Fjedjik
Fkksupporter.net var en av de første til å stryke lyns poeng (dette ble gjort før NFF faktisk vedtok hva som skulle skje med kampene) Hvorfor denne inkonsekvens - følger ffksupporter.net NFFs reglement når det passer?

Det var da voldsomt som du skulle hisse deg opp over en så liten ting? Hva er det du egentlig forsøker å insinuere?

Nå har du i hvert fall fått servert forklaringen, så får vi se om vi en vakker dag har tid til å omprogrammere tabellen, slik at du slipper å irritere deg over dette vanvittige frustrasjonsmomentet...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 jul 10, 01:33
Endret: 12 jul 10, 01:33
Endret av: Kratos

Opprinnelig postet av Fjedjik
eller var det noe jeg ikke skjønte?

Jeg mente at da Lyn nærmet seg konkurs i fjor, ble det sagt at dersom de gikk konkurs, skulle Lyns kamper slettet slik som de ble nå...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 jul 10, 11:08

Jeg forstår at det ikke er presisert i reglene at "Møtt til flest kamper" er et kriterium for å skille lagene ved endt sesong, og at det dermed virker like logisk å bruke det prinsippet også for tabellen underveis i sesongen. Reglene sier vel faktisk ikke noe om hvordan midlertidige tabeller skal se ut i det hele tatt. Til syvende og sist er det jo bare sluttabellen som har noe å si.

Dog burde vel tabellen underveis reflektere hvem som faktisk ligger best an i forhold til de kriteriene som vil ligge til grunn ved endt sesong (og det er jo ikke en aktuell problemstilling at noen lag faktisk vil stå med mindre enn 28 kamper ...). Derfor er det slik jeg ser det mer hensiktsmessig å gjøre som de andre, og legge "Møtt til flest kamper"-kriteriet i skuffen.

Når det gjelder sidesporet om Lyn - det er da virkelig ikke noe å krangle om? FFKsupporter.net skjønte hvilken vei det kom til å bære, og strøk Lyns kamper før det var formelt kunngojrt at det skulle gjøres slik. Hva så? Forøvrig har Kratos rett i sitt siste innlegg, jeg husker at avisene drev og satte opp alternative tabeller uten Lyn og at vi her inne diskuterte hvordan det påvirket våre muligheter til å unngå kvalik.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jul 10, 22:36
Tabellen er fortsatt feil. ffksupporter.net har fjernet Lyn helt fra tabellen. Lyn skal stå sist med 0-0-0-0-0 ut sesongen. At Lyn har blitt strøket helt slår særlig uheldig ut i nettsidens Tabellkonkuranse. Har du tippet Lyn på f.eks. 16 plass blir du nå trukket 16 poeng, og til bedre plassering du hadde på Lyn i ditt tabelltips til mindre poeng blir du trukket.... Helt feil

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 jul 10, 23:23

Ser at VG opererer med en tabell slik Ymer nevner. Vet ikke hva NFF gjør, men hvis det er slik må jo tabellkonken gjøre det samme.... Men da blir vel ledelsen min så stor at det ikke vil være noe morsomt :)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 14 jul 10, 23:38

Opprinnelig postet av Holters

Tabellen vår er 100% korrekt satt opp etter NFFs regler fremfor vanlig praksis. Ved mindre kamper spilt, så skal laget med flere kamper spilt gå foran ved poenglikhet. Regelen i seg selv er selvsagt mest aktuell dersom lag ved fullendt sesong bare har møtt opp til f.eks. 29 av 30 kamper. For eksempel i 7. divisjon, der det faktisk hender at en del lag ikke stiller til kamper.

Jeg er helt enig i at det trolig burde vært gjort anerledes underveis i sesongen siden folk har lagt seg til en bestemt vane for hvordan tabellen skal se ut, og det er unødvendig å forvirre folket med petimeterregler.

Denne rettelsen har stått på blokka lenge, men vi har begrenset med tid og ressurser. Vi kan rett og slett ikke etterkomme hver eneste lille ting som blir påpekt eller innføre alt som er av ønsker og tilbakemeldinger. Vi ønsker det så gjerne, men det går dessverre ikke alltid.

Nå har du i hvert fall fått servert forklaringen, så får vi se om vi en vakker dag har tid til å omprogrammere tabellen, slik at du slipper å irritere deg over dette vanvittige frustrasjonsmomentet...

Jøss, omprogramert allerede?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24