Husk meg
Brukernavn
Passord

Gi Odillon proffkontrakt

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 28 apr 10, 11:21
Endret: 28 apr 10, 11:22
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Pilt

Men vi skal være forsiktig med å hause han for mye opp nå også, så ikke forventningspresset blir for høyt hvis han evt skulle få spille.

Exactly. Gutten har aldri spilt på et høyere nivå enn 2. divisjon, og han var ikke strålende der i fjor. Nå har han riktignok tatt flere steg i år, men å tro at han skal være en frelser slik flere her inne ser ut til å tro er totalt skivebom.

Er absolutt for at han skal få en sjanse, men å hive inn gutten fra start i Adeccoligaen nå med en gang blir helt feil. Med det publikumet vi har her i byen, så blir han vel også fort et mobbeoffer fra tribunen hvis han ikke presterer. (Har allerede hørt småmurring angående Rafn jr, noe som er skammelig)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 apr 10, 11:31

Han bør spille de siste 30 minuttene og lign noe som kan være et godt trekk mot et slitent motstanderforsvar. Men vi må være forsiktige med å legge for mye ansvar på unge skuldre, det er de eldre spillerne som må ta ansvar.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 28 apr 10, 11:35

desverre så er det mye av det i Fredrikstad Embarassed

samme var det med Tarik, det var mye surmulig på tribunen får han til slutt han begynte å putten den i mål.

Jeg er veldig for at han skal få kontrakt, men jeg forventer meg ikke en ny Tarik med det første.

Vi må gi han tid til å prøve og feile. ( ca 2 - 3 kamper )Tongue out


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 apr 10, 13:12

Håper ingen ser på han som en frelser, MEN et stort steg i riktig retning. I tillegg er han utrolig interessant. Og synes det er helt likegyldig hvor han har spilt før av divisjoner - han kan fortsatt prestere.

Holder han tritt med A-laget på treninger, og f.eks presterer bedre enn svenskene, så synes jeg det blir helt feil å ikke la han starte. Erfaring er så viktig om han skal utvikle seg, og han må få sjans til å prøve seg.

Om man fortsatt er litt usikker, så kan man f.eks la han starte ut i kampen. Lunddesign synes jeg hadde en utrolig interessant taktikk angående Odi og Dino rundt nettopp dette - i Bodø-Glimt Kamptråden.

På slutten, om det er noen folk som murrer mot Rafn Jr så bør dere ta dere et tak. Nettopp dette vi ikke trenger når det skal satses ungt. STÅ PÅ SIMEN!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 28 apr 10, 16:29

Opprinnelig postet av Welhaven

På slutten, om det er noen folk som murrer mot Rafn Jr så bør dere ta dere et tak. Nettopp dette vi ikke trenger når det skal satses ungt. STÅ PÅ SIMEN!

For meg er det like ille om det murres mot Ramberg som mot Rafn JR.  Like ille begge deler, man skal støtte sine egne!

Greit å være misfornøyd med prestasjoner, men prøv å ikke la det gå for langt.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 apr 10, 08:22

Opprinnelig postet av ffkmufc

For meg er det like ille om det murres mot Ramberg som mot Rafn JR.  Like ille begge deler, man skal støtte sine egne!

Greit å være misfornøyd med prestasjoner, men prøv å ikke la det gå for langt.

Man skal jo støtte sine egne, men det er jo lesser of two evils her da. Gamle Ramberg er jo mer herda og mye mindre sårbar enn hva Simen er, men selvfølgelig; enig med at man ikke skal la det gå for langt.

Personlig synes jeg han bare er vimsete. Kan godt hende han har gjort noe bra for klubben tidligere, men det har ikke jeg fått med meg etter at jeg ble supporter.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 29 apr 10, 09:03

Rykter sier at Odillon starter på benken til søndag

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 29 apr 10, 09:11
Endret: 29 apr 10, 09:11
Endret av: Rey

...noe som ikke betyr at han har fått proffkontrakt enda. En amatørspiller kan sitte på benken i EN kamp uten en slik kontrakt.

Uansett positivt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 apr 10, 09:25
Endret: 29 apr 10, 09:26
Endret av: Patrioten

Det var gøy.

For håpe at han kanskje scorer vinnermålet til søndag.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 apr 10, 09:44

Jeg skal SKRIKE av full hals hvis han er på benken. Det er et veldig riktig steg! :-)

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 29 apr 10, 09:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Rykter sier at Odillon starter på benken til søndag

Gøy hvis det skjer og at  Odi får et innhopp, men jeg tror det er viktig at man ikke har for høye forhåpninger for det tar litt tid å bli vant til nivået.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 apr 10, 09:49
Endret: 29 apr 10, 09:54
Endret av: Welhaven

Jeg har ingen forhåpninger - jeg blir bare veldig glad fordi det viser at FFK er på vei fremover!

Sendte Odi en melding jeg.. Fact or Fiction - let's find out, folks.

 

EDIT:

Odi selv har ikke hørt noe.. Fikk svar.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 apr 10, 10:45

Jeg har fulgt Odillon i mange år og kan vel si at jeg kjenner ham ganske godt. Han har tatt store steg som både menneske og fotballspiller i denne perioden. Og han kommer fra juniorlaget , som alltid har vært mitt hjertebarn. De aller fleste skjønner jo hvilken vei det går med Odi.

Men jeg har også sett andre sider av Odi som de aller fleste her ikke har sett. Han satt ikke så mange av sjansene sine i fjor. Odi er en spiller som trenger tillit og oppbakking fra publikum. Og han trenger å være i trygge omgivelser for å lykkes.

Er Fredrikstad stadion trygge omgivelser for våre unggutter.

Fredrikstad har et godt publikum i medgang. Dessverre så er det ikke så bra i motgang. Jeg satt for første gang på mange år midt blandt dere på Bislet, og jeg må si jeg er skremt over hva enkelte av dere klarte å lire av dere.

Hoås er et godt eksempel på hvordan en god spiller ikke får ut potensialet i Fredrikstad. Gutten var jo livredd hver gang han entret banen. Og med så mye dritt som ble slengt fra tribunen til ham så er ikke det noe merkelig. Hoås er vel kanskje en av de beste spissene i Adecco pr dags dato.

Martin Wiig ble heller aldri "godkjent" av vårt publikum. Hva Martin har gjort etter at han ble sendt til Sarpsboirg 08 vet jo alle.. Snakk om takk for sist !!

Vebjørn Hagen, Roger Risholt, Andreas Tegstrøm...etc.. selv Tarik fikk mye dritt før han begynte å sette sjansene. Den listen er lang...

Hva sier dere hvis Odi misser alene med keeper 2 ganger på rad ? Det har nemlig jeg sett Odi gjøre... Jeg har også sett Odi bøtte inn mål i år for både jr og rekruttlag. Jeg vet hva dere vil si og det skremmer meg.. Det er vel bare et lag i Norge med et mer nådeløst publikum enn Fredrikstad og det er Brann.

Jeg gråter ikke her for min syke mor hvis dere tror det. Har tatt dette opp flere ganger tidligere også. Skal vi komme noe videre så må en spiller som Odi få lov å bomme på noen sjanser "bestemora di ville satt".

Jeg ønsker av hele mitt hjerte at Odi skal lykkes hvis/når han får sjansen. Vil dere være like tålmodige som vi rundt Odi har vært de siste årene ??

Det er et felles ansvar for å skape god stemning og trygghet for våre egne spillere på stadion. Det er lov å si fra hvis sidemannen slenger unødvendig dritt mot egne spillere. Det er selvfølgelig lov å gi kritikk og reagere spontant , men det er forskjell på det og usaklig drittslenging.

 

Skal vi begynne til søndag mot Bodø/Glimt ?

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 apr 10, 10:54

Opprinnelig postet av Rafn

Skal vi begynne til søndag mot Bodø/Glimt ?

 

Ingenting er større enn klubben og fremtiden - jeg er med!

Flott innlegg Jan - virkelig. Nå ble jeg motivert, og KLAR for kamp!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 29 apr 10, 11:03

Opprinnelig postet av Rafn
Alt det her

Tror faktisk ikke den verste gjengen er her inne, det er de gretne gamle  gubbene, og veldig ofte de folka som egentlig ikke følger fotball virker det som, men bare dilter etter. Kanskje de har fått med seg et spillernavn eller to. Men da er det jo viktig at vi som mennesker sier ifra til hverandre og! Er jo ikke ulovlig å si til noen andre som sitter rundt deg, at det er uakseptabelt!

Og bare et spørsmål til deg Rafn; uttales det som det skrives, eller Ravn? Har hørt litt forskjelig på skjermen, dog jeg tror det er rett frem :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 apr 10, 11:10

Opprinnelig postet av endre

Og bare et spørsmål til deg Rafn; uttales det som det skrives, eller Ravn? Har hørt litt forskjelig på skjermen, dog jeg tror det er rett frem :)

Uttales Raffen Cool

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 29 apr 10, 11:16

Det jeg regna med :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 29 apr 10, 11:16

Trur jaggu jeg må nedover til søndag sjøl jeg :)

Og støtter fullt ut innlegget til Rafn. Ikke at jeg har vært så mye på stadion, men de gangene jeg har vært der, så kan man bli flau på andres vegne. Virker for meg som at i Fredrikstad er folk mer opptatt av å kritisere alt som kan kritiseres, mens andre steder roser man heller det som kan roses. Se f.eks i Sarpsborg der de har sluppet til mange unggutter, og som får publikums støtte fra dag en.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 apr 10, 11:22

Fra søndag, skal jeg heie og dra igang laget det jeg kan. Jeg kan ikke la vær å skrike ut "KOM IGJEN, VIDAR! HVA DRIVER DU MED?!", men det er jo liksom ikke hets føler jeg. Det er sånn skrikete piffing ala Nordlie :P Hehe..

Jeg skal iallefall stå på. Og hører jeg drittslenging så sier jeg ifra til vedkommende. Hilsen Welhaven.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 29 apr 10, 11:29
Endret: 29 apr 10, 11:30
Endret av: Pk

Opprinnelig postet av Rafn

Jeg har fulgt Odillon i mange år og kan vel si at jeg kjenner ham ganske godt. Han har tatt store steg som både menneske og fotballspiller i denne perioden. Og han kommer fra juniorlaget , som alltid har vært mitt hjertebarn. De aller fleste skjønner jo hvilken vei det går med Odi.

Men jeg har også sett andre sider av Odi som de aller fleste her ikke har sett. Han satt ikke så mange av sjansene sine i fjor. Odi er en spiller som trenger tillit og oppbakking fra publikum. Og han trenger å være i trygge omgivelser for å lykkes.

Er Fredrikstad stadion trygge omgivelser for våre unggutter.

Fredrikstad har et godt publikum i medgang. Dessverre så er det ikke så bra i motgang. Jeg satt for første gang på mange år midt blandt dere på Bislet, og jeg må si jeg er skremt over hva enkelte av dere klarte å lire av dere.

Hoås er et godt eksempel på hvordan en god spiller ikke får ut potensialet i Fredrikstad. Gutten var jo livredd hver gang han entret banen. Og med så mye dritt som ble slengt fra tribunen til ham så er ikke det noe merkelig. Hoås er vel kanskje en av de beste spissene i Adecco pr dags dato.

Martin Wiig ble heller aldri "godkjent" av vårt publikum. Hva Martin har gjort etter at han ble sendt til Sarpsboirg 08 vet jo alle.. Snakk om takk for sist !!

Vebjørn Hagen, Roger Risholt, Andreas Tegstrøm...etc.. selv Tarik fikk mye dritt før han begynte å sette sjansene. Den listen er lang...

Hva sier dere hvis Odi misser alene med keeper 2 ganger på rad ? Det har nemlig jeg sett Odi gjøre... Jeg har også sett Odi bøtte inn mål i år for både jr og rekruttlag. Jeg vet hva dere vil si og det skremmer meg.. Det er vel bare et lag i Norge med et mer nådeløst publikum enn Fredrikstad og det er Brann.

Jeg gråter ikke her for min syke mor hvis dere tror det. Har tatt dette opp flere ganger tidligere også. Skal vi komme noe videre så må en spiller som Odi få lov å bomme på noen sjanser "bestemora di ville satt".

Jeg ønsker av hele mitt hjerte at Odi skal lykkes hvis/når han får sjansen. Vil dere være like tålmodige som vi rundt Odi har vært de siste årene ??

Det er et felles ansvar for å skape god stemning og trygghet for våre egne spillere på stadion. Det er lov å si fra hvis sidemannen slenger unødvendig dritt mot egne spillere. Det er selvfølgelig lov å gi kritikk og reagere spontant , men det er forskjell på det og usaklig drittslenging.

 

Skal vi begynne til søndag mot Bodø/Glimt ?

 

Spot on! Støttes fullt ut! Jeg kan bli frustrert og forbanna og irritert og alt det der, men det hjelper INGENTING om jeg skriker ut alle de negativene tankene mot spillerne. Vi skal STØTTE laget, for f...!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3