Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Freddy Aune som trener

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 12 7

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 nov 10, 17:21
Endret: 27 nov 10, 17:23
Endret av: tomroar
Med styringsmodell mener jeg laguttak, bestemme spillemønster og gjennomføre med riktig kampledelse. Lede treningene med intensitet og struktur. Det er vel noen av dere som har sett forskjell på treningene ledet av de to nevnte

espeng

Knøttespiller

Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 47

Lagt til: 27 nov 10, 17:26

Syns det personlig bare er tull å snakke om andre trenere på det nåværende tidspunkt. For å forsøke å se balansert på det vil jeg ramse opp mine grunner:

  1. FFK har hatt en god sesong resultatmessig og har tross alt rykket opp. Adeccoligaen har vært alt annet enn lett fordi de fleste lagene har sett på kampene sine mot FFK som årets kamper. Lag som f.eks. Sogndal og Sarpsborg har vært i Adecco en stund og jeg tør påstå at motstanderne ikke ser disse oppgjørene som like spesielle som de mot FFK.
  2. TFA har vist ydmykhet og refleksjon gjennom hele sesongen. Som noen andre har nevnt her er det vel ikke mange trenere som ville tatt inn en assistenttrener som risikerte å "overskygge" hovedtreneren. Syns også han har fremstått reflektert og diplomatisk i intervjuer.
  3. TFA tør satse på unge spillere, noe som utviklingen til Simen Rafn i årets sesong er et bevis på. Dette reflekteres også i FFK´s innkjøpspolitikk hvor man skal kjøpe og utvikle unge talenter. Her er det ekstremt viktig med en trener som tør å satse på ungdommen, og det gjør TFA.
  4. TFA er noe så sjeldent som en trener som brenner for klubben han jobber i. Han har funnet seg i mye "skittkasting" i sin tid og har garantert allerede ofret mye for FFK. På tide at dette belønnes!
  5. Harmonien i spillergruppa har denne sesongen vært bedre enn på lenge og dette kunne man lett se forskjell på i øynene til Hønefoss-spillerne og FFK-spillerne. Minnet mistenkelig mye om to lag i fjor høst en kald kveld på Fredrikstad Stadion....
Jeg har trua på Tom Freddy Aune og støtter ham 100%!!! Det siste dette laget trenger nå er et trenerbytte. Se på trenere som fikk tillit over tid som f.eks. Mons Ivar Mjelde, Kjetil Rekdal i VIF og Martin Andresen og hva disse har fått til.

---------------------------

I must confess, I was born at a very early age.


SK

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 nov 10
Innlegg: 1

Lagt til: 27 nov 10, 17:52
Det er ingen i klubben som kommer til å kommentere noe rundt ny trener før i Januar. Det er klausuler i sluttpakka til Nordlie som gjør dette umulig... Tipset ditt er brennhett, jeg har også har fått bekreftet dette fra fotballfans i Bergen!

---------------------------

SK


zu6akwro

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 aug 06
Innlegg: 5

Lagt til: 27 nov 10, 18:06

Opprinnelig postet av SK
Det er ingen i klubben som kommer til å kommentere noe rundt ny trener før i Januar. Det er klausuler i sluttpakka til Nordlie som gjør dette umulig... Tipset ditt er brennhett, jeg har også har fått bekreftet dette fra fotballfans i Bergen!

Den sammen infoen jeg har mottatt, men da ikke fra Bergen, angående trener. Nordlie har hatt klausuler i sin kontrakt som gjør at ekstern hovedttrener ikke kunne/skulle ansettes i 2010. 


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 27 nov 10, 18:13

Håper for all del ikke ryktene med Sandstø stemmer. For det første tror jeg ikke han er rett mann for Fredrikstad Fotballklubb. For det andre trenger klubben kontinuitet på trenersiden, et nytt trenerbytte er ikke det vi trenger nå.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 nov 10, 18:15

haha ja nå fråder ryktemakerne om munnen ....

aune er hovedtrener neste år .... helt sikkert Cool

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


tippeliga2011

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 27 nov 10, 18:18

Opprinnelig postet av zu6akwro

Opprinnelig postet av SK
Det er ingen i klubben som kommer til å kommentere noe rundt ny trener før i Januar. Det er klausuler i sluttpakka til Nordlie som gjør dette umulig... Tipset ditt er brennhett, jeg har også har fått bekreftet dette fra fotballfans i Bergen!

Den sammen infoen jeg har mottatt, men da ikke fra Bergen, angående trener. Nordlie har hatt klausuler i sin kontrakt som gjør at ekstern hovedttrener ikke kunne/skulle ansettes i 2010. 

Hvis det er tilfelle hvorfor ga de da Aune en 3 årskontrakt hvis planen var å ansette en ny trener i 2011 ?


zu6akwro

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 aug 06
Innlegg: 5

Lagt til: 27 nov 10, 18:37

Opprinnelig postet av lordofwhat

haha ja nå fråder ryktemakerne om munnen ....

aune er hovedtrener neste år .... helt sikkert Cool

Ryktemaker? 2 Innlegg siste 4 årene. Ja da er man en ivrig ryktemaker..

Men det eneste som er sikkert her i verden er at ingen ting ikke er sikkert. 

Aune har tidligere uttalt at han ikke hadde fortsatt dersom klubben ikke rykket opp. Tror ikke klubben har "sittet på gjerdet" for å se hva resultatet av kvalikken ble.  Prisen for å løse ut Sandstø har tidligere blitt sagt ligger på rundt 500 000,-


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 27 nov 10, 18:46

Opprinnelig postet av espeng

....mye bra...

Jeg har trua på Tom Freddy Aune og støtter ham 100%!!! Det siste dette laget trenger nå er et trenerbytte.

 

Enig. Aune har levert varene. La han få arbeidsro før tippeliga-sesongen starter..


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 27 nov 10, 18:49

Opprinnelig postet av zu6akwro

Fått noen bastante tips om at ny trener allerede er signet for neste år.

Det sies at ny trener er Arne Sandstø. Noen som vet noe mer?

 

Å bytte fra Aune til Sandstø, er nå et steg nedover etter min mening.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 nov 10, 19:01

aune hadde nok sagt opp stillingen sin ja om vi hadde blitt i adecco og klubben hadde nok ansatt en meeeget billig trener som erstatter ....

men han klarte faktisk å ta oss opp så hele poenget ditt faller bort desverre ... da har ikke klubben noe bruk for en ny trener siden han vi har nå har vist seg tilitten verdig.

 

 

OG man trenger ikke å være spesielt ivrig for å være ryktemaker ...Cool

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 nov 10, 19:04

Opprinnelig postet av lordofwhat

haha ja nå fråder ryktemakerne om munnen ....

aune er hovedtrener neste år .... helt sikkert Cool

Jeg håper du har rett, hvis ikke Aune selv VIL trekke seg da.

Hadde jeg vært Aune,vil han ha alt å vinne HVIS han trekker seg nå. Han har ført FFK opp i TL,og dermed gjort jobben sin.

Litt samme situasjon som Mjelde hadde i Bergen etter gullet. Han skulle ha gitt seg da,istedet for å få sparken litt senere-eller året etter.

Kanskje Aune og Amundsen vil jobbe med utvikling av unge spillere? Der vet jeg at ihvertfall TA er meget dyktig-se jobben han gjorde hos Løvene.

Hvis Aune vil fortsette-la han få lov til det.

Hvis han trekker seg sjøl-da snakker vi om at vi må ha inn en annen trener,som kan fortsette med den jobben som er gjort,tenker på spillestil osv.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 nov 10, 19:17

jeg blir overasket om han trekker seg frivillig nå for å si det sånn ...

han har vært med å stablet laget sånn nogenlunde på bena igjen og har sikkert veldig lyst til å se hvor langt han kan ta dette laget som hovedtrener .....

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


zu6akwro

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 aug 06
Innlegg: 5

Lagt til: 27 nov 10, 19:24

Opprinnelig postet av lordofwhat

aune hadde nok sagt opp stillingen sin ja om vi hadde blitt i adecco og klubben hadde nok ansatt en meeeget billig trener som erstatter ....

men han klarte faktisk å ta oss opp så hele poenget ditt faller bort desverre ... da har ikke klubben noe bruk for en ny trener siden han vi har nå har vist seg tilitten verdig.

 

 

OG man trenger ikke å være spesielt ivrig for å være ryktemaker ...Cool

Poenget faller desverre ikke bort av den grunn. Klubben kunne ikke sitte å vente på utfallet av kvalikken.

Desverre må man nok også være ivrig for å være en ryktemaker, eller en ryktesmed som det også kalles. Man må nok frembringe flere enn ETT rykte/ tips pr fire år for å få denne betegnelsen. Snakkes om 4 år...

 

 


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 nov 10, 19:28

hehe nei poenget ditt hadde nok stemt om det gikk den veien høna måtte gå (knegg )

men noen avtale med sandstø har nok aldri blitt skrevet så den delen tror jeg nok har falt bort...

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 nov 10, 19:55

- De ringer meg og spør om dette. Jeg sier at det overhodet ikke har vært et tema, likevel velger de å trykke det. Folk spekulerer i mye nå, men vi vet at dette ikke er et tema. Tom Freddy Aune har kontrakt og han har akkurat lykkes i jobben sin, så begynner rykter å gå. Det er veldig synd, ikke minst med tanke på hva Tom Freddy har fått til, sier han.

 

Hedersmannen Kosten......jeg postet dette under rykter....sorry.Wink


fsandlie

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 27 nov 10, 22:57

Jeg må nok dessverre si at jeg ikke er noe for Aune som hovedtrener. FFK har absolutt ikke vært gode i år. Det har vært veldig mye dårlig spill, og det har vært feil på mange av spillerne og generelt i laget som Aune rett og slett ikke har tatt virkelig tak i virker det som. Jeg liker fyren, men tror han ikke fungerer godt nok som hovedtrener. 

---------------------------

Jeg er med! 2010


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 28 nov 10, 10:36

Opprinnelig postet av tomroar
Jeg tro personlig at i de siste kampene har gått tilbake til styringsmodellen som skjedde etter at Amundsen kom. I de siste kampene er det nøyaktig samme spillermønster med bruk av vinger, og lite måking av lang ball. Det har vært to gode perioder i år , 6 kamper på sommeren og de siste 4-5. Konklusjon klar!

Nok en gang gir du Amundsen æren for det som har gått bra, mens du gir Aune skylden for alt som har gått dårlig.

Var ikke Amundsen trener i klubben i den perioden som det gikk åt skogen? Eller var det Aune som fikk lov til å "leke" trener da? Dette har jeg spurt deg om før, men du gidder ikke å svare. Eller fant Amundsen ut at for å opprettholde litt opprykksstemning i serien gikk han bort fra de flotte tankene som han tror på? Jepp, litt gampefotball er det som skal til tenkte han sikkert. Det kan vi gjøre, for da blir det litt spenning i serien.

Sorry, men ta deg en svær bolle. Foot in mouth


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 28 nov 10, 11:04
Endret: 28 nov 10, 11:14
Endret av: tomroar

jeg har svart det det før og forklart hvorfor, ang konflikt i trenerteamet

Er ikke sikker på om Amundsen heller skal få være hovedtrener.  Om en person er oppegående høres fort nå han blir bedt om å analysere kampen, har ikke hørt noen intervjuer av han ang dette. Men jeg har hørt Aune en rekke ganger, minner rmeg litt om Ahlsen.

Tror det beste er å hente en ekstern.

Følgende senario skjer: Amundsen går

Aune ned som reservetrener

Ny trener inn.

Hvorfor: Amundsens rolle neste år er ikke  avklart.   Hvorfor ? Ledelsen er ikke fornøyd med hva trenerene har levert i år, hadde de vært det ,hadde rollene mellom Aune og Amundsen og annet vært klart for lenge siden.

At  Aune kan trene dette laget uten hjelp er utopi. Skal de ut på ny jakt etter en ny reservetrener som også ikke har erfaring !!!

Mulig jeg tar feil, men håper det stemmer for at klubben skal videreutvikles

 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 nov 10, 11:20

Morsomt at du drar frem dette med lagoppstilling, tomroar.

Rett etter at Trond Amundsen kom inn i trenerteamet, spilte vi mot Moss. Lagoppstillingen ble da endret, og Amin Askar ble satt på topp - med hell. Dette ble av flere omtalt som en taktisk genistrek, og om jeg ikke tar helt feil ble den kredittert Trond Amundsen av deg, som et bevis på at han angivelig skulle ha tatt "sjefsrollen" i trenerteamet.

Følger vi ditt resonnement, mistet han dette regimet underveis i sesongen. Uvisst hvorfor. Så kom Kong-Trond tilbake før kvalikkampene og endret lagoppstillingen tilbake til slik den var da han bestemte.

MEN

Da lurer jeg på hvorfor ikke Amin Askar har spilt på topp i kvalikkampene? Spent på hvordan du kan forklare dette. Syns ellers teoriene dine og argumentene for disse er veldig vage og dårlige.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 12 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3