Husk meg
Brukernavn
Passord

Nybergsund - FFK Onsdag 5. Mai 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 11 11

ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 06 mai 10, 10:08

Detta var ikke en god kamp, men fortsatt var det noen positive tegn i denne kampen mener nå jeg.

I starten av sesongen var FFK grusomme bakover. De to-tre siste kampene har vi vært bunnsolide bakover. Ja, N-T hadde et par feite sjanser, men bortsett fra det så var de tannløse. I tillegg til forsvaret, som har hatt en veldig god utvikling, så har Staw vokst de siste kampene. Han hadde ikke mye å gjøre i går, men i alle innvolveringer han hadde i går er han sikker, det er det som teller.

På midtbanen løpes det mye. Synes spesielt Joachim var veldig god og viser prov på å kunne bli en viktig spiller for FFK i den rollen. Minner litt om måten Henning Hauger opptrer på. Dekker veldig store rom, vrir spillet gang på gang, noe jeg har savnet tidligere hvor da ballen bare har blitt måkt opp på stadiontaket bak motstanderns mål. Synes også Ramberg gjorde en ok kamp i går. Han løper mye, men blir litt veik i duellene. Nok en gang foretrekker jeg heller en støttepasning enn at ballen blir måkt i blinde og treffer elgen som lurte i hogstfeltet bak stadion der. Askar dekker store rom og tar ansvar defensivt, men blir ofte litt ego og tar litt vanskelige valg.

Det positive for min del er at det virker som det defensive begynner å komme godt på plass.

Det negative er opplagt det offensive spillet. Ophaug har fortsatt en haug med lange oppspill uten mål og mening. Dette må stoppes med en gang! Null vits! I tillegg har vi en svensk spiss der framme som er frustrerende å se på. Han burde benkes med en gang, han tilfører ikke laget noen ting!

Folk som prater om 433, synes dere ikke at det var litt logisk at Aune valgte 442 igjen? Det har vært positive tegn de siste kampene, hvorfor skulle han da plutselig bytte formasjon igjen? Helt greit at han valgte 442 igjen mener nå jeg...

Så alle som klager på Aune og at han ikke prater til spillerne osv. Det fine med Adecco'n er sendinger fra kamper hvor det er lite publikum og ingen kommentator. Jeg hørte Aune skrike mange ganger til spillerne i går. Det eneste jeg har å utsette på han i går var at Andersson fikk spille så lenge som han gjorde. Han burde vært tatt av etter første omgang. Likevel gjør han taktiske grep underveis. Setter inn Valencia og Mulac. Hva mer kan han gjøre?

Nei, FFK skaper mange store sjanser i går. Aune kan ikke gå inn på banen og putte den ballen i mål for dem. Hadde FFK putta på tre sjanser, noe de burde ha gjort, så hadde mange sittet med inntrykket "Ja, vi vant fortjent og trygt med 3 mål". Detta kunne fort ha skjedd.

En dårlig start på årets sesong, men likevel ligger vi nærme toppen. Vinner vi mot Strømmen er vi fortsatt med. Spiller vi slik som vi gjorde i dag, men putter på noen av sjansene så burde det gå greit...

Jeg mener vi ikke må krisemaksimere alt hele tiden. Helt klart lov til å være skuffa og frustrert, men vi må også være realistiske. FFK sliter litt akkurat nå, det som trengs er støtte. Å vinne Adecco'n er ikke så lett som alle trur. Det er positive tegn, vi får håpe denne trenden fortsetter


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 10:11

Han skrek faktisk hele tiden.. Viser engasjement så og si da.

Årets kommentar hittil var når Thomassen slo langball til Borges "Han ekke rask han da!!".. Hehe.. Da lo jeg.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


shivaaa

Knøttespiller

Ble medlem: 25 mar 10
Innlegg: 36

Lagt til: 06 mai 10, 10:22

Opprinnelig postet av ommb

Detta var ikke en god kamp, men fortsatt var det noen positive tegn i denne kampen mener nå jeg.

I starten av sesongen var FFK grusomme bakover. De to-tre siste kampene har vi vært bunnsolide bakover. Ja, N-T hadde et par feite sjanser, men bortsett fra det så var de tannløse. I tillegg til forsvaret, som har hatt en veldig god utvikling, så har Staw vokst de siste kampene. Han hadde ikke mye å gjøre i går, men i alle innvolveringer han hadde i går er han sikker, det er det som teller.

På midtbanen løpes det mye. Synes spesielt Joachim var veldig god og viser prov på å kunne bli en viktig spiller for FFK i den rollen. Minner litt om måten Henning Hauger opptrer på. Dekker veldig store rom, vrir spillet gang på gang, noe jeg har savnet tidligere hvor da ballen bare har blitt måkt opp på stadiontaket bak motstanderns mål. Synes også Ramberg gjorde en ok kamp i går. Han løper mye, men blir litt veik i duellene. Nok en gang foretrekker jeg heller en støttepasning enn at ballen blir måkt i blinde og treffer elgen som lurte i hogstfeltet bak stadion der. Askar dekker store rom og tar ansvar defensivt, men blir ofte litt ego og tar litt vanskelige valg.

Det positive for min del er at det virker som det defensive begynner å komme godt på plass.

Det negative er opplagt det offensive spillet. Ophaug har fortsatt en haug med lange oppspill uten mål og mening. Dette må stoppes med en gang! Null vits! I tillegg har vi en svensk spiss der framme som er frustrerende å se på. Han burde benkes med en gang, han tilfører ikke laget noen ting!

Folk som prater om 433, synes dere ikke at det var litt logisk at Aune valgte 442 igjen? Det har vært positive tegn de siste kampene, hvorfor skulle han da plutselig bytte formasjon igjen? Helt greit at han valgte 442 igjen mener nå jeg...

Så alle som klager på Aune og at han ikke prater til spillerne osv. Det fine med Adecco'n er sendinger fra kamper hvor det er lite publikum og ingen kommentator. Jeg hørte Aune skrike mange ganger til spillerne i går. Det eneste jeg har å utsette på han i går var at Andersson fikk spille så lenge som han gjorde. Han burde vært tatt av etter første omgang. Likevel gjør han taktiske grep underveis. Setter inn Valencia og Mulac. Hva mer kan han gjøre?

Nei, FFK skaper mange store sjanser i går. Aune kan ikke gå inn på banen og putte den ballen i mål for dem. Hadde FFK putta på tre sjanser, noe de burde ha gjort, så hadde mange sittet med inntrykket "Ja, vi vant fortjent og trygt med 3 mål". Detta kunne fort ha skjedd.

En dårlig start på årets sesong, men likevel ligger vi nærme toppen. Vinner vi mot Strømmen er vi fortsatt med. Spiller vi slik som vi gjorde i dag, men putter på noen av sjansene så burde det gå greit...

Jeg mener vi ikke må krisemaksimere alt hele tiden. Helt klart lov til å være skuffa og frustrert, men vi må også være realistiske. FFK sliter litt akkurat nå, det som trengs er støtte. Å vinne Adecco'n er ikke så lett som alle trur. Det er positive tegn, vi får håpe denne trenden fortsetter

kanoninnlegg ommb. Er du frustrert trener selv kanskje?


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 06 mai 10, 10:24

Opprinnelig postet av shivaaa

kanoninnlegg ommb. Er du frustrert trener selv kanskje?

Hehe... Frustrert masterstudent som skriver masteroppgave. HAN jeg skriver sammen med gjør aldri det jeg sier han skal gjøre!


shivaaa

Knøttespiller

Ble medlem: 25 mar 10
Innlegg: 36

Lagt til: 06 mai 10, 10:25

Opprinnelig postet av ommb

Hehe... Frustrert masterstudent som skriver masteroppgave. HAN jeg skriver sammen med gjør aldri det jeg sier han skal gjøre!

Hehe, sikkert på grunn av at du er dårlig motivator;)


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 06 mai 10, 10:28

Opprinnelig postet av shivaaa

Hehe, sikkert på grunn av at du er dårlig motivator;)

Ikke alltid så lett å motivere deg... Kanskje jeg ikke har autoritet nok?


shivaaa

Knøttespiller

Ble medlem: 25 mar 10
Innlegg: 36

Lagt til: 06 mai 10, 10:33

Opprinnelig postet av ommb

Ikke alltid så lett å motivere deg... Kanskje jeg ikke har autoritet nok?

Er vant med å få det som jeg vil, så orker ikke jobbe så mye idag. Du hadde heller ikke passet inn som trener for ffk. Inn med Nordlie. Da hadde vi vært ferdig med oppgaven i januar.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 06 mai 10, 13:05

Flere enn meg som ser at Aune ikke er bra for FFK.

http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=21382

 


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 06 mai 10, 23:36

Får boltre seg mer mot Stabæk enn Nygersund

Kanskje det er dette gutta sliter med? Kan nesten virke sånn, tror vi blir sterkere og sterkere utover sesongen nå når laget blir mer  vandt til Adeccoligafotball.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 mai 10, 08:54

At han trekker fram Stabæk som et eksempel, viser vel hvor mye det laget har tapt seg denne sesongen. Som jeg nevnte i denne tråden før kampen (i forbindelse med at en mente spissene våre burde presse forsvarerne mer når de hadde ballen) så har nettopp Stabæk til tider vært veldig bevisste på å presse motstanderens forsvar høyt i lange perioder.

Dog er det ingen tvil om at Lafton generelt sett har et poeng. Spillet i Adeccoligaen er mer oppjaget og mer preget av dueller. Balltempoet er nok høyere i TL, men det skyldes bedre presisjon. Det er opplagt at det er en tilvenningsprosess for ethvert lag som går opp eller ned en divisjon.

Det er verdt å merke seg at han også påpeker at det vanskeligste med å møte Tippeligalag er at de angriper som en samlet enhet, altså at alle på laget har sine oppgaver også offensivt, og deltar aktivt i et angrep. Nettopp dette burde jo FFK egentlig være i stand til i større grad enn de de fleste lagene i Adeccodassen. Dessverre virker det som en del spillere rett og slett er veldig uinspirerte. Det er ganske irriterende å se.

Digresjon:

Vi må regne med at tilskuertallene hjemme på Fredrikstad Stadion nok vil dale om ikke laget hever seg. Men samtidig, slik jeg ser det: Dersom Plankehaugen nå tar litt mer initiativ til å dra med seg langsidene, ofte, i stedet for å krangle internt om hvilken shalalala-sang vi skal synge nå, så kan man få med seg en god del av de 5000-6000 som faktisk kommer på kamp, til å gi spillerne inspirasjon. Det er ikke kun trenerens oppgave å mane spillerne til innsats. Mitt bidrag blir å komme hjem til kampen mot Sogndal og skrike lungene ut av meg før jeg drar tilbake til Trondheim.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 11 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3