Husk meg
Brukernavn
Passord

Supras = casuals??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

MrFriday

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 feb 10
Innlegg: 11

Lagt til: 06 feb 10, 14:51
Endret: 07 feb 10, 23:15
Endret av: Holters

Jeg har ikke vært aktiv her i lang tid, men jeg bestemte meg nå for å registrere meg igjen kun for å ta opp en uheldig sak.

Ved en tilfeldighet kom jeg til min forskrekkelse over noe bekymringsfylt da jeg skulle låne min sønns pc. Nemlig bevis på at supportergrupperingen Supras Fredrikstad tydeligvis har trykket opp (eller har planer om å trykke opp) "visittkort" åpenbart til bruk i forbindelse med voldsepisoder mot andre supportere.

Da jeg spurte ut min sønn om dette, sier han at han har fått dette tilsendt av en kamerat som igjen kjenner noen i det miljøet. Og jeg vet at både min sønn og kameraten har vært fascinert av denne grupperingen. Er det virkelig slik at foreldre må begynne å bekymre seg for om barna deres som er på FFK-kamp blir involvert i et voldelig hooligan miljø??

Noen fra Supras som tør å forklare seg?


MrFriday

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 feb 10
Innlegg: 11

Lagt til: 06 feb 10, 14:53

Fikk ikke til å legge ved bilde tydeligvis, men kan ses her:

 

http://bildr.no/view/552800


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 feb 10, 16:06
Endret: 06 feb 10, 16:59
Endret av: Knuty

Først og fremst, jeg vet ingenting om dette miljøet. Dog ser jeg at kortene ligner svært mye på de som er brukt i Bergen, av Tjuaguttene fra Bergen. Supras-kortet er tydeligvis bare en redigert utgave av dette kortet.

Men, uansett håper virkelig de holder seg for gode til sånt tull.


Benny

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 feb 10
Innlegg: 21

Lagt til: 06 feb 10, 16:50

enig med "Knuty" her, man kan tydelig se at de har redigert kortene til Brann-supporterne. Men om de har gjort det bare for å "tulle / spøke" litt med det, og at det hele er ganske uskyldig, eller om de faktisk har trykket opp slike er jo spørsmålet her?

Hvis de ikke har planer om å bruke disse kortene i forbindelse med voldeligheter, så syns jeg de kunne latt være å lage disse kortene. Det bidrar bare til å at folk blir negativt innstilt til denne Supras-grupperingen. Etter hva jeg har forstått så skal de jjo bare synge på tribunen og da er det dumt og bli forbundet med fotballrelatert vold og casuals!Smile

Hva sier Supras gutta her på forumet? er etter hva jeg har fått emd meg hvert fall et par stk her inne?


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 feb 10, 16:55
Endret: 06 feb 10, 16:56
Endret av: danan

Latterlig! Er tvilsom til trådstarteren her som helt åpenbart ute etter å pisse på Supras. Hvis du har sett guttene som står i Supras så ser du at dette ikke er en gjeng som driver med slåssing på fritida. Ler av Mr.friday, gratulerer med et dårlig forsøk! ID-kortet er en nøyaktig kopi av TGB sitt. Supras er bare ute etter god stemning på feltet, noe de som har vært på treningskampene i vinter sikkert kan bekrefte.

Det kortet har aldri blitt laget av noen i Supras. Sikkert noen som har hatt det morro med TGB-kortet.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


Freeshen

Knøttespiller

Ble medlem: 14 mai 09
Innlegg: 27

Lagt til: 06 feb 10, 16:56

Opprinnelig postet av MrFriday

Jeg har ikke vært aktiv her i lang tid, men jeg bestemte meg nå for å registrere meg igjen kun for å ta opp en uheldig sak.

Ved en tilfeldighet kom jeg til min forskrekkelse over noe bekymringsfylt da jeg skulle låne min sønns pc. Nemlig bevis på at supportergrupperingen Supras Fredrikstad tydeligvis har trykket opp (eller har planer om å trykke opp) "visittkort" åpenbart til bruk i forbindelse med voldsepisoder mot andre supportere.

Da jeg spurte ut min sønn om dette, sier han at han har fått dette tilsendt av en kamerat som igjen kjenner noen i det miljøet. Og jeg vet at både min sønn og kameraten har vært fascinert av denne grupperingen. Er det virkelig slik at foreldre må begynne å bekymre seg for om barna deres som er på FFK-kamp blir involvert i et voldelig hooligan miljø??

Noen fra Supras som tør å forklare seg? 

For å si det helt klart, Supras Fredrikstad er IKKE en casual/hooligan gruppe.

Som Knuty påpeker, er dette visitkortet tilhørende Tjuaguttene fra Bergen. Jeg er medlem i Supras Fredrikstad, og jeg vet at ingen i SF har lagd dette ( http://bildr.no/view/552800 )

Så dette er nok bare en skøyerstrek som har blitt gjort av noen som kanskje har litt lite å gjøre? Ikke vet jeg. Men det jeg vet er at Supras Fredrikstad IKKE er en gruppe som sloss!

Definasjonen på ordet "Supras": Blanding av supporter og ultras. Vi har et mål: Å bedre stemningen på stadion.

---------------------------

Tro til vårt lag!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 06 feb 10, 16:58

Opprinnelig postet av danan

Latterlig! Er tvilsom til trådstarteren her som helt åpenbart ute etter å pisse på Supras. Hvis du har sett guttene som står i Supras så ser du at dette ikke er en gjeng som driver med slåssing på fritida. Ler av Mr.friday, gratulerer med et dårlig forsøk! ID-kortet er en nøyaktig kopi av TGB sitt. Supras er bare ute etter god stemning på feltet, noe de som har vært på treningskampene i vinter sikkert kan bekrefte.

Det kortet har aldri blitt laget av noen i Supras. Sikkert noen som har hatt det morro med TGB-kortet.


Kan ikke si jeg ble overbevist av dette svaret. Hvis det er ment som en spøk eller litt internhumor som jeg ikke tviler på at det kan være så må jeg si at det var en litt dårlig spøk.

Er det seriøst så hmmmmmmm ja hva skal man da gjøre? Spille for helt tomme tribuner til man er kvitt det?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 feb 10, 17:06

Opp til deg det mysthical. Men visst du er litt kjent med tribunelivet i Fredrikstad så vet du/ser du at Supras ikke driver med slåssing. Flesteparten av våre medlemmer er 16/17 år.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


Benny

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 feb 10
Innlegg: 21

Lagt til: 06 feb 10, 17:15

en venn av meg fikk bildet av dette kortet sendt over msn-messenger av et medlem i supras


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 feb 10, 17:20

Opprinnelig postet av Benny

en venn av meg fikk bildet av dette kortet sendt over msn-messenger av et medlem i supras


Det er bare et køddebilde, du ser jo at det er TGB sitt kort som noen har endret på. Det vil aldri bli trykket opp eller brukt av oss.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


MrFriday

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 feb 10
Innlegg: 11

Lagt til: 06 feb 10, 17:40

Opprinnelig postet av danan

Opprinnelig postet av Benny

en venn av meg fikk bildet av dette kortet sendt over msn-messenger av et medlem i supras


Det er bare et køddebilde, du ser jo at det er TGB sitt kort som noen har endret på. Det vil aldri bli trykket opp eller brukt av oss.

 

Du kan le av meg så mye du vil, danan. Det forandrer ikke faktum her.

Du benekter først at dette i det hele tatt er laget  av noen i Supras, men av noen som er ute etter å sverte dere. Men nå når det kommer frem at det har blitt sendt rundt på msn, mener du tydeligvis at en eller flere i Supras har laget dette som en "spøk"??

Godt mulig dette var en spøk, og jeg håper virkelig det. Men hvordan kan man forvente å bli trodd på dette når man lyver eller å forsøke å bortforklare seg hva gjelder det første punktet; altså at dette stammer fra medlemmer av Supras?

Litt ute på tynn is her?  Er det kanskje andre ting du vil fortelle om også, før det kommer frem gjennom andre kanaler?

 


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 feb 10, 17:46

Når har jeg sagt at det ble laget av en i Supras? Meg bekjent så er det ikke noen av våre som har laget det. Hvis det skulle være så er det i såfall bare kødd. Det vet du nok like godt som meg MrFriday. Som sagt i hver post, har du peiling på tribunekulturen i Fredrikstad så vet du at Supras umulig står for noe organisert slåssing.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 feb 10, 17:49

Og vi er i gang igjen.. Nok en diskusjon rundt en alternativ supportergruppering. Flere enn meg som er lei?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 06 feb 10, 18:01

Opprinnelig postet av Knuty

Og vi er i gang igjen.. Nok en diskusjon rundt en alternativ supportergruppering. Flere enn meg som er lei?

Ja.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 06 feb 10, 18:02

Opprinnelig postet av Knuty

Og vi er i gang igjen.. Nok en diskusjon rundt en alternativ supportergruppering. Flere enn meg som er lei?

Det er vel ingen som tvinger deg til å lese denne diskusjonen?


Sing&JumpFTW

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 06 feb 10, 18:06

Dette er ikke noe å diskutere om engang!

Supras Fredrikstad er ikke en Casual/Hooligan gruppe. Ferdig!

---------------------------

Syng for fredrikstad!

07.04.1903


Benny

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 feb 10
Innlegg: 21

Lagt til: 06 feb 10, 18:12

Opprinnelig postet av Sing&JumpFTW

Dette er ikke noe å diskutere om engang!

Supras Fredrikstad er ikke en Casual/Hooligan gruppe. Ferdig!

det samme har Brigade RødHvit sagt uttallige ganger både her på forumet og til media. Og uttallige ganger har de blitt utestengt for blussing og vold, samt blitt arrestert av politiet. Du må godta at folk spør når det florerer slike bilder. Men for å få det sgat, håper folk holder seg for gode til å slenge direkte dritt om hvernadre i denne tråden. Dette er ikke ment å sverte verken brigaden eller supras. Jeg vil få greie på det jeg lurer på jeg:) heia fredrikstad


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 feb 10, 18:15

Opprinnelig postet av Knuty

Og vi er i gang igjen.. Nok en diskusjon rundt en alternativ supportergruppering. Flere enn meg som er lei?



Ja vi er drittlei alle sammen! Men kan jo ikke bare la være å svare når folk beskylder oss for  være en casualgruppering!

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


Benny

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 feb 10
Innlegg: 21

Lagt til: 06 feb 10, 18:20

ingen som har har beskyldt dere for å være casuals? MEN folk har SPURT, og det må være lov når det florerer bilder av slike "casuals-kort" for å gi det et navn. Og når du selv sier at dette bare er laget fro moro skyld, så innrømmer du jo angt på vei at det er dere i Supras som har redigert kortene for moro skyld? da må jo folk få lov å si at det er dumt av det dere å bli forbundet med slikt.

hørte forresten at dere lagde fin stemning på treningskamp mot Sarp, fortset sånn, og hold dere unna alt som kan relateres til casuals/ultras hvis det stemmer at dere ikke vil ha noe bråk :)


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 feb 10, 19:10

Selfølgelig er det lov å spørre, og vi har svart på beskyldningene. At det florerer er vel litt å ta i, jeg har aldri sett det bilde før nemlig. Jeg sier at det må være laget for å kødde med oss, fordi jeg vet at det overhodet ikke har noen sammenheng med hva vi står for. Om det er noen i Supras som har redigert "visitkortet" til TGB vet jeg ikke på nåværende tidspunkt. Uansett så har vi overhodet ingen planer om å oppsøke bråk, snarere trevt imot.

Bra du la merke til oss under Sarpekampen. Vår agenda er å støtte FFK vokalt og visuelt på tribunen.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24