Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Freddy Aune som trener

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 12 3

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 29 aug 10, 20:39

Opprinnelig postet av Jonpk
Laget er mer enn godt nok til og slå alle i Adecco
Det er på tide drepe den illusjonen. Det er en enorm mangel på basisferdigheter hos mange av spillerne. Elendige ballmottak, 0,0 teknikk, upresise pasninger, grusomt duellspill i forsvaret, avsluttninger helt uten feeling. Aune legger vel for faan ikke opp et spillesystem som innebærer at 50 % av passningene skal slåes rett i beina til motspiller, eller slås faenivoll ut av banen? Ingen trener i verden kan lære proff fotballspillere å score fra 6 meter i stedet for å klinke kula med full kraft langt over og utenfor.

Tapet i dag er summen av en mengde drit dårlige prestasjoner, laget har for mange dårlige fotballspillere på banen. Kutt ut og si at FFK er gode nok i massevis til å surfe gjennom serien. Hvilke relle alternativer han vi bak? Opphaug spiller som en middels 3-divisjonsspiller kamp etter kamp, men det ser ikke ut til at noen utfordrer plassen hans. Begge backene (ja, Pereira også!) slår massssse feil i kamp etter kamp. De sentrale midbanespillerene er vaksinert mot å score mål. Realiteten er at FFK må ha en hel masse flaks, og være heldige med andre lags resultater, om det skal bli opprykk i år.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 29 aug 10, 20:51

Det er synd å si det, men jeg er faktisk fryktelig enig med deg kjo. Og det er rett og slett trist.

Vi har enkelte spillere ute på banen (Martinsen, Ophaug, Ramberg, Askar, Tegan) som er så elendige at jeg får mark. Hva det kommer av vet jeg ikke, men det er nitrist å se på dem. Jeg orker ikke å starte med oppramsingen av hva som er dårlig heller. De som har sett kampen skjønner forhåpentligvis hva jeg snakker om.

Når det er sagt så skjønner jeg heller ikke hva som er planen til FFK. Mulig de har en plan, men den ser jeg dessverre ikke.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 aug 10, 21:44

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det er synd å si det, men jeg er faktisk fryktelig enig med deg kjo. Og det er rett og slett trist.

Vi har enkelte spillere ute på banen (Martinsen, Ophaug, Ramberg, Askar, Tegan) som er så elendige at jeg får mark. Hva det kommer av vet jeg ikke, men det er nitrist å se på dem. Jeg orker ikke å starte med oppramsingen av hva som er dårlig heller. De som har sett kampen skjønner forhåpentligvis hva jeg snakker om.

Når det er sagt så skjønner jeg heller ikke hva som er planen til FFK. Mulig de har en plan, men den ser jeg dessverre ikke.

Jeg var på stadion og jeg er helt enig med deg.Spillerne var elendig og jeg forstår ikke helt hva taktikken til aune er?Noe må gjøres før det er for sent!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 29 aug 10, 21:53

FFK har ikke hatt plan på spillet sitt verken i år eller i fjord.

Det er vel også en av grunnene til at det gikk galt.

Snakket med en spiller i dag, der han sa at de trener etter en plan, men når kampen kommer blir alt motsatt.

Om dette er treneren sitt ansvar eller spillerene skal jeg ikke bedømme. Men etter min personelige mening mener jeg at det er en treners ansvar, det er under kampene han kan vis hva han er god for, og det er der han skal rette opp det han ser er galt.

Greier ikke treneren dette, og ikke har såppas respekt fra spillerene at de følger hans system, nei da er han  normalt ikke god nok.

Men at treneren skal ta ansvar for spillere som ikke scorer på blank kasse, det er jeg ikke enig i.


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 29 aug 10, 23:12

Sannheten er dessverre at Aune ikke holder mål som topptrener. I over ett år har planløst angrepsspill vært gjengangeren under Aunes ledelse. Har mannen i det hele tatt noen filosofi eller spillestil?

Min påstand er at de fleste av årets poeng har kommet etter gode spillerprestasjoner, og IKKE som et resultat av Aunes dispensasjoner. Kan jo ramse opp følgende spillere:

- Borges: Fast på et landslag som er minst like gode som Norge.

- Gamboa: Ditto

- Piiroja: Estlands beste spiller

- Wallace: Meget god brasilianer

- Thomassen, Staw, Rafn: U-landslagsspillere

- Valencia: Årets spiller på VG-børsen i 2005

- Anderson: Toppscorer i Addecco for få år siden

- Tegstrøm: "Hit" i Adecco og tippeligaen for få år siden

- Martinsen og Askar: "Stjerner" i Moss for få år siden.

- Ramberg: Norges mest undervurderte spiller iflg Drillo

At denne gjengen ikke har prestert bedre enn dette i Adecco har sikkert mange årsaker. Men treneren MÅ rett og slett ta hovedansvaret for det planløse spillet som har blitt fremvist over tid.

Aune må gå! I mangel på realistiske alternativer støtter jeg Amundsen som hovedtrener!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 29 aug 10, 23:15

Opprinnelig postet av Vedahl

Aune må gå! I mangel på realistiske alternativer støtter jeg Amundsen som hovedtrener!

Hvilke konkrete kvaliteter har han, som gjør han bedre stilt til jobben som hovedtrener for FFK?

Hvordan skal han få ut disse kvalitetene, og hvorfor gjør han ikke det samme per i dag i så fall? Er det grunn til å tro at Aune overstyrer han nå?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 29 aug 10, 23:21

Opprinnelig postet av Knuty

 Er det grunn til å tro at Aune overstyrer han nå?

Aune er jo hovedtrener, så vi får jo på en måte håpe det. Ellers kan jo Aune like godt trekke seg alikevel.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 29 aug 10, 23:28
Endret: 29 aug 10, 23:35
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av Knuty

 Er det grunn til å tro at Aune overstyrer han nå?

Aune er jo hovedtrener, så vi får jo på en måte håpe det. Ellers kan jo Aune like godt trekke seg alikevel.

Hvis han gjør det, så kan jo Amundsen bare pakke sakene sine også?

Det er vel ingen tvil om at Amundsen har sitt å si i klubben, det var vel derfor han ble hentet inn i utgangspunktet. Aune også var vel positiv til å få inn en samarbeidspartner. Men at Aune har siste ord, gjennom sin rolle som hovedtrener håper jeg også. Ellers er noe alvorlig galt.

I perioden etter Amundsen kom til klubben, og vi hadde gode resultater, var det da mange her på forumet som ga Amundsen æren for dette.

Nå, som det butter, så er det Aune som får skylden...

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 30 aug 10, 08:44
Vidar, Ophaug, askar, Ramberg, Tegan, Andersson og Wallace har vel alle bevist at dem er mer enn gode nok for adecco tidligere. Sammen med landslagspillere som Borges, Raijo, Staw, Thommassen og Gamboa burde dette holdt i massevis til å surfe igjennom denne serien. Hvilket annet laget er i nærheten av samme cv som våres? Problemet er at vi har en 3 div trener og spillerene har ansatt ham...

Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 30 aug 10, 09:59
Nå er jo snart Kjell Jonevret ledig ;)

---------------------------

You`ll never walk alone...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 aug 10, 10:02

ja da smart valg av ny trener mener du Cool

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 aug 10, 10:13
Endret: 30 aug 10, 10:14
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust
Nå er jo snart Kjell Jonevret ledig ;)

... og han går vel ikke akkurat for å være en fotballfaglig, taktisk smart trener som er god i motgang, slik det skrikes etter her inne?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 30 aug 10, 11:18

Det var mer ment som en fleip da...

---------------------------

You`ll never walk alone...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 aug 10, 11:27

kunne du ikke skrevet det med veldig små bokstaver med en gang hehe

fleiper tilbake

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 aug 10, 11:34
Om det finnes økonomi til det, den trenger ikke å være god, bare det finnes en økonomi, så må FFK ansette Jonevret: http://www.dagbladet.no/2010/08/30/sport/fotball/tippeligaen/13178215/ Han er en suveren trener og en suveren fyr.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 30 aug 10, 11:51
Kan ikke FFK like gjerne ansette meg som trener da???? Lover at dere her inne skal bestemme laget med at jeg åpner for avstemmning på hver plass om hvem som skal spille. Taktikken legges også ut for avstemmning. Jeg skal sørge for at jeg lar meg lett lede av mannen i gata og jeg skal kun ha 500 000 i året. God billig løsning det vel eller???????

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 30 aug 10, 12:50

Opprinnelig postet av mysthical
Kan ikke FFK like gjerne ansette meg som trener da???? Lover at dere her inne skal bestemme laget med at jeg åpner for avstemmning på hver plass om hvem som skal spille. Taktikken legges også ut for avstemmning. Jeg skal sørge for at jeg lar meg lett lede av mannen i gata og jeg skal kun ha 500 000 i året. God billig løsning det vel eller???????

En FFK-trener som er styrt av alle tullingene som har en mening rundt klubben, det er det siste jeg hadde ønsket meg i livet. :P

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 30 aug 10, 12:52

Opprinnelig postet av mysthical
Kan ikke FFK like gjerne ansette meg som trener da???? Lover at dere her inne skal bestemme laget med at jeg åpner for avstemmning på hver plass om hvem som skal spille. Taktikken legges også ut for avstemmning. Jeg skal sørge for at jeg lar meg lett lede av mannen i gata og jeg skal kun ha 500 000 i året. God billig løsning det vel eller???????

Du skal ha 500 000 i året for å la noen andre gjøre jobben din?

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 30 aug 10, 13:01
Var det ikke publikum som flytta opp Andersson i går på den ene corneren imot? Skjønner ikke hvorfor vi skal kjøre alle 11 spillerene innenfor egen 16 meter på cornere. Staw har problemer nok med å komme med det det er, det blir også vanskligere for Raijo å komme til, det blir vanskligere for dommeren å se trøyeholdninger og klarerer vi kommer det raskt en 2 bølge. 2 spillere opp og motstanderen må trekke tilbake 3-4 spillere....

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 aug 10, 13:13
Vedr cornere mot er jeg helt enig, la to spillere bli igjen og binde opp 3-4 forsvarspillere. Det vil også komme farlige countringer på den måten.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 12 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24