Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK - Mjøndalen Søndag 18. April 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 13 13

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 apr 10, 23:46

Dette må snu fort og det lynfort el så er vi i den gamle trenden ifra fjor.Nå må spillerne virkelig begynne å spille fotball!

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 19 apr 10, 00:27

Jeg synes Dino Mulac hadde et godt innhopp idag! Ellers, pipekonsert mot enkeltspillere er kvalmt, ekkelt forkastelig og ja, alle negative adjektiv som finnes! Blir lei meg

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 apr 10, 00:56

Opprinnelig postet av Liraren

Jeg synes Dino Mulac hadde et godt innhopp idag! Ellers, pipekonsert mot enkeltspillere er kvalmt, ekkelt forkastelig og ja, alle negative adjektiv som finnes! Blir lei meg

Enig. Så ut som hele laget fikk en ny piff da han kom inn. Syns han bør starte neste kamp.. Piping mot enkeltspillere er ikke bra, men pipinga i pausa mot hele laget var helt på sin plass...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 19 apr 10, 01:48

Opprinnelig postet av Liraren

Jeg synes Dino Mulac hadde et godt innhopp idag! Ellers, pipekonsert mot enkeltspillere er kvalmt, ekkelt forkastelig og ja, alle negative adjektiv som finnes! Blir lei meg

Spot on på begge. Synes det ser ut som Dino gjerne kunne ha forsvart en plass fra start.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 08:41

Opprinnelig postet av Rey

Det var meningen å gjøre dette de ti første minuttene av kampen i følge Aune til Radio Fredrikstad. Han var rasende over at de holdt på med dette hele kampen. (Med unntak av når de flyttet Raio opp)

Hvis han var rasende, hvorfor i all verden gjorde han ingenting med det? Verken under pause eller under kampen? Han er så jævlig anonym den treneren.

Videre er jeg helt enig angående Dino - han vil jeg ha innpå! Er storfornøyd med at Thomassen startet isteden for Ramberg denne kampen..

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 apr 10, 09:00

Da har vi 4 poeng på tre kamper som fort kunne vært null. Vi hadde griseflaks mot Alta og vi reddet poeng på overtid i dag. Nå tipper jeg flere forstår hvor vanskelig dette skal bli og hvor nære en "Ham Kam" kan komme. Neste uke skal vi spille borte igjen og da er det vel ikke umulig å spå hvordan det kommer til å gå. Vi har hatt motgang lenge og jeg snakker om hele forrige sesong pluss starten vi har hatt nå, og jeg ser ingen ting som skulle snu det. Burde det blitt engasjert idrettspsykolog eller lignende? Jeg må også tilstå at jeg tviler mer og mer på om Aune kan snu dette.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 apr 10, 09:11

Opprinnelig postet av Willy René

Det var da voldsomt til oppskrift på suksess!

Jeg kommenterer kun punkt 1:

I de 3 første kampene i år så er det vel FFK som har framstått som det du kaller "drittlag"? Alta spilte ut FFK, Sarp spilte ut FFK, og det samme gjorde vel Mjøndalen i perioder.

FFK spiller "drittfotball", bl.a. lange upresise oppspill av forsvarsspillere som ikke har pasningsfot.

Voldsomt til oppskrift? Jeg er klar over at det å være konstruktiv i et hylekor ikke blir ansett som comme-il-faut, men det driter jeg i. :-)

Poenget er at de laga vi møter, og spesielt hjemme, klarer å få kampen over i sitt spor med svært begrensa spillerressurser: De klarer å trykke spillet inn på en fjerdedel av banen, og river og sliter der for å oppnå en ballvinning høyt på banen. I denne sonen er det så tette med spillere og det går så ukontrollert og fort for seg at dommer ikke får med seg mer enn halvparten av forseelsene. Denne ballvinninga følges opp av måk og fly (eng. "kick and run"), hvor de satser på å storme inn en ball eller to i løpet av en kamp.

I engelsk fotball er "kick-and-run"-fotball et uttrykk for mangel av strategi, og har et sympatisk tilsnitt, siden det der har vært vanlige, enkle guttær som ikke har tradisjon for strategisk tenkning, som spiller fotball. I norge blir "kick-and-run" finslepet, terpet og bearbeidet in absurdum -  Man baserer et helt spilleopplegg på den taktikken. Og med den taktikken får de lov til å lage frispark på frispark på frispark, simpelthen fordi dommer ikke får med seg det som skjer.

Mjøndalen spilte akkurat denne fotballen, de klarte jo nesten å vinne kampen uten å la ballen gå i eget lag i tre trekk uten feilpasning. Og når de en sjelden gang begynte sine angrep fra egen 16-meter klarte de jo nesten ikke komme over midtstreken uten langpasning.

Vi må ikke tro at vi er bedre til å krige enn lag som aldri har gjort annet. Vi behersker ikke denne typen fotball, og takk og lov for det, for da hadde vi vært like kjedelige og grå som 96% av alle norske fotballag.

Det er DETTE vi må slåss mot, ikke vår egen trener, spillere eller styre! Og det er dette jeg mener med at vi ikke skal slå motstander på motstanders premisser, fordi de har mer erfaring enn oss med de samme premissene.

Hadde vi latt ballen gå mot Mjøndalen, søkt de store ledige rommene og konsekvent spilt ballen ut av "krigssonen", ville Mjøndalen ha blitt avkledd, og det er er det jeg påpeker gjennom min "fasit". I et forsøk på å være positiv og konstruktiv...


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 20 apr 10, 10:19

Opprinnelig postet av Asgeir

 

Hadde vi latt ballen gå mot Mjøndalen, søkt de store ledige rommene og konsekvent spilt ballen ut av "krigssonen", ville Mjøndalen ha blitt avkledd, og det er er det jeg påpeker gjennom min "fasit". I et forsøk på å være positiv og konstruktiv...

Takk


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 20 apr 10, 12:58

Er så enig, så enig Asgeir. Det er spillesystemet som er problemet her. De langpasningene må bort... Når vi slår den langt gang på gang, og ingen klarer å ta imot en pasning som ingen i den bakre firer uansett klarer å slå, ja da mister vi ballen gang på gang. I tillegg kan vi fort bli tatt ved brudd osv... Egentlig ikke noe vits at jeg sier no mer om det her. Du har sagt det bra Asgeir!

Langpasninga må helt bort!


shivaaa

Knøttespiller

Ble medlem: 25 mar 10
Innlegg: 36

Lagt til: 20 apr 10, 13:37

Helt enig. Gampefotball er det værste som finnes og funker svært sjelden. Bare middelmådige lag som bruker det.



Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 13 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3