Husk meg
Brukernavn
Passord

Jeg er med !!

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 27 apr 10, 22:55

Opprinnelig postet av Scout

Ikke rart, det er markedsført merkelig dårlig. Jeg har gitt konkrete tips på facebookgruppa og sendt mail til FFK om hva som kan gjøres for å få budskapet ut til folket, men tar de ikke tak i det får de stå for de valga.

Jeg tror du er inne på noe der. Jeg har snakket med mange "voksne" folk som ikke befinner seg i Facebookverdenen som ikke har en anelse om hva dette "Jeg er med"-opplegget er for noe.

Nei, FFK. Dra igang en slags kampanje eller en oppfordring til folk i Fredrikstad. Dette er viktige penger.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 28 apr 10, 07:36

Ja helt enig når man gjør noe må man markedsføre det skikkelig slik at det blir sett av hele målgruppen.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 apr 10, 08:11

Hadde ikke jeg hengt på dette forumet så hadde jeg aldri vist hva den pinsen f.eks var ment for.

På stadion annonserer de bare "Husk å få med dere en pins, som vil gå til folkets spiller" eller noe lignende, og kun et par jenter som står og prøver å selge de når man skal inn på stadion.

De burde jo kjørt en video av dette på stadion før kamp starter - de viser jo nok annet på skjermen der. Får ikke så mye mer målrettet markedsføring enn det.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 apr 10, 11:28
Endret: 28 apr 10, 11:28
Endret av: Scout

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg tror du er inne på noe der. Jeg har snakket med mange "voksne" folk som ikke befinner seg i Facebookverdenen som ikke har en anelse om hva dette "Jeg er med"-opplegget er for noe.

Nei, FFK. Dra igang en slags kampanje eller en oppfordring til folk i Fredrikstad. Dette er viktige penger.


Opprinnelig postet av Welhaven

På stadion annonserer de bare "Husk å få med dere en pins, som vil gå til folkets spiller" eller noe lignende, og kun et par jenter som står og prøver å selge de når man skal inn på stadion.

De burde jo kjørt en video av dette på stadion før kamp starter - de viser jo nok annet på skjermen der. Får ikke så mye mer målrettet markedsføring enn det.

Dere påpeker meget viktige ting begge to, og det er så synd at det er sånn, for det er så lite som skal til (tror jeg).


Jeg har foreslått at de lager en link som ligger øverst på hjemmesiden hele tiden. F.eks det bildet av diverse lokale kjendiser som "Er med". Ved å trykke der bør man komme til en utfyllende artikkel om "Jeg er med" kampanjen. Hvordan den startet, om festen som har vært, salget av pins og drakter og målet med kampanjen. Det kommer bl.a ikke fram av infoen der at logoen "Jeg er med" kommer på drakta dersom målet om å selge 12.500 pins blir nådd. På FFK's hjemmeside kommer man ikke engang til en side hvor man kan kjøpe pin når man trykker på bildet av de lokale kjendisene, men til siden hvor man kan kjøpe sesongkort. Det er svakt!

Hadde man kommet til en utfyllende artikkel kan det der ligge lenker videre til salg av pins og kanskje også sesongkort.

Videre har jeg anbefalt å bruke media før sesongen kom i gang. Det har de ikke gjort, men de kan bruke det i sesongen. Kampanjen kan få omtale og markedsføring i Demokraten, Fredrikstad Blad, Tv Østfold, NRK Østfold og sikkert flere steder. Jeg liker også forslaget til Welhaven om å bruke storskjermen før kamp og i pausen til å informere. Det holder ikke å minne folk på dette når de ikke vet hva det er.

Kampanjen er en unik mulighet for folket til å føle seg som en del av klubben. Jeg håper ikke den kommer kun halvveis pga manglende markedsføring, informasjon osv.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 28 apr 10, 11:41
Endret: 28 apr 10, 11:42
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Scout

Videre har jeg anbefalt å bruke media før sesongen kom i gang. Det har de ikke gjort, men de kan bruke det i sesongen. Kampanjen kan få omtale og markedsføring i Demokraten, Fredrikstad Blad, Tv Østfold, NRK Østfold og sikkert flere steder.

Fredriksstad Blad har ihvertfall hatt flere oppslag om det. Tror Demokraten har hatt det også, sammen med Radio Prime. TV Østfold og NRK Østfold vet jeg ikke.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 apr 10, 13:01

Scout er helt enig i det du skriver. Markedsføring her er alpha omega. 

De har to markedskonsulenter og Rummelhoff - det må være mulig å la en være ansvarlig for "Jeg er med!"-kampanjen Skulle gitt alt for en stilling der ass! Drømmestilling deluxe.

Grunnen til at jeg synes storskjermen er naturlig er jo nettopp fordi folkene som ser dette har jo tatt seg turen til stadion, og er jo interessert i å se klubben og spillerne våre. Garantert mange interesserte her som samtidig ikke har peiling på hva denne kampanjen er. Stikkordet her er målrettet.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 apr 10, 15:35
Endret: 28 apr 10, 15:40
Endret av: Per Egil

Opprinnelig postet av Rey

Fredriksstad Blad har ihvertfall hatt flere oppslag om det. Tror Demokraten har hatt det også, sammen med Radio Prime. TV Østfold og NRK Østfold vet jeg ikke.

Radio vet jeg ikke, ei heller demokraten. Den eneste artikkelen jeg har sett i F-B er denne, som kan rett i etterkant av lanseringsfesten. Det kan godt hende de har brukt media mer, men kampanjen er lite kjent blant folket og da har de ikke gjort alt. Om "alle" hadde visst om det og salget fortsatt hadde vært dårlig, så hadde det vært andre grunner enn markedsføringen til dårlig salg.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


bennygullfot

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 28 apr 10, 16:50

Såvidt meg bekjent har FFK en god del ansatte i markedsavdelingen, disse gjør sikkert en bra jobb generelt! Men helt seriøst, disse har gjort en slett jobb i forhold til jeg er med kampanjen! Altfor liten oppmerksomhet, sier sånn som far min sa. "Dæven, det skulle blitt starta en innsamlingsaksjon blant menneskene som følger FFK, da hadde en nok fått inn en god del penger"

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Samhold og kjærlighet, det kommer en langt med!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 apr 10, 08:17

Opprinnelig postet av bennygullfot

Såvidt meg bekjent har FFK en god del ansatte i markedsavdelingen, disse gjør sikkert en bra jobb generelt!

Ja - som jeg skrev i tidligere post er de jo tre stykk som jobber der. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kunne ta en av markedskonsulentene å gi han hovedansvaret.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 18 mai 10, 12:44

hvordan går det med salget av pinns?

Har de solgt alle?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 jun 10, 06:52
Endret: 03 jun 10, 06:51
Endret av: Patrioten

400000 kroner har de fått inn.

De skal vist starte opp pinsaksjonen igjen på sensommeren når overgangsvinduet åpner igjen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 jun 10, 06:52
Endret: 03 jun 10, 08:28
Endret av: Patrioten

400.000 kroner i «Jeg er Med»

Aksjonen «Jeg er Med» skulle innbringe midler til å hente inn en «folkets spiller». Det skjedde ikke i løpet av forrige overgangsvindu; men det kan skje før høstsesongen starter.

Aksjonen har lagt litt i dødvannet etter at overgangsvunduet stengte. Den blir sparket igang igjen på sensommeren, påpeker en av initiativtakerne, Arnie Johannessen.

- Klubben disponerer pr. dato noe over 400.000 kroner på kontoen for å hente «folkets spiller». Straks Joakim Jonsson kommer opp med en spiller som han føler fyller kriteriene, står pengene klare til bruk, forteller markedssjef Magne Rummelhoff.

- Vi vil skape nytt liv og sette fart i aksjonen når det nærmer seg et nytt overgangsvindu 1.august. Aksjonen har vært veldig positiv så langt, slår Rummelhoff fast. Skriver Demokraten.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 03 jun 10, 14:07

hmmm. dette syns jeg er skuffende.

Hadde ihvefall tro på 1 mill.

Hvor vanskelig er det å selge 12000 pins? hvorfor selger man ikke de på stadion?

hatt noen frivilige til å gå og selge dem?


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 jun 10, 14:31
Endret: 03 jun 10, 14:31
Endret av: ffk1903

Opprinnelig postet av Plankehue
Hvor vanskelig er det å selge 12000 pins? hvorfor selger man ikke de på stadion?

Det var vel noe merkelig å sende ut pin-en først og be om betaling etterpå. Koster vel litt å produsere disse og vil jeg tro, så de taper jo penger på hver pin som er sendt ut hvor mottaker ikke har betalt inn pengene på etterskudd.


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 04 jun 10, 10:01

Opprinnelig postet av Plankehue

hmmm. dette syns jeg er skuffende.

Hadde ihvefall tro på 1 mill.

Hvor vanskelig er det å selge 12000 pins? hvorfor selger man ikke de på stadion?

hatt noen frivilige til å gå og selge dem?

 

Det har de da gjort, jeg kjøpte iallefall min pin på stadion av noen unge mennesker som solgte dem.

---------------------------

FFK
-norgesmester 2006!!


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 04 jun 10, 11:08

En liten tanke... Hva med å sette opp billettprisen med f.eks. 5-10 kr per billett i en hjemmekamp eller to? Alle disse "ekstra" pengene går i potten til folkets spiller...

Er imidlertid et problem da alle med sesongkort allerede har betalt, men ville uansett dratt inn noen ekstra kroner. Det hadde kanskje heller ikke blitt så altfor store protester da denne ekstra avgiften hadde gått til en eventuell ny spiller. For min del hadde det vært helt greit i alle fall...

Mulig det er noe ekstra styr administrativt rundt detta også som jeg ikke har tenkt på...

Er i alle fall en tanke


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 jun 10, 15:15

Spillerene kunne ha gått dør til dør og solgt pinn Surprised

Ihvertfall yngdoms spillerene, kunne ha brukt det som trenning.

Se hvor mange gater man kunne ha klart innen en vis tid Tongue out

Hadde Mr bolleklipp kommet på døren her, så hadde jeg kjøpt en pinn til Money mouth har 3 stykk foresten.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 jun 10, 15:16

Opprinnelig postet av Røvern

Det har de da gjort, jeg kjøpte iallefall min pin på stadion av noen unge mennesker som solgte dem.

 

Beklager, men jeg har da ikke sett dem Wink


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 20 feb 12, 21:51

Når skal dere dra igang dette igjen FFK??

Hallooo?? Trenger dere ikke penger??

Kjør igang et eller igjen da. Vi har kjøpt "pin" og "buff" to sesonger på rad nå. Det har vel også vært innsamlinger til nye spillere som Gamboa og Landgren. Men hvor er engasjementet fra klubben? Jeg leser aldri noe annet enn bare skatterot, Piiroja, lønnskutt og Askar.

Hva med litt positivitet midt oppi all elendighet? Prøv ihvertfall å få fansen til å skrape sammen noen kroner vha salg av supporterartikler (i den grad FFK har noen artikler).


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 20 feb 12, 22:16
Opprinnelig postet av Plankekæll

Når skal dere dra igang dette igjen FFK??

Hallooo?? Trenger dere ikke penger??

Kjør igang et eller igjen da. Vi har kjøpt "pin" og "buff" to sesonger på rad nå. Det har vel også vært innsamlinger til nye spillere som Gamboa og Landgren. Men hvor er engasjementet fra klubben? Jeg leser aldri noe annet enn bare skatterot, Piiroja, lønnskutt og Askar.

Hva med litt positivitet midt oppi all elendighet? Prøv ihvertfall å få fansen til å skrape sammen noen kroner vha salg av supporterartikler (i den grad FFK har noen artikler).

Vi starter dette den 10.mars i Torvbyen. samme dag som de nye draktene lanseres.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24