Husk meg
Brukernavn
Passord

Moss - Fredrikstad (søndag 23. mai kl. 1600)

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 mai 10, 20:28

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg tror uansett ikke taklingen er stygg nok til at NFF vil gå inn og sanksjonere overfor spilleren.

Det viktigste er uansett at Rafn, som forøvrig spilte en god kamp, blir frisk så fort som mulig!

Til det første: Får du rett i dette, blir jeg seriøst lei meg på norsk fotballs vegne. Slike taklinger er ren vold og bør straffes med mange kampers karantene.

Til det andre: Er selvsagt enig i dette.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 23 mai 10, 20:52

Opprinnelig postet av kjo

Noen MÅ hevne slike ting som dette.

 

Det er vel slik alle problemer skal løses? Rart det blir krig rundt omkring...

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 23 mai 10, 21:00

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 mai 10, 21:04

Er det noen steder på nettet man kan se taklingen om igjen?

Jeg så bare taklingen på TV litt sånn i halv-søvne, og var sikker på at det var rødt kort uten å engang se reprisen. Soleklart, ingen tvil om det.

Likevel mener jeg å huske at det ikke så ut som om det var med vilje, eller at det var noen skikkelig grisetakling i ren Bakke-stil.

Kan godt hende jeg tar feil. Derfor jeg gjerne skulle sett situasjonen en gang til :-)


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 23 mai 10, 21:06
Opprinnelig postet av Planken

Opprinnelig postet av kjo

Noen MÅ hevne slike ting som dette.

 

Det er vel slik alle problemer skal løses? Rart det blir krig rundt omkring...

Nytter nok ikke med "vend det andre kinnet til" i alle situasjoner, nei. Hadde dommeren gått inn og tatt ansvar hadde det vært greit. Når så ikke skjer, går overfallsmannen fri, og offeret må betale prisen alene. Ikke holdbart. Ta igjen, gi en smell tilbake, slik må det være.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 mai 10, 21:09

Av stillbildet er det i hvert fall ingen tvil, to strake bein hvorav det ene er plantet direkte i ankelen på Rafn. Jeg så dog heller ikke det før jeg fikk se reprisen, så jeg skjønner hvorfor du er i tvil. Alt går fort i den situasjonen. Men dommeren har god utsikt til situasjonen - så når han faktisk ikke ser hva som skjer så får doms- og sanksjonsutvalget få noe å kose seg med.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


student

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 23 mai 10, 21:25

Opprinnelig postet av Lemmy

Er det noen steder på nettet man kan se taklingen om igjen?

Jeg så bare taklingen på TV litt sånn i halv-søvne, og var sikker på at det var rødt kort uten å engang se reprisen. Soleklart, ingen tvil om det.

Likevel mener jeg å huske at det ikke så ut som om det var med vilje, eller at det var noen skikkelig grisetakling i ren Bakke-stil.

Kan godt hende jeg tar feil. Derfor jeg gjerne skulle sett situasjonen en gang til :-)

 

Du kan se det på vg.no, det vises der under høydepunkter fra kampen


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 23 mai 10, 21:43

Om det går bra med ankelen til Simen R. etter den der;

Ja, da tror jeg som den amatør jeg er at det er kun fordi han er ung og smidig, og har en frisk ankel fra før. 

Ellers mener jeg det er dommeren som bør smekk på fingeren. Vidalon er sliten etter en lang kamp, og jeg er ganske sikker han ikke gjorde det der med overlegg. Taklingen er stygg og fortjener rødt kort, men når så ikke ble tror jeg faktisk det var et uhell. Et stygt uhell.

 

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 23 mai 10, 21:52

Når det er sagt, så var det SINNSYKT deilig å gruse Fergeleie FK! Vi har flyt når Wallace setter inn det første målet, ellers kan det bli tungt mot 10 mann i forsvar. Jeg banna faktisk høyt når det røde kortet kom, og forventet det verste. Men med 1-0 og mot 10 mann, så ble det akkuratt så enkelt som det egentlig skal være mot Møss!

---------------------------

Svaberget for alltid!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 23 mai 10, 22:23
Endret: 23 mai 10, 22:32
Endret av: hasse33

Har RIngberg mistet gangsynet ?? Leste han sa at de hadde god kontroll på kampen frem til utvisningen. God kontroll i 9 minutter ???

Blir lei av alle (bort)forklaringer på hvorfor MFK tapte i dag. Det er greit at MFK hadde et par muligheter, men vi hadde endel STOOOORE muligheter vi også. 

Det er kun en grunn til FFK seier:

FFK var mange hakk bedre enn MFK og putta 5 mål mot MFK`s 2.Cool

 

ps

På stillingen 1-5 med drøye 20 minutter igjen foretar Fabian Vidalon en takling som medfører at han ikke burde  få sette sine bein på en fotballbane på mange måneder. Taklingen av Rafn var pokker ikke et uhell, men klart gjort med overlegg. 


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 23 mai 10, 22:45

har hatt en knall bra tur til melløs idag, syns aune har forbedra seg betraktelig de siste kampene, han er ikke redd for å gjøre grep lenger,.har kritisert han mye, men de siste kampene så har han vært bra.

syns fortsatt vi bør gå over til 4-3-3. vi har hatt full kontoll bakover, så da kan vi velge en mer offensiv løsning syns jeg. ville hatt dette laget i neste kamp.

 

                                                                staw

                                   vidar           ophaug              raio             wallace

                                                                   thommasen

                                          askar                                             rafn

                                                                   borges

                                                 tegan                         anderson


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 23 mai 10, 23:23

Opprinnelig postet av scheien

vi har hatt full kontoll bakover, så da kan vi velge en mer offensiv løsning syns jeg.

 

Full kontroll? Hvilke kamper har du sett?! Slipper inn to enkle mål mot 10 mann idag, Ophaug spiller virkelig ikke bra. Har sluppet stort sett alle motstandere denne sesongen til enorme sjanser, og vært heldige som har sluppet inn såpass lite mål som vi har gjort.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 mai 10, 23:27

Veldig stygg takling og du ser det er med vilje også.. Her bør NFF reagere

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 mai 10, 03:33

Synes jeg hørte Plankehaugen best på Tven, dere som var på Melløs: Hvem var best av KV og PH? KV mener de var best..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


bennygullfot

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 24 mai 10, 03:40

Plankehaugen er død

---------------------------

Samhold


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 24 mai 10, 08:59

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Synes jeg hørte Plankehaugen best på Tven, dere som var på Melløs: Hvem var best av KV og PH? KV mener de var best..

Selvsagt mener de det. De hadde noen småbrøl, men nebbbene deres falt tidlig av. De var ikke til å høre ca 88 minutter av kampen.

Opprinnelig postet av bennygullfot

Plankehaugen er død

Hva???

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 24 mai 10, 10:11

Herlig kamp! Deilig å være på kamp uten nerver og mageknip. Smile

Men som vanlig kommer klaginga på synginga. Kråkene var ingenting! Satt på hovedtribunen og hadde gode lydforhold. Veldig kvalmt med "Judasevangeliet"-banneret de hadde og at de pep på Askar. Fikk ikke dere som klager med dere at nesten hele hovedtribunen svarte på ropa fra PH? Kjempekult synes jeg. En vellykket dag både på banen og på tribunen.Cool

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 24 mai 10, 10:25

Vi var utvilsom best i antall og volum. Hvor ofte får vi på utebane et så til de grader rungende svar tilbake fra hovedtribunen?! Fantastisk stemning i haugen, men sola gjorde at enhver ble sliten utover i kampen. Selve mathcen så vi knapt noe fra, som når Vidar putta, ingen som fikk det med seg før FFK spillerne jublet :p

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 24 mai 10, 13:09

Opprinnelig postet av bennygullfot

Plankehaugen er død

Er jo ikke rart man hørte dem litt dårlig. KV hadde en langside alene, og som var tom på kantene. PH ble plasert i et lite hjørne på en kortsving. Så man kan jo da ikke klage alt for mye på PH. hadde Møss vært litt greie så hadde de delt en bit av den lang side som KV hadde. Men all respekt til PH, vi på hoved tribunen hørte dem og svarte de. Det er ikke ofte et borte suportere klarer å synge til hverandre med heia rop Laughing

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 mai 10, 13:27

Opprinnelig postet av bateman

Vi var utvilsom best i antall og volum. Hvor ofte får vi på utebane et så til de grader rungende svar tilbake fra hovedtribunen?! Fantastisk stemning i haugen, men sola gjorde at enhver ble sliten utover i kampen. Selve mathcen så vi knapt noe fra, som når Vidar putta, ingen som fikk det med seg før FFK spillerne jublet :p

Kan faktisk ikke komme på at det har skjedd andre steder enn på Ullevaal i enkelte kamper mot Lyn, og på Melløs. Dette er vel de eneste stedene hvor rødhvitt kan utgjøre en stor nok del av tilskuerne til at noe slikt er mulig.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3