Husk meg
Brukernavn
Passord

Ishockey-VM

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 mai 10, 10:30

Merkelig at ingen har skrevet noe om dette her inne enda.

Norges første seier mot Tsjekkia i et VM noensinne fortjener litt oppmerksomhet, synes jeg, og med Stjernens egen Pål the Wall som matchavgjørende folkehelt!

Skulle vi slå Frankrike så får vi faktisk med oss tre poeng inn i mellomspillet, og da er vi antagelig kun én seier unna en kvartfinale. De tre lagene som trolig kommer inn fra gruppe B er Canada, Sveits og Latvia, så enkelt blir det på ingen måte.

Men først og fremst er det stor stas at vi endelig slår en av de store igjen.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 mai 10, 10:47

Deilig med hvilken som helst norsk seier da, men følger ikke for mye med på Ishockey desverre.

Hvordan er Norge rangert sånn verdensbasis? Høre fra OL at de var seedet til å være de dårligste?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 mai 10, 11:38

Avhengig av tropp så er vi vel jevnt over et sted mellom 10. best og 15. best i verden, det er jo sju store i hockey (Canada, Russland, USA, Sverige, Finland, Tsjekkia og Slovakia). Norge med optimalt mannskap kniver med land som Sveits, Tyskland og Latvia om plassene bak disse.

Dog har vi aldri vært i en kvartfinale i VM, så om det skulle gå er det en stor opptur.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 mai 10, 11:43

Det er jo utrolig artig!

Skal jeg følge med her altså. De fleste kampene går vel på TV også eller?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 mai 10, 11:51

Opprinnelig postet av Tøfflus

Avhengig av tropp så er vi vel jevnt over et sted mellom 10. best og 15. best i verden, det er jo sju store i hockey (Canada, Russland, USA, Sverige, Finland, Tsjekkia og Slovakia). Norge med optimalt mannskap kniver med land som Sveits, Tyskland og Latvia om plassene bak disse.

Dog har vi aldri vært i en kvartfinale i VM, så om det skulle gå er det en stor opptur.

 

Er det ikke en gang tidligere vi har vært i kvarten i VM da? Mener å huske at vi slo canada og sant og snek oss med til enten kvart eller åttendels finalen.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 12 mai 10, 16:49

Jo, mener vi var i kvarten for ikke så lenge siden, det var vel det mesterskapet som vi slo Canada.

Norge er absolutt ikke blant de dårligste i verden nei, i hockey bruker de ett slags divisjons system i vm som fungerer nesten som vi har i fotball, De beste spiller i a-vm, er vel 12 lag tror jeg, de to dårligste eller noe rykker ned, to beste fra b-vm rykker opp. Vet ikke hvor manga divisjoner det er men det går iallefall ned til en c-pulje.

Norge var i sjiktet mellom a og b vm i mange år men har nå ligget i a puljen i mange år. Ganske sterkt egentlig.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 12 mai 10, 17:17

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Jo, mener vi var i kvarten for ikke så lenge siden, det var vel det mesterskapet som vi slo Canada.

Vi slo Canada 4-3 i VM i 2000, men vi gikk ikke til kvarten det året. Norges beste plassering i et VM var i 1951(!). Da endte de på 4. plass.... Er vel ingen som mener at det er i nyere tid? Wink

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 12 mai 10, 18:20
Endret: 12 mai 10, 18:22
Endret av: Husgutt

Opprinnelig postet av Scout

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Jo, mener vi var i kvarten for ikke så lenge siden, det var vel det mesterskapet som vi slo Canada.

Vi slo Canada 4-3 i VM i 2000, men vi gikk ikke til kvarten det året. Norges beste plassering i et VM var i 1951(!). Da endte de på 4. plass.... Er vel ingen som mener at det er i nyere tid? Wink

 

 http://www.nettavisen.no/sport/article1827867.ece

 

Vi var i kvartfinalen i VM i 2008.. Vi kom vel dit pga uavgjortresultat mot Finland.

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 12 mai 10, 19:21

Opprinnelig postet av Scout

Vi slo Canada 4-3 i VM i 2000, men vi gikk ikke til kvarten det året. Norges beste plassering i et VM var i 1951(!). Da endte de på 4. plass.... Er vel ingen som mener at det er i nyere tid? Wink

Hehe, nei tydelig at jeg surrer litt. Men er det virkelig så lenge siden vi slo Canada altså... hm...

Men var ikke så lengesiden vi gikk til kvarten iallefall da.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 12 mai 10, 23:17

Opprinnelig postet av Husgutt

Vi var i kvartfinalen i VM i 2008.. Vi kom vel dit pga uavgjortresultat mot Finland.

Aha. Fem minutter til med googling, så jeg hadde funnet ut av det også Tongue out

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 mai 10, 09:11

 

Opprinnelig postet av Husgutt

Vi var i kvartfinalen i VM i 2008.. Vi kom vel dit pga uavgjortresultat mot Finland.

Det å stole såpass på egen hukommelse at man glemmer faktasjekk er ikke særlig bra ... selvsagt var vi i kvartfinalen i 08. Vi kom dit etter å ha vunnet én kamp (mot Tyskland) i innledende gruppespill, og spilt uavgjort mot Finland som Husgutt nevner. Vi tapte mot Canada, USA og Latvia, men hadde flaks med resultatet mellom Tyskland og Latvia ...

Jeg skjemmes over mitt utilgivelige slurv.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 13 mai 10, 23:19

Og i dag var det en kjempeartig kamp mot Frankrike. Litt lurvete 1. periode og hodeløs takling av Ylven som resulterte i 5 minutter i undertall, men 2. periode og ikke minst 3. var Norge skikkelig gode. Det er moro å se. Et skår i gleden er selvsagt at Pål Grotnes fikk matchstraff for å slå en fransk spiller.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


rollz

Knøttespiller
Ble medlem: 13 aug 07
Innlegg: 52

Lagt til: 14 mai 10, 09:09

Utrolig deilig kamp mot Frankrike.

Ang "taklingen" til Ylven ser det jo ut som han bommer totalt og er uheldig og treffer franskmannen mellom øya idet han forsøker å komme seg unna den norske oksa. Uansett er det godt å se att vi har andre en Thoresen og Tollefsen som kan gå i bresjen for tøffere fysisk spill.Jeg må si jeg dro godt på smilebåndet når Zucarello brått kasta hanskene i målgården og skulle "slåss" med han franske backen...genialt.

Uansett, med den selvtilliten gutta har nå kan både Sveits og Latvia slås. Canada har vi jo slått før :P

---------------------------

FFK
Proud member of the Toon Army.
«Jeg gikk til høyre, han gikk til høyre, jeg gikk til venstre, han gikk til venstre, så gikk jeg til høyre igjen og han gikk for å kjøpe seg en pølse...»
Zlatan.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 14 mai 10, 09:50

Synd med matchstraffen til Grotnes. Dog skal vi altså møte Canada først (og det blir den kampen han soner) - det er en kamp vi mest sannsynlig taper uten Grotnes, men også ville tapt med Grotnes.Kampen vi har størst sjanse for å vinne er mot Latvia, som ikke har prestert bra i innledningen.

Her er tabellen for mellomrunden slik det står før vi starter:

1. Switzerland 6
2. Canada 3
3. Sweden 3
4. Czech Republic 3
5. Norway 3
6. Latvia 0

Dette betyr at vi mest sannsynlig må vinne to av tre for å komme til kvartfinale. Hvis vi antar at Tsjekkia, Sverige og vi selv alle slår Latvia, så står vi alle med seks poeng. Jeg tror vårt beste håp er at Sveits faller sammen i mellomrunden, og taper mot både Sverige og Tsjekkia. Da vil seier i forlengning være godt nok for oss.

Hadde Sverige slått Tsjekkia i går hadde seier mot Latvia og ett poeng mot Sveits vært godt nok (det ville i tillegg ha sendt Tsjekkia ut, noe som ville gitt gode odds).

Vi trenger nok dugelig med flyt for å klare kvartfinale, akkurat som vi hadde i 2008 - hvor resultatet i Tysklands siste kamp var det som sendte oss videre.

Forøvrig er jeg rede til å tåle mye tyn for å ha glemt at vi faktisk kom til kvarten i 08 - i mitt tåkete hode var det nok et nesten-VM.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 mai 10, 17:48
Endret: 14 mai 10, 18:16
Endret av: Knuty

Hehe.. Det positive fra denne kampen får være at Norge ledet i drøye ti minutter.

Etter 2. periode ligger Norge under 8-1. Noe annet enn tap her uansett ikke å forvente..

Edit: der ble det 9, 10, 11 og 12 også..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 16 mai 10, 20:56

Det var gøy så lenge det varte. Kollaps på fredag og ny kollaps i dag. 0-0 etter to perioder mot Latvia, før utvisninger ødela i siste periode. Nå må vi slå Sveits for å ha håp om kvartfinale. Et Sveits som allerede har slått Canada, og topper vår gruppe i mellomspillet.

Her trengs et mirakel. Jeg nøyer meg med å rose gutta for innsatsen i det innledende gruppespillet.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 17 mai 10, 19:51
Endret: 17 mai 10, 19:52
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Tøfflus

Her trengs et mirakel.

Consider it done. Laughing

Med litt flaks, så er det kvartfinale.Nå må to ting skje:

Latvia må ikke slå Tsjekkia over tre perioder. Tsjekkia må heller ikke få mer enn tre poeng mot Latvia og Canada.


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 mai 10, 01:30

Da var det ene av to resultater i boks. Canada vil mest sannsynlig prøve å vinne mot Tsjekkia for å unngå å møte Russland (hvis de ikke taper mot Finland). Tror dette skal gå veien, men er usikker på om jeg ønsker det om det blir nye kalassifre mot Russland i en kvartfinale. Det er nesten bedre å gjøre en hederlig innsats og ikke gå videre enn å gå videre med litt flaks og så ryke 15 - 1 mot Russland... Men, miraklene kommer jo nesten daglig der, så det er jo lov å håpe på en jevn kamp om vi skulle ta oss videre.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 18 mai 10, 09:26
Endret: 18 mai 10, 09:28
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av Knuty

 

Consider it done. Laughing

Med litt flaks, så er det kvartfinale.Nå må to ting skje:

Latvia må ikke slå Tsjekkia over tre perioder. Tsjekkia må heller ikke få mer enn tre poeng mot Latvia og Canada.

Nå gjenstår bare at Tsjekkia taper mot Canada. Slett ikke usannsynlig det. Tror ikke mange ville satt penger på det før VM, at Norge skulle spille kvartfinale og Tsjekkia ryke ut i mellomspillet, men nå er det kanskje så mye som 50% sjanse for at det skjer.

PS: FFK1903, du har rett i at det har vært en del overraskelser. Dog har akkurat Russland fremstått fullstendig bunnsolide og har ennå ikke avgitt poeng, så mot dem har vi ikke sjanse i havet. Mot Finland kanskje, som har variert i prestasjonene, men ikke mot Russland.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 18 mai 10, 20:05
Endret: 18 mai 10, 20:07
Endret av: Knuty

Nok en liten overraskelse, Tsjekkia slo Canada, og Norge er definitivt ute.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24